Helaas zijn er provincies waar geen capabele bestuurders zitten. Ik mag ze niet bij naam noemen want dat is dat een blokkade hier op het forum.
Dat ze na diverse mislukkingen blijven zitten is nog een graadje erger, hoewel de verantwoordelijke voor het OV in Zeeland wel het boetekleed aan trok en toegaf te weinig hebben geluisterd naar de reiziger en vervoerder. Dat is dan toch nog iets.
Er zijn best lijnen rendabel te maken. De zomerlijn in Zeeuws Vlaanderen was best een goede bezetting, zeker in de beginperiode. Maar het continue ophogen van de ritprijzen EN het verlagen vd frequenties en onlogische routen en halte (in een richting) heeft geleidt tot nog hogere verliezen.
Het beleid is altijd op korte termijn en met het oog op maximale winstmarge en dat is dom in de OV sector.
DPDelft schreef: ↑do 27 jun 2024, 12:21
huibf schreef: ↑do 27 jun 2024, 12:01
Flexvervoer is voor voor de Buhne. "Kijk wat een geweldig OV netwerk we hebben", maar voor de gebruikers is het niets.
Dat is wel weer heel kort door de bocht. In binnen- en buitenland zijn er voorbeelden van goed werkende Flexsystemen te vinden. Opname in de reisinformatie en geïntegreerde tarieven zijn wel belangrijk om succesvol te kunnen draaien. Daarnaast moet, om het daadwerkelijk efficiënter te maken, er wel een bepaald aantal reizigers van gebruik maken. Anders krijg je, net als bij De Lijn, dat je heel veel lege kilometers maakt.
Ik kan alleen de Texelhopper benoemen, maar dat is een unieke situatie. Eiland, en veelal touristen en een acceptabel tarief.
TomSteyl schreef: ↑wo 26 jun 2024, 09:46
Voor Zeeuws-Vlaanderen zou de as Terneuzen - Sluiskil - Sas van Gent - Zelzate wat meer activiteit gegenereerd kunnen worden als er wat meer vaart achter de trein naar Gent gemaakt kan worden. In combinatie met het huidige woningprobleem en dat elke dorp "er een straatje bij krijgt" zou daar een meer mogelijkheden zijn.
Zomerlijn. Knokke (kusttram), via Kustlaan, Retranchement, Zwindorp, Cadzand, Groede, Boerenhol > Breskens Centrum > Veerhaven > Breskens Zeebad (en dan terug direct naar Boerenhol) zou ook een welkome aanvulling zijn