Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
dennistd
Berichten: 5708
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 20:31 Te St. Michielsgestel passeerde een bus die lijn 159 verzekerde. Deze lijn bestaat naar mijn weten sinds December 2016 niet meer :D
Laat me raden: een ex-Twents-Citea? We hadden er een paar die het werkelijke lijnnummer random ineens afwisselden met 159 of 469 :lol:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6635
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Iveco 5530 was onderweg naar de schadeherstel naar Nuenen. De wagen miste aan de voorzijde wat onderdelen.
Jasper073
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 23:17 Ik val nog net niet van verbazing van m'n stoel. Dit voelt eigenlijk als een hele slechte 1 april grap (of moeten ze het conform er nog inbouwen???). De kwaliteit van het openbaar vervoer hier in (Oost-) Brabant is met de komst van de Berlijners en het verdwijnen van de Ambassadors al tot een historisch dieptepunt gezakt, maar schijnbaar zoekt Arriva echt graag het dieptepunt op. Wat mij betreft ontnemen ze Arriva vandaag nog de concessie zodat (ik noem maar wat) Qbuzz er wel wat fatsoenlijks van kan maken..
Arriva zal ook wel wat fatsoenlijks van kan maken, alleen op dit moment is het even niet anders denk ik zo.
En vind dit echt niet het meest dieptepunt van Arriva, dat vind ik nog steeds ook al kunnen ze er deels niets aan doen maar toen ze
de oude RET bussen hadden ingezet hier in Den Bosch die al klaar stonden op de sloop. Dat was het meest dieptepunt van Arriva door schuld van CXX die op laatste moment terug trok. Misschien komen er wat betere stoelen in de SLF's als ze op streek gaan.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Even een klein, off-topic, tipje van de sluier:
De techniek van BYD is goed, die is inmiddels wel zodanig beproefd dat als je de standaarduitvoering neemt, zoals die bedoeld is, je geen problemen hebt.
De opbouw is net van waar en met welke snelheid deze er op is gezet. Voor Nederland moest het met heel veel snelheid omdat we in Nederland, als beste jongetje in de Europese klas, de aanbestedingen niet snappen.
Dat de bussen in het buitenland veel beter scoren dan hier heeft alles te maken met het feit dat ze in het buitenland "off the shelve" bestellen en in Nederland er van alles en nog wat aan verander moet worden. Ik kan je legio voorbeelden geven van Nederlandse aanpassingen die bussen gewoon hebben vernacheld. En gevestigde merken zullen niet snel aanpassingen toestaan op hun materiaal omdat ze hun afzet markt al hebben, maar nieuwe merken zullen er alles aan willen doen een stukje van de markt te bemachtigen, zoals BYD. Een order van 259 in een keer was voor BYD ook een uitdaging en ze wilden maar al te graag dit doen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 23:17 Ik val nog net niet van verbazing van m'n stoel. Dit voelt eigenlijk als een hele slechte 1 april grap (of moeten ze het conform er nog inbouwen???). De kwaliteit van het openbaar vervoer hier in (Oost-) Brabant is met de komst van de Berlijners en het verdwijnen van de Ambassadors al tot een historisch dieptepunt gezakt, maar schijnbaar zoekt Arriva echt graag het dieptepunt op. Wat mij betreft ontnemen ze Arriva vandaag nog de concessie zodat (ik noem maar wat) Qbuzz er wel wat fatsoenlijks van kan maken..
Waarom? Welke dieptepunt? Ze hebben bussen uit 2008 vervangen door tijdelijke bussen uit 2013 en 2015. Volgens mij heeft Arriva geen kaalslag doorgevoerd of nog oudere bussen aangeschaft zonder stoelen. Als je een concessie al wilt afnemen omdat er oudere bussen worden vervangend door, tijdelijk, wat jongere bussen in afwachting van nieuw dan snap je het niet helemaal.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
huibf
Donateur
Berichten: 4361
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 23:17 Ik val nog net niet van verbazing van m'n stoel. Dit voelt eigenlijk als een hele slechte 1 april grap (of moeten ze het conform er nog inbouwen???). De kwaliteit van het openbaar vervoer hier in (Oost-) Brabant is met de komst van de Berlijners en het verdwijnen van de Ambassadors al tot een historisch dieptepunt gezakt, maar schijnbaar zoekt Arriva echt graag het dieptepunt op. Wat mij betreft ontnemen ze Arriva vandaag nog de concessie zodat (ik noem maar wat) Qbuzz er wel wat fatsoenlijks van kan maken..
De bussen voldoen prima aan de huidige concessie eisen. Die Berlijnse bussen zijn wat mij betreft dikke prima, ik denk zelfs beter dan ambassadors.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door The Greyhound »

gkw1969 schreef: za 22 jun 2024, 10:20 Even een klein, off-topic, tipje van de sluier:
De techniek van BYD is goed, die is inmiddels wel zodanig beproefd dat als je de standaarduitvoering neemt, zoals die bedoeld is, je geen problemen hebt.
De opbouw is net van waar en met welke snelheid deze er op is gezet. Voor Nederland moest het met heel veel snelheid omdat we in Nederland, als beste jongetje in de Europese klas, de aanbestedingen niet snappen.
Dat de bussen in het buitenland veel beter scoren dan hier heeft alles te maken met het feit dat ze in het buitenland "off the shelve" bestellen en in Nederland er van alles en nog wat aan verander moet worden. Ik kan je legio voorbeelden geven van Nederlandse aanpassingen die bussen gewoon hebben vernacheld. En gevestigde merken zullen niet snel aanpassingen toestaan op hun materiaal omdat ze hun afzet markt al hebben, maar nieuwe merken zullen er alles aan willen doen een stukje van de markt te bemachtigen, zoals BYD. Een order van 259 in een keer was voor BYD ook een uitdaging en ze wilden maar al te graag dit doen.
BYD is vooral goedkoper en daarmee kopen ze net als andere Chinese fabrikanten een deel van de markt. Daar moet je de Europese industrie tegen beschermen. Niet alleen bij EBS valt de bouwkwaliteit trouwens tegen. Waarom Nederlandse bedrijven aanbestedingen niet zouden begrijpen snap ik niet. Er zijn inmiddels genoeg gerenommeerde bedrijven die elektrische bussen in Nederland geleverd hebben. Zouden die hun bussen allemaal vernacheld hebben?
Sorry_geen_dienst
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Sorry_geen_dienst »

BYD is inferieure troep, de leversnelheid zal ook niet geholpen hebben maar het feit dat men overal ter wereld (behalve China zelf) problemen heeft met die bussen zegt al genoeg, heb er zelf op gereden in IJssel-Vecht. We hadden zelfs het vermoeden dat de ISRI chauffeursstoelen Chinese namaakproducten waren wat waren die slecht
... Zelfs drukknopjes op het dashboard die er na een week al uit vielen...
Philip
Berichten: 561
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

gkw1969 schreef: za 22 jun 2024, 10:25
NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 23:17 Ik val nog net niet van verbazing van m'n stoel. Dit voelt eigenlijk als een hele slechte 1 april grap (of moeten ze het conform er nog inbouwen???). De kwaliteit van het openbaar vervoer hier in (Oost-) Brabant is met de komst van de Berlijners en het verdwijnen van de Ambassadors al tot een historisch dieptepunt gezakt, maar schijnbaar zoekt Arriva echt graag het dieptepunt op. Wat mij betreft ontnemen ze Arriva vandaag nog de concessie zodat (ik noem maar wat) Qbuzz er wel wat fatsoenlijks van kan maken..
Waarom? Welke dieptepunt? Ze hebben bussen uit 2008 vervangen door tijdelijke bussen uit 2013 en 2015. Volgens mij heeft Arriva geen kaalslag doorgevoerd of nog oudere bussen aangeschaft zonder stoelen. Als je een concessie al wilt afnemen omdat er oudere bussen worden vervangend door, tijdelijk, wat jongere bussen in afwachting van nieuw dan snap je het niet helemaal.
De VDL Citea LLE 220 uit 2013 waar ik woensdag ik zat was ik na een rit van tien minuten wel zat. De Mercedes Citaro G uit 2008 van gisteren reed toch echt een heel stuk beter, zeker op een lange rit van een uur. Jammer dat ze die gaan afvoeren. Die BYD-rommel vind ik als passagier ook niet wat trouwens.
NBus073
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 23 jan 2023, 19:41

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door NBus073 »

gkw1969 schreef: za 22 jun 2024, 10:25
NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 23:17 Ik val nog net niet van verbazing van m'n stoel. Dit voelt eigenlijk als een hele slechte 1 april grap (of moeten ze het conform er nog inbouwen???). De kwaliteit van het openbaar vervoer hier in (Oost-) Brabant is met de komst van de Berlijners en het verdwijnen van de Ambassadors al tot een historisch dieptepunt gezakt, maar schijnbaar zoekt Arriva echt graag het dieptepunt op. Wat mij betreft ontnemen ze Arriva vandaag nog de concessie zodat (ik noem maar wat) Qbuzz er wel wat fatsoenlijks van kan maken..
Waarom? Welke dieptepunt? Ze hebben bussen uit 2008 vervangen door tijdelijke bussen uit 2013 en 2015. Volgens mij heeft Arriva geen kaalslag doorgevoerd of nog oudere bussen aangeschaft zonder stoelen. Als je een concessie al wilt afnemen omdat er oudere bussen worden vervangend door, tijdelijk, wat jongere bussen in afwachting van nieuw dan snap je het niet helemaal.
Er zijn 42 Ambassadors (uit 2010, niet 2008) verdwenen en daarvoor zijn 29 Citea's voor terug gekomen. Dat is een significant verschil. Nu kun je stellen dat er met het oog op de ooit te rijden 304 minder streekwagens nodig zijn maar juist extra Volvo's (die ook al rijden, dus vooruit, 35 bussen voor terug gekomen). Echter rijdt de 304 voorlopig nog niet en mis je de juiste wagens op de juiste formule.

Voor de reiziger is het BVG-park, tezamen met de vele inzet van SLF (die schijnbaar dus ge-upgrade is voor streek, zonder de broodnodige interieurs-upgrade) op HOV en streek, gewoon het absolute dieptepunt van de afgelopen jaren. De ambassador was weliswaar op leeftijd, maar was prettig om in vervoerd te worden. Dit is simpelweg niet meer het geval. De BVG's en SLF's hebben stoelen, maar daar is ook wel alles mee gezegd. Het voldoet niet aan de standaarden die een vervoerder hoort te bieden op dergelijke afstanden. De SLF's zijn daarbij ook niet tijdelijk maar definitief als ik het goed begrepen heb.
NBus073
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 23 jan 2023, 19:41

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door NBus073 »

huibf schreef: za 22 jun 2024, 11:00
NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 23:17 Ik val nog net niet van verbazing van m'n stoel. Dit voelt eigenlijk als een hele slechte 1 april grap (of moeten ze het conform er nog inbouwen???). De kwaliteit van het openbaar vervoer hier in (Oost-) Brabant is met de komst van de Berlijners en het verdwijnen van de Ambassadors al tot een historisch dieptepunt gezakt, maar schijnbaar zoekt Arriva echt graag het dieptepunt op. Wat mij betreft ontnemen ze Arriva vandaag nog de concessie zodat (ik noem maar wat) Qbuzz er wel wat fatsoenlijks van kan maken..
De bussen voldoen prima aan de huidige concessie eisen. Die Berlijnse bussen zijn wat mij betreft dikke prima, ik denk zelfs beter dan ambassadors.
Sorry hoor, maar dit doet overkomen alsof je nog nooit in een dergelijke bus een uur lang als reiziger vervoerd bent..
NBus073
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 23 jan 2023, 19:41

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door NBus073 »

dennistd schreef: vr 21 jun 2024, 02:38
NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 20:31 Te St. Michielsgestel passeerde een bus die lijn 159 verzekerde. Deze lijn bestaat naar mijn weten sinds December 2016 niet meer :D
Laat me raden: een ex-Twents-Citea? We hadden er een paar die het werkelijke lijnnummer random ineens afwisselden met 159 of 469 :lol:
Dat klopt helemaal
Jasper073
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

NBus073 schreef: za 22 jun 2024, 18:11
gkw1969 schreef: za 22 jun 2024, 10:25
NBus073 schreef: di 18 jun 2024, 23:17 Ik val nog net niet van verbazing van m'n stoel. Dit voelt eigenlijk als een hele slechte 1 april grap (of moeten ze het conform er nog inbouwen???). De kwaliteit van het openbaar vervoer hier in (Oost-) Brabant is met de komst van de Berlijners en het verdwijnen van de Ambassadors al tot een historisch dieptepunt gezakt, maar schijnbaar zoekt Arriva echt graag het dieptepunt op. Wat mij betreft ontnemen ze Arriva vandaag nog de concessie zodat (ik noem maar wat) Qbuzz er wel wat fatsoenlijks van kan maken..
Waarom? Welke dieptepunt? Ze hebben bussen uit 2008 vervangen door tijdelijke bussen uit 2013 en 2015. Volgens mij heeft Arriva geen kaalslag doorgevoerd of nog oudere bussen aangeschaft zonder stoelen. Als je een concessie al wilt afnemen omdat er oudere bussen worden vervangend door, tijdelijk, wat jongere bussen in afwachting van nieuw dan snap je het niet helemaal.
Er zijn 42 Ambassadors (uit 2010, niet 2008) verdwenen en daarvoor zijn 29 Citea's voor terug gekomen. Dat is een significant verschil. Nu kun je stellen dat er met het oog op de ooit te rijden 304 minder streekwagens nodig zijn maar juist extra Volvo's (die ook al rijden, dus vooruit, 35 bussen voor terug gekomen). Echter rijdt de 304 voorlopig nog niet en mis je de juiste wagens op de juiste formule.

Voor de reiziger is het BVG-park, tezamen met de vele inzet van SLF (die schijnbaar dus ge-upgrade is voor streek, zonder de broodnodige interieurs-upgrade) op HOV en streek, gewoon het absolute dieptepunt van de afgelopen jaren. De ambassador was weliswaar op leeftijd, maar was prettig om in vervoerd te worden. Dit is simpelweg niet meer het geval. De BVG's en SLF's hebben stoelen, maar daar is ook wel alles mee gezegd. Het voldoet niet aan de standaarden die een vervoerder hoort te bieden op dergelijke afstanden. De SLF's zijn daarbij ook niet tijdelijk maar definitief als ik het goed begrepen heb.
Beetje aanstellerij met alle respect.
Misschien krijgen de 81** series met de tijd wel wat fijnere stoelen en zo niet tja het zei zo. Het is allemaal tijdelijk tot dat Den Bosch ook een gloednieuwe busmaterieel krijgt zowel stad als streek. De oude RET wat ooit hier reed das pas een dieptepunt.
Ik vind de BVG's ook super prima en de Ambassadors (uit 2010) waren gewoon 100% op. Die vielen met de dag uit en stonden de laatste tijd ook vaak op de stalling/garage wat ik van meerdere chauffeurs en monteurs heb gehoord. Na Tilburg zal Den Bosch ook wel alles nieuw krijgen zodra (denk ik) Arriva opnieuw heeft gewonnen en hier mag blijven rijden. En die extra Volvo's die soms hier nog in Keukenhof reclame rijden blijven ook niet lang las ik vorige week op Facebook die gaan na de zomer ook weer weg hier. Ik vind het nog wel fijn dat er nog heel wat Ex-Twents Citea bussen hier rijden en misschien komen er nog meer die nu nog hun Keukenhof jasje of rode jasje (zonder logo's) hebben. Die stoelen zitten super net zoals in de Ambassadors :pos:
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Dionysusnu
Berichten: 1997
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

Hoe lang is dan nog tijdelijk te noemen? Je hebt het over nieuw materieel voor Den Bosch als Arriva de nieuwe concessie krijgt. Met levertijd erbij is dat ruim 2 jaar, ongeveer 20% van de concessielooptijd. Als de 8100-serie goede stoelen heeft of krijgt (die ken ik zelf niet) en naar streek gaat, dan vind ik dat niet zo erg. Maar nog 2 jaar die BVG-stoelen zou wel triest zijn.
Jasper073
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Tja dat weet ik ook niet, ik bedoel alleen maar niet zo snel roepen en wie weet krijgen ze wel betere stoelen
En als dat niet het geval is ja dan moeten we het daar mee doen en met die ex-BVG bussen plus de Ex-Twents en misschien waar elders Arriva stopt deel van busmaterieel hier heen komt. Arriva staat bekent met het schuiven en verplaatsen van hun bussen.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9518
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

In die Citea's die Arriva vanuit Berlijn heeft gekocht/gehuurd zitten dezelfde stadsbusstoeltjes als in de Citea SLF's die nu de stadsdiensten van Breda, Tilburg en 's-Hertogenbosch rijden. Dat op de streekdienst inzetten voor meer dan een paar maandjes vind ik eigenlijk gekkenwerk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13643
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Jasper073 schreef: za 22 jun 2024, 22:04 Misschien krijgen de 81** series met de tijd wel wat fijnere stoelen en zo niet tja het zei zo.
Jij denkt werkelijk dat die 8100's nog nieuwe stoelen gaan krijgen?
Dat is echt veel te duur en zeker nu wel een Amerikaanse private equity hebben als eigenaar zal het allemaal niet teveel mogen kosten, want dat drukt de snelle winst voor de aandeelhouders. Het valt me nog 100% mee dat die wagens cruise control ingebouwd hebben gekregen.
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 23 jun 2024, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

ArrivaBas schreef: zo 23 jun 2024, 08:53 In die Citea's die Arriva vanuit Berlijn heeft gekocht/gehuurd zitten dezelfde stadsbusstoeltjes als in de Citea SLF's die nu de stadsdiensten van Breda, Tilburg en 's-Hertogenbosch rijden. Dat op de streekdienst inzetten voor meer dan een paar maandjes vind ik eigenlijk gekkenwerk.
Heb je al eens gezien welke banken er in de ex Veolia 66xx en 67xx zitten? Of in de Nijmeegse Citaro's? En die rijden al jaren op de streek in de omgeving van Arnhem en Nijmegen (ook gewoon op de lijnen 43 en 83). Ik heb daar weinig klachten van voorbij zien komen op dit forum, laat staan dat de passagier klaagt. Je moet uitvoeringen van bussen niet op je persoonlijke smaak beoordelen maar op wat de gemiddelde passagier verwacht en vindt. En dan kom je er achter dat een passagier gemiddeld 20 minuten in een streekbus zit en 7 minuten in een stadsbus en het hem of haar dus blijkbaar niets uitmaakt wat de overige 23 uur en 40 minuten van de dag gebeurt met zo'n bus.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door The Greyhound »

ArrivaBas schreef: zo 23 jun 2024, 08:53 In die Citea's die Arriva vanuit Berlijn heeft gekocht/gehuurd zitten dezelfde stadsbusstoeltjes als in de Citea SLF's die nu de stadsdiensten van Breda, Tilburg en 's-Hertogenbosch rijden. Dat op de streekdienst inzetten voor meer dan een paar maandjes vind ik eigenlijk gekkenwerk.
Zoals je weet is dit een tijdelijke oplossing Daar valt prima mee te leven. De meeste passagiers zal het verschil waarschijnlijk niet eens opvallen. Kwalijker is de inzet door qbuzz van inmiddels uitgewoonde Mercedes Citaro stadsbussen op lijnen als lijn 85 Leerdam-Utrecht, niet als tijdelijke oplossing, maar gewoon standaard met z’n zessen tegenover elkaar boven de wielkuipen op keiharde langsbanken.
Jasper073
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

ArrivaBas schreef: zo 23 jun 2024, 08:53 In die Citea's die Arriva vanuit Berlijn heeft gekocht/gehuurd zitten dezelfde stadsbusstoeltjes als in de Citea SLF's die nu de stadsdiensten van Breda, Tilburg en 's-Hertogenbosch rijden. Dat op de streekdienst inzetten voor meer dan een paar maandjes vind ik eigenlijk gekkenwerk.
Ik vind het maar onzin beetje ophef over stoelen in de bus.
Het is maar tijdelijk en vergeet niet dat de ex-Twents er ook nog zijn en rond rijden met wel fijne stoelen.
Er zijn ergere dingen in het leven om je druk over te maken dan dit.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Jasper073
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef: zo 23 jun 2024, 11:55
Jasper073 schreef: za 22 jun 2024, 22:04 Misschien krijgen de 81** series met de tijd wel wat fijnere stoelen en zo niet tja het zei zo.
Jij denkt werkelijk dat die 8100's nog nieuwe stoelen gaan krijgen?
Dat is echt veel te duur en zeker nu wel een Amerikaanse private equity hebben als eigenaar zal het allemaal niet teveel mogen kosten, want dat drukt de snelle winst voor de aandeelhouders. Het valt me nog 100% mee dat die wagens cruise control ingebouwd hebben gekregen.
Nee dat denk ik niet ik zei misschien en misschien ook gewoon niet.
Het zal wel niet gebeuren 100% maar ja het had gekund.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
Dionysusnu
Berichten: 1997
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

bartjemestrom schreef: wo 19 jun 2024, 06:23 Je weet toch wel dat de ex Berlijners en ex Twentse wagens maar tijdelijke bussen zijn die weer weggaan als de elektrische vloot voor Tilburg en Uden instroomt? :s
Hoe staat het eigenlijk met die instroom? Behalve enkele foto's van Hainje in maart dit jaar kan ik alleen de aankondiging van de bestelling vinden, die al in oktober 2022 was. (Ik weet dat VDL leververtragingen heeft, maar vraag me vooral af of er iets van een voorlopige prognose is)
Jasper073
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Dat vraag ik me dus ook af.
Ik zie hier en daar allemaal nieuwe generatie Citea's voor Hermes, en voor EBS maar die voor Arriva helemaal niks.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Die van Hermes en EBS waren eerder besteld. Ze lopen ca 1,5 tot 2 jaar achter.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22809
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Komen er in juli 2025 niet een heleboel Citea LLE's uit West-Brabant naar Oost-Brabant?
(Niet dat die bussen nou zo comfortabel zijn, maar goed...)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten