Dan denk je eens zonder vertraging van München naar Düsseldorf te kunnen reizen (Würzburg zelfs -5), reken je uiteraard zonder de puinhoop Keulen. We stoppen op Köln-Deutz Tief, daar rijdt nu niet bepaald veel verkeer, maar toch moeten we in de afdaling ernaartoe 5 minuten stilstaan vanwege "streckenabschnitt belegt". Welke trein dan.
Wordt het toch weer krap om de RE13 te halen he?
Van Wörgl naar München had ik de nieuwe Railjet. Leuk dat die nu niveaugleiche uitstap heeft, maar dat je daardoor in elke bak drie tredes omhoog en omlaag moet doet dat voordeel toch ook weer teniet. Vooral ook omdat dan in de bakovergang (die dus hoog is) de gepäckablage is en je dus je koffers altijd weer de trap op en af moet slepen. En ruim is het niet. Ik heb het idee dat het gangpad een stuk smaller is dan bij een ICE.
Straks moeten normale reizigers nog actie voeren voor een toegangelijke trein.
Update 17:40
Hmm ja. Stoppen we in Leverkusen Mitte. Staan daar twee ongekoppelde ICE3 op het oostelijke spoor. Krijgen we een machinistenwissel.
DB doet er toch weer alles aan om me de RE13 te laten missen.
