Volgens mij is dat de A20. De A16 loopt over de metrosporen bij Kralingse Zoom.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- ODRAIL
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ook niet bij de A20. Daar hangt de bovenleiding op de normale hoogte. Het is wel bij de kruising van treinstation "Rotterdam Alexander" dat de bovenleiding lager hangt. En volgens het genoemde artikel is het daar ook gebeurd.
- Busseninportland
- Contacteer:
Het is onder de viaduct van de A20 gebeurt zie ik op andere foto's op Facebook en hangt de bovenleiding even laag als het metrostation van Alexander.
- ODRAIL
Zijn deze foto's openbaar te bekijken (zo ja ... graag een linkje waar ik ze kan bekijken)?
-
- ODRAIL
-
Al de hele dag is lijn A ingekort tot Blaak - Binnenhof vanwege een defect spoor. Lijn B en C rijden al de hele dag met vertraging vanwege een 'eerdere verstoring'. De RET heeft een wat rare definitie van 'eerdere verstoring', ik vermoed dat ze 'eerdere stremming' bedoelen die later omgezet is in enkelspoor en/of met lastgeving rijden tot einde dienst.
-
Metropoolregio Rotterdam Den Haag: ‘Meer ov in 2025, maar nog geen garanties’
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/07/11 ... dpr=accept
https://mrdh.notubiz.nl/document/143042 ... 5f9146cf64
https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/07/11 ... dpr=accept
https://mrdh.notubiz.nl/document/143042 ... 5f9146cf64
Laatst gewijzigd door atroffa010 op do 11 jul 2024, 22:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- Suus
- Contacteer:
Is dit spoorprobleem toevallig bij Marconiplein? Het viel mij daar vanochtend op dat de vertrekkende metro naar Schiedam Centrum zeer traag vertrok en meerdere keren de tyfoon gebruikte tijdens het wegrijden richting de tunnelmonding.Bemined schreef:Al de hele dag is lijn A ingekort tot Blaak - Binnenhof vanwege een defect spoor. Lijn B en C rijden al de hele dag met vertraging vanwege een 'eerdere verstoring'. De RET heeft een wat rare definitie van 'eerdere verstoring', ik vermoed dat ze 'eerdere stremming' bedoelen die later omgezet is in enkelspoor en/of met lastgeving rijden tot einde dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
De exacte locatie van (spoor) problemen bij de metro vermeld de RET nooit. Het zou handig voor de reiziger zijn als dit wel gebeurd.
-
Informatie bij verstoringen is sowieso zeer beperkt bij de RET, een prognose doet men ook zelden aan, en een melding "Er zijn bussen besteld" staat er rustig 2 uur later nog terwijl de bussen er al lang en breed zijn. Ook de dynamische reisinformatie heeft nog steeds geen ondersteuning voor ingekorte ritten bij de metro, de borden toonden gewoon 'A Schiedam Centrum' vanmiddag terwijl de metro's zelf 'A Blaak' filmden. Andersom staan de metro's richting Binnenhof als opgeheven in de app tot het moment dat ze vertrokken zijn vanaf Blaak, dan zijn ze opeens toch rijdend...
-
Vroeger had Rotterdam 18 meter bussen. Waarom hebben ze dat nu niet meer? Op sommige lijnen kunnen ze best een 18 meter inzetten.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
Langere bussen betekent in de praktijk lagere frequentie. De RET heeft geen lijnen waar een lagere frequentie in ruil voor langere bussen goed ontvangen zal worden ben ik bang.
-
Wat is er precies handig hierin?
Ik heb meer dan genoeg aan:
Door een defect aan het spoor rijdt:
Lijn A niet tussen Schiedam Centrum en Blaak
Lijn B en C met vertraging maar wel het volledige traject.
Als zelfs de getoonde treinlengte statisch is, dan geeft dat al aan dat het hele systeem dus echt een upgrade nodig heeft. Was perfect geweest toen de ze LZB hadden geupgrade.Bemined schreef: ↑do 11 jul 2024, 21:39 Informatie bij verstoringen is sowieso zeer beperkt bij de RET, een prognose doet men ook zelden aan, en een melding "Er zijn bussen besteld" staat er rustig 2 uur later nog terwijl de bussen er al lang en breed zijn. Ook de dynamische reisinformatie heeft nog steeds geen ondersteuning voor ingekorte ritten bij de metro, de borden toonden gewoon 'A Schiedam Centrum' vanmiddag terwijl de metro's zelf 'A Blaak' filmden. Andersom staan de metro's richting Binnenhof als opgeheven in de app tot het moment dat ze vertrokken zijn vanaf Blaak, dan zijn ze opeens toch rijdend...
-
Treinlengte is zo ongeveer het enige wat ze kunnen wijzigen in de dynamische reisinformatie, maar het systeem werkt wel nog altijd in aantal stellen en niet in aantal bakken dus een tweetje kan zowel 2xSG3 of 2xSG2/1 betekenen. Oh ja, en de borden op lijn B voorbij Graskruid kunnen nog altijd geen 1-wagentreinen aangeven, dan staat er ____ 

-
Het is technisch mogelijk om drietjes SG2/1 te laten rijden op de B-lijn maar dat gebeurt pas "als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen" (citaat RET-medewerker)... 

-
SG2/1 mag maar tot Vlaardingen West, daar staat een paar honderd meter voorbij het station een facultatief stopbord voor bestuurders die met SG2/1 rijden om zich bij de CVL te melden.
-

-
Dat betekent echter niet dat het comfortabel is…
In de 5300/5400s vlieg je soms bij 80km/h al zowat van je stoel af.

-
De DRIM’s zelf gaan ook al een aardig tijdje mee. Ik heb even teruggezocht maar de displays hingen er al bij de opening van de Beneluxlijn in 2002. Het achterliggende systeem is wel later nog vervangen/geüpgraded schat ik zo in ten tijde van introductie knipperende 0 en alle bugjes die in de schermen zijn geslopen. Al met al blijven het wel de beste leesbare schermen op het R’damse metronet.hauptbahnhof schreef: ↑vr 12 jul 2024, 13:38 Als zelfs de getoonde treinlengte statisch is, dan geeft dat al aan dat het hele systeem dus echt een upgrade nodig heeft. Was perfect geweest toen de ze LZB hadden geupgrade.
Maargoed, daar hebben we dan weer weinig aan als de informatie op het scherm niet klopt.
-
5515-5501 rijden op omloop 653 vaandag (Lijn A) en 5513-5518 op 760 (Lijn B).
-
5515-5601 op A
-
Een SG2/1 rijdt op lijn E als 30 februari bestaat.

Vraag me af of er ooit eentje heeft gereden op lijn E?
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
Niet in dienst uiteraard, maar SG2/1 wordt wel ingezet voor overbrengingsritjes van/naar de Kleiweg waarbij men een stukje over die lijn gereden moet worden. Omdat SG2/1 geen ZUB beveiliging ondersteund is er een speciale procedure om de signalering 50 permissief te activeren zodat men door de boortunnel kan rijden met SG2/1.
- MarkNL
De werkzaamheden tussen Tussenwater en Slinge zijn begonnen en van/naar Spijkenisse rijdt nu uitsluitend C en buiten de spits vier keer per uur. Begin van de middag had ik vanaf De Akkers drie stellen mee. Na drie stations was mijn stel praktisch zitvol al en richting Rotterdam goed druk. Einde van de middag terug naar Spijkenisse viel het (min of meer tegen mijn verwachting in) relatief mee met de drukte (wederom drie stellen).