Ontwikkelingen reisinformatie
-
Re: Ontwikkelingen reisinformatie
Hopelijk wel afwisselend met het treinnummer?
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Waar Schiphol een vliegtuigje achter de naam heeft, heeft Nijmegen nu een wandelpoppetje achter de naam staan op de vertrekschermen 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Dat doet ns toch al wel langer? Tijdens (speciale) evenementen een extra icoontje
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
Zou mij niets verbazen als we vanaf komende zaterdag een reuzenrad, achtbaan of draaimolen achter Tilburg hebben staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
https://www.threads.net/@rickygroen/post/C9ricWtoyXq/
Op Amsterdam Centraal wordt de sprinter die via Schiphol gaat anders weergegeven dan de standaardmethode "Schiphol Airport -> Den Haag Centraal".
De tekst achter de hoofdbestemming is "Schiphol
" en omkaderd.
Op Amsterdam Centraal wordt de sprinter die via Schiphol gaat anders weergegeven dan de standaardmethode "Schiphol Airport -> Den Haag Centraal".
De tekst achter de hoofdbestemming is "Schiphol
-
Grappig dat de IC Direct van :38 dat niet heeft.
Had deze reugenboog-dris nog niet eerder gezien. Leuk.
Had deze reugenboog-dris nog niet eerder gezien. Leuk.
-
Ze willen de toeristen waarschijnlijk niet in de IC direct vanwege het onhandige in- en uitstappen met bagage. Die regenboog was vorig jaar ook al.
-
Het zou inderdaad eigenlijk logisch zijn om treinen met meerdere mogelijke routes altijd te voorzien van tussenbestemmingen, dus vanaf Amsterdam CS: Haarlem -> Vlissingen, Schiphol -> Brussel Zuid (of Rotterdam -> Brussel Zuid als je Schipholgangers niet op een idee wilt brengen), Woerden -> Rotterdam, Schiphol -> Den Haag Centraal, enz. Al moet je dan voor een trein naar Rotterdam via Schiphol en Leiden een derde station kunnen tonen om onderscheid te kunnen maken met de IC Direct.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Dat gaat uitgerold worden door heel Nederland; uit onderzoek is gebleken dat reizigers door de voorkeur aan geven. Meer informatie via de nieuwsbrief van het NS Panel https://www.nspanel.nl/nieuws/tjoektjoek schreef: ↑zo 21 jul 2024, 21:24 https://www.threads.net/@rickygroen/post/C9ricWtoyXq/
De tekst achter de hoofdbestemming is "Schiphol" en omkaderd.
- Suus
- Contacteer:
Ik vind het toch wel een zeer groot minpunt dat de via-bestemming en de eindbestemming in deze nieuwe weergave in de verkeerde volgorde worden getoond, zowel op de schermen als in de app.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Daarom staat er wel "via"
.
Ik vind het persoonlijk wel minder doeltreffend dan de pijl; "via" impliceert dat het alleen maar de specifieke route is, terwijl de pijl duidelijker was dat het echt eerst dat station is, en dan pas de eindbestemming. Via springt er wel uit, maar daarna is het makkelijker te denken dat je het kan negeren.

Ik vind het persoonlijk wel minder doeltreffend dan de pijl; "via" impliceert dat het alleen maar de specifieke route is, terwijl de pijl duidelijker was dat het echt eerst dat station is, en dan pas de eindbestemming. Via springt er wel uit, maar daarna is het makkelijker te denken dat je het kan negeren.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik heb wel het idee dat via-bestemmingen niet altijd overweg kunnen met afwijkende eindpunten bij werkzaamheden. Tijdens de verbussing tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch van medio juni stonden de Sprinters naar Weert in West-Brabant aangekondigd met bestemming Tilburg > Weert. Daar kan ik mij geen kortere route voor indenken als dat die dan al rijdt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Beetje raar dat via er dan naast én onder staat
-
En bij via Roffa gaat de uitlijning niet helemaal goed, zie de trein van 13:55

https://mapstodon.space/@IIVQ/112852857058837628
En het concept via gaat hier wat verloren want deze gaat ook via Schiphol. "Via Rotterdam" geeft op Asd nog 3 mogelijke routes (Via Hlm, Lisse of HSL). Je moet ook niet teveel info op één bord willlen proppen.

En het concept via gaat hier wat verloren want deze gaat ook via Schiphol. "Via Rotterdam" geeft op Asd nog 3 mogelijke routes (Via Hlm, Lisse of HSL). Je moet ook niet teveel info op één bord willlen proppen.
-
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Maar het is voor reizigers naar Schiphol wel duidelijker welke trein ze kunnen pakken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Nog eens kijkend denk ik dat ze de blokjes-via doen bij treinen (niet zijnde ICD) die via Schiphol gaan, en bij treinen die niet de meest logische route naar hun eindbestemming nemen - dus bijv de 13:55 Eindhoven zou ik denken: die gaat via Utrecht, goed dat ze erbij zetten via Rotterdam, en bij de 13:56, bij Hoorn zou ik denken dat die via Zaandam en Purrie gaat, maar dit is via Haarlem (en dan weet de kenner van het spoor wel: via Uitgeest, Alkmaar en Obdam).
Ik ben benieuwd wat er bij 4000 staat.
Ik ben benieuwd wat er bij 4000 staat.
- Suus
- Contacteer:
Ik zie het probleem al bij die 1000/1100 combinatietrein. Omdat er ruimte moet overblijven tussen de naar/opmerkingtekst en het spoor voor het blokje met het treinnummer, is de bestemming Eindhoven Centraal (via Rotterdam Centraal) in kleinee letters verschenen, maar waarschijnlijk is de CSS-opmaak daardoor ook in de war geraakt.
Die vaste ruimte voor het treinnummer was bij de introductie daarvan niet zo, waardoor bij lange bestemmingen er overflow ontstond op het bord.
Die vaste ruimte voor het treinnummer was bij de introductie daarvan niet zo, waardoor bij lange bestemmingen er overflow ontstond op het bord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
Wat is er met dat rechter scherm. Is dat weer vanwege woke-achtig gedoen ?IIVQ schreef: ↑vr 26 jul 2024, 15:18 En bij via Roffa gaat de uitlijning niet helemaal goed, zie de trein van 13:55

-
Oké, klopt. Dit is wel een goede reden. Maar zouden ze dit alleen doen omdat het om Schiphol gaat? Anders zal dit voor treinseries nuttig zijn die een kleinere eindhalte hebben, denk bijvoorbeeld aan de 4000 Rotterdam-Uitgeest. Voor de richting Uitgeest zou dan een via Amsterdam Centraal misschien handig zijn.
- Z2N
- Donateur
Dat is vanwege Pride Amsterdam, NS past al jaren de borden aan op stations waar in de directe omgeving op dat moment Pride gevierd wordt.huibf schreef: ↑za 27 jul 2024, 08:46Wat is er met dat rechter scherm. Is dat weer vanwege woke-achtig gedoen ?IIVQ schreef: ↑vr 26 jul 2024, 15:18 En bij via Roffa gaat de uitlijning niet helemaal goed, zie de trein van 13:55
En het concept via gaat hier wat verloren want deze gaat ook via Schiphol. "Via Rotterdam" geeft op Asd nog 3 mogelijke routes (Via Hlm, Lisse of HSL). Je moet ook niet teveel info op één bord willlen proppen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik heb er wel begrip voor dat NS solidair wil zijn met de LHBTIQA+-community, maar het scherm wordt er praktisch onleesbaar van.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Daarom wordt het ook altijd alleen gedaan met het laatste scherm van de groep, met de treinen die dus het verst in de toekomst vertrekken. De eerstvolgende 7 (bij een TB14) of 14 (bij een TB21) treinen worden met de gebruikelijke kleuren weergegeven. Mooie oplossing

-
Ik heb geen idee waarom NS het doet, maar ik gok om hun steun te uiten aan de LHBTIQ+-gemeenschap, waaronder zich een grote schare onder haar eigen personeel bevindt. Ze doen meer, voorheen had de NS zelfs een eigen boot in de canal Parade, maar ze hebben bijvoorbeeld ook kleedruimtes op het station voor wie zich in Amsterdam wil omkleden.
Kennelijk is dat nodig omdat er nog steeds mensen zijn die vinden dat mensen die anders zijn (dan zijzelf) geen aandacht verdienen. Dat is geen woke-achtig gedoe, dat heet een samenleving.
In werkelijkheid zijn de kleuren lichter (meer pastel) dan op deze foto, en is de leesbaarheid prima.
(Al valt het me nu op dat de onderste twee de tekstkleur paarsachtig blauw is ipv donkerblauw, dat laatste zou het contrast wel verbeteren)
Kennelijk is dat nodig omdat er nog steeds mensen zijn die vinden dat mensen die anders zijn (dan zijzelf) geen aandacht verdienen. Dat is geen woke-achtig gedoe, dat heet een samenleving.
In werkelijkheid zijn de kleuren lichter (meer pastel) dan op deze foto, en is de leesbaarheid prima.
(Al valt het me nu op dat de onderste twee de tekstkleur paarsachtig blauw is ipv donkerblauw, dat laatste zou het contrast wel verbeteren)