Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
RobertT

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Ja,vriendschappelijke wedstrijd PSV-Valencia.
Maar 10 bakken FLIRT heb ik zo vaak nog niet gezien met voetbal in Eindhoven
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Dionysusnu schreef: za 27 jul 2024, 15:37 Even los van de adviezen lijkt het mij het zeker een concessieovertreding om vandaag geen NS-vervoer te bieden naar Den Haag Moerwijk en Rijswijk. Uiteraard is er een argument van overmacht, maar ik vraag me af of dat opgaat, zeker als reizigers hun kosten bij de HTM niet vergoed krijgen.
Yep, wat een teringbende. Op Delft leek niemand echt te weten wat er nou de bedoeling was, want de helft van de mensen vroeg naar de bus naar Den Haag. Ook de overstappen op Schiedam waren waardeloos, want daar kwam maar 2x/uur een trein nu, en de bussen reden op willekeurige tijden waardoor er totaal geen aansluitingen was.

De tram was vrij redelijk geregeld. HTM reed versterkingsritten. Wel nog iedereen voor een tram zien rennen en zich erin wurmen terwijl vlak achter ze de volgende rit al aan kwam rijden.
Dat je niet met je NS kaartje meemocht vind ik absurd. Wel het reisadvies geven voor de tram maar niet NS-bewijzen accepteren. Ik snap dat je op het laatste moment niet meer bussen kan regelen, maar dat er geen overeenkomst met de HTM is om NS tickets in de tram te accepteren in dit soort situaties is absurd.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Precies mijn punt.
Ik snap het volledig dat het NS niet lukte om voldoende bussen te regelen en ik wil benadrukken dat dit absoluut niet de schuld van NS is.
Maar NS kan twee dingen beter doen:
1) Beter communiceren, oom als ze het niet weten.
2) Coulant(er) omgaan met reizigers die nu extra reiskosten maken en dat verschil willen declareren.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Even een ander onderwerp:

Dit weekend stoppen de intercity’s ook in Weesp, waar ze enkele minuten stilstaan. Weet iemand eigenlijk waarom dat is? De intercity Groningen - Amsterdam Centraal (via Almere) vertrekt in Almere in het pad van de intercity naar Schiphol (die niet rijdt) om vervolgens zes minuten in Weesp te blijven staan…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Er is daar een crossplatformoverstap tussen de IC's. Ik denk dat het daarvoor is, want de IC vanuit Groningen rijdt nu niet naar Den Haag en Schiphol, maar naar Amsterdam Centraal. Door in Weesp over te stappen hebben Flevoland, Overijssel (en verder) toch nog een redelijke verbinding met Schiphol.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Zouden ze altijd moeten doen, zodat er met minder treinen betere verbindingen ontstaan. Daarvoor moet je wel Weesp flink verbouwen, met als goedkoopste optie twee perrons met a- en b-secties en inhaalsporen, zodat de IC's naast elkaar kunnen staan en de stoptreinen ervoor/achter ingehaald kunnen worden, een beetje zoals Leiden.
VIRM

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef: za 27 jul 2024, 15:11
BasGeluk schreef: za 27 jul 2024, 14:47
Mikos schreef: za 27 jul 2024, 14:07 De NS Community is een hobbyistenforum, waar wat gemodereerd wordt door mensen vanuit NS. Dat is geen officiële informatiebron.
Volgens de NS community is dit een plek waar “reizigers samen komen”. Waar maak je uit op dat het een hobbyistenforum is?
Het is geen officieel kanaal van NS en zo zou ik de woorden van Mikos wegen.
en-es schreef: za 27 jul 2024, 16:04
DDietzen schreef: za 27 jul 2024, 15:33 De Community wordt op de pagina klantenservice op ns.nl prominent getoond als contactoptie. Veel opvallender, groter én eerder dan bijvoorbeeld de chat, telefoon of Xwitter.
Klopt, NS verwijst mensen vaak naar dat forum. Al krijg ik de indruk dat het vooral is om mensen af te poeieren zoals dat mooi heet. Je ziet ook wel eens dat mensen een vraag stellen en dan al hun persoonlijke gegevens erbij zetten. Niet wetende dat het een openbaar forum is waar iedereen zicht op heeft.
In allerlei communicatie-uitingen verwijst de NS naar de NS Community, waardoor het eigenlijk logisch is dat mensen concluderen dat de Community een officieel kanaal van NS is. En soms doen de moderatoren wel degelijk iets aan klantenserviceactiviteiten daar. Maar het probleem van de Community is dat NS niet zo goed weet wat ze er mee willen.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79

Bericht door waldo79 »

Dan moeten moderators aldaar niet van alles gaan roepen. Dan wordt de suggestie gewekt dat men namens NS spreekt.
Philip

Bericht door Philip »

De moderators daar spreken ook namens NS.
en-es

Bericht door en-es »

Ze zijn ook werkzaam bij NS. ;)
waldo79

Bericht door waldo79 »

Dat idee beklijft me al. Tja, dan is het moeilijk beweren dat het geen formeel geen communicatiekanaal is.
en-es

Bericht door en-es »

Daarom moet NS stoppen met mensen verwijzen naar het forum.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Wubbo schreef: za 27 jul 2024, 12:13
cassie127 schreef: vr 26 jul 2024, 22:04 Er heeft een foutje in de communicatie gezeten. De HTM en RET zijn niet afgekocht. Je mag dus niet met je NS Check-In reizen bij deze vervoerders.
NS communiceert wel expliciet in het storingsbericht dat je gebruik kan maken van de HTM. Als je daarvoor dan extra moet betalen hadden ze dat er wel bij mogen zeggen.
Inmiddels bericht (nog niet extern) dat de werkzaamheden nog verder uitlopen. De nieuwe prognose staat nu op vrijdag 2 augustus 05:00 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79

Bericht door waldo79 »

Oef. Ik neem aan dat er weer druk gesleuteld wordt om de tijdelijke dienstregeling te verlengen.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Pfoe, dit escaleert ook flink uit de klauwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Amf is tot 9:00 ook nokkie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: zo 28 jul 2024, 18:43
Wubbo schreef: za 27 jul 2024, 12:13
cassie127 schreef: vr 26 jul 2024, 22:04 Er heeft een foutje in de communicatie gezeten. De HTM en RET zijn niet afgekocht. Je mag dus niet met je NS Check-In reizen bij deze vervoerders.
NS communiceert wel expliciet in het storingsbericht dat je gebruik kan maken van de HTM. Als je daarvoor dan extra moet betalen hadden ze dat er wel bij mogen zeggen.
Inmiddels bericht (nog niet extern) dat de werkzaamheden nog verder uitlopen. De nieuwe prognose staat nu op vrijdag 2 augustus 05:00 uur.
Als dit was is, dan is de uitloop inmiddels 43% van de oorspronkelijke planning. :shock:
Wat is hier allemaal mis gegaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
VIRM

Bericht door VIRM »

IIVQ schreef: ma 29 jul 2024, 07:39 Amf is tot 9:00 ook nokkie.
Als de werkzaamheden niet waren uitgelopen, zou de 500/600 vanaf Amersfoort naar Amsterdam hebben gereden. Waarom niet de omleiding via de Flevopolder en het Gooi naar Utrecht? In ieder geval had ik een zitplaats in de 722, want ik vreesde al het ergste. Maar door de vakantieperiode viel het weer mee.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined

Bericht door Bemined »

ProRail durft inmiddels geen prognose meer te geven wanneer Delft in dienst komt.
MarkNL

Bericht door MarkNL »

Chrysa schreef: za 27 jul 2024, 23:07Yep, wat een teringbende. Op Delft leek niemand echt te weten wat er nou de bedoeling was, want de helft van de mensen vroeg naar de bus naar Den Haag. Ook de overstappen op Schiedam waren waardeloos, want daar kwam maar 2x/uur een trein nu, en de bussen reden op willekeurige tijden waardoor er totaal geen aansluitingen was.
Dat was ook mijn ervaring op zondag. Het viel op dat het bij de bussen ook erg rustig was, vermoedelijk door de bende in de reisplanners waardoor (naar mijn idee) de bussen nauwelijks tevoorschijn kwamen.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

NS adviseert om o.a. de bus uit te vinken in de reisplanner. Tsja. Dan krijg je dit.
Gr BasG
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef: vr 26 jul 2024, 13:15 :shock:
Heeft de aannemer de planning niet veel te krap gemaakt?

NS geeft overigens aan dat ik mijn reiskosten van de HTM niet bij hen kan declareren, terwijl ze zelf falen qua inzetten van vervangende bussen.
Dat is toch de omgekeerde wereld?! :roll:

Worden er maandag en dinsdag wel bussen ingezet?
Hier uitleg waarom de werkzaamheden uitgelopen zijn

Wéér lopen werkzaamheden aan spoor tussen Schiedam en Den Haag uit - https://nos.nl/r/542640
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Als je een NS-abonnement van Delft naar Den Haag HS hebt en je geen extra kosten wilt maken moet je dus:
- met de treinvervangende bus naar Schiedam
- met de trein van Schiedam naar Rotterdam
- met een andere trein van Rotterdam naar Gouda
- met weer een andere trein van Gouda naar Den Haag CS
- met nog weer een andere trein van Den Haag CS naar Den Haag HS.
Reistijd 1:39 uur i.p.v. de reguliere 8 minuten. Dit kun je toch niet serieus meer nemen?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Strukton heeft blijkbaar veel te krap gepland, waardoor NS niet wist dat ze voor een veel langere periode bussen moesten bestellen.
Het minste wat NS kan doen is de zeer ruimhartig omgaan met schadeclaims en dit tot op de laatste cent verhalen op Strukton.

Maar ik begrijp dat het nu vooral om de beveiliging gaat?
Aangezien er tussen Delft en Den Haag geen overwegen liggen, zou je dus de wissels kunnen klemmen en met één (lange) trein kunnen pendelen. Zelfs als dat meer eens per half uur is, is dat beter dan de huidige situatie.
Selivio

Bericht door Selivio »

Strukton had alle diensten gevuld, maar met 0 reserve (aangezien dat er gewoon simpelweg niet beschikbaar is in deze periode (wat Strukton overigens ook aangegeven heeft bij Prorail of het wel verstandig is om meerdere grote projecten tegelijk of vlak achter elkaar te plannen)). Dus doordat er uiteindelijk 1 of 2 personen om wat voor reden dan ook uitvallen, stort meteen de hele boel in elkaar...
Grt. Stefan
Plaats reactie