Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Tom024 schreef: ↑do 15 dec 2022, 10:23
Benieuwd wat er gaat worden van de supermarkt in Ravenstein die dit jaar voor de derde keer in vier jaar van formule is gewisseld (Emte, Coop, Boni). Vier verbouwingen in vijf jaar tijd?
Het antwoord: inderdaad. Vandaag is men aan het verbouwen geslagen, terwijl de winkel open is. Grandioos succes natuurlijk.
Vanaf 11 september gaat de winkel een paar dagen dicht om verbouwd te worden tot Nettorama.
Ik denk eerlijk gezegd dat Nettorama niet super zal investeren in een totale restyling, want sober sober sober. Ik las dat er in Lelystad juist de Boni-zelfscan niet meer terugkomt bij Nettorama, omdat "Nettorama de supermarkt met de laagste prijzen is" (einde citaat persafdeling). Dat zal voor een aantal mensen als een serieuze downgrade voelen.
Bij de Nettorama in Grave heb ik altijd het gevoel dat ik een supermarkt van begin jaren '90 binnenstap, pure nostalgie. Beetje a la EDAH/Basismarkt.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
TomSteyl schreef: ↑di 27 aug 2024, 07:00
Bij de Nettorama in Grave heb ik altijd het gevoel dat ik een supermarkt van begin jaren '90 binnenstap, pure nostalgie. Beetje a la EDAH/Basismarkt.
Bij de Boerenschuur in Riel heb ik dat gevoel ook altijd. Op zich ook niet zo vreemd, aangezien er sinds de jaren '90 gewoon niet verbouwd is.
VIRM schreef: ↑di 27 aug 2024, 07:07
Dus... wat wordt de volgende fusie in supermarktland?
Ik denk aan de combinatie van Dirk, DekaMarkt en Vomar én een combinatie van MCD/Boon's Markt en Hoogvliet.
Boon's Markt is trouwens aan een kleine opmars bezig in Limburg.
Hainje schreef: ↑di 27 aug 2024, 07:20Bij de Boerenschuur in Riel heb ik dat gevoel ook altijd. Op zich ook niet zo vreemd, aangezien er sinds de jaren '90 gewoon niet verbouwd is.
Wauw, die winkel kende ik helemaal niet. Wat grappig dat er nog zo'n losse supermarkt bestaat en bestaansrecht heeft.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Ik denk eerlijk gezegd dat Nettorama niet super zal investeren in een totale restyling, want sober sober sober. Ik las dat er in Lelystad juist de Boni-zelfscan niet meer terugkomt bij Nettorama, omdat "Nettorama de supermarkt met de laagste prijzen is" (einde citaat persafdeling). Dat zal voor een aantal mensen als een serieuze downgrade voelen.
Ze waren inderdaad bezig om de zelfscan te vervangen door twee reguliere kassa's. Toch jammer.
Toch zie je vaker de beweging weer dat men minder zelfscan installeert dan een paar jaar geleden. Misschien was het een tijdelijke coronatrend. Action is inmiddels ook al gestopt met verdere uitrol van zelfscan.
Even terug te komen op de volgende supermarktfusie: ik heb het idee dat Boon's Markt nog wat (kleine) filialen van Coop/Plus Vandaag zal gaan overnemen.
TomSteyl schreef: ↑di 27 aug 2024, 08:09
Toch zie je vaker de beweging weer dat men minder zelfscan installeert dan een paar jaar geleden. Misschien was het een tijdelijke coronatrend. Action is inmiddels ook al gestopt met verdere uitrol van zelfscan.
Mwoah. Uiteindelijk levert de zelfscan een enorme besparing op, want het scheelt personeel. De eventuele inkomstenderving door diefstal zal die rekensom ook niet nadelig beïnvloeden, en er is altijd nog technologie om dat verder terug te dringen, zoals de weegschaal bij de Lidl die checkt of je het product wel correct hebt gescand.
Dat er wat kinken in de uitrolkabel zitten is niet meer dan te verwachten, en zou ik zeker niet als een teken opvatten dat we terugkeren naar de kassajuffrouw.
TomSteyl schreef: ↑di 27 aug 2024, 08:09
Hier bij jullie oosterburen is het net andersom. Bij voorbeeld worden de winkels van Aldi Süd momenteel stapvoets verbouwd (nieuwe volgorde van de schappen) en in verband daarmee wordt ook zelfscan geinstalleerd. Ook bij REWE zie je meer en meer zelfscan.
Ze waren inderdaad bezig om de zelfscan te vervangen door twee reguliere kassa's. Toch jammer.
De Dirk in Keizerswaard heeft juist voor de zomer verbouwd om zelfscankassa’s te plaatsen. Kijken hoe lang die blijven liggen.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
TomSteyl schreef: ↑di 27 aug 2024, 07:27
een combinatie van MCD/Boon's Markt en Hoogvliet.
Ik las McDonalds
Hainje schreef: ↑di 27 aug 2024, 09:47
Die zelfscan van de Lidl vind ik wel zo kudt , dat ik er standaard van naar de gewone kassa ga. Als ik al naar de Lidl ga.
Precies dit En nou wilde ik laatst ook een los flesje drinken kopen, maar kon niet gescand worden 'want die gaan eigenlijk per 6' terwijl het halve schap al aangebroken en leeggeroofd was, en dus die weegschaal. Veel buitenlandse supermarkten hebben ook een weegschaal en dus gebruik ik het daar ook al niet meer.
Die dingen met die weegschaal zijn zo onpraktisch dat ik ze inderdaad ook vermijd. Je kunt daar ook je boodschappen niet meteen inpakken, althans, bij mij miept hij altijd dat mijn zelf meegenomen boodschappentas overbodig gewicht is.
Niet dat in de rij staan bij de Duitse kassa nou een plezier is. Ellenlange rijen, enorme banden voor de boodschappen zodat je tegen de tijd dat je je spullen uitgeladen hebt je weer door de mensen achter je moet wurmen om van je mandje af te komen, Speedy Gonzales achter de kassa (maar bij anderen duurt alles altijd wel heel lang) en vervolgens zo'n piepklein bakje (als dat er al is) waar je gescande boodschappen in terecht komen. Ik was gisteren gewoon weer eens in de Albert Heijn en wat een verademing vergeleken met al die buitenlandse supermarkten.
Ik ken Nettorama vooral van winkels die inderdaad al 20 jaar geen grondige update meer hebben gehad, maar wel goedkoop zijn. Zolang een winkel niet het Kruidvat-model imiteert kan ik het meestal wel aan, al vind ik een beetje gezelligheid in een winkel ook wel prettig. Kruidvat vermijd ik echter als de pest omdat het totale wanorde is en ik er lichtelijk van op tilt raak.
Mijn lokale Jumbo heeft trouwens geen zelfscan, maar gewoon altijd 2 of meer kassa's open met capabel personeel. Werkt ook prima, maar het schijnt dat mijn lokale stadsfiliaal zo'n 150 personeelsleden heeft en ik denk niet dat elk filiaal over zo'n royaal personeelsbestand kan of wil beschikken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meestal is het bij Kruidvat/Trekpleister zo dat alles wat in de ene week bij Kruidvat in de aanbieding is, de volgende week bij Trekpleister in de reclame is. Waarom er nog een onderscheid tussen die twee is, vraag ik me al jaren af.
Net als Suus sla ik ook tamelijk op tilt van de rommelige indruk van Kruidvat, die overigens stunt met nepreclames en veel te dure prijzen. Wat ben ik blij dat ik een DM op 3 kilometer afstand heb
Past al dit drogisterijgeneuzel nog onder "dergelijke"?
En zou, gezien de nooit afnemende attractie van dit onderwerp, de naam van de site eigenlijk niet moeten worden gewijzigd in "Supermarktgeneuzelinnederlandmetnogwatov.nl"?