Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
TomSteyl

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TomSteyl »

Tom024 schreef: ma 26 aug 2024, 13:06
Dennenboom schreef: vr 28 jul 2023, 11:06 Boni en Nettorama gaan samen verder onder de naam Nettorama.

https://meppelercourant.nl/staphorst/de ... 64357.html
Tom024 schreef: do 15 dec 2022, 10:23 Benieuwd wat er gaat worden van de supermarkt in Ravenstein die dit jaar voor de derde keer in vier jaar van formule is gewisseld (Emte, Coop, Boni). *O* Vier verbouwingen in vijf jaar tijd?
Het antwoord: inderdaad. Vandaag is men aan het verbouwen geslagen, terwijl de winkel open is. Grandioos succes natuurlijk. :')
Vanaf 11 september gaat de winkel een paar dagen dicht om verbouwd te worden tot Nettorama.
Ik denk eerlijk gezegd dat Nettorama niet super zal investeren in een totale restyling, want sober sober sober. Ik las dat er in Lelystad juist de Boni-zelfscan niet meer terugkomt bij Nettorama, omdat "Nettorama de supermarkt met de laagste prijzen is" (einde citaat persafdeling). Dat zal voor een aantal mensen als een serieuze downgrade voelen.

Bij de Nettorama in Grave heb ik altijd het gevoel dat ik een supermarkt van begin jaren '90 binnenstap, pure nostalgie. Beetje a la EDAH/Basismarkt.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
VIRM

Bericht door VIRM »

Dus... wat wordt de volgende fusie in supermarktland?
Beul van de blindegeleidelijn
Hainje

Bericht door Hainje »

TomSteyl schreef: di 27 aug 2024, 07:00 Bij de Nettorama in Grave heb ik altijd het gevoel dat ik een supermarkt van begin jaren '90 binnenstap, pure nostalgie. Beetje a la EDAH/Basismarkt.
Bij de Boerenschuur in Riel heb ik dat gevoel ook altijd. Op zich ook niet zo vreemd, aangezien er sinds de jaren '90 gewoon niet verbouwd is.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

VIRM schreef: di 27 aug 2024, 07:07 Dus... wat wordt de volgende fusie in supermarktland?
Ik denk aan de combinatie van Dirk, DekaMarkt en Vomar én een combinatie van MCD/Boon's Markt en Hoogvliet.

Boon's Markt is trouwens aan een kleine opmars bezig in Limburg.
Hainje schreef: di 27 aug 2024, 07:20Bij de Boerenschuur in Riel heb ik dat gevoel ook altijd. Op zich ook niet zo vreemd, aangezien er sinds de jaren '90 gewoon niet verbouwd is.
Wauw, die winkel kende ik helemaal niet. Wat grappig dat er nog zo'n losse supermarkt bestaat en bestaansrecht heeft.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

TomSteyl schreef: di 27 aug 2024, 07:00 Ik denk eerlijk gezegd dat Nettorama niet super zal investeren in een totale restyling, want sober sober sober. Ik las dat er in Lelystad juist de Boni-zelfscan niet meer terugkomt bij Nettorama, omdat "Nettorama de supermarkt met de laagste prijzen is" (einde citaat persafdeling). Dat zal voor een aantal mensen als een serieuze downgrade voelen.

Bij de Nettorama in Grave heb ik altijd het gevoel dat ik een supermarkt van begin jaren '90 binnenstap, pure nostalgie. Beetje a la EDAH/Basismarkt.
Ze waren inderdaad bezig om de zelfscan te vervangen door twee reguliere kassa's. Toch jammer.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Toch zie je vaker de beweging weer dat men minder zelfscan installeert dan een paar jaar geleden. Misschien was het een tijdelijke coronatrend. Action is inmiddels ook al gestopt met verdere uitrol van zelfscan.

Even terug te komen op de volgende supermarktfusie: ik heb het idee dat Boon's Markt nog wat (kleine) filialen van Coop/Plus Vandaag zal gaan overnemen.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

TomSteyl schreef: di 27 aug 2024, 08:09 Toch zie je vaker de beweging weer dat men minder zelfscan installeert dan een paar jaar geleden. Misschien was het een tijdelijke coronatrend. Action is inmiddels ook al gestopt met verdere uitrol van zelfscan.
Mwoah. Uiteindelijk levert de zelfscan een enorme besparing op, want het scheelt personeel. De eventuele inkomstenderving door diefstal zal die rekensom ook niet nadelig beïnvloeden, en er is altijd nog technologie om dat verder terug te dringen, zoals de weegschaal bij de Lidl die checkt of je het product wel correct hebt gescand.

Dat er wat kinken in de uitrolkabel zitten is niet meer dan te verwachten, en zou ik zeker niet als een teken opvatten dat we terugkeren naar de kassajuffrouw.
ICE11

Bericht door ICE11 »

TomSteyl schreef: di 27 aug 2024, 08:09 Toch zie je vaker de beweging weer dat men minder zelfscan installeert dan een paar jaar geleden. Misschien was het een tijdelijke coronatrend. Action is inmiddels ook al gestopt met verdere uitrol van zelfscan.
Hier bij jullie oosterburen is het net andersom. Bij voorbeeld worden de winkels van Aldi Süd momenteel stapvoets verbouwd (nieuwe volgorde van de schappen) en in verband daarmee wordt ook zelfscan geinstalleerd. Ook bij REWE zie je meer en meer zelfscan.
Julius

Bericht door Julius »

Tom024 schreef: di 27 aug 2024, 07:53
TomSteyl schreef: di 27 aug 2024, 07:00 Ik denk eerlijk gezegd dat Nettorama niet super zal investeren in een totale restyling, want sober sober sober. Ik las dat er in Lelystad juist de Boni-zelfscan niet meer terugkomt bij Nettorama, omdat "Nettorama de supermarkt met de laagste prijzen is" (einde citaat persafdeling). Dat zal voor een aantal mensen als een serieuze downgrade voelen.

Ze waren inderdaad bezig om de zelfscan te vervangen door twee reguliere kassa's. Toch jammer.
De Dirk in Keizerswaard heeft juist voor de zomer verbouwd om zelfscankassa’s te plaatsen. Kijken hoe lang die blijven liggen.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Hainje

Bericht door Hainje »

TffpaA schreef: di 27 aug 2024, 08:17 zoals de weegschaal bij de Lidl die checkt of je het product wel correct hebt gescand.
Die zelfscan van de Lidl vind ik wel zo kudt :') , dat ik er standaard van naar de gewone kassa ga. Als ik al naar de Lidl ga.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
trolly

Bericht door trolly »

:Y

Wilt U een tasje
Ja!!! / Nee

Wilt U ècht geen tasje???
Ja hoor, toch wel!!! / Nee

Weet U zeker dat U geen tasje wilt? U krijgt dan namelijk geen tasje.
Nou, doe dan toch maar hoor! / Nee

Spaart U voordelige Lidlpunten?
Neeeeeeeheehee!!!!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

TomSteyl schreef: di 27 aug 2024, 07:27 een combinatie van MCD/Boon's Markt en Hoogvliet.
Ik las McDonalds :')
Hainje schreef: di 27 aug 2024, 09:47 Die zelfscan van de Lidl vind ik wel zo kudt :') , dat ik er standaard van naar de gewone kassa ga. Als ik al naar de Lidl ga.
Precies dit :') En nou wilde ik laatst ook een los flesje drinken kopen, maar kon niet gescand worden 'want die gaan eigenlijk per 6' terwijl het halve schap al aangebroken en leeggeroofd was, en dus die weegschaal. Veel buitenlandse supermarkten hebben ook een weegschaal en dus gebruik ik het daar ook al niet meer.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Die dingen met die weegschaal zijn zo onpraktisch dat ik ze inderdaad ook vermijd. Je kunt daar ook je boodschappen niet meteen inpakken, althans, bij mij miept hij altijd dat mijn zelf meegenomen boodschappentas overbodig gewicht is.

Niet dat in de rij staan bij de Duitse kassa nou een plezier is. Ellenlange rijen, enorme banden voor de boodschappen zodat je tegen de tijd dat je je spullen uitgeladen hebt je weer door de mensen achter je moet wurmen om van je mandje af te komen, Speedy Gonzales achter de kassa (maar bij anderen duurt alles altijd wel heel lang) en vervolgens zo'n piepklein bakje (als dat er al is) waar je gescande boodschappen in terecht komen. :N Ik was gisteren gewoon weer eens in de Albert Heijn en wat een verademing vergeleken met al die buitenlandse supermarkten.
VIRM

Bericht door VIRM »

TomSteyl schreef: di 27 aug 2024, 07:27
VIRM schreef: di 27 aug 2024, 07:07 Dus... wat wordt de volgende fusie in supermarktland?
Ik denk aan de combinatie van Dirk, DekaMarkt en Vomar én een combinatie van MCD/Boon's Markt en Hoogvliet.

Boon's Markt is trouwens aan een kleine opmars bezig in Limburg.
De eerdere fusie tussen Deka en Dirk was toch mislukt?
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift

Bericht door Durashift »

^^Ja, in de zin van één geheel in commercie en operatie.

Uiteindelijk is het nu nog slechts aan de achterkant, op enkele onderdelen, aan elkaar in de operatie.

https://www.levensmiddelenkrant.nl/dirk ... elfstandig
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik ken Nettorama vooral van winkels die inderdaad al 20 jaar geen grondige update meer hebben gehad, maar wel goedkoop zijn. Zolang een winkel niet het Kruidvat-model imiteert kan ik het meestal wel aan, al vind ik een beetje gezelligheid in een winkel ook wel prettig. Kruidvat vermijd ik echter als de pest omdat het totale wanorde is en ik er lichtelijk van op tilt raak.

Mijn lokale Jumbo heeft trouwens geen zelfscan, maar gewoon altijd 2 of meer kassa's open met capabel personeel. Werkt ook prima, maar het schijnt dat mijn lokale stadsfiliaal zo'n 150 personeelsleden heeft en ik denk niet dat elk filiaal over zo'n royaal personeelsbestand kan of wil beschikken :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Jij trekt de Trekpleister wel of ook niet?
waldo79

Bericht door waldo79 »

Trekpleister is toch een Kruidvat met een ander logo?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik ken maar één Trekpleister en daar ben ik nog nooit binnen geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ daarom vraag ik het ook, ze hebben veel hetzelfde maar door het wit en blauw kan de winkel wel anders op je overkomen, denk ik.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Meestal is het bij Kruidvat/Trekpleister zo dat alles wat in de ene week bij Kruidvat in de aanbieding is, de volgende week bij Trekpleister in de reclame is. Waarom er nog een onderscheid tussen die twee is, vraag ik me al jaren af.

Net als Suus sla ik ook tamelijk op tilt van de rommelige indruk van Kruidvat, die overigens stunt met nepreclames en veel te dure prijzen. Wat ben ik blij dat ik een DM op 3 kilometer afstand heb :')

https://www.facebook.com/watch/?v=10934 ... ingsdienst
trolly

Bericht door trolly »

Twee vragen:

Past al dit drogisterijgeneuzel nog onder "dergelijke"?

En zou, gezien de nooit afnemende attractie van dit onderwerp, de naam van de site eigenlijk niet moeten worden gewijzigd in "Supermarktgeneuzelinnederlandmetnogwatov.nl"?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Twee antwoorden:

Jazeker!

Eigenlijk niet.
Julius

Bericht door Julius »

trolly schreef: di 27 aug 2024, 10:17 :Y

Wilt U een tasje
Ja!!! / Nee

Wilt U ècht geen tasje???
Ja hoor, toch wel!!! / Nee

Weet U zeker dat U geen tasje wilt? U krijgt dan namelijk geen tasje.
Nou, doe dan toch maar hoor! / Nee

Spaart U voordelige Lidlpunten?
Neeeeeeeheehee!!!!
Ik wist niet dat ze 3 keer vragen of je echt een tasje wilt. :s
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Suus schreef:ILT doet onregelmatig inspecties en kan bedrijven erop aanspreken. Hoe of wat de boetes zijn weet ik niet.
Eenmanszaak krijgt 500 euro boete voor het importeren en verkopen van blikjes Red Bull zonder Nederlands statiegeld.

https://nos.nl/l/2534849
Plaats reactie