Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
gkw1969

Re: Korte vragen

Bericht door gkw1969 »

Het was, volgens mij, de bedoeling dat de 9241 naar Veluwe Zuid zou gaan, maar dat is nog niet gebeurd. Dus rijdt deze nog steeds in Nijmegen, als enige dieselbus. Gezien de groeiende passagiersaantallen is de bus ook nog wel nodig aangezien het steeds lastiger wordt alle reizigers naar Heyendaal te transporteren.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Lijn 89 rijdt niet voor niets in de ochtendspits elk kwartier vanuit Druten, met op veel ritten een gelede. Die zitten stuk voor stuk goed vol, met 12m lopen ze over.
John Hill

Bericht door John Hill »

Ik herinner me ooit gezien te hebben dat bij verstoringen in de ICD Brussel op de TBP's in Breda een omreisadvies staat. Iets in de trant van "Neem trein X" of "Reis met de vervangende bus". Weet iemand of dit klopt en zo ja, heeft iemand hier toevallig een foto van?
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

De Kurswagen Boekarest - Istanbul is richting Turkije te boeken via de website van de CFR, de terugweg lukt niet (althans niet op de dagen dit ik heb geprobeerd). Is er een manier waarop deze online boekbaar is? De website van de Turkse spoorwegen laadt bij mij niet.
en-es

Bericht door en-es »

Ik meen gelezen te hebben op diverse social media en fora dat die alleen op het station te boeken is.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Tom024 schreef: ma 16 sep 2024, 12:48 De Kurswagen Boekarest - Istanbul is richting Turkije te boeken via de website van de CFR, de terugweg lukt niet (althans niet op de dagen dit ik heb geprobeerd). Is er een manier waarop deze online boekbaar is? De website van de Turkse spoorwegen laadt bij mij niet.
Geen idee of de TCDD die online kan boeken maar je hebt vaak een VPN nodig om bij die website te kunnen.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Ik kon de site van de TCCD wel openen (ook zonder VPN), maar die trein kan niet online geboekt worden (zie ook seat61.com).
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

iamthedutchdude schreef: ma 16 sep 2024, 14:06 Ik kon de site van de TCCD wel openen (ook zonder VPN), maar die trein kan niet online geboekt worden (zie ook seat61.com).
OK, daar had ik natuurlijk ook zelf kunnen kijken :)
DB kan dit ook boeken, maar je hebt wel een ervaren lokettist nodig.
Gamma

Bericht door Gamma »

Waarom halteert lijn 190 niet op station Nieuwerkerk a/d IJssel? De lijn komt er vlak langs maar heeft geen halte op het station. Zou wel logisch zijn om bus en trein daar op elkaar aan te laten sluiten.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Waarschijnlijk omdat het extra tijd kost en omdat er vanuit westelijke richting geen keermogelijkheid is bij het station.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Bemined

Bericht door Bemined »

De halte Raadhuisplein ligt op circa 150 meter van de achteringang van het station, dat is nauwelijks verder dan een eventuele extra of verplaatste halte bij de rotonde vanaf de hoofdingang zou liggen.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Je krijgt het nu alleen niet als reisadvies.
Gamma

Bericht door Gamma »

Is een uur overstaptijd tussen Paris Gare du Nord (Eurostar) en Paris Gare du Lyon (TGV) voldoende?
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Een uur is zeker voldoende maar je hebt wel weinig buffer zo. Het is namelijk een eind lopen naar de RER vanaf de Eurostar en Gare de Lyon is ook best een groot station. Zeker als je bagage hebt, zou ik zegge, plan extra tijd in.
en-es

Bericht door en-es »

Als je trein op tijd is dan moet het net lukken. Ik zou er zelf niet op gokken en minstens 2 uur aanhouden. Levert ook minder stress op.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Als je de weg kent en geluk hebt met de metro kan het in 35 minuten. Maar in Frankrijk is de kans op vertraging redelijk en ook problemen met de metro (verdacht pakketje, mouvement social, problème technique) groot. Ik zou op 2 uur gokken.

Als je voldoende Eurostar-punten hebt om Avantage te zijn, mag je een trein eerder of later nemen*. Ik heb vaak de optie van ±1h45 na aankomst van mijn IC geboekt en een trein eerder naar huis genomen.
* Alleen voor intra-shengen (voorheen Eurostar red, voorheen Thalys).
Bemined

Bericht door Bemined »

Mijn laatste reis werden we vanwege vertraging zonder pardon in het pad van 30 minuten later gegooid vanaf Brussel, dan is extra overstaptijd dus wel handig. Ook wil je bij Gare de Lyon niet op het laatste moment aankomen vanwege de toegangscontrole. Ik had gelukkig ruime overstaptijd en kon gewoon lopend van Gare du Nord naar Gare de Lyon.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Gamma schreef: do 19 sep 2024, 14:20 Is een uur overstaptijd tussen Paris Gare du Nord (Eurostar) en Paris Gare du Lyon (TGV) voldoende?
Als je de Eurostar uit Brussel bedoelt: van perron tot perron is ca. 25 minuten als je al een kaartje voor de RER hebt. Je hebt dan dus ruim een halfuur speling.
Nitein-Repart

Bericht door Nitein-Repart »

Als je in Duitsland met het Deutschlandticket reist, moet je je dan identificeren met een paspoort of identiteitskaart of kun je je ook identificeren met een rijbewijs? Dit staat los van het oversteken van de grens waarbij je wel een paspoort of identiteitskaart nodig hebt.
-
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Een rijbewijs is hoogstens in het land van uitgifte bruikbaar als identiteitsbewijs, dus nee.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ze benoemen het vaak als lichtbildausweis. Daaronder valt bijvoorbeeld ook een rijbewijs. Maar officieel kun je je daarmee in het buitenland niet legitimeren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es

Bericht door en-es »

Kan je uit de NMBS automaat op station Maastricht nog steeds voordelige weekendretoers naar Luik krijgen? Die goedkoper zijn dan NSI en NMBS Europe.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Er zijn weekendretours te koop en die hebben dezelfde prijs als via de website van NMBS Europe. Prijs is vol tarief in Nederland tot de grens en 30% korting in België. Als je een korting in Nederland hebt of als je reis niet in Maastricht start, dan zijn er doorgaans goedkopere opties.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

En zelfs als je reis vol tarief in Maastricht start, is het helaas vaak goedkoper om te splitsen in Visé. Want het binnenlandse Belgische weekendretour geeft je 50% korting in België. Voor Luik is het internationale weekendretour geloof ik nog goedkoper, maar in ieder geval voor Brussel loont het al om te splitsen. Zonde dat het allemaal zo ingewikkeld moet.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Goed om te weten dat er morgen althans een goedkoop retourtje te krijgen is in België. Kost 8 euro en mag naar een station naar keuze gebruikt worden.

Dan een klein vraagje: is er iemand bekend hoelang station Vetschau (ZLSM) niet bediend is geworden na een overstroming in het najaar van 2021? Ik kan er weinig over vinden.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Plaats reactie