In Griekenland is de VDL vooral n goedkope keuze, Setra rijdt men hier t liefst bij het touringcarbedrijf
Concessie Zuidoost-Brabant (2017-2029)
-
- Berichten: 3080
- Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Hier was de problematiek met de BYD bussen bekend. Ook de reden dat diverse vervoerders niet inschreven.The Greyhound schreef: ↑di 06 aug 2024, 14:06Eigenlijk vreemd dat je de bussen moet overnemen. Zo blijf je als nieuw bedrijf altijd zitten met de materieel keuzes van je voorganger. Het resultaat daarvan zien we op de Veluwe met de BYD bussen.
Maar laten we hier terug gaan naar het topic onderwerp " Brabant Zuidoost"
-
- Donateur
- Berichten: 4360
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Daar is weinig te doen.
We wachten op de opschaling... ooit...
De aanleg van hov3 is op stoom.
Het deel tot aan Acht waar lijn 8, acht binnenrijd is zo goed al klaar.
Halte Marathonloop is ook zo goed als af.
Inmiddels wordt er op industrieterrein De Schakel ook hard gewerkt. De bushalten van lijj 10 krijgen een upgrade en de contouren van de busbaan zijn daar ook zichtbaar.
We wachten op de opschaling... ooit...
De aanleg van hov3 is op stoom.
Het deel tot aan Acht waar lijn 8, acht binnenrijd is zo goed al klaar.
Halte Marathonloop is ook zo goed als af.
Inmiddels wordt er op industrieterrein De Schakel ook hard gewerkt. De bushalten van lijj 10 krijgen een upgrade en de contouren van de busbaan zijn daar ook zichtbaar.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Is het eigenlijk de bedoeling dat lijn 400 van de HOV 3 gebruik gaat maken? Als je op de kaart kijkt zou het dan namelijk een flinke omweg worden qua route, dan ligt HOV1 toch directer richting airport als je puur van boven af kijkt . En zijn er andere lijnen die er gebruik van moeten gaan maken?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
De HOV1 is in kilometers inderdaad korter (met reizen op saldo is de 401 dan ook goedkoper dan de 400) maar de HOV1 zit aan zijn maximum capaciteit. Het laatste wat ik hoorde was het vooral nog de vraag of de 400 de nieuwe haltes gaat aandoen of dat er een snel en een stop variant komt.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Vanaf maandag 12 augustus gaat lijn 400 in elk geval beide richtingen t/m medio maart 2025 omrijden. Wij rijden dan de omleidingsroute zoals recent al gebeurde: vanaf WoensXL van 1e Lieven de Keylaan, Vredeoord en Achtsteweg Zuid naar de Anthony Fokkerweg v.v.
Er wordt in die periode druk gewerkt aan het stuk busbaan tussen Cor Gehrelslaan t/m Achtseweg Zuid en daar wordt veel vertraging verwacht.
Er wordt in die periode druk gewerkt aan het stuk busbaan tussen Cor Gehrelslaan t/m Achtseweg Zuid en daar wordt veel vertraging verwacht.
-
- Donateur
- Berichten: 4360
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
In een richting toch?
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Nee, beide richtingen.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
De eerste nieuwe streekcitea is inmiddels geleverd.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ook van de eerste ex oslo gelede citea is inmiddels een foto te vinden op busposities
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Die ex-Noorse gelede is momenteel aanwezig voor testritten. Nog verre van inzetbaar in de reizigersdienst. Dat duurt nog wel een aantal weken.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9514
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Net een testrit gezien op Eindhoven Centraal van de 9543 zo'n ex-Oslo Citea met groene kentekenplaten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Misschien ben ik een te grote digibeet want het lukt me maar niet om hier een foto up te loaden, maar net op het station spotte ik hem inderdaad.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Zie hier. 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1765
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
-
- Donateur
- Berichten: 4360
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Vergeet dat maar. Dat is onhandig. Je zal dan net zien de de rit die overal stopt dan tjokvol zit.RnBn schreef: ↑wo 07 aug 2024, 11:02 De HOV1 is in kilometers inderdaad korter (met reizen op saldo is de 401 dan ook goedkoper dan de 400) maar de HOV1 zit aan zijn maximum capaciteit. Het laatste wat ik hoorde was het vooral nog de vraag of de 400 de nieuwe haltes gaat aandoen of dat er een snel en een stop variant komt.
Lijn 400 gaat stoppen op de nieuwe halten. Dat zijn er overigens maar 4: Marathonloop, nabij Acht en twee keer op de Schakel
-
- Donateur
- Berichten: 6632
- Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
En dan ook nog BIC?
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Lijn 400 kan ook opgesplitst worden in een snelle lijn 400 en een langzamere lijn, met als nummer bijvoorbeeld 410. 2 verschillende stoppatronen van dezelfde lijn is inderdaad niet handig.huibf schreef: ↑vr 06 sep 2024, 17:10Vergeet dat maar. Dat is onhandig. Je zal dan net zien de de rit die overal stopt dan tjokvol zit.RnBn schreef: ↑wo 07 aug 2024, 11:02 De HOV1 is in kilometers inderdaad korter (met reizen op saldo is de 401 dan ook goedkoper dan de 400) maar de HOV1 zit aan zijn maximum capaciteit. Het laatste wat ik hoorde was het vooral nog de vraag of de 400 de nieuwe haltes gaat aandoen of dat er een snel en een stop variant komt.
Lijn 400 gaat stoppen op de nieuwe halten. Dat zijn er overigens maar 4: Marathonloop, nabij Acht en twee keer op de Schakel
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
-
- Donateur
- Berichten: 4360
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Ga er niet vanuit dat er DRU bijkomen. Zoals ik al schreef krijg je het probleem dat mogelijk de snelle variant leeg is en de langzame bij het beginpunt al vol zit en niemand mee kan. Je ziet dat ook bij 401. Die zit op airport al vol en dan kan er niemand meer mee in Meerhoven. Reizigers laten zich niet dwingen en pakken de eerste bus naar 'station' of 'airport'.
HOV krijgt dan wel zijn naam: Halte Overslaand Vervoer

-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 26 apr 2022, 15:15
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
De concessie is verlengd tot de zomer van 2029. Wat een bijzondere keus overigens om in de zomer een nieuwe concessie in te laten gaan. Is dat dan met dezelfde dienstregeling als de voorgaande concessie?
https://www.ed.nl/eindhoven/worstelend- ... ~a0aefeaa/
https://www.ed.nl/eindhoven/worstelend- ... ~a0aefeaa/
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Die keus is ingegeven door het feit dat de nieuwe concessie dan in een rustigere periode start.
De opstart is dan wat minder complex/lastig, omdat bij aanvang van de zomerdienst gestart wordt. Er wordt dan minder frequent gereden, minder bussen nodig en dus wat meer speling om problemen te ondervangen.
Je ziet dit in steeds meer concessies gebeuren.
De opstart is dan wat minder complex/lastig, omdat bij aanvang van de zomerdienst gestart wordt. Er wordt dan minder frequent gereden, minder bussen nodig en dus wat meer speling om problemen te ondervangen.
Je ziet dit in steeds meer concessies gebeuren.
-
- Berichten: 1765
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
Wat andere interessante puntjes uit het artikel overigens:
-Het lijkt erop dat ZE tijdens de looptijd helemaal van de baan is, dus (een deel van) de 13m Citea's en de MidCity's zullen dan wel tot 2029 blijven rijden.
-De nieuwe Noorse geledes zouden in ieder geval ook op streeklijnen inzetbaar moeten zijn nadat ze een nieuwe set batterijen ingebouwd hebben -of dat in de praktijk gaat gebeuren zal me benieuwen- maar het blijft natuurlijk een flink aantal nieuwe bussen dat je tenzij er op de stadslijnen flink uitgebreid wordt niet allemaal zomaar daar kunt inzetten.
-In de herfstvakantie wil men blijkbaar al weer een beetje gaan opschalen, ben benieuwd hoe en wat.
-Het lijkt erop dat ZE tijdens de looptijd helemaal van de baan is, dus (een deel van) de 13m Citea's en de MidCity's zullen dan wel tot 2029 blijven rijden.
-De nieuwe Noorse geledes zouden in ieder geval ook op streeklijnen inzetbaar moeten zijn nadat ze een nieuwe set batterijen ingebouwd hebben -of dat in de praktijk gaat gebeuren zal me benieuwen- maar het blijft natuurlijk een flink aantal nieuwe bussen dat je tenzij er op de stadslijnen flink uitgebreid wordt niet allemaal zomaar daar kunt inzetten.
-In de herfstvakantie wil men blijkbaar al weer een beetje gaan opschalen, ben benieuwd hoe en wat.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
De opschaling die genoemd wordt is per zondag 27 oktober. Dus na de herfstvakantie.
De Noorse geledes hebben nu nog oude accu pakketten, daarmee zullen ze instromen. Ze staan op een wachtlijst voor nieuwe accu's. Er wordt momenteel test mee gereden. Vanwege de beperkte actie radius worden dat nu dus aparte omlopen, die wat sneller naar de laders gaan dan de 9500-serie.
De Noorse geledes hebben nu nog oude accu pakketten, daarmee zullen ze instromen. Ze staan op een wachtlijst voor nieuwe accu's. Er wordt momenteel test mee gereden. Vanwege de beperkte actie radius worden dat nu dus aparte omlopen, die wat sneller naar de laders gaan dan de 9500-serie.
-
- Donateur
- Berichten: 4360
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)
De opschaling eind oktober is, zo is al eerder gemeld, alleen voor de 'lage' genummerde niet HOV, stadslijnen.
Bijna alles keert weer terug zoals in 2020 was.
Alleen de 4x per uur is niet in de dal en zaterdagen, dat blijft nog 2x per uur.
Bijzonder is dat lijn 2, 4 en 5 dus 4x per uur rijden in de spits maar de lijnen 402, 403, 405 en 406 2x per uur blijven rijden. Dexreden is dat deze op het lange gezamenlijke traject wel 4x per uur rijden.
Bijna alles keert weer terug zoals in 2020 was.
Alleen de 4x per uur is niet in de dal en zaterdagen, dat blijft nog 2x per uur.
Bijzonder is dat lijn 2, 4 en 5 dus 4x per uur rijden in de spits maar de lijnen 402, 403, 405 en 406 2x per uur blijven rijden. Dexreden is dat deze op het lange gezamenlijke traject wel 4x per uur rijden.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 18 sep 2024, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten