Tot 7.30 aldus de FNV.
Daarna zou dus gestart moeten worden met de uitruk zodat reizigers vanaf 8 uur daadwerkelijk weer kunnen instappen.
Tot 7.30 aldus de FNV.
Ah dankjewel, weer wat geleerd! Vind het wel een interessant stukje techniek, jammer dat er op internet zo weinig over te vinden is...gkw1969 schreef: ↑di 10 sep 2024, 09:45Nee we moeten elke perron apart aansturen. Perron M (trolleyplein rechts) => X, perron N =>B, perron Q =>C, perron R => D en perron S => geen keuze. Om door te rijden naar perron A en de hal moeten we halverwege de X bedienen (om het wissel naar perron S om te zetten, hangt een geel bord in de bovenleiding waar dat moet). De X blijft dan staan voor perron A, voor de hal moeten we dan apart het wissel bedienen(direct nadat het wissel van perron S is omgeslagen) voor perron D => B, perron E => C, perron F => D en perron G => geen keuze. Perron C is alleen bereikbaar vanaf Oosterbeek, lijn 352, daar hoeft geen keuze voor gemaakt te worden. Perron C is ook het enige perron wat bereikbaar is vanuit Oosterbeek. Voor andere perrons moet er gebeugeld worden.albertjan96 schreef: ↑ma 09 sep 2024, 21:32 Maar wel dusdanig dat alle wissels voor het juiste perron in 1 keer omgezet worden dan?
M.u.v. Willemsplein, stad uit, en Velperplein worden verder alle wissels bedient met de X (de X geeft ook de piepjes die je hoort ter hoogte van de wissels. Stad uit worden op Willemsplein de wissels bediend met de corresponderende letters B=>B, C=>C en D=>D. Doe je niks ga je automatisch naar A. Voor Velperplein gebruiken we B voor perron A.
De Wisselstraat, zoals we dat noemen, kent 5 knoppen: X - B - C - D -groen. X geeft een signaal als deze bediend wordt, groen is de reset knop.
Collega’s worden verzocht vanaf 6.45 aanwezig te zijn (ze worden immers gewoon doorbetaald). Want ze moeten ook, bijvoorbeeld, in Apeldoorn beginnen. De eerste na 8 uur is een Breng omloop. Ditzelfde geldt voor Weezenhof, Venlo etc.
Ik had daar al mijn twijfels over vanaf het moment dat het inging... Worden de vangbakken dan ook verplaatst naar CS? Want op Velperplein zijn die dan niet meer nodig en je kunt vanuit de bunker op CS niet onder de draad richting Oosterbeek. Het zal ook de doorstroming op Velperplein iets verbeteren want 352 wacht op Velperplein perron D de vertrektijd af waardoor andere bussen vanaf het Airborneplein mogelijk vertraging oplopenA352 Arnhem – Wageningen
Centrumbediening Arnhem - wij stellen voor om het doorrijden van lijn 352 van Arnhem CS naar
Arnhem Centrum (Velperplein) voorlopig te beperken en te stoppen op Arnhem CS. Zo lang nog niet
doorgereden kan worden richting de HAN blijkt het traject Arnhem CS-Velperplein geen meerwaarde te
bieden, terwijl er wel veel dienstregelingsuren mee gemoeid zijn. Met het schrappen van dit stuk
wordt het voorzieningenniveau niet wezenlijk aangetast. Er rijden immers talloze bussen op dit traject.
Apart dat hier de schuld aan de gemeente wordt gegeven want volgens mij is een laag reizigersaantal een belangrijkere reden:A010 stadsdienst Arnhem – Papendal
E105 Arnhem – Barneveld
In de wijk Heijenoord gaat de gemeente aan de slag met de infrastructuur. Lijn 10 wordt hierdoor
gedwongen verlegd naar de Amsterdamseweg. Lijn 10 gaat hier uitsluitend op werkdagen, rijden als
spitsverdichting van lijn 105, zodat tussen Arnhem CS en Papendal de beide lijnen gezamenlijk 4x pu
rijden. Het betekent ook dat lijn 10 niet meer rijdt in de daluren en in het weekend. Lijn 105 neemt dan
de bediening over. In Heijenoord wordt gestreefd naar een buurtbus die de ontsluitende rol in de wijk
overneemt (zie Lopende zaken).
Een routewijziging door werkzaamheden is altijd de schuld van de gemeente. Dit verhaal kent wel een nuance. De wijk wil de bus graag kwijt, maar de gemeente zegt dat het niet eerder kan dan dat er een buurtbus is. De gemeente wil in de loop van 2025 eerst werkzaamheden uitvoeren. Hierdoor moest er een keuze gemaakt worden om eerst nog door de wijk te rijden en later de omleiding met teveel rijtijd of door de wijk rijden met de nieuwe rijtijd of helemaal niet door de wijk meer te rijden. Vanuit Breng is gekozen voor de laatste optie omdat die voor de dienstregeling het beste uitkomt. Als de gemeente er mee akkoord gaat is dat een stok achter de deur van de wijk om sneller met die buurtbus te komen.albertjan96 schreef: ↑do 19 sep 2024, 20:04Apart dat hier de schuld aan de gemeente wordt gegeven want volgens mij is een laag reizigersaantal een belangrijkere reden:A010 stadsdienst Arnhem – Papendal
E105 Arnhem – Barneveld
In de wijk Heijenoord gaat de gemeente aan de slag met de infrastructuur. Lijn 10 wordt hierdoor
gedwongen verlegd naar de Amsterdamseweg. Lijn 10 gaat hier uitsluitend op werkdagen, rijden als
spitsverdichting van lijn 105, zodat tussen Arnhem CS en Papendal de beide lijnen gezamenlijk 4x pu
rijden. Het betekent ook dat lijn 10 niet meer rijdt in de daluren en in het weekend. Lijn 105 neemt dan
de bediening over. In Heijenoord wordt gestreefd naar een buurtbus die de ontsluitende rol in de wijk
overneemt (zie Lopende zaken).
https://www.gelderlander.nl/arnhem/wijk ... ~af995652/
Naar mijn mening, maar ik ga dat vanmiddag nog even bekijken, zijn er 2 aanpassingen nodig en kan lijn 352 weer vanaf perron G vertrekken.Wageningen1998 schreef: ↑vr 20 sep 2024, 07:15 Het niet meer doorrijden van lijn 352 naar Velperplein zorgt er wel voor dat je een aanpassing moet doen in de bovenleiding lijkt me? Keren in de bunker terug naar Oosterbeek aan de draad is niet mogelijk.
De routevariant naar de HAN is nog niet bekend, er zijn 3 opties:Wageningen1998 schreef: ↑vr 20 sep 2024, 07:15Verder wel interessant om te lezen dat de plannen om de verbinding HAN-WUR nog steeds levend zijn en de mogelijkheden worden onderzocht. Dat de bovenleiding verlengt moet worden om dit mogelijk te maken is wel een obstakel. T/m kievitsdel wordt in de wandelgangen genoemd, maar daar kun je moeilijk een keerlus aanleggen lijkt mij. Misschien de rotonde Doorwerthsestraat?
Maar nog wat meer nuance. Er is inderdaad een groep buurtbewoners die de bus kwijt wil, maar er is ook een groep buurtbewoners die dat niet wil. Helaas is die laatste groep de laatste jaren stelselmatig genegeerd en heeft de 'bus-weg groep' ook nog eens verzuimd de zorgvoorzieningen (Klimmendaal, Het Dorp) in het plan te betrekken.gkw1969 schreef: ↑do 19 sep 2024, 22:13 Dit verhaal kent wel een nuance. De wijk wil de bus graag kwijt, maar de gemeente zegt dat het niet eerder kan dan dat er een buurtbus is. De gemeente wil in de loop van 2025 eerst werkzaamheden uitvoeren. Hierdoor moest er een keuze gemaakt worden om eerst nog door de wijk te rijden en later de omleiding met teveel rijtijd of door de wijk rijden met de nieuwe rijtijd of helemaal niet door de wijk meer te rijden. Vanuit Breng is gekozen voor de laatste optie omdat die voor de dienstregeling het beste uitkomt. Als de gemeente er mee akkoord gaat is dat een stok achter de deur van de wijk om sneller met die buurtbus te komen.
Weet iemand hier meer van?Gaat weer naar Connexxion voor de concessie Zeeland (ivm met de ruil van de 9265 en 9269) en gaat dus niet naar Veluwe Zuid.
Het verlengen van lijn 352 naar Arnhem centrum vond ik juist een goede toevoeging, dat is toch een belangrijke bestemming voor veel mensen en veel aantrekkelijker dan vanuit westelijke richting eindigen op het station. Het aantal reizigers was aanvankelijk heel beperkt, maar neemt naar mijn gevoel steeds meer toe ondanks de uitermate ongelukkige dienstregeling (zie ook hieronder). Om zonder het ingroeitijd te gunnen na een paar maanden dan alweer het besluit te nemen ermee te stoppen, vind ik vrij kort door de bocht.albertjan96 schreef: ↑do 19 sep 2024, 20:04Ik had daar al mijn twijfels over vanaf het moment dat het inging...A352 Arnhem – Wageningen
Centrumbediening Arnhem - wij stellen voor om het doorrijden van lijn 352 van Arnhem CS naar
Arnhem Centrum (Velperplein) voorlopig te beperken en te stoppen op Arnhem CS. Zo lang nog niet
doorgereden kan worden richting de HAN blijkt het traject Arnhem CS-Velperplein geen meerwaarde te
bieden, terwijl er wel veel dienstregelingsuren mee gemoeid zijn. Met het schrappen van dit stuk
wordt het voorzieningenniveau niet wezenlijk aangetast. Er rijden immers talloze bussen op dit traject.
Nou, dat is niet zo, lijn 352 wacht geen tijd af. De rij- en keertijd van 352 binnen Arnhem centrum is veel en veel te ruim, en bij gebrek aan een bufferplek die je zou willen hebben tegenover de schouwburg om de tijd af te wachten leidt dat tot een onwenselijke situatie. In de praktijk blijft de 352 ofwel heel lang wachten op het station om dik in de vertraging naar het Velperplein te rijden, te draaien en dan min of meer op tijd terug te gaan, of er wordt op tijd vanaf het station vertrokken en vervolgens veel te vroeg vanaf het Velperplein naar het station gereden om daar de tijd af te wachten. Rijden met -3 tot -5 vanaf het Velperplein is geen uitzondering, en ook als er op het Velperplein geen bus achter staat en je dus niet in de weg staat wordt er gewoon opgereden. Het verlengstuk naar het centrum is dus qua rijtijden zo ongelukkig gemaakt dat lopen vaak sneller en betrouwbaarder is, terwijl het goed uitgevoerd best een meerwaarde zou hebben. Onder de streep is dan de conclusie schijnbaar opheffen omdat het zoveel dru's kost (die dus niet allemaal nodig zijn omdat de rijtijd veel te ruim is). Jammer, ik vind het een gemiste kans.albertjan96 schreef: ↑do 19 sep 2024, 20:04Het zal ook de doorstroming op Velperplein iets verbeteren want 352 wacht op Velperplein perron D de vertrektijd af waardoor andere bussen vanaf het Airborneplein mogelijk vertraging oplopen
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten