Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10191
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Milco »

38+43+5=86 in 2025
8+78+77+10=163 in 2028
TOTAAL = 249 bussen toch?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
RW2104
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door RW2104 »

Ik tel 259 Yutong bussen in de lijst, niet 173. Volgens mij verwar je het onderste deel als totalen.
ITF
Berichten: 1144
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam / Bilthoven

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ITF »

Milco schreef: wo 25 sep 2024, 20:37 38+43+5=86 in 2025
8+78+77+10=163 in 2028
TOTAAL = 249 bussen toch?
78+77+10 is volgens mij toch echt 165 ;)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10191
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Milco »

Typefoutje...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Stadsbus
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Stadsbus »

Heb nog wat informatie over de lijnen:
2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295 worden Uliner
Rondom Woerden en Mijdrecht komt Uflex
En de rest van de lijnen wordt Ubus.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door The Greyhound »

Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 18:38 Vanaf 2025:
38x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
43x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
5x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner

Vanaf 2028:
8x 9 meter Yutong voor Woerden en 106, Ubus
78x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
77x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
10x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner
Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.
Dionysusnu
Berichten: 1992
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Dionysusnu »

Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Daniel »

Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 21:15 Heb nog wat informatie over de lijnen:
2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295 worden Uliner
Dat stond al in het PvE, waarbij we toen al afvroegen wat er Ulink-waardiger is aan lijn 5 dan aan lijn 3.
Rondom Woerden en Mijdrecht komt Uflex
Wat moeten ze dan met 8 9-meterbussen voor Woerden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ArrivaBas »

Dionysusnu schreef: wo 25 sep 2024, 21:22 Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.
Getuige de hoeveelheid elektrische bussen die er in China rondrijdt, hebben ze in elk geval al een voorsprong op de Europese bouwers. Het door de heer Greyhound veelgeprezen VDL doet inmiddels al sinds de bussen zijn besteld twee jaar over de levering van bussen aan EBS en Hermes en is nog steeds niet klaar.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op wo 25 sep 2024, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door The Greyhound »

Dionysusnu schreef: wo 25 sep 2024, 21:22 Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.
Er is in dat topic niets geconcludeerd. Los van de twijfelachtige kwaliteit van Chinese bussen (zie BYD en de een China gebouwde Ebusco’s) is het grootste probleem dat China z’n producten op de West Europese markt dumpt en mensen daar onder erbarmelijke omstandigheden moeten werken zonder het recht te hebben om bij een vakbond te klagen.
iamthedutchdude
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door iamthedutchdude »

Ik concludeer in elk geval dat we op dit forum last hebben van een vastlopende plaat... :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Meltrain »

Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 21:15 2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
Als er één Amersfoortse stadslijn is die het waard is om Ulink te worden, dan is het wel lijn 3. Lijn 2 vind ik ook logisch en lijn 4 snap ik nog wel, maar van lijn 5 begrijp ik het dus echt niet.
Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 21:15 41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295 worden Uliner
Waarom wordt lijn 76 Uliner en lijn 70 Ulink?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Kopri »

Ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien!
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door ovVeluwe »

Daniel schreef: wo 25 sep 2024, 21:43 Wat moeten ze dan met 8 9-meterbussen voor Woerden?
Zal een deel niet voor lijn 74, 8, 9 en 19 worden?
Thijsjuh
Berichten: 56
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Thijsjuh »

Toch jammer dat als er vijf keer gezegd wordt in de bijeenkomst om het binnenshuis te houden dat dit toch niet gedaan wordt. Maar goed, verbaast mij ook weer niet.

1 oktober gaat de provincie communiceren, dan komt er meer naar buiten. *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13642
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Hainje »

The Greyhound schreef: wo 25 sep 2024, 21:21 Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.
Kun je beter Volvo hebben inderdaad [/s]
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
IIVQ
Berichten: 1897
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door IIVQ »

The Greyhound schreef: wo 25 sep 2024, 21:21 Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.
Verzonden vanaf mijn iPhone
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Kopri »

Persoonlijk wacht ik wel de informatie op 1 oktober af en ga pas oordelen wanneer de bussen pas echt rijden. Het is een beetje krom om te zeggen dat alle Chinese bussen per definitie troep zijn.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
dezl
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 13:28

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door dezl »

Het zorgt door diversiteit op de weg, maar toch interessant om te zien dat Keolis meer vertrouwen heeft in Yutong heeft dan Qbuzz.
iamthedutchdude
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door iamthedutchdude »

Wellicht heeft de ervaring van Keolis in Noorwegen met de bussen van Yutong daarmee te maken. In het Noorse Bergen rijdt Keolis al een aantal jaar met Yutong-bussen.
wouter15
Berichten: 1167
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door wouter15 »

Thijsjuh schreef: wo 25 sep 2024, 23:21 Toch jammer dat als er vijf keer gezegd wordt in de bijeenkomst om het binnenshuis te houden dat dit toch niet gedaan wordt. Maar goed, verbaast mij ook weer niet.

1 oktober gaat de provincie communiceren, dan komt er meer naar buiten. *O*
In welke hoek gaat de provincie 1 oktober communiceren? Iets inzake het materieel? Of iets inzake de dienstregeling?

Ik denk dat ze trouwens de 9 meter bussen voor Woerden in ieder geval nodig gaan hebben voor lijn 5 en wellicht ook wel voor lijn 3 en 4 (als deze niet volledig Uflex worden).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef: do 26 sep 2024, 19:53 Ik denk dat ze trouwens de 9 meter bussen voor Woerden in ieder geval nodig gaan hebben voor lijn 5 en wellicht ook wel voor lijn 3 en 4 (als deze niet volledig Uflex worden).
Had ik al meegerekend, maar daar heb je er geen 8 voor nodig. Zowel op de spitsritten van lijn 3/4 als op lijn 5 rijdt nu maximaal één bus tegelijk, dus dan houd je er nog zes over ;)
102 is vrijwel zeker te druk voor 9 meter, 123 zou wellicht op sommige momenten nog wel lukken, maar dat is vooral op tijden dat 3/4 al niet rijdt dus dan is die bus ook al vrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Nickipedia »

Met hoeveel busjes rijdt Pouw op de 106? Die kan je dan ook wegstrepen *bus*
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door Daniel »

Twee, heb je er nog steeds vier over ;) Nou moet je natuurlijk nog laden, maar of je daar twee keer zoveel bussen voor nodig hebt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BasGeluk
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Bericht door BasGeluk »

Kopri schreef: do 26 sep 2024, 12:16 Het is een beetje krom om te zeggen dat alle Chinese bussen per definitie troep zijn.
De discussie is niet zo zeer of de producten niet goed zijn of niet. Het punt is meer dat de Chinese overheid op dubieuze manieren dergelijke fabrikanten subsidiëren die er dubieuze arbeidsomstandigheden op nahouden. In de westerse wereld hebben we geld genoeg en toch wordt er voor gekozen op een dergelijke manier zaken te doen. Dat is egoïstisch, ongepast en ook onverstandig. Niet zo zeer een schop naar Keolis, maar ook zeker naar de overheid die toch wel in moet gaan zien dat op deze manier aanbesteden dit soort verwerpelijk gedrag in de hand wekt.
Gr BasG
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten