Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10191
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
38+43+5=86 in 2025
8+78+77+10=163 in 2028
TOTAAL = 249 bussen toch?
8+78+77+10=163 in 2028
TOTAAL = 249 bussen toch?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik tel 259 Yutong bussen in de lijst, niet 173. Volgens mij verwar je het onderste deel als totalen.
-
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
78+77+10 is volgens mij toch echt 165

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10191
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Typefoutje...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Heb nog wat informatie over de lijnen:
2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295 worden Uliner
Rondom Woerden en Mijdrecht komt Uflex
En de rest van de lijnen wordt Ubus.
2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295 worden Uliner
Rondom Woerden en Mijdrecht komt Uflex
En de rest van de lijnen wordt Ubus.
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.Stadsbus schreef: ↑wo 25 sep 2024, 18:38 Vanaf 2025:
38x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
43x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
5x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner
Vanaf 2028:
8x 9 meter Yutong voor Woerden en 106, Ubus
78x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
77x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
10x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner
-
- Berichten: 1992
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dat stond al in het PvE, waarbij we toen al afvroegen wat er Ulink-waardiger is aan lijn 5 dan aan lijn 3.
Wat moeten ze dan met 8 9-meterbussen voor Woerden?Rondom Woerden en Mijdrecht komt Uflex
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Getuige de hoeveelheid elektrische bussen die er in China rondrijdt, hebben ze in elk geval al een voorsprong op de Europese bouwers. Het door de heer Greyhound veelgeprezen VDL doet inmiddels al sinds de bussen zijn besteld twee jaar over de levering van bussen aan EBS en Hermes en is nog steeds niet klaar.Dionysusnu schreef: ↑wo 25 sep 2024, 21:22 Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op wo 25 sep 2024, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Er is in dat topic niets geconcludeerd. Los van de twijfelachtige kwaliteit van Chinese bussen (zie BYD en de een China gebouwde Ebusco’s) is het grootste probleem dat China z’n producten op de West Europese markt dumpt en mensen daar onder erbarmelijke omstandigheden moeten werken zonder het recht te hebben om bij een vakbond te klagen.Dionysusnu schreef: ↑wo 25 sep 2024, 21:22 Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.
-
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik concludeer in elk geval dat we op dit forum last hebben van een vastlopende plaat... 

- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Als er één Amersfoortse stadslijn is die het waard is om Ulink te worden, dan is het wel lijn 3. Lijn 2 vind ik ook logisch en lijn 4 snap ik nog wel, maar van lijn 5 begrijp ik het dus echt niet.
Waarom wordt lijn 76 Uliner en lijn 70 Ulink?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien!
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Zal een deel niet voor lijn 74, 8, 9 en 19 worden?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Toch jammer dat als er vijf keer gezegd wordt in de bijeenkomst om het binnenshuis te houden dat dit toch niet gedaan wordt. Maar goed, verbaast mij ook weer niet.
1 oktober gaat de provincie communiceren, dan komt er meer naar buiten.
1 oktober gaat de provincie communiceren, dan komt er meer naar buiten.

- Hainje
- Berichten: 13642
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Kun je beter Volvo hebben inderdaad [/s]The Greyhound schreef: ↑wo 25 sep 2024, 21:21 Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 1897
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Verzonden vanaf mijn iPhoneThe Greyhound schreef: ↑wo 25 sep 2024, 21:21 Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Persoonlijk wacht ik wel de informatie op 1 oktober af en ga pas oordelen wanneer de bussen pas echt rijden. Het is een beetje krom om te zeggen dat alle Chinese bussen per definitie troep zijn.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 13:28
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het zorgt door diversiteit op de weg, maar toch interessant om te zien dat Keolis meer vertrouwen heeft in Yutong heeft dan Qbuzz.
-
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Wellicht heeft de ervaring van Keolis in Noorwegen met de bussen van Yutong daarmee te maken. In het Noorse Bergen rijdt Keolis al een aantal jaar met Yutong-bussen.
-
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
- Locatie: Woerden
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
In welke hoek gaat de provincie 1 oktober communiceren? Iets inzake het materieel? Of iets inzake de dienstregeling?
Ik denk dat ze trouwens de 9 meter bussen voor Woerden in ieder geval nodig gaan hebben voor lijn 5 en wellicht ook wel voor lijn 3 en 4 (als deze niet volledig Uflex worden).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Had ik al meegerekend, maar daar heb je er geen 8 voor nodig. Zowel op de spitsritten van lijn 3/4 als op lijn 5 rijdt nu maximaal één bus tegelijk, dus dan houd je er nog zes over

102 is vrijwel zeker te druk voor 9 meter, 123 zou wellicht op sommige momenten nog wel lukken, maar dat is vooral op tijden dat 3/4 al niet rijdt dus dan is die bus ook al vrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Nickipedia
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Met hoeveel busjes rijdt Pouw op de 106? Die kan je dan ook wegstrepen 

Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Twee, heb je er nog steeds vier over
Nou moet je natuurlijk nog laden, maar of je daar twee keer zoveel bussen voor nodig hebt?

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De discussie is niet zo zeer of de producten niet goed zijn of niet. Het punt is meer dat de Chinese overheid op dubieuze manieren dergelijke fabrikanten subsidiëren die er dubieuze arbeidsomstandigheden op nahouden. In de westerse wereld hebben we geld genoeg en toch wordt er voor gekozen op een dergelijke manier zaken te doen. Dat is egoïstisch, ongepast en ook onverstandig. Niet zo zeer een schop naar Keolis, maar ook zeker naar de overheid die toch wel in moet gaan zien dat op deze manier aanbesteden dit soort verwerpelijk gedrag in de hand wekt.
Gr BasG
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten