Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
trolly

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Suus schreef: wo 28 aug 2024, 10:25
Suus schreef:ILT doet onregelmatig inspecties en kan bedrijven erop aanspreken. Hoe of wat de boetes zijn weet ik niet.
Eenmanszaak krijgt 500 euro boete voor het importeren en verkopen van blikjes Red Bull zonder Nederlands statiegeld.

https://nos.nl/l/2534849

De eenmanszaakondernemer zal er wel geen zin in hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat hier nog wel een robbertje over geprocedeerd kan worden. Iets met vrij vervoer van goederen en marktwerking enzo.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Hainje

Bericht door Hainje »

Stickertjes laten maken met statiegeldlogo en dan met zo'n prijslabelmachine op het blikje plakken. Sticker kost misschien twee cent, de tijd die een medewerker nodig heeft drie cent. Vijf cent extra doorberekenen aan de klant die waarschijnlijk door het importeren van de blikjes toch wel goedkoper uit is dan bij AH o.i.d. en klaar.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
VIRM

Bericht door VIRM »

Durashift schreef: di 27 aug 2024, 22:36 ^^Ja, in de zin van één geheel in commercie en operatie.

Uiteindelijk is het nu nog slechts aan de achterkant, op enkele onderdelen, aan elkaar in de operatie.

https://www.levensmiddelenkrant.nl/dirk ... elfstandig
Hoe verschillend zijn Deka en Dirk eigenlijk van elkaar?
Beul van de blindegeleidelijn
reisthijs
Contacteer:

Bericht door reisthijs »

Hainje schreef: wo 28 aug 2024, 14:47 Stickertjes laten maken met statiegeldlogo en dan met zo'n prijslabelmachine op het blikje plakken. Sticker kost misschien twee cent, de tijd die een medewerker nodig heeft drie cent. Vijf cent extra doorberekenen aan de klant die waarschijnlijk door het importeren van de blikjes toch wel goedkoper uit is dan bij AH o.i.d. en klaar.
Zou eenvoudig is het niet, alleen dat logo is niet genoeg. Er moet ook een nieuwe streepjescode op die geregistreerd moet zijn in het landelijke systeem, anders weten de inleverautomaten niet dat er statiegeld op zit.
Ik koop weleens geïmporteerde blikjes bier in de supermarkt daar zit dan een sticker met logo en streepjescode over de originele streepjescode geplakt.
dennistd

Bericht door dennistd »

In Enschede hangt er reclame van Hoogvliet in de abri's. Het dichtstbijzijnde filiaal zit in Arnhem :lol:
ICE11

Bericht door ICE11 »

Kerstsnoep staat weer in de schappen! :)
Durashift

Bericht door Durashift »

VIRM schreef: wo 28 aug 2024, 15:16
Durashift schreef: di 27 aug 2024, 22:36 ^^Ja, in de zin van één geheel in commercie en operatie.

Uiteindelijk is het nu nog slechts aan de achterkant, op enkele onderdelen, aan elkaar in de operatie.

https://www.levensmiddelenkrant.nl/dirk ... elfstandig
Hoe verschillend zijn Deka en Dirk eigenlijk van elkaar?
Tja, vind ik lastig te zeggen. Kleur natuurlijk (maar ja, dat zijn AH en Jumbo ook). ;)
Ik ervaar bij Dekamarkt een aangenamere winkel/inrichting.
Bij sommige Dirken is het al gauw een rommeltje, vind ik. Ze hebben vaak wel scherpe aanbiedingen.
Qua productaanbod ontloopt het elkaar niet veel, denk ik.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Waarom hebben zoveel high protein-producten een zwarte verpakking? Associeert men dat met sterkte/kracht ofzo? Valt echt op elke keer als je in de supermarkt voor het koelschap staat.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ associatie met sport scholen? Daar is zwart ook een dominante kleur, veelal, naar mijn waarneming.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik zag in Amersfoort reclameborden dat er morgen een Nettorama opent. Ze hadden er alleen in hele kleine letters, rechts onderin, de straatnaam gezet. :N .
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dat zal vaker gebeuren, de Boni-winkels worden op een relatief traag tempo omgebouwd tot Nettorama.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik stond eens te neuzen in het sapschap. Sinaasappelsap, appelsap, perensap... Hé, ook wortelsap, dat is grappig: dat wordt vaak wel gebruikt samen met ander sap, maar is niet altijd los verkrijgbaar. Hé, en ook... wacht eens even... Sauerkrautsaft. Mit Meersalz. :shock: In een literpak. :')
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Daarmee heb je de belangrijkste vragen nog niet beantwoord: hoe smaakte het? En is 1l niet te groot voor de zuurkoolshotjes die fitnessgoeroes ons volgend jaar aan smeren?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Het schijnt een laxerende werking te hebben, dus een liter lijkt me nogal veel, ja. :')

En nee, ik heb het niet uitgeprobeerd. :') Dat heb ik eerder wel gedaan met een pak berkensap uit het Oost-Europese schap en brrr, wat is dat goor zeg. :X
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Berkensap???
Waar wordt dat uit gewonnen/geperst?
Blad? Schors? Wortel?
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Berk.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

erjeebee schreef: vr 20 sep 2024, 10:00 Berkensap???
Waar wordt dat uit gewonnen/geperst?
Blad? Schors? Wortel?
Men tapt het uit de bast, door er een gaatje in te boren en een pijpje aan te hangen. Net zoals bij een biervat eigenlijk. :Y
Het gaat dus om de interne sapstroom van de boom. Maar ja, geen fan. -0-
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

umbusko schreef: vr 20 sep 2024, 09:46 Het schijnt een laxerende werking te hebben, dus een liter lijkt me nogal veel, ja. :')
REWE in München verkocht slechts halve liter pakken, maar dat moet ook genoeg zijn om te proeven, maar pas als ik weer thuis ben.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Frank93

Bericht door Frank93 »

De Jumbo in het centrum van Alkmaar heeft er een conurrent bij: de Jumbo. Loopafstand tussen de twee winkels is 650 meter. De nieuw geopende winkel is volgens mij van een franchiser, maar dan alsnog vind ik het vreemd dat de concurrent in de buurt dezelfde formule is.
ITF

Bericht door ITF »

Hier in Utrecht bevindt zich een Albert Heijn onder de bibliotheek bij de Neude en 250 meter verder op in de Voorstraat bevindt zich nog een Albert Heijn.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Zelfscan bij de Jumbo. Ik had van de vriendenloterij een bon van 10 euro gekregen voor producten als Dove, Axe, Andrelon etc. en voor mijn verjaardag een bon van 7,50 voor ijs van Ola, Magnum, Hertog etc.
Alles netjes gehaald in de winkel, bij de zelfscan, beide bonnen werkten niet. Medewerker erbij: de bon van het ijs werkt niet op de zelfscan en de bon van de vriendenloterij wel :roll: . Wat heb je dan aan de zelfscan als je het zelf niet kunt scannen? Dus... met mijn producten weer netjes in de rij bij de gewone kassa. :(
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Frank93 schreef: vr 27 sep 2024, 08:41 De Jumbo in het centrum van Alkmaar heeft er een conurrent bij: de Jumbo. Loopafstand tussen de twee winkels is 650 meter. De nieuw geopende winkel is volgens mij van een franchiser, maar dan alsnog vind ik het vreemd dat de concurrent in de buurt dezelfde formule is.
Dit gebeurt wel vaker met sommige ketens. Dan is schijnbaar de minimale afstand tot een andere winkel 500 of 600 meter.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

gkw1969 schreef: vr 27 sep 2024, 12:31 Wat heb je dan aan de zelfscan als je het zelf niet kunt scannen?
Hehe… ik word altijd gestraft voor het gebruik van de zelfscan, zo ook laatst weer. Hele riedel aan statiegeldflessen ingeleverd, paar broodjes meegenomen en gedacht dat bij de kassa zo af te rekenen. Helaas, het is maandag dus de gewone kassa staat vol met trage oude besjes.

Ik denk: nou, kijken of die zelfscan dat slikt, meer statiegeld dan koopwaar. Dat leek allemaal in orde, tot het moment van afrekenen. Dat-ie me geen fysiek geld kan uitkeren snap ik, maar terugpinnen is ook te hoog gegrepen. Weet ik dat ook weer… zucht.

Boon’s Markt, voor de statistici.
Feed the childrens
Hainje

Bericht door Hainje »

Stond je dan, voor spek en BOONen bij die zelfscan.

Ha.

Ha.

Ha.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

En ik maar met mijn woorden naar de MARKT gaan!!!1

[/seth]
Feed the childrens
Durashift

Bericht door Durashift »

ITF schreef: vr 27 sep 2024, 09:22 Hier in Utrecht bevindt zich een Albert Heijn onder de bibliotheek bij de Neude en 250 meter verder op in de Voorstraat bevindt zich nog een Albert Heijn.
Qua assortiment zullen ze wel verschillen, in de zin van de ene meer op gemak en impuls gericht, denk ik?

Die nieuwe Jumbo in Alkmaar zit in het oude, monumentale, V&D pand.
Je kan in die Jumbo ook koffie drinken, dát is tegenwoordig wel een unicum in een supermarkt, terwijl dit voor de corona periode haast gemeengoed was geworden. Hoogvliet heeft de koffiehoeken ook weer opgedoekt, althans die in Veenendaal dan. In Wageningen is nog wel een automaat aanwezig, in de winkel.

https://propertynl.com/Nieuws/Nieuwe-Ju ... f1bf4b50f1

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het lijkt wel of (sommige) tankstations een straf beleid voeren met betrekking tot de controle op de leeftijdsgrens bij tabaksverkoop.
Ik stond een week of wat geleden achter een kerel, die duidelijk boven de 18 was, en een pakje tabak wilde kopen en verbouwereerd was dat er naar zijn ID gevraagd werd. Stond er een bordje op de balie dat ze alle leeftijden controleerden. Dat is meer dan dat de NVWA vraagt.
(..)Bij de verkoop moet u vaststellen of de koper inderdaad 18 jaar of ouder is. Dit kan met een geldig identiteitsbewijs, zoals een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. En niet met pasjes als een OV-chipkaart, een schoolpas of een studentenpas. Dat zijn geen geldige identiteitsbewijzen.

Alleen als de koper duidelijk ouder is dan 18 jaar hoeft u de leeftijd niet vast te stellen.(..)

Nu was ik vandaag bij een ander tankstation en daar stond op de balie een elektronisch apparaat waar je, kennelijk, je ID bewijs in moet leggen die dan scant of je wel of niet mag kopen. Dat zal dan wel geregistreerd worden?

Is de branche zo benauwd voor de boete of het risico op stillegging van de (lucratieve?) verkoop?
De NVWA hanteert:
(..)Constateren wij binnen 12 maanden 3 overtredingen van de leeftijdgrens bij uw bedrijf? Dan kunnen wij de tabaksverkoop tijdelijk stilleggen. Deze maatregel heet ook wel 3-strikes-out. Meer informatie over de maatregelen leest u in ons interventiebeleid, en dan vooral in het Specifiek interventiebeleid Tabak en rookwaren (IB02-SPEC31). (..)
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/tabak-e ... ftijdgrens
Plaats reactie