Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Ik heb het aangepast. De routestrips kun je vinden op https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Help:Routestrips
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik zie dat het wikibotje aan de slag is gegaan om Arriva overal te vervangen door Arriva Nederland. Ik snap het idee, maar vind het eerlijk gezegd wel ontzettend lelijk hoeveel plek het overal inneemt (infoboxen, tabellen met patroontijden...) terwijl het niks toevoegt. We hebben ook helemaal geen ander Arriva in Nederland rondrijden en ze presenteren zichzelf ook niet zo. Zou het dan niet beter zijn om wel de pagina "Arriva Nederland" te noemen, maar de links te wijzigen in [[Arriva Nederland|Arriva]]?

(In mindere mate geldt dat ook voor Keolis (Nederland), maar die noemen zich tenminste op hun website nog zo.)
omaylie

Bericht door omaylie »

Ik zie dat dit ook effect heeft op bestandsnamen, die ik weer handmatig moet herstellen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

In de tekst op sommige pagina's gaat het ook lekker...
In het buitenland rijdt Arriva Nederland met de standaard huisstijl (groen-beige-wit) op de treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

En in veel infoboxen wordt nog gelinkt naar Arriva wat een rode link oplevert… is wikibotje wellicht nog draaiende?

Updates:
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Daniel schreef: za 28 sep 2024, 18:42 In de tekst op sommige pagina's gaat het ook lekker...
In het buitenland rijdt Arriva Nederland met de standaard huisstijl (groen-beige-wit) op de treinen.
Ah, een klbuttieke fout.
(Uitleg)
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

umbusko schreef: za 28 sep 2024, 17:32 Ik zie dat het wikibotje aan de slag is gegaan om Arriva overal te vervangen door Arriva Nederland. Ik snap het idee, maar vind het eerlijk gezegd wel ontzettend lelijk hoeveel plek het overal inneemt (infoboxen, tabellen met patroontijden...) terwijl het niks toevoegt. We hebben ook helemaal geen ander Arriva in Nederland rondrijden en ze presenteren zichzelf ook niet zo. Zou het dan niet beter zijn om wel de pagina "Arriva Nederland" te noemen, maar de links te wijzigen in [[Arriva Nederland|Arriva]]?

(In mindere mate geldt dat ook voor Keolis (Nederland), maar die noemen zich tenminste op hun website nog zo.)
Ik ga het fixen, ik zag inderdaad dat er een foutje in is geslopen... Gaat even duren voordat alles goed staat, maar komt goed. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Maar je geeft nog niet aan wat de toegevoegde waarde van de hernoeming is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

umbusko schreef: za 28 sep 2024, 17:32 (In mindere mate geldt dat ook voor Keolis (Nederland), maar die noemen zich tenminste op hun website nog zo.)
Bij Keolis was dat nog verdedigbaar, aangezien ook het voormalige Keolis Deutschland in Nederland reed (op RB61 Wiehengebirgs-bahn Hengelo - Bad Bentheim - Bielefeld).

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de motivatie om nu het wikibotje overal Arriva Nederland van te laten maken, aangezien die naam niet actief gebruikt wordt in de publiekscommunicatie.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Zodat er een aparte pagina kan komen voor het moederbedrijf net zoals op wikipedia en andere vervoerders op de wiki. Ik zal alles zo veranderen dat alleen Arriva zichtbaar is.

Overigens wordt Arriva Nederland wel hier en daar gebruikt: https://www.facebook.com/ArrivaNederland/?locale=nl_NL en https://over.arriva.nl/wie-we-zijn/geschiedenis/ Anne Hettinga - CEO Arriva Nederland

Er bestaan ook stations waar ARRIVA vlaky op staat.
iamthedutchdude

Ja, dat zijn dus alleen de plaatsen waar dat strikt noodzakelijk is om het onderscheid te maken met andere landen (zoals Polen) en waar het logisch is om de formele bedrijfsnaam (zoals ingeschreven bij de KVK) te gebruiken. Anne Hettinga is slechts CEO van de Nederlandse tak, dus daar is het noodzakelijk omdat er anders gesuggereerd wordt dat hij CEO van geheel Arriva is. Op Facebook (en ook Xwitter) bestaat die noodzaak omdat daar zowel de Nederlandse als ook de andere landen gescheiden van elkaar actief zijn.

Dat gezegd hebbende: logische redenatie. De aanpassing van het wikibotje is dus bedoeld om de doorverwijzing weg te kunnen halen, zodat deze pagina weer gebruikt kan worden voor de pagina van Arriva plc.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Exact! Nu ik toch bezig ben, moet ik [[Keolis Nederland]] en [[Transdev Nederland]] ook omzetten in [[Keolis Nederland|Keolis]] en [[Transdev Nederland|Transdev]] etc?
iamthedutchdude

Voor Keolis zou ik dat wel doen: Keolis Deutschland bestaat niet meer en in België is De Lijn of TEC de aangegeven vervoerder en Keolis Belgium/Vlaanderen slechts onderaannemer (waarbij de uitvoering dan weer bij een dochterbedrijf ligt), dus problemen levert dat niet op.

Van Transdev hebben we ook alleen de Nederlandse tak in Nederland rijden, dus ook daar lijkt het mij logisch (komt nog bij dat op de bussen Transdev staat zonder de toevoeging Nederland).

Volgens mij zijn dat ook de enige vervoerders in Nederland waar we dat mee hebben (EBS en Qbuzz hebben geen internationale tak in Duitsland of België en hebben ook formeel geen "Nederland" in de bedrijfsnaam zitten).

Dat schoont ook sowieso de lijninfoboxen een beetje op, aangezien de daar aangegeven namen een stukje korter worden.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik zou daar inderdaad voor zijn. We hebben ook geen Veolia Transport Nederland op de wiki staan, en we zijn per slot van rekening OV in Nederland. Dat 'Nederland' in iedere link vermelden is net zo overbodig als NV, GmbH en andere onderdelen van bedrijfsnamen.

Als we lijnen hebben waar we met een eventuele buitenlandse tak moeten werken, kunnen we er nog altijd voor kiezen om dat dan wel te specificeren. Of om dat niet te specificeren, maar wel naar een andere pagina te verwijzen. (variant 1: [[Keolis Nederland|Keolis]] en [[Keolis Deutschland|Keolis Deutschland]], óf variant 2: [[Keolis Nederland|Keolis]] en [[Keolis Deutschland|Keolis]].)

Wat ik me nu wel afvraag is hoe dat nou precies zit met Keolis Deutschland: op de wiki zie ik bij alle jaren van de RB61 'Eurobahn' als vervoerder staan. Is dat correct, of moet daar voor sommige jaren 'Keolis Deutschland' staan? (Of misschien wel [[Eurobahn|Keolis Deutschland]]?)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Is Eurobahn niet net zoiets als Syntus in Nederland? Daar stond immers ook al langer Keolis Group onder, maar pas vanaf een later moment is men echt naar buiten gaan treden als Keolis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Volgens wat ik op de wiki lees is het inderdaad een merknaam, die vanaf 2022 zelfs tot een bedrijf is gaan behoren met de naam ‘Eurobahn’. Daarvoor was het lange tijd een merknaam van Keolis Deutschland. Ook staat er dat Keolis Deutschland vanaf 2017 zijn eigen naam prominenter in beeld heeft gebracht en ik kan me ook herinneren op het forum dat het steeds over Keolis Deutschland ging.

Vandaar mijn vraag: zijn er jaren waarbij die merknaam ‘Eurobahn’ helemaal niet meer gebruikt werd? (Daar zou dan Keolis Deutschland moeten staan.) De huidige situatie is duidelijk, want nu heet ook het bedrijf zelf Eurobahn. En de RE13 Venlo-Hamm had ook altijd Eurobahn in de reizigerscommunicatie. Alleen bij de RB61 ben ik niet zeker.
iamthedutchdude

Daniel schreef: zo 29 sep 2024, 16:15 Is Eurobahn niet net zoiets als Syntus in Nederland? Daar stond immers ook al langer Keolis Group onder, maar pas vanaf een later moment is men echt naar buiten gaan treden als Keolis.
Dit is inderdaad de meest passende vergelijking: in 2014 won Eurobahn als dochteronderneming van Keolis Deutschland de concessie Teutoburger Wald-Netz. bron: https://www.ovmagazine.nl/nieuws/euroba ... eld-rijden
iamthedutchdude

Ik heb nog wel een verzoek als gevolg van de inzet van het wikibotje voor het aanpassen van Arriva naar Arriva Nederland: zou daar de volgende keer zorgvuldiger mee omgesprongen kunnen worden? Door de aanpassing zijn nu namelijk ook enkele bestandsverwijzingen aangepast (zoals de foto Arriva 3002-III.JPG die ineens niet meer werkte op de pagina Concessie Noord- en Zuidwest Fryslân omdat de bestandskoppeling was aangepast). Daarnaast kom ik deze pagina tegen waarvan de infobox door de wikibot gesloopt is.

De pagina's die ik gevonden heb middels zoekmachine en speciale pagina's, heb ik gerepareerd. Ik kan echter niet uitsluiten dat er meer kapot is gegaan, want ik ben niet van plan om 3000 wikibot-wijzigingen te gaan controleren.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Ik ben aan dat laatste begonnen, maar doe ik in etappes.
iamthedutchdude

Begrijpelijk _O-
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Ja ik weet precies wat waar fout is gegaan, maar zoals gezegd gaat het me even kosten om alles te fixen. Eigen schuld natuurlijk, want normaal controleer ik een paar bewerkingen. Nu was ik de hele middag aan het gamen en toen kwam ik daarna pas achter dat het wikibotje door was gelopen. -0-
iamthedutchdude

Tsja, een computer doet altijd precies de opdracht die jij hem gegeven hebt... ;)
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Milco schreef: do 19 sep 2024, 14:33 https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conc ... n_Schiedam

Op de veerdiensten op deze pagina ontbreken de tarieven; de tariefinformatie is leeg. Bij deze een oproep of iemand dit binnenkort wil oppakken? Als ik van de week tijd heb wil ik er zelf anders ook wel naar kijken. :)
Even nog hierop een vraag: wanneer kan iemand dit aanpassen? We willen de wiki immers wel actueel hebben en blijkbaar zijn de tarieven hier destijds doodleuk weggelaten met als gevolg dat een deel van de informatie nu ontbreekt.

Updates:
iamthedutchdude

Ik vraag me af of dit een groot probleem is. Bij de treinconcessies (zowel regionaal als Hoofdrailnet) is die informatie ook nog niet opgenomen. Het probleem is voornamelijk dat op dit moment het sjabloon er wel staat maar er geen info in zit, maar dat is simpel op te lossen door die sjabloon van de pagina te halen...

Mochten we het wel noodzakelijk vinden, dan kan ik daar vanavond wel even naar kijken. EDIT: Meltrain pakt dit op.
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op di 01 okt 2024, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

regenmaker schreef: ma 30 sep 2024, 18:51 Ja ik weet precies wat waar fout is gegaan, maar zoals gezegd gaat het me even kosten om alles te fixen. Eigen schuld natuurlijk, want normaal controleer ik een paar bewerkingen. Nu was ik de hele middag aan het gamen en toen kwam ik daarna pas achter dat het wikibotje door was gelopen. -0-
Op deze pagina heb ik nog een mooie gevonden: "Arriva Nederland Nederland"
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Plaats reactie