Zal dan inderdaad iets te maken moeten hebben met de kwaliteitseisen op de U-link/U-liners
Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Of het busstation komt (deels) op de plek van de huidige P&R, waarna de parkeerplaats deels verplaatst wordt naar het door Daniel genoemde grasveld.
Mogelijk moeten er dan wel voorzieningen komen voor de berging van hemelwater, aangezien een nu onverhard terrein wordt verhard.
Mogelijk moeten er dan wel voorzieningen komen voor de berging van hemelwater, aangezien een nu onverhard terrein wordt verhard.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Lekker gevaarlijk. Tunnel heeft geen voetpad. En het fietspad en de weg zijn al vrij smal.
- Talbot
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Als ik die brief zo lees, zie ik nergens naar voren komen dat de tunnelbussen (de VDL Citea’s) nog doorrijden in de nieuwe concessie. Betekent dat dat die bussen er per december 2025 uit gaan?
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Laten we ook vooral rolstoelgebruikers mijden vanuit de train naar de bussen richting Veenendaal 

Ik heb geen onderschrift
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Zo te zien wel aangezien ze 15m en 18m materieel willen laten rijden op lijn 50 al in 2025.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dan heb je nog wel lijn 87 natuurlijk, maar die kan meeprofiteren van een busstation voor lijn 50.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Talbot
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik heb geen idee wat ze met de S418's gaan doen.
Laten we in ieder geval hopen dat Transdev nu ook eens het bezwaarprocedure wint zodat de start soepel kan lopen volgend jaar.
Laten we in ieder geval hopen dat Transdev nu ook eens het bezwaarprocedure wint zodat de start soepel kan lopen volgend jaar.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ze hebben nog een jaartje langer, de concessies starten pas in december 2025.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Daarom zeg ik ook volgend jaar. Het zal heus niet allemaal in 1x gaan, maar de instroom begint wel dan.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Volgens mij komt vanaf dag één de beloofde capaciteit, dus geleed en vijftien meter. Dat zal deels ex-Pouw en deels van andere Keolis-bedrijven zijn. Zoals ik het begreep is het de bedoeling dat Keolis dit zoveel mogelijk zelf gaat rijden.
Lijn 74 krijgt een 9-meter bus.
Hopelijk daarnaast een ruime reservevloot, maar het lijkt erop dat er zeker lessen geleerd zijn en dat er de tijd wordt genomen om te zorgen dat alles naar wens functioneert. Sowieso verstandig om de boel in twee delen uit te rollen.
Of Yutong goed is weet ik niet, ik heb er nooit mee gereden. Maar de electrische touringcar heb ik onlangs van binnen gezien en dat ziet er in ieder geval keurig uit.
En vergeet niet dat de eerste series van de Ambassador ook helemaal k#t waren. Te weinig vermogen, teveel herrie, zeer matige bouwkwaliteit, problemen met de chassis en ga zo maar door. Dat is uiteindelijk ook doorontwikkeld naar een best wel fijne bus, dus laten we afwachten wat we krijgen. In ieder geval staat men open voor suggesties en aanpassingen en dat is alvast een goed begin!
Lijn 74 krijgt een 9-meter bus.
Hopelijk daarnaast een ruime reservevloot, maar het lijkt erop dat er zeker lessen geleerd zijn en dat er de tijd wordt genomen om te zorgen dat alles naar wens functioneert. Sowieso verstandig om de boel in twee delen uit te rollen.
Of Yutong goed is weet ik niet, ik heb er nooit mee gereden. Maar de electrische touringcar heb ik onlangs van binnen gezien en dat ziet er in ieder geval keurig uit.
En vergeet niet dat de eerste series van de Ambassador ook helemaal k#t waren. Te weinig vermogen, teveel herrie, zeer matige bouwkwaliteit, problemen met de chassis en ga zo maar door. Dat is uiteindelijk ook doorontwikkeld naar een best wel fijne bus, dus laten we afwachten wat we krijgen. In ieder geval staat men open voor suggesties en aanpassingen en dat is alvast een goed begin!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Wat de provincie in deze ook wel goed doet is het houden van een regulier vervoerplanproces voor het eerste concessiejaar, dan kan je eventuele pijnpunten er nog uit halen. (Al zullen die er sowieso al minder zijn gezien het referentienetwerk geboden moest worden om een big-bang te voorkomen).
Ik ben ook wel benieuwd wat ze met de stadsdienst Amersfoort willen gaan doen zoals beschreven wordt in de statenbrief bij het stukje over het ontwikkelplan. Een nieuwe opzet kan daar immers zeker geen kwaad, gezien op dit moment feitelijk nog grotendeels het netwerk van 2011 wordt gereden met wat kleine wisselingen van takjes.
Ik ben ook wel benieuwd wat ze met de stadsdienst Amersfoort willen gaan doen zoals beschreven wordt in de statenbrief bij het stukje over het ontwikkelplan. Een nieuwe opzet kan daar immers zeker geen kwaad, gezien op dit moment feitelijk nog grotendeels het netwerk van 2011 wordt gereden met wat kleine wisselingen van takjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Bevestiging dat het bezwaar van Qbuzz inderdaad om het eerder vermeldde 100% ZE rijden vanaf start ging: https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/10/03 ... recht-aan/
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Enigszins ben ik ook wel benieuwd hoe Transdev dit van plan is om te doen, ik hoop alsnog dat ze winnen maar het is wel ambitieus.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13789
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De vragen van Qbuzz lijken mij in ieder geval legitiem, want naast de leverproblemen voor elektrische bussen is het stroomnet in de gehele provincie overvol waardoor Transdev niet zomaar aan stroom kan komen voor de bussen.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar argumenten van beide kanten. De provincie zal in ieder geval goed moeten kunnen uitleggen waarom zij het plan als betrouwbaar hebben beoordeeld.
In de Statenbrief van gisteren zag ik trouwens een opvallend detail dat hiermee te maken kan hebben;
In de Statenbrief van gisteren zag ik trouwens een opvallend detail dat hiermee te maken kan hebben;
Ze maakten dus even extra duidelijk dat het niet om de snelheid van de transitie ging ^^Daarbij is beoordeeld het comfort dat het aangeboden materieel biedt aan de reiziger, de betrouwbaarheid van de transitie naar 100% ZE
(niet de snelheid waarmee dit gebeurt), de mate waarin ingespeeld wordt op de energietransitie (netcongestie)...
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Gelede bussen voor lijn 50, 107 en 202? Lekker staan met lange stukken 80 km/u.Stadsbus schreef: ↑wo 25 sep 2024, 18:38 Vanaf 2025:
38x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
43x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
5x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner
Vanaf 2028:
8x 9 meter Yutong voor Woerden en 106, Ubus
78x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
77x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
10x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
In Amersfoort moeten sinds de komst van de MAN bussen reizigers ook vaker staan in lijn 2, 3 en 76 op 80 km-wegen.
Gr BasG
- Nickipedia
- Berichten: 83
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dat wordt dan de komende jaren veel staan in (gelede) MAN’s 

Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Als Yutong op tijd de eerste order levert dan rijden die ook al rond. Dan is het een mix van Yutong, Setra & MAN.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Op dit moment rijden op de lijnen 50 en 107 bussen van 12 meter. Gelede bussen hebben toch niet minder zitplaatsen dan bussen van 12 meter?sirvinniei schreef: ↑do 03 okt 2024, 17:08Gelede bussen voor lijn 50, 107 en 202? Lekker staan met lange stukken 80 km/u.Stadsbus schreef: ↑wo 25 sep 2024, 18:38 Vanaf 2025:
38x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
43x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
5x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner
Vanaf 2028:
8x 9 meter Yutong voor Woerden en 106, Ubus
78x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
77x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
10x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Een Citaro G heeft er 49.
Een Yutong U18 heeft er 55.
Een Citea SLFA heeft er 52.
Dus weinig meerwaarde op het gebied van zitplaatsen. De winst zit hem in het aantal staanplaatsen.
Ideaal? Vast niet. Maar je moet de mensen toch vervoeren en zolang chauffeurs niet aan bomen groeien... Staan in de spits hoort er nou eenmaal bij en dat is niet iets van de laatste jaren en ook niet iets wat exclusief aan het vervoermiddel of de betrokken uitvoerder verbonden is.
Een Yutong U18 heeft er 55.
Een Citea SLFA heeft er 52.
Dus weinig meerwaarde op het gebied van zitplaatsen. De winst zit hem in het aantal staanplaatsen.
Ideaal? Vast niet. Maar je moet de mensen toch vervoeren en zolang chauffeurs niet aan bomen groeien... Staan in de spits hoort er nou eenmaal bij en dat is niet iets van de laatste jaren en ook niet iets wat exclusief aan het vervoermiddel of de betrokken uitvoerder verbonden is.
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Wat @Meltrain inderdaad zegt en daarnaast is extra sta capaciteit tussen Zeist en Utrecht ook niet overbodig. Het is een redelijk kort traject, dus dat stukje staan is te doen. En eigenlijk is het een uitloper van de Utrechtse stadsdienst, Utrecht - Zeist is 20 minuten, hetzelfde geldt voor Utrecht - Vleuterweide.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Daarnaast is het stukje Driebergen-Zeist - Doorn Centrum ook best druk in de spits hoor. Daarvan gaan ze de frequentie ook verhogen en is die extra capaciteit ook meer dan welkom.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 91 gasten