Zitten er ook geleden wagens tussen?

nouja als HTM in dit geval voor MAN had gekozen kwamen er volgend jaar waarschijnlijk MAN's bij de RET. Want in dit geval heeft de RET meegelift met de aanbesteding van de HTM.CB-e-bike-ov schreef: ↑do 26 sep 2024, 20:47Typisch RET, ze kiezen vaak voor of VDL(voorheen Berkhof, Hainje... een pot nat, dezelfde meuk) of Mercedes-Benz.dylanwild94 schreef: ↑do 26 sep 2024, 17:52 De RET neemt in 2025 27 mercedes benz e citaro's in gebruik.![]()
Zullen hetzelfde model gaan worden als bij de HTM![]()
Bron: interne mededeling van de RET.
De reden lijkt mij vooral de uitval van de VDL wagens waardoor er nog relatief veel 300 series rijden. (Hoeveel Citaro's heeft de RET nog?) Het probleem met die Citaro's is dat ze einde levensduur beginnen te raken.
Ik denk dat die nieuwe E-Citaro's er komen om de huidige Citaro's te vervangen, ze zijn immers al 16 jaar oud.
Ergens wel goed nieuws daar Mercedes-Benz tot de betere bussen behoort, beter dan VDL.
Er zijn op dit moment nog 25 wagens die in de dienst kunnen worden ingezet en er zijn 2 lesbussen van de Citaro's die de RET nu heeft. Dus dan zijn er in totaal 27 stuks. Hierbij denk ik dat het om de vervanging van de Citaro's gaat, maar het kan ook de 1100 serie (VDL Citea LLE 120) bussen zijn waarbij vooral de bussen die vanuit garage Krimpen rijden er slecht aan toe zijn.dylanwild94 schreef: ↑do 26 sep 2024, 21:32nouja als HTM in dit geval voor MAN had gekozen kwamen er volgend jaar waarschijnlijk MAN's bij de RET. Want in dit geval heeft de RET meegelift met de aanbesteding van de HTM.CB-e-bike-ov schreef: ↑do 26 sep 2024, 20:47Typisch RET, ze kiezen vaak voor of VDL(voorheen Berkhof, Hainje... een pot nat, dezelfde meuk) of Mercedes-Benz.dylanwild94 schreef: ↑do 26 sep 2024, 17:52 De RET neemt in 2025 27 mercedes benz e citaro's in gebruik.![]()
De reden lijkt mij vooral de uitval van de VDL wagens waardoor er nog relatief veel 300 series rijden. (Hoeveel Citaro's heeft de RET nog?) Het probleem met die Citaro's is dat ze einde levensduur beginnen te raken.
Ik denk dat die nieuwe E-Citaro's er komen om de huidige Citaro's te vervangen, ze zijn immers al 16 jaar oud.
Ergens wel goed nieuws daar Mercedes-Benz tot de betere bussen behoort, beter dan VDL.
De RET heeft nog 28 citaro's in gebruik.
Ik ben benieuwd hoor erg wisselende verhalen over vdl en mercedes.
Denk dat je met deze 3 deurs varianten ook al een heel stuk komt op de lijnen 70 en 668 de drukte te spreiden door de bus heen.
https://corporate.ret.nl/over-ret/materieel/busCB-e-bike-ov schreef: ↑do 26 sep 2024, 20:47 Ik denk dat die nieuwe E-Citaro's er komen om de huidige Citaro's te vervangen, ze zijn immers al 16 jaar oud.![]()
Da’s mooi! Hopelijk dezelfde soort stoelen als de Citaro’s!dylanwild94 schreef: ↑do 26 sep 2024, 17:52 De RET neemt in 2025 27 mercedes benz e citaro's in gebruik.![]()
Sterker nog, het zijn de laatste 27 wagens die de HTM niet afneemt, die dus nu worden genomen door de RET.dylanwild94 schreef: ↑do 26 sep 2024, 17:52 De RET neemt in 2025 27 mercedes benz e citaro's in gebruik.![]()
De slechte staat van de 1100 serie verbaast mij. Die wagens kwamen eind 2019 op de weg, die zijn nog geen 5 jaar oud.Busseninportland schreef: ↑vr 27 sep 2024, 01:05 Hierbij denk ik dat het om de vervanging van de Citaro's gaat, maar het kan ook de 1100 serie (VDL Citea LLE 120) bussen zijn waarbij vooral de bussen die vanuit garage Krimpen rijden er slecht aan toe zijn.
Ik zat ook rond 16 uur in die metro van Spijkenisse Centrum naar Maashaven. De metro was aardig druk
of het zijn de duurste om mee te rijden want diesel ipv electrisch. waarom rijdt men er niet graag op?dylanwild94 schreef: ↑do 03 okt 2024, 16:35 plus de 1100 serie van de sluisjesdijk worden in principe alleen maar op gebroken diensten gepland omdat ook op de sluisjesdijk de chauffeurs absoluut niet graag met de Citea's LLE rijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten