
Concessie Fryslân (2025-2034)
-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Was handiger geweest als ze eerst een uitleg van de lijnen en routes hadden gepost. 

-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: vr 21 jun 2024, 08:25
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Heeft iemand trouwens enig idee of er direct met de nieuwe bussen gereden gaat worden. En waar deze dan nu staan?
-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
een groot gedeelte zal nieuw zijn, maar ook wat oud spul, kijk maar 2 pagina's terug
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 12 sep 2023, 09:21
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Alkmaar heel weinig mag hopen dat er nog wat lijnen bij komen. Wat er ook staat op de site het is nog niet definitief
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik zie bij Alkmaar anders best veel lijnen staan die gereden worden. Sowieso lijn 350 en wellicht nog veel meer!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- EHH
- Berichten: 146
- Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
- Locatie: ZuidOost Fryslan
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Denk ik eerder Leeuwarden - Drachten Transferium Oost- Oosterwolde - Assennv_busfreak schreef: ↑di 15 okt 2024, 09:15 Gingen ook geruchten over een qliner Oosterwolde Assen.Wellicht is dat die 380
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Zonder vervoerplan is dit een vrij nutteloze website eigenlijk, want wie o wie weet waar alle lijntjes voor staan 

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Alkmaar heeft voor de concessie Fryslân alleen relevantie voor de 350. De overige lijnen lijken me het stad/streeknet Noord-Holland Noord. Blijkbaar loopt de concessieverlening nog.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 10:19
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Lijn 1 wordt de stadslijn voor Techum als vervanger voor Vlinder 825;
Lijn 9 gaat naar Firda Wilaarderburen (vervanger 603)
Lijn 10 gaat naar NHL (vervanger 612)
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 10:19
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Lijn 22 wordt lijn 5, lijn 27 wordt Heerenveen - Akkrum - Drachten (vervanger van (stukje) lijn 28 en 511). Lijn 28 rijdt straks alleen nog tussen Leeuwarden en Grou
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 10:19
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Lijn 47 vervalt. Deel tussen Balk en Sneek wordt aan lijn 44 geplakt, deel tussen Lemmer en Balk aan 41Zonnig schreef: ↑ma 14 okt 2024, 21:3047 mistnickdenboer schreef: ↑ma 14 okt 2024, 21:12 En Leeuwarden stad vallen lijn 1,9 en 10 op die zijn er nu niet
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 10:19
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Lijn 20 vervangt lijn (1)14 tussen Leeuwarden en Drachten via de N31 en rijdt vanaf Drachten door naar Heerenveen zoals 20 dat nu ook doet. 21 vervalt tussen Drachten en Heerenveen en rijdt alleen tussen Leeuwarden en Drachten Transferiumdmotion schreef: ↑ma 14 okt 2024, 22:27 In het lijstje zie ik ook 20 en 21 staan.
20 zou toch vervallen, en alleen 21 overblijven (55 neemt dan een stukje van 20 over, zoals ik eerder heb gelezen).
20 een foutje, of wordt deze lijnnummer een andere route?
edit:
20 wellicht voor het weekend, voor de momenten dat 55 niet rijd?
/edit
edit 2:
lijn 151, moet dit niet 154 zijn?
/edit 2
Benieuwd naar de exacte details over de lijnen![]()
Lijn 151 vervangt 651. 154 vervalt en wordt overgenomen door lijn 60 (die via Ternaard gaat rijden). Lijn 56 neemt de verbinding via Brandgum over, maar rijdt alleen tussen Dokkum en Holwerd Veendam
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 10:19
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Klopt. Lijn 115 wordt 15 en rijdt alleen tussen Heerenveen en Oosterwolde. Verbinding Assen - Appelscha - Oosterwolde - Drachten wordt lijn 380. Lijn 114 vervalt. Lijn 14 blijft alleen tussen Drachten en Oosterwoldenv_busfreak schreef: ↑di 15 okt 2024, 09:15 Gingen ook geruchten over een qliner Oosterwolde Assen.Wellicht is dat die 380
-
- Berichten: 616
- Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Lemmer - Balk aan de 41 koppelen, kansloze koppeling en vreemde route. Daar win je geen reizigers mee, je jaagt ze weg (tenzij dat gewenst is).Chauffeur Friesland schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:43Lijn 47 vervalt. Deel tussen Balk en Sneek wordt aan lijn 44 geplakt, deel tussen Lemmer en Balk aan 41Zonnig schreef: ↑ma 14 okt 2024, 21:3047 mistnickdenboer schreef: ↑ma 14 okt 2024, 21:12 En Leeuwarden stad vallen lijn 1,9 en 10 op die zijn er nu niet
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Bedankt voor de toelichtingen.Chauffeur Friesland schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:50
Lijn 115 wordt 15 en rijdt alleen tussen Heerenveen en Oosterwolde. Verbinding Assen - Appelscha - Oosterwolde - Drachten wordt lijn 380. Lijn 114 vervalt. Lijn 14 blijft alleen tussen Drachten en Oosterwolde

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Fris44
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 19:19
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik vind het allemaal maar verwarrend. Heb niet het idee dat QBuzz heeft gekeken naar waar de reiziger (vooral studenten) nou eigenlijk naartoe wil
-
- Berichten: 1794
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Moet ik hieruit opmaken dat Oosterwolde de rechtstreekse verbindingen met Leeuwarden (14 en 114) verliest?Chauffeur Friesland schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:50Klopt. Lijn 115 wordt 15 en rijdt alleen tussen Heerenveen en Oosterwolde. Verbinding Assen - Appelscha - Oosterwolde - Drachten wordt lijn 380. Lijn 114 vervalt. Lijn 14 blijft alleen tussen Drachten en Oosterwolde
-
- Berichten: 616
- Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Of ze hebben juist wel gekeken naar de behoeftes en kwamen tot de conclusie dat de huidige lijnen daar niet volledig aan voldoen? Dat is ook een mogelijkheid.
Sowieso vind ik jou erg negatief in dit topic en doe je je gebruikersnaam zeker geen eer aan.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 10:19
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
De rechtstreekse verbinding vervalt indd, maar reizigers kunnen overstappen op Drachten Transferium Oost op lijn 320. Nu stappen reizigers ook op Transferium Oost over van lijn (1)14 op 320 vv, dat scheelt namelijk 20 reistijd.iamthedutchdude schreef: ↑wo 16 okt 2024, 08:33Moet ik hieruit opmaken dat Oosterwolde de rechtstreekse verbindingen met Leeuwarden (14 en 114) verliest?Chauffeur Friesland schreef: ↑di 15 okt 2024, 20:50Klopt. Lijn 115 wordt 15 en rijdt alleen tussen Heerenveen en Oosterwolde. Verbinding Assen - Appelscha - Oosterwolde - Drachten wordt lijn 380. Lijn 114 vervalt. Lijn 14 blijft alleen tussen Drachten en Oosterwolde
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 10:19
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Meltrain schreef: ↑wo 16 okt 2024, 09:51Of ze hebben juist wel gekeken naar de behoeftes en kwamen tot de conclusie dat de huidige lijnen daar niet volledig aan voldoen? Dat is ook een mogelijkheid.
Sowieso vind ik jou erg negatief in dit topic en doe je je gebruikersnaam zeker geen eer aan.
Klopt. Sommige lijnen liggen niet lekker en dat wordt straks beter. Het is natuurlijk altijd wachten hoe het loopt, maar ik denk dat het allemaal duidelijker en makkelijker wordt voor de reizigers.
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Die info is zeker alleen intern gedeeld?
-
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Ik snap niet wat mensen zo choquerend vinden aan deze wijzigingen, mij lijkt de doorkoppeling van lijn 44 naar Sneek juist nuttig; immers:
- geen lange overstap meer te Harich voor reizigers vanuit de richting van Sondel naar Sneek (ik vermoed de grootste stroom hier)
- geen langere reistijd of extra overstappen Lemmer - Sneek, lijn 42 is immers 10 minuten sneller
- geen langere reistijd of extra overstappen vanuit de richting Sondel naar Joure/Heerenveen e.v. (via Lemmer is immers 20 minuten sneller)
Ook bijvoorbeeld een volwaardige snelle halfuurdienst Drachten Oosterwolde, en een lijn 151 die de hele dag door rijdt klinken voor mij allemaal als positieve wijzigingen.
- geen lange overstap meer te Harich voor reizigers vanuit de richting van Sondel naar Sneek (ik vermoed de grootste stroom hier)
- geen langere reistijd of extra overstappen Lemmer - Sneek, lijn 42 is immers 10 minuten sneller
- geen langere reistijd of extra overstappen vanuit de richting Sondel naar Joure/Heerenveen e.v. (via Lemmer is immers 20 minuten sneller)
Ook bijvoorbeeld een volwaardige snelle halfuurdienst Drachten Oosterwolde, en een lijn 151 die de hele dag door rijdt klinken voor mij allemaal als positieve wijzigingen.
- EHH
- Berichten: 146
- Lid geworden op: do 24 sep 2009, 22:50
- Locatie: ZuidOost Fryslan
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
Hier nog niks bekend
Eelke-Hendrik brengt je bij Arriva door heel Fryslân
-
- Berichten: 616
- Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
De 44 doorrijden naar Sneek kan ik (deels) in komen (neem aan dat die dan vanaf Sondel via de route van de 47 naar Sneek gaat. Met de 45 ben je vanuit Flinkeboskje wel sneller in Sneek (weet niet of dat een spitslijn blijft)..teun schreef: ↑wo 16 okt 2024, 12:09 Ik snap niet wat mensen zo choquerend vinden aan deze wijzigingen, mij lijkt de doorkoppeling van lijn 44 naar Sneek juist nuttig; immers:
- geen lange overstap meer te Harich voor reizigers vanuit de richting van Sondel naar Sneek (ik vermoed de grootste stroom hier)
- geen langere reistijd of extra overstappen Lemmer - Sneek, lijn 42 is immers 10 minuten sneller
- geen langere reistijd of extra overstappen vanuit de richting Sondel naar Joure/Heerenveen e.v. (via Lemmer is immers 20 minuten sneller)
Ook bijvoorbeeld een volwaardige snelle halfuurdienst Drachten Oosterwolde, en een lijn 151 die de hele dag door rijdt klinken voor mij allemaal als positieve wijzigingen.
De 41 rijd vanaf Heerenveen via Wijckel - Balk naar Sondel en Lemmer.
Wijckel - Sondel loop je sneller dan de bus via Balk, dit is een vreemde lus, doorgaande reizigers tussen Sloten en Lemmer zijn er nagenoeg niet en die zullen er op deze wijze ook niet komen.
Maar ja Qbuzz hult zich nog in stilzwijgen over de routes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten