Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5706
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Als ik even kijk wat een buurtbus in Twente weegt: 2892 kg rijklaar. De acht passagiers mogen dus bij elkaar eigenlijk al niet meer dan 608kg wegen. Er is dus 0,0 ruimte voor een accupakket.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Lijn 45 schreef: vr 03 jun 2022, 13:01 Ik vraag me af of deze order ook is gedaan met de mogelijke verflexing van sommige lijnen en de daarvoor benodigde extra achtpersoonsbusjes in het achterhoofd, of dat daar nog extra busjes voor moeten gaan komen.
Zoals het er nu voor staat, als ze alles willen vervangen, zijn er 16 busjes nodig om alle omlopen te vullen. Dan blijven er 5 over voor reserve. Momenteel zijn er 18 busjes uit 2016, 4 uit 2017 en 3 uit 2018, dus totaal 25 busjes (veel reserve omdat er regelmatig defecten zijn).

Tevens vraag ik me ook af of ze ook de busjes in Almere gaan vervangen, die ook uit 2017 en 2018 komen.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

De kuchschermen zijn uit de buurtbussen verwijderd. Wat een verademing. :D
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Volgens Wikipedia worden de nieuwe buurtbussen 20 MidCity's die vanaf de koker in dienst komen. Klopt dit?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1548
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Jazeker! 21 prachtige MidCity's komen eraan. Uiterlijk 1 juli moeten alle bussen rijden, maar verwachting is dat ze eind mei of begin juni al zullen gaan rijden. Qua design zijn ze straks hetzelfde als de grote bussen.

Mocht de wijkbus in het Soesterkwartier van start gaan, dan gaat hier nog wel een van de huidige busjes op rijden, aangezien het eerst een jaar getest zal worden.
Gebruikersavatar
Talbot
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Talbot »

Geen idee of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar misschien weet iemand het antwoord: iemand die weet wat er met Keolis/Syntus 1888 aan de hand is? Die heeft al sinds april niet meer gereden. Enige wat ik begreep is dat deze laatst een nieuwe motor heeft gekregen?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Ik geloof dat die al een tijd bij de Buspartners werkplaats Amersfoort staat. Er staan steeds U-link Citea's als ik daar ben, maar ik let niet op de nummers.
Gebruikersavatar
Talbot
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Talbot »

Dat klopt, maar of er verder nog iets aan mankeert, vraag ik me af.

Syntus 1609 (een van de U-Link bussen) is vanochtend tussen Elst en Rhenen defect gegaan, er lekte koelvloeistof het reizigerscompartiment binnen gevolgd door heel veel rook, doordat de motor oververhit raakte. Bus was op de rotonde net na Remmerden richting Wageningen gestrand.

De koelvloeistof liep via de achterdeuren naar buiten.

Die bus komen we voorlopig ook niet meer tegen gok ik zo.
meneerh2o

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door meneerh2o »

Klinkt als een lekke kachelleiding. En het zal wel ergens op gelekt hebben, wat de rook veroorzaakt. De motor wordt echt niet ineens zo heet dat alles vol rook komt te staan.
meneerh2o

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door meneerh2o »

De 1609 is vandaag weer onderweg.
Gebruikersavatar
Talbot
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Talbot »

meneerh2o schreef: wo 04 sep 2024, 22:41 Klinkt als een lekke kachelleiding. En het zal wel ergens op gelekt hebben, wat de rook veroorzaakt. De motor wordt echt niet ineens zo heet dat alles vol rook komt te staan.
Ahhh, dat kan natuurlijk ook nog! Ik verwachtte het eerste omdat de chauffeur telkens met kickdown reed, alleen die kachelleiding lijkt me inderdaad ook wel logisch. Heb dat in Ede ook al eens zien gebeuren :D .

Maar, omdat het dashboard een rood icoon liet zien met daarbij de oproep de bus op de handrem te zetten en in neutraal te zetten, vermoedde ik dat het de motor was.
Mdk
Berichten: 1264
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Mdk »

Heb ik iets gemist? Ik zie opeens een aantal MAN's rijden in Amersfoort, keurig in Syntus Utrecht kleurstelling. Ze hebben dezelfde "kuif" die in Almere op de bussen te vinden is, zijn er soms aantal 12m bussen uit die concessie overgekomen?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ArrivaBas »

Sterker nog, ze zijn allemaal uit Almere overgekomen. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ze hebben wel een beetje een 9-tot-5 mentaliteit, dus dat je ze niet eerder gezien hebt kan zomaar ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10191
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Milco »

Ze moeten nog wennen op de openbare weg na al die jaren in Almere ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
meneerh2o

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door meneerh2o »

Afbeelding
Talbot schreef: vr 30 aug 2024, 21:23 Geen idee of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar misschien weet iemand het antwoord: iemand die weet wat er met Keolis/Syntus 1888 aan de hand is? Die heeft al sinds april niet meer gereden. Enige wat ik begreep is dat deze laatst een nieuwe motor heeft gekregen?
Heeft vandaag eindelijk weer een keer gereden en wel op lijn 74 (middagdeelomloop 131). Bij één van de ruiten nog wat tape op de dakrand maar verder ziet hij er weer picobello uit.
Helaas twee andere VDL's met flinke schade vandaag. Één in Syntus kleuren en één in U-Link. Nummers niet kunnen zien.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5832
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Ik probeer om een compleet overzicht van materieel in deze concessie te krijgen, maar ik had nog een paar vragen over de bussen van de onderaannemers in het eerste jaar van de concessie. Hopelijk heeft iemand hier de antwoorden op:
- Pouw reed in het eerste halfjaar met dezelfde Sprinter City's op lijn 106 als in de Connexxiontijd. Hadden deze vaste apparatuur aan boord onder Syntus/een Syntusnummer?
- De Ambassadors van Tourquase werden vrij snel uitgeruild met Syntus voor andere wagens. Ik zag in het begin vooral de 10xx met de laagste nummers rondrijden op de Tourquaselijnen. Hadden ze toen een aaneengesloten serie Setra's in dienst?
- Pouw kreeg direct een paar S 418's geleverd, terwijl Tourquase de rest had. Welke had Pouw toen?
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Kopri »

Ik zag deze laatst nog (dinsdag 17 december).
Hele interessante inzet van Keolis.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kopri op do 19 dec 2024, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10191
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Milco »

Dit betreft tijdelijk materieel in opdracht van Qbuzz omdat daar diverse bussen nog niet geleverd zijn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Kopri »

Dat vind ik wel vreemd aangezien Keolis deze route voornamelijk rijdt met Setra's op de datum waar ik deze foto heb geschoten:
https://busposities.nl/lijn/keolis_5295/?dag=2024-12-17

De laatste keer dat Qbuzz op de route reed was zondag:
https://busposities.nl/lijn/qbuzz_z295

Of geeft dit DAF-busje geen live informatie?
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Etienne
Donateur
Berichten: 8488
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Etienne »

Dat klopt; op alle lijnen in de Krimpenerwaard (194, 292 en 295) rijden inhuurbussen met eigen chauffeurs en die zenden überhaupt geen informatie uit.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 455
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wel leuk om te zien dat de eene rit op lijn 5 (Woerden-Montfoort) wordt gereden met een Rosero/Midcity en de andere rit met een 18 meter Setra, leuke afwisseling bij Pouw.
Gebruikersavatar
Kopri
Donateur
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
Locatie: Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Kopri »

Ik neem aan dat je 12 meter of 15 meter Setra bedoelt? Setra heeft geen 18 meter hier in Nederland. ;)
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 455
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ja 15meter excuus
Gebruikersavatar
Talbot
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 30 aug 2024, 20:19
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Talbot »

Lijkt erop dat de missende bestickering op U-Link bussen gerepareerd wordt: de 1604 heeft aan de deurzijde inmiddels weer de volledige U-Link bestickering. Deze heeft een tijd met een missend gedeelte gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nhanngdw en 80 gasten