Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
-
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Arriva heeft in de laatste jaren juist alleen maar meer geschrapt of routes gestrekt (langs ipv door de dorpskernen) waar veel reizigers nogal ontevreden over zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Vergeet niet dat steeds drukker wordt op de weg en steeds meer gemeenten wegen inrichten op 30-zones en andere weginrichtingen waardoor het OV minder ruimte krijgt waardoor ze weer langer onderweg zijn. En dat gaat meer voertuigen kosten, dus meer personeel kost.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Je ziet echter wel behoorlijk grote verschillen in hoe vervoerders daarmee omgaan. Die enorme ringlijnen zoals je ze in de Achterhoek hebt lijken me niet de meest reizigersvriendelijke oplossing, wel de goedkoopste om aan de bedieningseisen te blijven voldoen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Ik zie de afgelopen 2-4 jaren enkele forse verbeteringen:
1) Lijn 74 rijdt ook in de rustige uren en in het weekend tussen Varsseveld en Enschede. Dat levert echt reistijdwinsten op. Sowieso het feit dat lijn 74 altijd Varsseveld aandoet is belangrijk, gezien de overstapknoop met de trein.
2) De frequenties Doetinchem - Winterswijk en Winterswijk - Zutphen in de avonduren / weekend zijn in de afgelopen jaren van 1x/uur naar 2x/uur gegroeid naar bijna einde dienst.
3) Over de sneltrein Apeldoorn - Winterswijk kun je discussiëren, gezien de extreme verslechteringen voor Apeldoorn De Maten, Klarenbeek, Voorst-Empe en knoop Zutphen maar feit is wel dat er reizigersgroepen op vooruit zijn gegaan.
-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Lijn 74 heeft helemaal niet zo'n grote winst: Eibergen Viersprong tot Enschede CS is 33 minuten. Vanaf Haaksbergen Busstation is het 20 minuten tot Enschede CS, en Eibergen Viersprong tot Haaksbergen Busstation is met lijn 53 overdag 11 minuten. Tel daar 2 minuten overstaptijd bij op en de reistijd is nu met de 74 exact gelijk aan vroeger met 470 + 62.
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Arriva behoudt de concessie Achterhoek-Rivierenland!
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Had het ook wel een beetje verwacht, aangezien alleen Arriva en QBuzz de exploitanten van de multimodale concessies zijn en QBuzz deed niet mee met Achterhoek-Rivierenland. EBS zou ook meer kans maken bij pure busconcessies en Keolis wil denk ik fors inzetten op het winnen van de Vechtdallijnen. Verder wel mooi nieuws.
-
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Keolis is juist de uitvinder zo ongeveer van multimodaliteit 

-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Nu ook met een bericht vanuit de provincie Gelderland: https://www.gelderland.nl/nieuws/arriva ... vierenland
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
In 2028 met de RegioExpess 4 extra treinstellen. Ben benieuwd waar die vandaan gaan komen. Einde van Twente of van de Maaslijn?
-
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Laat toevallig zijn dat medio 2027 de Maaslijn (hopelijk) eens geelekficeerd is en er genoeg dieseltreinstellen vrijkomen die met een opknapbeurt nog wel even meekunnen, dus je idee kan best eens kloppen
-
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Twente loopt ook eind 2027 af dus ook daar zou je materieel vandaan kunnen halen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Nou, die Lintjes zijn wel aardig op zo langzaamaan....
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Is er anders een kans dat er rond die tijd nog GTW's uit het noorden vrijkomen?
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Hermes (Transdev) heeft ook een multimodale concessie (maar deed ook niet mee)Nitein-Repart schreef: ↑di 15 okt 2024, 16:09 aangezien alleen Arriva en QBuzz de exploitanten van de multimodale concessies zijn
Ik denk dat Keolis deze concessie ook heel heel graag had willen winnen.en Keolis wil denk ik fors inzetten op het winnen van de Vechtdallijnen.
Als Arriva lijnen de tijd geeft om te groeien wel.Verder wel mooi nieuws.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Felicitaties aan Arriva.
Dat alineaatje over reserveerRRReis…
Dat alineaatje over reserveerRRReis…
Dat doet me denken aan de Friese Opstappers.Alle kernen in Achterhoek-Rivierenland, die nu geen vast openbaar vervoer hebben, krijgen met deze nieuwe concessie (via reserveerRRReis) openbaar vervoer. Tot 21.00 uur in de avond.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
- Berichten: 2355
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Ehm. Nieuw bestellen?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Correct, Keolis had de Achterhoek afgelopen jaar als eerste prioriteit na de inschrijving van Utrecht.Meltrain schreef: ↑di 15 okt 2024, 18:29Ik denk dat Keolis deze concessie ook heel heel graag had willen winnen.Nitein-Repart schreef: ↑di 15 okt 2024, 16:09 en Keolis wil denk ik fors inzetten op het winnen van de Vechtdallijnen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Ik heb zo'n gevoel dat sinds Syntus is omgedoopt tot Keolis de kwaliteit toch wel achteruit is gegaan. Wat iemand hier een paar pagina's terug heeft geschreven: Arriva is wat behoudender dan EBS en Keolis, maar misschien moet je voor plattelandsvervoerders toch ook meer op zekerheid spelen. Uitbreidingen zijn leuk, maar wat fijner is, is een betrouwbare dienstregeling zonder uitval. Ben wel benieuwd of de weekendsneltrein Apeldoorn-Winterswijk blijft rijden. Arriva was hierin wel ambitieus en dacht bij de introductie van de weekendsneltrein Apeldoorn-Winterswijk echt buiten de doos, wat ik wel waardeer en de uitwerking is ook prima geslaagd.
-
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 13:58
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Dit staat op de site van de provincie van een paar links terug:
Bij de start van de RegioExpres (de sneltrein tussen Arnhem en Doetinchem) in 2028 zet de vervoerder 4 extra treinen in. Zodat er ook bij verdere groei van het aantal reizigers genoeg plek is. Ook deze treinen zijn opgeknapt en hebben een toilet.
Een nieuwe trein direct opknappen is heel fanatiek

-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Ben benieuwd welke bussen er gaan rijden. Ik verwacht wel het nodige spektakel!
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Is het bod van Arriva ook ergens op het internet te vinden? Toch wel benieuwd naar de details...omaylie schreef: ↑di 15 okt 2024, 16:33 Nu ook met een bericht vanuit de provincie Gelderland: https://www.gelderland.nl/nieuws/arriva ... vierenland
- willie
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9514
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Grote kans dat Arriva extra Solarissen gaat bestellen gezien de orders in West-Brabant.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05
Re: Concessie Achterhoek-Rivierenland (2026-2035)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten