Wat een afzetter, 75 euro voor een paar kilometer.. hopelijk heb je dit kunnen delen met andere passagiers. Ja dat is het nadeel van grensoverschrijdend vervoer. Ze dumpen je vaak in Emmerich en als er geen bus is (wat 30-60 minuten naar Nederland duurt) kan het een hele lange rit worden zeker als je in de avond staat. Ik stond vorige zomer met 35 graden urenlang vast in de middag in Elten (3km vanaf de grens) totaal 0 communicatie en uiteraard geen vervangende bussen gezien ondanks aankondiging. Uiteindelijk stopte er een ongeplande ICE en heb ik ruim 5 uur gedaan over een stukje van 20 minuten naar Arnhem. Omdat het voorval op Duits grondgebied was, moest DB dit oplossen samen met Vias maar iedereen wees naar elkaar en was er niks geregeld.Tom024 schreef: ↑di 15 okt 2024, 11:45 De laatste drie posts van Nitein-Repart in dit topic gaan over respectievelijk Hongarije, Servië en Rusland. Benieuwd welke nieuwsbronnen hij zoal volgt.
Het ging gisteren weer eens lekker met de RE19. In de trein van 17.26 uit Düsseldorf werd ergens na Wesel omgeroepen dat deze tot Emmerich zou gaan, er zou SEV klaar staan. Een station later zouden we toch weer doorrijden naar Arnhem. Bij tot stilstand komen in Emmerich dan de volgende omroep: trein rijdt toch niet verder. Ongeveer 80/90 personen naar het busstation waar uiteraard geen bus klaarstond. Daar in gesprek gekomen met een man die toevallig dezelfde kant op moest als ik. Hij spotte uiteindelijk een taxi met een Nederlandse nummerplaat. Uiteindelijk met die taxi voor €75,- (totaal) naar Zevenaar gereisd en vandaar verder met reguliere treinen. Ook de volgende RE19 heeft uiteindelijk niet gereden, wanneer en hoe die andere mensen de grens over zijn gekomen vraag ik me af.
In Zevenaar stonden er twee VIAS-stellen op spoor 2, waarvan één donker, spanningsloos en met monteurs erin, dus die was kennelijk goed kapot.
Waarom wij dan niet door konden was me niet duidelijk, het was een stel wat geschikt was voor NL en de lijn was ook gewoon open, want de ICE passeerde Emmerich normaal.
Overigens had ik in Duisburg nog getwijfeld om met de ICE te gaan, wat gezien mijn kaartje had gekund. Met de RE19 zou ik normaal gezien een halfuur eerder thuis zijn geweest, dat gaf de doorslag.![]()
Kort buitenlands nieuws
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53
Re: Kort buitenlands nieuws
-
- Berichten: 5404
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Kort buitenlands nieuws
Klinkt bekend. Heb ook eens vastgezeten in Emmerich onder tropische omstandigheden omdat de RE19 niet reed. Uiteindelijk stopte een ICE om mensen naar Arnhem te brengen. En taxichauffeurs op het stationsplein deden goede zaken. Ze benaderden zelf reizigers op het perron.
- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
In Osnabrück gaan volgend jaar de bussen met aanhangwagens voor passagiers (in het Duits "Buszüge") aan de kant. Reden is naast dat deze inmiddels 15 jaar oud zijn ook dat de bussen in de stad volledisch elektrisch moeten rijden maar een e-bus niet in staat is om een aahangwagen te trekken.
- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
Zoals ik las werd de ontsporing met opzet veroorzaakt door een wissel om te schakelen. Zo wilde men op het laatste moment voorkomen dat de trein met volle snelheid een station binnen rolde en daar zou ontsporen met onvermijdelijk een ongeluk met vele gewonden op het perron ter gevolg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Een trein van Trondheim naar Bodø is ontspoord na geraakt te zijn door een aardverschuiving. De loc en enkele rijtuigen zijn daarbij vanaf het spoor de helling af gegleden en deels tot stilstand gekomen op een ondergelegen autoweg. De machinist is overleden.
Zie hier een artikel in het Noors (vertalen in de browser gaat vrij goed) met foto's van de situatie.
Zie hier een artikel in het Noors (vertalen in de browser gaat vrij goed) met foto's van de situatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
DB InfraGo heeft een overzicht van de voor 2028 geplande grote saneringen gepubliceerd:
Köln – Bonn – Koblenz (04.02.2028 – 07.07.2028)
Koblenz – Mainz (04.02.2028 – 07.07.2028)
Hagen – Unna – Hamm (04.02.2028 – 07.07.2028)
München – Rosenheim (04.02.2028 – 07.07.2028)
Würzburg – Ansbach – Treuchtlingen (07.07.2028 – 08.12.2028)
Minden – Wunstorf (07.07.2028 – 08.12.2028)
Weddel – Magdeburg (07.07.2028 – 08.12.2028)
Aachen – Köln (07.07.2028 – 08.12.2028)
Forbach – Ludwigshafen (07.07.2028 – 08.12.2028)
Bron: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... 8-13116818#
Köln – Bonn – Koblenz (04.02.2028 – 07.07.2028)
Koblenz – Mainz (04.02.2028 – 07.07.2028)
Hagen – Unna – Hamm (04.02.2028 – 07.07.2028)
München – Rosenheim (04.02.2028 – 07.07.2028)
Würzburg – Ansbach – Treuchtlingen (07.07.2028 – 08.12.2028)
Minden – Wunstorf (07.07.2028 – 08.12.2028)
Weddel – Magdeburg (07.07.2028 – 08.12.2028)
Aachen – Köln (07.07.2028 – 08.12.2028)
Forbach – Ludwigshafen (07.07.2028 – 08.12.2028)
Bron: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... 8-13116818#
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Kort buitenlands nieuws
München - Rozenheim: dat gaan de Oostenrijkers leuk vinden. Verder veel impactvolle werkzaamheden in één jaar zeg.
-
- Berichten: 4617
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Kort buitenlands nieuws
Gaat dan om 'sanering' in de betekenis van het gezonder maken.
DB Infrago combineert alle werkzaamheden combineren tot 1 lange periode en dan daar voorlopig geen grote werkzaamheden in 'containers' van 2, 5 of 7 maanden.
DB Infrago combineert alle werkzaamheden combineren tot 1 lange periode en dan daar voorlopig geen grote werkzaamheden in 'containers' van 2, 5 of 7 maanden.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Kort buitenlands nieuws
Die sanering is ook heel goed. Maar gedurende de sanering ligt het betreffende baanvak er geheel uit. En als je dan het lijstje voor 2028 bekijkt is dat toch behoorlijk.
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort buitenlands nieuws
Ben heel benieuwd hoe ze het wintersportverkeer een alternatief gaan bieden, ze beginnen vlak voor een enorme piek en reizigersvraag naar de Alpen met die werkzaamheden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 8483
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Kort buitenlands nieuws
Zo te zien reserveert men 2 blokken van 5 maanden voor werkzaamheden. Misschien dat er niet gedurende de hele periode even intensieve overlast is.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Kort buitenlands nieuws
Net als de Riedbahn nu is het vijf maanden onafgebroken sluiting.
- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
Niet alleen dat. Bij voorbeeld liggen er ook met Aachen-Köln en Forbach-Ludwigshafen twee van de drie lijnen voor de verbinding tussen Duitsland en Paris tegelijk eruit.
-
- Berichten: 1794
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Kort buitenlands nieuws
Was het niet logischer geweest als Aachen-Köln en München-Rosenheim (beide ca. 65km) waren omgewisseld? Je had dan:
- één groot blok Aachen-Köln-Bonn-Koblenz-Mainz gecreëerd. Hierdoor had Köln maar in één blok hinder gehad ipv bijna een jaar lang.
- In beide blokken slechts één Duitsland-Paris verbinding verbroken in plaats van 2 vd 3 verbindingen tegelijk in één blok
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Kort buitenlands nieuws
Plus dat het baanvak München- Rosenheim dan niet tijdens de voorjaarsvakanties wintersport piek gesloten is. Met een omwisseling heb je dan wel weer datt dat stuk spoor bijna de gehele zomerpiek gesloten is
Tot grafing bestaat er de mogelijkheid dat men over de Sbahn sporen kan rijden, ervan uit gaande dat die niet mee gaan in de generalsanierung. De A8 kan onder München op momenten (helemaal in de winterperiodes) nog wel eens goed vast staan, dus wellicht is SEV Grafing rosenheim logischer. Je zit dan wel vast tussen S bahn treinen, dus of dit realiteit zal worden betwijfel ik zeer:)
Tot grafing bestaat er de mogelijkheid dat men over de Sbahn sporen kan rijden, ervan uit gaande dat die niet mee gaan in de generalsanierung. De A8 kan onder München op momenten (helemaal in de winterperiodes) nog wel eens goed vast staan, dus wellicht is SEV Grafing rosenheim logischer. Je zit dan wel vast tussen S bahn treinen, dus of dit realiteit zal worden betwijfel ik zeer:)
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat met de S-Bahn is de vraag. Bij voorbeeld worden de S-Bahn-sporen tussen Hagen en Gruiten niet aangetast, terwijl tussen Köln en Aachen alles op de schop gaat. In de omschrijving van de werken tussen München en Rosenheim (zie https://generalsanierung.deutschebahn.c ... e/projekte )is niets over de S-Bahn te vinden.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
In Oslo is een tram vermoedelijk vanwege te hoge snelheid ontspoord en een winkel binnen gereden: https://www.tagesschau.de/ausland/europ ... n-100.html
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort buitenlands nieuws
Je hebt natuurlijk nog München - Holzkirchen - Rosenheim wat je kunt rijden, maar dat heeft niet voldoende capaciteit om al het treinverkeer over om te leiden. Ook zou je enkele treinen over Garmisch-Partenkirchen of Friedrichshafen (vanuit Ulm) richting Innsbruck kunnen laten rijden.maurits-07 schreef: ↑di 29 okt 2024, 12:59 Plus dat het baanvak München- Rosenheim dan niet tijdens de voorjaarsvakanties wintersport piek gesloten is. Met een omwisseling heb je dan wel weer datt dat stuk spoor bijna de gehele zomerpiek gesloten is
Tot grafing bestaat er de mogelijkheid dat men over de Sbahn sporen kan rijden, ervan uit gaande dat die niet mee gaan in de generalsanierung. De A8 kan onder München op momenten (helemaal in de winterperiodes) nog wel eens goed vast staan, dus wellicht is SEV Grafing rosenheim logischer. Je zit dan wel vast tussen S bahn treinen, dus of dit realiteit zal worden betwijfel ik zeer:)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
-
- Berichten: 4617
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Kort buitenlands nieuws
Het is een publicatie zodat vervoerders een alternatief plan kunnen gaan bedenken.
Logischerwijs is dat dus nu nog niet beschikbaar in deze volgorde van tijd.
Logischerwijs is dat dus nu nog niet beschikbaar in deze volgorde van tijd.
Bij twijfel: gebruik beton.
- ArrivaBas
- Berichten: 9522
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Als de IC Berlijn via Münster en Paderborn wordt omgeleid hoeft er niet gedieseld te worden tussen Osnabrück en Hannover.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik heb het idee dat men nog niet eens begonnen is met het nadenken over de IC Berlijn. Dit traject wordt ook gebruikt door lle ICEs tussen Hannover en het Ruhrgebied. Die moeten dus ook worden omgeleid en dat zal meer prioriteit hebben.
-
- Berichten: 5404
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Kort buitenlands nieuws
Tegen de tijd dat het zover is zal wel bekend zijn hoe en wat. Ik denk niet dat de alternatieve plannen al klaar liggen. 

- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Kort buitenlands nieuws
Zal niet de eerste keer zijn dat de ICEs Hamm-Paderborn-Hameln-Weetzen rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten