Dienstregeling 2025

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Bemined
Berichten: 6955
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

De treinlengtes in de 700 en 800 zullen ook een stuk korter zijn dan nu ze nog via Leiden naar Den Haag door rijden, dan volstaat enkeldeks prima. Vanwege uitwisseling zal in enkele ritten in de 700 nog wel een VIRM rijden en in enkele ritten in de 500 een ICM naar niet dagelijks en ook niet de hele dag.
Bemined
Berichten: 6955
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Het valt me nu op dat de 2600 vanaf december doordeweeks weer lang gaat keren te Almere Centrum via het keerspoor i.p.v. de korte kering langs het perron zoals men dit jaar ingevoerd had.
VIRM
Berichten: 8295
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door VIRM »

Ah, dat is weer een verbetering. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gamma
Berichten: 442
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Gamma »

Niet gemerkt dat dat nu een probleem gaf in de praktijk, toch?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Milco »

Bemined schreef: wo 23 okt 2024, 18:27 Het valt me nu op dat de 2600 vanaf december doordeweeks weer lang gaat keren te Almere Centrum via het keerspoor i.p.v. de korte kering langs het perron zoals men dit jaar ingevoerd had.
Beter. De 2600 wil nog eens vertraagd uit Amsterdam vertrekken; dan is een wat langere keertijd in Almere wel prettig zeker omdat de keertijd op de 1500 in Amsterdam ook weer niet zo heel ruim is...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
VIRM
Berichten: 8295
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door VIRM »

Gamma schreef: do 24 okt 2024, 10:43 Niet gemerkt dat dat nu een probleem gaf in de praktijk, toch?
Het is wat onhandig als je wil overstappen van de 2600 naar de 700/1800.
Beul van de blindegeleidelijn
Commendatore
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Commendatore »

Zie ik het nu goed dat de 2000-serie niet de gehele dag rijdt? Dat zorgt wel voor een flinke achteruitgang tussen Rotterdam/België en Zwolle.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22811
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Meltrain »

Klopt, maar de 2800 gaat juist wel de hele dag rijden, waardoor in de super-daluren de overstap vanaf (onder andere) Rotterdam Lombardijen naar Utrecht verbetert. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gamma
Berichten: 442
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Gamma »

De 2800 geeft inderdaad goede aansluitingen in Rotterdam in de late avond dus dat is erg fijn.
Commendatore
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Commendatore »

Ja, maar daar heb ik dus niks aan. ;)

Als ik na 18:44 uit Antwerpen vertrek, dan ben ik een half uur extra kwijt bijvoorbeeld.
Bemined
Berichten: 6955
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Richting Zwolle kan je gewoon in de 9500 blijven zitten tot Amsterdam Zuid en daar de 700 pakken naar Zwolle. Vanuit de 9200 mis je door de tijdelijke snelheidsbeperking op de HSL net de overstap op de 2400 en krijg je een net iets te krappe overstap op de 4000 om in Gouda de 500 te pakken richting Zwolle.
Commendatore
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Commendatore »

De 9500 is bij de huidige prijsstructuur en vaak ook stoppatroon uiteraard geen optie. (Voor mij bestaat die trein niet.)
cassie127
Berichten: 7258
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door cassie127 »

De optie wordt geboden, dat je er volgens geen gebruik van maakt is je eigen keuze.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 6955
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Dan zul je in Breda van de 9200 op de 1100 moeten overstappen tijdens de lange stop aldaar, dan heb je extra overstaptijd in Rotterdam en kun je de 12400 of 4000 wel halen.
Commendatore
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Commendatore »

Ik krijg dat niet uit de DB Navigator.
Commendatore
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Commendatore »

cassie127 schreef: vr 25 okt 2024, 20:34 De optie wordt geboden, dat je er volgens geen gebruik van maakt is je eigen keuze.
Met dat prijsstelsel kun je die trein toch geen serieuze optie noemen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22811
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Meltrain »

Commendatore schreef: vr 25 okt 2024, 20:28 De 9500 is bij de huidige prijsstructuur en vaak ook stoppatroon uiteraard geen optie. (Voor mij bestaat die trein niet.)
Kun je in Breda niet overstappen van de 9200 op de 3600?
Bemined schreef: vr 25 okt 2024, 20:34 Dan zul je in Breda van de 9200 op de 1100 moeten overstappen tijdens de lange stop aldaar, dan heb je extra overstaptijd in Rotterdam en kun je de 12400 of 4000 wel halen.
Wat is de 12400?
Commendatore schreef: vr 25 okt 2024, 20:22 Ja, maar daar heb ik dus niks aan. ;)

Als ik na 18:44 uit Antwerpen vertrek, dan ben ik een half uur extra kwijt bijvoorbeeld.
Maar hoe vaak maak je die reis? Als dat enkele keren per jaar is, is het toch niet zo erg om wat extra reist8jd te hebben?
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 25 okt 2024, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Nitein-Repart
Berichten: 4161
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Nitein-Repart »

Ik denk dat je naar Zwolle het beste in Breda vanuit de 9200 kan overstappen op de 3600. Naar Deventer en Twente (zelfs met een overstap van 15 minuten in Deventer) is dat sowieso het snelste reisschema, ondanks de 32 minuten overstap in Breda, maar ook naar Zwolle is een enkele overstap in Breda veel relaxter reizen dan een overstap in zowel Rotterdam als Gouda.

In feite zijn de 500/600 en de 1700 ook qua bestemming gewisseld en zijn dus de IC-diensten tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht met een kwartier gedraaid. Naar Rotterdam heb je dan in het superdal nog wel 4 keer per uur een trein vanuit Utrecht: 2x per uur direct en 2x per uur met een overstap in Gouda op de 4000. Vanuit Gelderland heb je zo ook in het superdal een snelle verbinding met Den Haag, naar Rotterdam neemt de reistijd wel toe met hooguit 15 minuten als je in Utrecht wil wachten op de 2800.
-
Commendatore
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Commendatore »

Meltrain schreef: vr 25 okt 2024, 21:38
Commendatore schreef: vr 25 okt 2024, 20:22 Ja, maar daar heb ik dus niks aan. ;)

Als ik na 18:44 uit Antwerpen vertrek, dan ben ik een half uur extra kwijt bijvoorbeeld.
Maar hoe vaak maak je die reis? Als dat enkele keren per jaar is, is het toch niet zo erg om wat extra reist8jd te hebben?
Daar zit in mijn geval geen enkele regelmaat in: soms is het twee keer per week, de andere keer zit er een maand of meer tussen, maar ga wel uit van een keer of 2-3 per maand gemiddeld. België heeft namelijk best een interessant cultureel aanbod en het is er een beetje van afhankelijk wat er op dat moment aan wisseltentoonstellingen loopt. Soms heb ik ook gewoon behoefte om even naar België te gaan en dan wordt er een passende tentoonstelling of passend museum bij gezocht. (Ik heb naast een Nederlandse Museumkaart ook een Belgische Museumpas.)

Dit gebeurt - net zoals bij dagtrips binnen Nederland - vaak heel ad-hoc, dus als ik ergens een dagje vrij heb, dan kan het best zijn dat ik tussendoor spontaan even wegga, terwijl ik de volgende dag gewoon moet werken en dan gaat zo'n half uur extra wel aantikken. (En op zondag zou ik nu by default een half uur eerder weg moeten en dat is voor een niet-ochtendmens zoals ik ook niet bijzonder prettig, plus dat je voor langere afstanden misschien een reismogelijkheid kwijt bent.)

Nitein-Repart schreef: vr 25 okt 2024, 21:39 Ik denk dat je naar Zwolle het beste in Breda vanuit de 9200 kan overstappen op de 3600. Naar Deventer en Twente (zelfs met een overstap van 15 minuten in Deventer) is dat sowieso het snelste reisschema, ondanks de 32 minuten overstap in Breda, maar ook naar Zwolle is een enkele overstap in Breda veel relaxter reizen dan een overstap in zowel Rotterdam als Gouda.
Dat doe ik op de terugweg nu ook al weleens als ik geen haast heb. Alleen is bij de 3600 het risico op verstoringen (aanrijdingen, etc.) wel hoger, heb ik het idee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52116
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Suus »

Iemand enig idee of er ergens een basisuurpatroondiagram (aka sigarenzak) te vinden is van de nieuwe dienstregeling?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

Waar doel je op?
cassie127
Berichten: 7258
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: di 29 okt 2024, 16:04 Iemand enig idee of er ergens een basisuurpatroondiagram (aka sigarenzak) te vinden is van de nieuwe dienstregeling?
Die is zover ik weet nog niet beschikbaar. De spoorkaart van 2025 met alle treinseries moet ook nog gemaakt worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 6955
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

MetroRET schreef: di 29 okt 2024, 16:08 Waar doel je op?
Deze maar dan van 2025: https://www.treinreiziger.nl/wp-content ... 2021-3.pdf

Die van 2024 was ook pas enkele dagen voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar.
Dionysusnu
Berichten: 2004
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Dionysusnu »

Duidelijk: TffpaA heeft werk te doen *O*
TffpaA
Donateur
Berichten: 5057
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door TffpaA »

cassie127 schreef: di 29 okt 2024, 16:38 De spoorkaart van 2025 met alle treinseries moet ook nog gemaakt worden.
* kuch *
Bemined schreef: di 29 okt 2024, 16:50 Die van 2024 was ook pas enkele dagen voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar.
Pas maanden erná - dat was voor mij ook de aanleiding überhaupt een eigen spoorkaart in elkaar te gaan punniken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten