Dienstregeling 2025
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
De treinlengtes in de 700 en 800 zullen ook een stuk korter zijn dan nu ze nog via Leiden naar Den Haag door rijden, dan volstaat enkeldeks prima. Vanwege uitwisseling zal in enkele ritten in de 700 nog wel een VIRM rijden en in enkele ritten in de 500 een ICM naar niet dagelijks en ook niet de hele dag.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
Het valt me nu op dat de 2600 vanaf december doordeweeks weer lang gaat keren te Almere Centrum via het keerspoor i.p.v. de korte kering langs het perron zoals men dit jaar ingevoerd had.
-
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Dienstregeling 2025
Niet gemerkt dat dat nu een probleem gaf in de praktijk, toch?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Beter. De 2600 wil nog eens vertraagd uit Amsterdam vertrekken; dan is een wat langere keertijd in Almere wel prettig zeker omdat de keertijd op de 1500 in Amsterdam ook weer niet zo heel ruim is...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Dienstregeling 2025
Zie ik het nu goed dat de 2000-serie niet de gehele dag rijdt? Dat zorgt wel voor een flinke achteruitgang tussen Rotterdam/België en Zwolle.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Dienstregeling 2025
Klopt, maar de 2800 gaat juist wel de hele dag rijden, waardoor in de super-daluren de overstap vanaf (onder andere) Rotterdam Lombardijen naar Utrecht verbetert. 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Dienstregeling 2025
De 2800 geeft inderdaad goede aansluitingen in Rotterdam in de late avond dus dat is erg fijn.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Dienstregeling 2025
Ja, maar daar heb ik dus niks aan. 
Als ik na 18:44 uit Antwerpen vertrek, dan ben ik een half uur extra kwijt bijvoorbeeld.

Als ik na 18:44 uit Antwerpen vertrek, dan ben ik een half uur extra kwijt bijvoorbeeld.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
Richting Zwolle kan je gewoon in de 9500 blijven zitten tot Amsterdam Zuid en daar de 700 pakken naar Zwolle. Vanuit de 9200 mis je door de tijdelijke snelheidsbeperking op de HSL net de overstap op de 2400 en krijg je een net iets te krappe overstap op de 4000 om in Gouda de 500 te pakken richting Zwolle.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Dienstregeling 2025
De 9500 is bij de huidige prijsstructuur en vaak ook stoppatroon uiteraard geen optie. (Voor mij bestaat die trein niet.)
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
De optie wordt geboden, dat je er volgens geen gebruik van maakt is je eigen keuze.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Dienstregeling 2025
Ik krijg dat niet uit de DB Navigator.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Dienstregeling 2025
Kun je in Breda niet overstappen van de 9200 op de 3600?Commendatore schreef: ↑vr 25 okt 2024, 20:28 De 9500 is bij de huidige prijsstructuur en vaak ook stoppatroon uiteraard geen optie. (Voor mij bestaat die trein niet.)
Wat is de 12400?
Maar hoe vaak maak je die reis? Als dat enkele keren per jaar is, is het toch niet zo erg om wat extra reist8jd te hebben?Commendatore schreef: ↑vr 25 okt 2024, 20:22 Ja, maar daar heb ik dus niks aan.
Als ik na 18:44 uit Antwerpen vertrek, dan ben ik een half uur extra kwijt bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 25 okt 2024, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2025
Ik denk dat je naar Zwolle het beste in Breda vanuit de 9200 kan overstappen op de 3600. Naar Deventer en Twente (zelfs met een overstap van 15 minuten in Deventer) is dat sowieso het snelste reisschema, ondanks de 32 minuten overstap in Breda, maar ook naar Zwolle is een enkele overstap in Breda veel relaxter reizen dan een overstap in zowel Rotterdam als Gouda.
In feite zijn de 500/600 en de 1700 ook qua bestemming gewisseld en zijn dus de IC-diensten tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht met een kwartier gedraaid. Naar Rotterdam heb je dan in het superdal nog wel 4 keer per uur een trein vanuit Utrecht: 2x per uur direct en 2x per uur met een overstap in Gouda op de 4000. Vanuit Gelderland heb je zo ook in het superdal een snelle verbinding met Den Haag, naar Rotterdam neemt de reistijd wel toe met hooguit 15 minuten als je in Utrecht wil wachten op de 2800.
In feite zijn de 500/600 en de 1700 ook qua bestemming gewisseld en zijn dus de IC-diensten tussen Den Haag/Rotterdam en Utrecht met een kwartier gedraaid. Naar Rotterdam heb je dan in het superdal nog wel 4 keer per uur een trein vanuit Utrecht: 2x per uur direct en 2x per uur met een overstap in Gouda op de 4000. Vanuit Gelderland heb je zo ook in het superdal een snelle verbinding met Den Haag, naar Rotterdam neemt de reistijd wel toe met hooguit 15 minuten als je in Utrecht wil wachten op de 2800.
-
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Dienstregeling 2025
Daar zit in mijn geval geen enkele regelmaat in: soms is het twee keer per week, de andere keer zit er een maand of meer tussen, maar ga wel uit van een keer of 2-3 per maand gemiddeld. België heeft namelijk best een interessant cultureel aanbod en het is er een beetje van afhankelijk wat er op dat moment aan wisseltentoonstellingen loopt. Soms heb ik ook gewoon behoefte om even naar België te gaan en dan wordt er een passende tentoonstelling of passend museum bij gezocht. (Ik heb naast een Nederlandse Museumkaart ook een Belgische Museumpas.)Meltrain schreef: ↑vr 25 okt 2024, 21:38Maar hoe vaak maak je die reis? Als dat enkele keren per jaar is, is het toch niet zo erg om wat extra reist8jd te hebben?Commendatore schreef: ↑vr 25 okt 2024, 20:22 Ja, maar daar heb ik dus niks aan.
Als ik na 18:44 uit Antwerpen vertrek, dan ben ik een half uur extra kwijt bijvoorbeeld.
Dit gebeurt - net zoals bij dagtrips binnen Nederland - vaak heel ad-hoc, dus als ik ergens een dagje vrij heb, dan kan het best zijn dat ik tussendoor spontaan even wegga, terwijl ik de volgende dag gewoon moet werken en dan gaat zo'n half uur extra wel aantikken. (En op zondag zou ik nu by default een half uur eerder weg moeten en dat is voor een niet-ochtendmens zoals ik ook niet bijzonder prettig, plus dat je voor langere afstanden misschien een reismogelijkheid kwijt bent.)
Dat doe ik op de terugweg nu ook al weleens als ik geen haast heb. Alleen is bij de 3600 het risico op verstoringen (aanrijdingen, etc.) wel hoger, heb ik het idee.Nitein-Repart schreef: ↑vr 25 okt 2024, 21:39 Ik denk dat je naar Zwolle het beste in Breda vanuit de 9200 kan overstappen op de 3600. Naar Deventer en Twente (zelfs met een overstap van 15 minuten in Deventer) is dat sowieso het snelste reisschema, ondanks de 32 minuten overstap in Breda, maar ook naar Zwolle is een enkele overstap in Breda veel relaxter reizen dan een overstap in zowel Rotterdam als Gouda.
- Suus
- Berichten: 52115
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Iemand enig idee of er ergens een basisuurpatroondiagram (aka sigarenzak) te vinden is van de nieuwe dienstregeling?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4089
- Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14
Re: Dienstregeling 2025
Waar doel je op?
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
Die is zover ik weet nog niet beschikbaar. De spoorkaart van 2025 met alle treinseries moet ook nog gemaakt worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
Deze maar dan van 2025: https://www.treinreiziger.nl/wp-content ... 2021-3.pdf
Die van 2024 was ook pas enkele dagen voor de nieuwe dienstregeling beschikbaar.
-
- Berichten: 2004
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2025
Duidelijk: TffpaA heeft werk te doen 

-
- Donateur
- Berichten: 5057
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Dienstregeling 2025
* kuch *
Pas maanden erná - dat was voor mij ook de aanleiding überhaupt een eigen spoorkaart in elkaar te gaan punniken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten