Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
Oeh, succes met een huis kopen. De markt is helemaal gestoord. Ik ben altijd verbaasd hoeveel mensen over hebben voor een bezemkast binnen de ring.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Succes inderdaad. Zelfs buiten Amsterdam is al gekkenwerk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
Gekkenhuis! 

-
- Contacteer:
Nou ben ik toch wel benieuwd of je zijn/haar/diens/diens moeders gezicht hebt gemeptVisgraatmodel schreef: ↑ma 04 nov 2024, 20:30Wederom bijna de terminal geraakt, dit keer omdat de piloot waarschijnlijk snel naar huis wilde en zijn remafstand zwaar onderschatte toen het stormde.Visgraatmodel schreef: ↑do 24 okt 2024, 22:56 Mag ik even kwijt dat ik in de afgelopen drie weken minimaal drie keer tussen Nederland en Zuid-Europa ben gevlogen en dat ik de eerste de beste piloot op zijn/haar/diens/diens moeders gezicht ga meppen die het flikt om een vliegtuigopstelplaats binnen te rijden met 40 km/h en bijna de terminal raakt.
Want dat is al twee keer gebeurd.

- AppleMoose
De wens om een huis te kopen in Nederland heb ik voor in ieder geval de komende tien jaar opgegeven. Niet te doen in je eentje, ook al verdien ik niet slecht.
Zit voorlopig wel goed in mijn relatief goedkope huurflat
Zit voorlopig wel goed in mijn relatief goedkope huurflat

En blandning av sött och salt.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Mijn vriend en ik willen samenwonen en zitten nu zelfs al eens te gluren naar huizen vlak over de grens, want hier lukt het maar niet. Ik ben er nog niet zo happig op maar als we nóg een jaar moeten wachten dan zullen we er toch wel serieus over gaan denken.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Een (flink) spaarpotje doet wel wonderen... Mijn bruto inkomen is grofweg wel verdubbeld in de 14 jaar sinds ik m'n eerste huis kocht, maar met wat je daarmee aan hypotheek krijgt had ik maar net hetzelfde terug kunnen kopen.
De best strenge regels voor de financiering zullen vast een reden hebben, maar helpen niet als je als alleenstaande wat wil kopen.
(Ik had bijvoorbeeld € 80.000 overwaarde, maar kon maar € 25.000 overbrugging krijgen dus de rest moest ik zelf bijleggen - gezien de gekte op de markt zag ik eerst verkopen niet echt zitten).
Dat helpt natuurlijk ook niet echt om de doorstroming op gang te houden zodat er starterswoningen vrij komen. En met de particuliere huurprijzen is sparen voor starters ook niet heel makkelijk.
De best strenge regels voor de financiering zullen vast een reden hebben, maar helpen niet als je als alleenstaande wat wil kopen.
(Ik had bijvoorbeeld € 80.000 overwaarde, maar kon maar € 25.000 overbrugging krijgen dus de rest moest ik zelf bijleggen - gezien de gekte op de markt zag ik eerst verkopen niet echt zitten).
Dat helpt natuurlijk ook niet echt om de doorstroming op gang te houden zodat er starterswoningen vrij komen. En met de particuliere huurprijzen is sparen voor starters ook niet heel makkelijk.
Schapekop in de Keistad
-
Bij ons hebben we 'maar' 2,5 jaar over gedaan om in regio Utrecht samen een huis te kopen. Met 40 bezichtigingen (ging tijdens cornona en het thuiswerken wel makkelijker dan tegenwoordig) en 5x 2de worden hebben we ons huidige huis in 10min wel gezien en besloten wat we wilde kopen. Na 8 ongeveer dezelfde huizen in de zelfde buurt wist je wel wat je kon verwachten...
Bij twijfel: gebruik beton.
- Visgraatmodel
In ieder geval kan ik twee aankondigingen vliegen in één klap pakken met deze post.
De reden waarom ik ben begonnen met de bezichtigingen is omdat mijn baan heb opgezegd als Supervisor bij de Oosterse luchtvaartmaatschappij.
Om het kort samen te vatten: de werkdruk met de, naast operationele, administratieve taken en zware hiërarchie heeft mij te parten gespeeld. Het voelde op een gegeven moment als een sleur terwijl ik voor de grap had gesolliciteerd voor deze functie. Een functie waarbij ik bepaalde Spreadsheets niet eens mocht bewerken omdat ik na bijna twee jaar nog steeds te junior werd geacht.
Ik heb een nieuwe baan. Dit keer als ‘full fledged’ eindbaas bij een pan-Europese luchtvaartmaatschappij met meer dan 10 vluchten per dag vanaf SPL.
In Amsterdam ben ik de enige met deze functie en van het hele netwerk ben ik de jongste ooit (25).
Vanwege de toeslagen kreeg ik bij de Oosterse netto meer dan bruto.
Bij de Europese krijg ik bruto véél meer waardoor ik bu eindelijk kans maak op een hypotheek. Wanneer ik mijn proefperiode van enkele maanden doorloop heb ik meteen vast.
Ondertussen word ik eens per twee weken ingevlogen naar land van herkomst en hoofdkantoor om trainingen te volgen, ik heb inmiddels ook enkele meekijkdagen/stagedagen gelopen op enkele van onze bestemmingen in het netwerk.
Ook heb ik inmiddels al actie meegemaakt op Nederlandse bodem.
Voorbeeldje: een vlucht laten annuleren omdat één van de passagiers “Chinese bom van Tom” als bluetooth-naam had en de piloot niet wilde vliegen terwijl we geen andere piloten op stand-by hadden.
De reden waarom ik ben begonnen met de bezichtigingen is omdat mijn baan heb opgezegd als Supervisor bij de Oosterse luchtvaartmaatschappij.
Om het kort samen te vatten: de werkdruk met de, naast operationele, administratieve taken en zware hiërarchie heeft mij te parten gespeeld. Het voelde op een gegeven moment als een sleur terwijl ik voor de grap had gesolliciteerd voor deze functie. Een functie waarbij ik bepaalde Spreadsheets niet eens mocht bewerken omdat ik na bijna twee jaar nog steeds te junior werd geacht.
Ik heb een nieuwe baan. Dit keer als ‘full fledged’ eindbaas bij een pan-Europese luchtvaartmaatschappij met meer dan 10 vluchten per dag vanaf SPL.
In Amsterdam ben ik de enige met deze functie en van het hele netwerk ben ik de jongste ooit (25).
Vanwege de toeslagen kreeg ik bij de Oosterse netto meer dan bruto.
Bij de Europese krijg ik bruto véél meer waardoor ik bu eindelijk kans maak op een hypotheek. Wanneer ik mijn proefperiode van enkele maanden doorloop heb ik meteen vast.
Ondertussen word ik eens per twee weken ingevlogen naar land van herkomst en hoofdkantoor om trainingen te volgen, ik heb inmiddels ook enkele meekijkdagen/stagedagen gelopen op enkele van onze bestemmingen in het netwerk.
Ook heb ik inmiddels al actie meegemaakt op Nederlandse bodem.
Voorbeeldje: een vlucht laten annuleren omdat één van de passagiers “Chinese bom van Tom” als bluetooth-naam had en de piloot niet wilde vliegen terwijl we geen andere piloten op stand-by hadden.
-
Kon maar door met die verhalen 

-
AppleMoose schreef: ↑di 05 nov 2024, 17:09
Zit voorlopig wel goed in mijn relatief goedkope huurflat![]()
Huren heeft ook weer zijn voordelen als je een goede verhuurder hebt en een leuk huisje.

-
- OVNL-beheerder
Ik ben het huis een beetje aan het opruimen en loop net weer eens tegen mijn vier dozen met CD's aan. Al jaren niet meer naar geluisterd, sinds dit jaar heb ik zelfs geen mogelijkheid meer om ze af te spelen. Op een enkeling na heeft het geen emotionele waarde, maar in de vuilnisbak ermee is ook zo wat.
Wat doen jullie met dit soort dingen, oude CD's, boeken en dat soort dingen? De kringloop zit er waarschijnlijk ook niet op te wachten?

Wat doen jullie met dit soort dingen, oude CD's, boeken en dat soort dingen? De kringloop zit er waarschijnlijk ook niet op te wachten?
-
Van een luchtvaart-enthousiast had ik op zijn minst een kloppende IATA-code van het vliegveld verwacht

Gefeliciteerd met de overstap!

-
Ligt er maar net aan hoe kritisch je plaatselijke kringloop is. Wij hebben er twee, waarvan de een waarschijnlijk niets had overgenomen (of de dozen was gaan doorspitten om er één of twee waardevolle uit te vissen) terwijl de ander waarschijnlijk zonder problemen de hele lading overneemt.
- isadora
Ik heb tijdens corona ongeveer vierhonderd punk-platen verkocht via Discogs, bracht een aardige stuiver op, iets met drie nullen voor de komma.
Kost wel veel tijd een goeie inventarisatie te maken. Ik weet, dat ze ook Cd's verkopen, maar dan moet het natuurlijk wel origineel spul zijn, en een artiest die geliefd is in de markt.
Kost wel veel tijd een goeie inventarisatie te maken. Ik weet, dat ze ook Cd's verkopen, maar dan moet het natuurlijk wel origineel spul zijn, en een artiest die geliefd is in de markt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik heb ook nog stapels CD's thuis, die ik ook wel kan afspelen maar dat doe ik zelden. Mijn muzieksmaak is ook wat veranderd sinds mijn jeugd, maar aan veel CD's heb ik wel een herinnering zoals van festivals waar ik geweest ben. Dus liggen ze er nog steeds te liggen 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Ik heb behalve CD's ook nog casettebandjes en langspeelplaten.
-
Boeken zijn misschien wat makkelijker weg te geven, ook aan bijvoorbeeld familie en vrienden.
- isadora
Dat, en dan geef je er een cd bij als boekenlegger. 

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Donateur
Ik speel nog altijd graag cd's af. Sterker nog: ik heb er vorige week nog 3 gekocht. Het zelf bezitten van een fysiek product is echt een totaal andere beleving dan weer een streamingdienst.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Boeken geef ik weg aan vriendinnen of een straat biebje. Mijn cd's heb ik nog
-
Mooi nieuws, de Baureihe 406 gaat vanaf 17 april 2025 uit dienst en op de ICE529 wordt de Baureihe 406 vervangen door de Baureihe 403 die een heel stuk betrouwbaarder is dan de Baureihe 406.Nitein-Repart schreef: ↑ma 04 nov 2024, 08:41 Ik ben een reis aan het plannen naar Budapest, met een aansluiting in München van 15 minuten en de ICE529 vanuit het Ruhrgebiet schijnt vanaf volgend jaar met 2x BR406 te gaan rijden. Ben benieuwd of ik dan om 20 of 21 uur in Budapest ben.
-
- dylanwild94
- Donateur
Hoeveel mensen op dit forum gaan de link met Schiphol leggen bij EHAM?iamthedutchdude schreef: ↑wo 06 nov 2024, 10:30Van een luchtvaart-enthousiast had ik op zijn minst een kloppende IATA-code van het vliegveld verwacht![]()
![]()
Gefeliciteerd met de overstap!![]()

Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
- trolly
Jammer. EHAM is niet de IATA-, maar de ICAO-code voor Schiphol. De IATA-code is uiteraard AMS.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-