Korte vragen
-
Re: Korte vragen
Ik kan bevestigen dat het kruiswisselcomplex aan de westzijde van Mdb in 2022 is gesaneerd en die aan de oostzijde vernieuwd, samen met de rest van sporen.
-
Het verschilt nogal per regio. Bij mij in de buurt zijn de 3D-foto's ouder (een jaar of 2) en daarvoor waren ze zelfs 13 jaar oud.
Als je redelijk recente satellietbeelden zoekt kan je terecht op de PDOK-kaart en dan zoeken naar "Luchtfoto beeldmateriaal RGB 25cm en 8cm" en een van de twee luchtfoto Actueel-lagen aanzetten.
Als je behoorlijk recente foto's zoekt moet je naar het satellietdataportaal.
Als je specifiek voor spoorlijnen recente foto's zoekt dan kan je op https://luchtfoto.prorail.nl/ terecht. Deze foto's zijn véél scherper dan Google of zelfs de PDOK-8cm-foto's en voor zover ik kan zien behoorlijk recent, maar niet zo recent als de foto's van sattelietdataportaal (zo zie ik een dit voorjaar opgeleverd speeltoestel er nog niet op staan en was de zuidelijke rijbaan op busstation Hilversum nog niet klaar, die in mei 2023 opgeleverd is.) Wel is de zuidelijke kruiswissel bij Middelburg verwijderd.
-
Ik gebruik tegenwoordig station Groningen een beetje als vergelijkingsmateriaal van wanneer een satellietfoto ongeveer gemaakt kan zijn. En die van het satellietdataportaal zijn idd verreweg het meest recent. Daar staat bijvoorbeeld het oude seinhuis weer op de oude plek, en dat is half september daar weer teruggezet.
Grt. Stefan
-
iamthedutchdude waardeert het bericht van IIVQ.

-
Morgen wordt de Buffel vanuit Blerick naar de Maliebaan gesleept. De tijden staan op treinposities, maar ik vroeg me af hoe groot de kans is dat de trein nog ergens stil staat tussen Dieren en 's-Hertogenbosch. Als de trein door Arnhem komt. Welk spoor is dan het meest aannemelijk of is daar niets over te zeggen?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
Ik schat de kans laag dat er nog een echte stop tussen zit. Vanaf den Bosch zit 'ie vrij snel achter de 6600. Dan is het dus 16:16 ongeveer in Nijmegen, en de aankomst in Dieren is 16:48. De intercity doet dat stuk in 28 minuten. Met het iets langzamere pad van de buffel komt dat dus ongeveer neer op doorrijden.
In Arnhem is het waarschijnlijk een van de lage sporen, dus 2 t/m 5. Spoor 2 is het meest logisch.
In Arnhem is het waarschijnlijk een van de lage sporen, dus 2 t/m 5. Spoor 2 is het meest logisch.
-
Verwacht je dat hij door Arnhem dan wel langzaam rijdt of rijdt hij gewoon door?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
15:39 door 's-Hertogenbosch is het ENEM goederenpad, dat is in het weekend zonder te stoppen tot Arnhem.
-
Tot Arnhem, dat klinkt als in Arnhem wel?
-
Het goederenpad wel, maar dat gaat naar Emmerich (ENEM staat voor Essen-Nijmegen-EMerrich), het transport verlaat daar het goederenpad.
-
Is er een bepaalde site waarmee ik erachter kan komen over welk pad de trein na Arnhem rijdt (en of hij dus stopt)? Of is dat inside-information?
-
De ritten worden in de Bijsturing aangevraagd en zullen zich grotendeels baseren op de tijden van bestaande goederenpaden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Ik zeg: verwacht de trein langzaam rijdend door Ah spoor 2 of 3 iets na 16:30.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
Ik heb weer eens iets. Een paar weken terug een reisje Amsterdam-Noorderkempen-Fleurus gemaakt, Asd-Ndk op een NS-International-ticket, de rest op Belgische go-pass Standard Multi (een tienrittenkaart).
Op het Nederlandse deel had ik 2 uur vertraging, het Belgische ging incidentloos.
Heeft iemand van jullie wel eens een vertragingsclaim ingediend voor zo'n situatie? En waar dien je de vertraging voor het tweede deel dan in? Bij de eerste vervoersmaatschappij (verantwoordelijk voor vertraging) of de verkoper van het tweede deel van het ticket?
Overigens erkent NS de 120m vertraging en restitueren ze maar 25% van het enkeltje Asd-Ndk. Dat moet toch 50% zijn?
Op het Nederlandse deel had ik 2 uur vertraging, het Belgische ging incidentloos.
Heeft iemand van jullie wel eens een vertragingsclaim ingediend voor zo'n situatie? En waar dien je de vertraging voor het tweede deel dan in? Bij de eerste vervoersmaatschappij (verantwoordelijk voor vertraging) of de verkoper van het tweede deel van het ticket?
Overigens erkent NS de 120m vertraging en restitueren ze maar 25% van het enkeltje Asd-Ndk. Dat moet toch 50% zijn?
- Suus
- Contacteer:
Als je tickets combineert kan je voor het tweede ticket (De Standard Multi) niet de vertraging van de eerste reis laten meetellen. Met dat in het achterhoofd, als de vertrektijd die je oorspronkelijk zou moeten hebben op Noorderkempen niet mogelijk was, omdat de trein uit Nederland uitviel of zoveel vertraging had dat je minstens een uur later in Fleurus zou zijn, dan kan je uiterlijk een maand nadat je de vertraging hebt opgelopen een compensatie voor een occasionele langdurige vertraging indienen via MyNMBS door het invullen van het formulier. Je kan ook het C283 formulier downloaden, invullen, printen en opsturen naar de NMBS of inleveren bij een loket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dank voor jullie reacties.
EC 1371/2007 was daar notoir vaag over.
Er zijn echter nieuwe reizigersrechten, EU 2021/782*, nieuwer dan mijn uitspraak van de APF. Hierin is het concept van een "through ticket" (artikel 12) geïntroduceerd, en dat betekent meerdere tickets van een of meerdere operators die in één commerciële transactie gekocht zijn. Het kopen van meerdere tickets die een doorgaande reis kunnen vormen "ongeveer gelijktijdig" is helaas niet meer voldoende. Dat betekent dat je voor complexe reizen die niet door één "railway undertaking" verkocht worden, je je tot een "touroperator" moet wenden en niet meer zelf wat tickets bij elkaar kan voegen om de volledige rechten tot vertraging te krijgen. Wat in dit geval niet mogelijk was, want één regel Standard Multi was een stuk goedkoper dan wat een touroperator zal bieden.
Overigens staat hier zowel (algemeen) dat de aanvraag binnen 3 maanden binnen moet zijn als (specifiek voor een aantal tickets waaronder Standard Multi dat het binnen een maand moet zijn.
* Hebben ze het jaartal van EU-regelingen nou vooraan staan en van EC-regelingen achteraan?
Ik heb lang zitten puzzelen, maar de uitspraak die ik eerder van de Oostenrijkse "competent authority" Agentur für Passagier und Fahrgastrechte had, ging specifiek over aansluitende tickets "ongeveer gelijktijdig" gekocht van één operator, die daardoor één ticket zouden vormen.
EC 1371/2007 was daar notoir vaag over.
Er zijn echter nieuwe reizigersrechten, EU 2021/782*, nieuwer dan mijn uitspraak van de APF. Hierin is het concept van een "through ticket" (artikel 12) geïntroduceerd, en dat betekent meerdere tickets van een of meerdere operators die in één commerciële transactie gekocht zijn. Het kopen van meerdere tickets die een doorgaande reis kunnen vormen "ongeveer gelijktijdig" is helaas niet meer voldoende. Dat betekent dat je voor complexe reizen die niet door één "railway undertaking" verkocht worden, je je tot een "touroperator" moet wenden en niet meer zelf wat tickets bij elkaar kan voegen om de volledige rechten tot vertraging te krijgen. Wat in dit geval niet mogelijk was, want één regel Standard Multi was een stuk goedkoper dan wat een touroperator zal bieden.
Ugh. Dat was even zeuren. Kennelijk zijn er twee MyNMBS'en voor NMBS en NMBS International. Ik heb bij beiden een account, met verschillende wachtwoorden, en dat stond niet duidelijk in mijn password manager.

Overigens staat hier zowel (algemeen) dat de aanvraag binnen 3 maanden binnen moet zijn als (specifiek voor een aantal tickets waaronder Standard Multi dat het binnen een maand moet zijn.
Ik had de mail van NS niet goed gelezen... Het lijkt eerst alsof ze erkennen dat ik 120mn vertraging had:
En vervolgens zeggen ze dat maar 60 minuten vertraging had, want ik had met trein IC9236 had kunnen gaan...NS schreef:Toelichting op het uit te betalen bedrag:
U had 120+ minuten vertraging op uw reis Schiphol Airport– Fleurus op 11 oktober 2024. Dit betekent een terugbetaling van € 6,33.
Die 9236 reed echter ook niet vanaf shl maar vanaf Rtd. Ik ben op eigen gelegenheid van Shl via Ldn en Laa, en de Randstadrail E (want toen reed er niets doorgaands tussen Gv en Rtd) naar Rtd gereisd. Ik ben met de volgende trein gegaan (die volgens datzelfde treinposities niet reed maar ik zat er in. Dus hoe dat nou zat weet ik niet, zal wel ander treinnummer gekregen hebben).NS schreef:Extra toelichting
NS International verkoopt geen NMBS standard multi ticket, dus we geven ook geen compensatie van deze ticket.
IC 9232 vertrekt vanuit Rotterdam op 11 october en de volgende IC 9236 vertrekt wel vanuit Schiphol naar Noorderkempen.
U had tussen 60 en 119 munten vertraging op uw reis Amsterdam Bijlmeer - Noorderkempen.
U komt in aanmerking voor een compensatie van 25% van uw ticketprijs voor de vertraging en het ondervonden ongemak (op basis van een enkele reis).
* Hebben ze het jaartal van EU-regelingen nou vooraan staan en van EC-regelingen achteraan?
-
Voor actuele vertrektijden in Duitsland is er de DB Navigator-app, voor actuele vertrektijden in Oostenrijk is er de ÖBB Scotty-app, maar met welke app kun je de actuele vertrektijden in Zwitserland raadplegen?
-
-
@IIVQ: zo'n situatie van het niet volledig erkennen van je vertraging heb ik ook gehad. Dat wordt helemaal uitleggen met een mail hoe je hebt gereisd en welke overstappen wel of niet haalbaar zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Heel verrassend: de SBB appNitein-Repart schreef: ↑ma 11 nov 2024, 07:26 Voor actuele vertrektijden in Duitsland is er de DB Navigator-app, voor actuele vertrektijden in Oostenrijk is er de ÖBB Scotty-app, maar met welke app kun je de actuele vertrektijden in Zwitserland raadplegen?

Op z'n Zwitsers zit wel al het OV erin, dus zet even alleen de treinen aan bij de instellingen (in Basel zag ik in eerste instantie uitsluitend trams

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Ik zie het nu, alleen werkt het minder handig als bijvoorbeeld de DB Navigator-app, want je kunt minder makkelijk om van een bepaald station de vertrektijden te raadplegen.
Trouwens, hoe zit het met de punctualiteit van de NJ Bregenz-Feldkirch-Wien en is het onverstandig om bij een overstap van vier uur in Feldkirch een ticket te splitsen in verband met het gebrek aan punctualiteit bij Deutsche Bahn of is het ter alle tijden mogelijk om in Duitsland de vertraging tot maximaal vier uur te beperken (nachttreinen uitgezonderd)?
Trouwens, hoe zit het met de punctualiteit van de NJ Bregenz-Feldkirch-Wien en is het onverstandig om bij een overstap van vier uur in Feldkirch een ticket te splitsen in verband met het gebrek aan punctualiteit bij Deutsche Bahn of is het ter alle tijden mogelijk om in Duitsland de vertraging tot maximaal vier uur te beperken (nachttreinen uitgezonderd)?
-
-
4 uur vertraging is wel extreem. Als je veel overstappen hebt (vooral met uurdiensten) dan kun je misschien nog pech hebben (zo heb ik eens 3 uur vertraging gehad omdat bijna elke overstap mis ging), maar anders dan moeten er al heel uitzonderlijke omstandigheden zijn.
Als je op een 4 uur overstap al niet meer kunt vertrouwen...
Als je op een 4 uur overstap al niet meer kunt vertrouwen...
-
Kort geleden door annuleringen en vertragingen op Wenen-Krakau 8 uur later aangekomen en Boedapest-Baarn 5-6 uur later.
-
De NJ binnen Oostenrijk (Bregenz-Wenen) rijdt redelijk punctueel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
-
Is dit abonnement van U-OV ook geldig in de R-Net treinen tussen Dordrecht, Gorinchem en Geldermalsen?
De voorwaarden zeggen namelijk dat het abonnement ook geldig is in de lijnen van Q-Buzz in het DMG gebied, maar valt de trein daar ook onder?
De voorwaarden zeggen namelijk dat het abonnement ook geldig is in de lijnen van Q-Buzz in het DMG gebied, maar valt de trein daar ook onder?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.