Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Bedankt! Zo klopt het wel volgens mij. De routestrip ziet er inderdaad eenvoudiger uit. :)

Het blijft gewoon een ingewikkelde buslijn :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik moest even goed kijken, ja. :X
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: ma 04 nov 2024, 12:26 De lijnvoering is ook tamelijk ingewikkeld met zowel 's ochtends als 's middags een totaal andere route...
We zouden er in dat geval ook nog voor kunnen kiezen om gewoon twee routestrips te plaatsen: één voor de ochtend en één voor de middag.
Ik heb dat eerder ook gedaan bij Lijn 95 Rotterdam Metro Capelsebrug - Capelle aan den IJssel Rivium Promenade.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Dat vind ik eerlijk gezegd totaal funest voor het overzicht, vooral als je niet helemaal bekend bent in het gebied waar die lijn rijdt. Dan vind ik de oplossing bij de lijn 95 die daar de opvolger van was al een stuk overzichtelijker.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Eens, ik zie ook altijd liever een routestrip hetzij ingewikkeld dan twee losse strips onder elkaar.

Updates:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: di 05 nov 2024, 13:14 Dat vind ik eerlijk gezegd totaal funest voor het overzicht, vooral als je niet helemaal bekend bent in het gebied waar die lijn rijdt. Dan vind ik de oplossing bij de lijn 95 die daar de opvolger van was al een stuk overzichtelijker.
Ja, die opvolgende lijn deed dan ook in beide richtingen (vrijwel) dezelfde haltes aan. :mrgreen: De door mij gelinkte lijn reed 's ochtend via het bedrijventerrein en wijk A en 's middags via wijk B en het bedrijventerrein.
Maar je voorkomt zo wel dat je een praktisch onleesbare routestrip krijgt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
gakinho
Donateur

Bericht door gakinho »

Ik zie dat aan de pagina Conessietabel Friese Waddenveren Oost en West zijn toegevoegd. Dit klopt volledig aangezien dit inderdaad in een concessie is ondergebracht.

Echter is volgens mij de OV-autoriteit het Ministerie van I&W en niet de provinicie Fryslân? Of heb ik dat verkeerd?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... addenveren
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... veren-oost
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... veren-west
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Volgens mij heb je inderdaad gelijk. Er zijn/waren wel plannen om dit over te hevelen naar de provincie, maar v.z.i.w. is dat (nog) niet gebeurd.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Voor de treinseries 1800, 2400, 9500 en 12400 in drgl 2025 heb ik een regel in de routestrips toegevoegd met uitleg over de HSL-toeslag. Wat vinden we ervan (duidelijk of juist niet)? Ik zat er wellicht nog aan te denken om een apart "toeslagicoontje" te maken in plaats van de nu gebruikte rdr-code? Ik hoor graag. :)

Updates:
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Milco schreef: vr 08 nov 2024, 14:58 treinseries 1800, 2400, 9500 en 12400
Ziet er wel goed uit, twee kleine punten:
  • Kan de 1800 pas na het toeslagtraject splitsen voor de ritten die in Rtd eindigen? Nu lijkt het een beetje alsof er 2 aparte toeslagtrajecten zijn.
  • Bij de 9500 zou ik het verwoorden als "[] vereist voor binnenlandse reizigers.", of "[] vereist voor reizigers met een binnenlands vervoerbewijs."
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Aangepast :pos:

Updates:
waldo79

Bericht door waldo79 »

En ook een artikel "Eurocity Direct" aanmaken om die hatelijke rode link op te heffen.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ga gerust je gang :pos:

Updates:
waldo79

Bericht door waldo79 »

Kan wel even duren nog :Y
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Bij 4000 https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Trei ... 000_(2024) staat dat vroege of late ritten naar Alkmaar of Den Helder rijden. Dat Hdr heb ik niet kunnen vinden, wel naar Hwd
Ook rijden enkele vroege en late ritten komende vanuit Rtd na Wd door naar Ut (of vv).
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

Trein 4097, om 23:58 van Den Helder naar Amsterdam Centraal.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Oh ja. Ik zocht naar een overzicht van dienstregeling, nu treinposities gevonden.
Overigens zijn er ook enkele vroege ritten van Utrecht (via Maarssen) naar Breukelen (en verder door naar Uitgeest)
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Een vraagje over Lijn 9 Hilversum Station - Baarn Oude Amsterdamsestraatweg, aangezien Milco en ik van mening verschillen:
In de routeparameter staat nu enkel "Hilversum - Baarn". Als je puur naar de gemeentegrenzen kijkt, klopt dat, maar toch vind ik het onvolledig en wel om de volgende twee redenen:
  1. De lijn heeft een belangrijke functie binnen Hilversum, dus ik zou minimaal één tussenstop toevoegen (bij voorkeur Anna's Hoeve).
  2. De lijn doet het dorp Baarn zelf niet aan, dus ik zou nog een toevoeging plaatsen, zoals Oude Amsterdamsestraatweg of Carpoolplaats (die ligt er immers vlak naast).

Hoe kijken jullie hiernaar?

Daarnaast vind ik de routestrip van Lijn 109 Bussum Station - Eemnes Braadkamp nodeloos ingewikkeld.
Ik snap dat je liever niet Zuidersingel twee keer vermeldt, maar in dit geval lijkt me het middel erger dan de kwaal.
ITF

Bericht door ITF »

ITF waardeert deze post van Meltrain, en sluit zich aan bij de standpunten van Meltrain.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Die pagina van lijn 109 kan toch ook één grote lusroute worden en daarin dus het BEL-kantoor 2x opnemen. Dit is mijn inziens onlogisch inderdaad,
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Wellicht is het goed om ook mijn ideeën toe te lichten. :)

Over lijn 9: ik had bewust ervoor gekozen om de routeparameter kort te houden omdat we dat ook doen/deden bij de straks voormalige lijn 109. Dat lijn 9 nu feitelijk meer in dan buiten de stad, wil naar mijn mening niet zeggen dat er opeens meer punten opgenomen moeten worden. Lijn 109 rijdt (straks: reed) immers ook langs Anna's Hoeve. Ik probeer bij twee parallelle lijnen de routeparameter zoveel mogelijk hetzelfde te houden, kijk maar naar lijn 6 en 106 vanuit Hilversum. Door op het gezamenlijke traject verschillende routeparameters te hanteren "omdat een van de lijnen een soort stadslijn is" kan juist ervoor zorgen dat de lezer denkt dat een van de lijnen een andere route rijdt, wat niet zo is. Dat geldt dus ook voor de lijnen 9 (straks) en 109 (nu).

Het opnemen van de Oude Amsterdamsestraatweg is wel een goed idee.

Over de routestrip van lijn 109: ik wilde inderdaad het BEL kantoor en Zuidersingel slechts eenmaal weergegeven hebben. Ik denk dat ik nog even ga knutselen om deze haltes in de lusroute te plaatsen, maar daar ga ik dan vanavond of morgenavond mee aan de slag.

Mochten leden nog ideeën of input hebben hoor ik het uiteraard graag. :)

Updates:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: ma 18 nov 2024, 13:26 Ik probeer bij twee parallelle lijnen de routeparameter zoveel mogelijk hetzelfde te houden, kijk maar naar lijn 6 en 106 vanuit Hilversum. Door op het gezamenlijke traject verschillende routeparameters te hanteren "omdat een van de lijnen een soort stadslijn is" kan juist ervoor zorgen dat de lezer denkt dat een van de lijnen een andere route rijdt, wat niet zo is.
Daar kan ik me zeker in vinden, maar lijn 6 en 106 rijden tegelijkertijd op dat traject. Bij lijn 9 en 109 is het juist heden versus verleden.
Overigens had lijn 109 (i.m.o. terecht) "Baarn" niet in de routeparameter staan.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik ben het er wel mee eens dat lijn 9 wel wat meer route in de route parameter mag hebben. Dat is juist het essentiële verschil tussen stads- en streeklijnen. Krampachtig gelijk houden doe ik zelf ook niet altijd (bv. lijn 7 in Amersfoort heb ik juist een extra wijk aan de route toegevoegd nu hij ingekort wordt omdat die anders wel heel kort werd)

Van Baarn zou ik trouwens "Baarn Noordschil" maken, zo heet het industrieterrein waar lijn 9 naast gaat eindigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Milco schreef: ma 18 nov 2024, 13:26 Over de routestrip van lijn 109: ik wilde inderdaad het BEL kantoor en Zuidersingel slechts eenmaal weergegeven hebben. Ik denk dat ik nog even ga knutselen om deze haltes in de lusroute te plaatsen, maar daar ga ik dan vanavond of morgenavond mee aan de slag.

Mochten leden nog ideeën of input hebben hoor ik het uiteraard graag. :)
Je kunt twee lusjes achter elkaar doen, namelijk zo:

Code: Selecteer alles

{{RouteRij| {{Rimg|rsr}} | Eemnes, Tak}}
{{RouteRij| {{BRimg|rsNrr}} | }}
{{RouteRij| {{Rimg|rhlr}}{{Rimg|rhlr}} | Eemnes, Zuidersingel}}
{{RouteRij| {{Rimg|rhlr}}{{Rimg|rhlr}} | Eemnes, BEL kantoor}}
{{RouteRij| {{BRimg|rsUrr}} | }}
{{RouteRij| {{BRimg|rlear}} | }}
{{RouteRij| {{Rimg|rhlr}}{{Rimg|rlr}} | Eemnes, Pijpestrootje}}
{{RouteRij| {{Rimg|rhlr}}{{Rimg|rlr}} | Eemnes, Wezenboom}}
{{RouteRij| {{Rimg|rhlr}}{{Rimg|rlr}} | Eemnes, Braadkamp}}
{{RouteRij| {{Rimg|rlr}}{{Rimg|rhrr}} | Eemnes, Aartseveen}}
{{RouteRij| {{Rimg|rlr}}{{Rimg|rhrr}} | Eemnes, Simonsveen}}
{{RouteRij| {{Rimg|rlr}}{{Rimg|rhrr}} | Eemnes, Zomertaling}}
{{RouteRij| {{Rimg|rlr}}{{Rimg|rhrr}} | Eemnes, Patrijzenhof}}
{{RouteRij| {{BRimg|rsUr}}|}}
}}
Onder het kopje 'dienstregeling' kun je dan toevoegen: "Het rondje via Eemnes BEL kantoor wordt altijd in dezelfde richting gereden."
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Bedankt voor ideeën. Ik heb nu de routeparameter van lijn 9 aangepast en heb tevens de routestrip van lijn 109 gewijzigd, zonder het bericht van Umbusko nog te hebben gezien trouwens wat wel precies is zoals ik het nu heb aangepast (A)

Updates:
Plaats reactie