Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dat vind ik eerlijk gezegd totaal funest voor het overzicht, vooral als je niet helemaal bekend bent in het gebied waar die lijn rijdt. Dan vind ik de oplossing bij de lijn 95 die daar de opvolger van was al een stuk overzichtelijker.
umbusko schreef: ↑di 05 nov 2024, 13:14
Dat vind ik eerlijk gezegd totaal funest voor het overzicht, vooral als je niet helemaal bekend bent in het gebied waar die lijn rijdt. Dan vind ik de oplossing bij de lijn 95 die daar de opvolger van was al een stuk overzichtelijker.
Ja, die opvolgende lijn deed dan ook in beide richtingen (vrijwel) dezelfde haltes aan. De door mij gelinkte lijn reed 's ochtend via het bedrijventerrein en wijk A en 's middags via wijk B en het bedrijventerrein.
Maar je voorkomt zo wel dat je een praktisch onleesbare routestrip krijgt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ik zie dat aan de pagina Conessietabel Friese Waddenveren Oost en West zijn toegevoegd. Dit klopt volledig aangezien dit inderdaad in een concessie is ondergebracht.
Echter is volgens mij de OV-autoriteit het Ministerie van I&W en niet de provinicie Fryslân? Of heb ik dat verkeerd?
Voor de treinseries 1800, 2400, 9500 en 12400 in drgl 2025 heb ik een regel in de routestrips toegevoegd met uitleg over de HSL-toeslag. Wat vinden we ervan (duidelijk of juist niet)? Ik zat er wellicht nog aan te denken om een apart "toeslagicoontje" te maken in plaats van de nu gebruikte rdr-code? Ik hoor graag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Oh ja. Ik zocht naar een overzicht van dienstregeling, nu treinposities gevonden.
Overigens zijn er ook enkele vroege ritten van Utrecht (via Maarssen) naar Breukelen (en verder door naar Uitgeest)
Een vraagje over Lijn 9 Hilversum Station - Baarn Oude Amsterdamsestraatweg, aangezien Milco en ik van mening verschillen:
In de routeparameter staat nu enkel "Hilversum - Baarn". Als je puur naar de gemeentegrenzen kijkt, klopt dat, maar toch vind ik het onvolledig en wel om de volgende twee redenen:
De lijn heeft een belangrijke functie binnen Hilversum, dus ik zou minimaal één tussenstop toevoegen (bij voorkeur Anna's Hoeve).
De lijn doet het dorp Baarn zelf niet aan, dus ik zou nog een toevoeging plaatsen, zoals Oude Amsterdamsestraatweg of Carpoolplaats (die ligt er immers vlak naast).
Hoe kijken jullie hiernaar?
Daarnaast vind ik de routestrip van Lijn 109 Bussum Station - Eemnes Braadkamp nodeloos ingewikkeld.
Ik snap dat je liever niet Zuidersingel twee keer vermeldt, maar in dit geval lijkt me het middel erger dan de kwaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ITF waardeert deze post van Meltrain, en sluit zich aan bij de standpunten van Meltrain.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Wellicht is het goed om ook mijn ideeën toe te lichten.
Over lijn 9: ik had bewust ervoor gekozen om de routeparameter kort te houden omdat we dat ook doen/deden bij de straks voormalige lijn 109. Dat lijn 9 nu feitelijk meer in dan buiten de stad, wil naar mijn mening niet zeggen dat er opeens meer punten opgenomen moeten worden. Lijn 109 rijdt (straks: reed) immers ook langs Anna's Hoeve. Ik probeer bij twee parallelle lijnen de routeparameter zoveel mogelijk hetzelfde te houden, kijk maar naar lijn 6 en 106 vanuit Hilversum. Door op het gezamenlijke traject verschillende routeparameters te hanteren "omdat een van de lijnen een soort stadslijn is" kan juist ervoor zorgen dat de lezer denkt dat een van de lijnen een andere route rijdt, wat niet zo is. Dat geldt dus ook voor de lijnen 9 (straks) en 109 (nu).
Het opnemen van de Oude Amsterdamsestraatweg is wel een goed idee.
Over de routestrip van lijn 109: ik wilde inderdaad het BEL kantoor en Zuidersingel slechts eenmaal weergegeven hebben. Ik denk dat ik nog even ga knutselen om deze haltes in de lusroute te plaatsen, maar daar ga ik dan vanavond of morgenavond mee aan de slag.
Mochten leden nog ideeën of input hebben hoor ik het uiteraard graag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Milco schreef: ↑ma 18 nov 2024, 13:26
Ik probeer bij twee parallelle lijnen de routeparameter zoveel mogelijk hetzelfde te houden, kijk maar naar lijn 6 en 106 vanuit Hilversum. Door op het gezamenlijke traject verschillende routeparameters te hanteren "omdat een van de lijnen een soort stadslijn is" kan juist ervoor zorgen dat de lezer denkt dat een van de lijnen een andere route rijdt, wat niet zo is.
Daar kan ik me zeker in vinden, maar lijn 6 en 106 rijden tegelijkertijd op dat traject. Bij lijn 9 en 109 is het juist heden versus verleden.
Overigens had lijn 109 (i.m.o. terecht) "Baarn" niet in de routeparameter staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ik ben het er wel mee eens dat lijn 9 wel wat meer route in de route parameter mag hebben. Dat is juist het essentiële verschil tussen stads- en streeklijnen. Krampachtig gelijk houden doe ik zelf ook niet altijd (bv. lijn 7 in Amersfoort heb ik juist een extra wijk aan de route toegevoegd nu hij ingekort wordt omdat die anders wel heel kort werd)
Van Baarn zou ik trouwens "Baarn Noordschil" maken, zo heet het industrieterrein waar lijn 9 naast gaat eindigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Milco schreef: ↑ma 18 nov 2024, 13:26
Over de routestrip van lijn 109: ik wilde inderdaad het BEL kantoor en Zuidersingel slechts eenmaal weergegeven hebben. Ik denk dat ik nog even ga knutselen om deze haltes in de lusroute te plaatsen, maar daar ga ik dan vanavond of morgenavond mee aan de slag.
Mochten leden nog ideeën of input hebben hoor ik het uiteraard graag.
Je kunt twee lusjes achter elkaar doen, namelijk zo:
Bedankt voor ideeën. Ik heb nu de routeparameter van lijn 9 aangepast en heb tevens de routestrip van lijn 109 gewijzigd, zonder het bericht van Umbusko nog te hebben gezien trouwens wat wel precies is zoals ik het nu heb aangepast
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!