Zoals het nu gaat wordt 2025 halen al een uitdaging

Zoals het nu gaat wordt 2025 halen al een uitdaging
Er zit zeker nog kleur in, die van donkerbruine poepvlekken.
Lulkoek. Zoals Dionysusnu al opmerkt vorrmen "extreemrechtse politici" geen bevolkingsgroep die door de grondwet beschermd wordt. Sowieso lijkt mij er geen enkele zinnige reden te zijn om niet te zeggen dat iemand door de rechter veroordeeld is voor een misdrijf. Het enthousiasme van enkele leden van het huidige kabinet voor de teksten waarvoor deze persoon veroordeeld is maakt duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben. Gajes is het, en dat mag gelukkig nog gezegd worden.
Heel voorspelbare reactie. Je verspreid onwaarheden, iemand corrigeert dat, en dat gebruik je vervolgens door iemand in het hokje te plaatsen van Wilders-aanhangers. Ironisch wel dat je met jouw stijl van debatvoering een prima aanwinst voor de PVV zou zijn.
Op welke getrokken grenzen doel je dan? Want de enige geloofwaardige manier waarop deze partij van manteldekkers en wegkijkers nog een grens had kunnen trekken, was door als één man achter Achahbar de deur van het Catshuis - en daarmee het kabinet - uit te lopen. In plaats daarvan bleek alle grootspraak over goed bestuur en instandhouding van de rechtsstaat weer eens een wassen neus zodra dit in aanraking kwam met de allesverzengende haatpredikerij van de veroordeelde leider van de eenmanszaak die heel ironisch PVV heet.
Daarin schuilt het werkelijke probleem. Wilders, en in zijn kielzog de BBB, hebben niet alleen zo groot kunnen worden als ze nu zijn, maar ook daadwerkelijk in het centrum van de macht plaats kunnen nemen, omdat ze daar door anderen door enabled zijn.
Nu kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat je het over één specifiek NSC-lid hebt en niet over de hele partij... Buiten Achahbar heeft er volgens mij namelijk nog niemand een harde grens getrokken.
Als NSC het kabinet zou laten vallen... ze staan nu op een zeteltje of 3 in de peilingen...AppleMoose schreef: ↑ma 18 nov 2024, 07:37 Als die uitspraken inderdaad zijn gedaan, (want inderdaad, het principe van 'onschuldig tot tegendeel is bewezen' geldt ook voor lieden waar je het niet mee eens bent), was dit dé gelegenheid geweest voor het NSC om iets van hun geloofwaardigheid terug te krijgen door uit het kabinet te stappen. In plaats daarvan laten ze hun partijgenoot hard vallen. Beetje CDA-praktijken. Je kunt de mens wel uit het CDA halen, maar het CDA niet uit de mens, blijkbaar.
NSC is nu het D66 van kabinet Balkenende II aan het worden: partij vol principes waar hun coalitiegenoten hun politieke reet mee afveegden, maar de partij hobbelde vrolijk verder mee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten