Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Tom024 schreef: vr 15 nov 2024, 16:19 Dat het kabinet 2026 haalt lijkt me inderdaad een utopie, die voorspelling durf ik nog wel aan.
Zoals het nu gaat wordt 2025 halen al een uitdaging :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift

Bericht door Durashift »

Ze doen weer een poging om het te gaan halen.
Zit er nou nog kleur in of is het nu volledig wit?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De persverklaring in het laatste half uur van de dag gisteren waren echt niets minder dan hallucinant. Ontkennen dat er racisme, discriminatie en/of antisemitisme is, maar bewijzen dat het niet zo is kan niet, want staatsgeheim. Alles moet maar op de ogen van de bewindslieden en fractievoorzitters geloofd worden. De uitspraken die dezelfde politici deze week in de media en in het kamerdebat deden geven voldoende aanwijzingen dat hun denkbeeld toch zeker wel wat vooroordelen bevat die als racistisch of discriminerend opgevat kunnen worden, maar nee.

Hoe denk je dat de rechtspraak zich nu nog met goed fatsoen over racisme en/of discriminatie kan veroordelen als zulke hooggeplaatste personen alles onder een tapijt kunnen schoffelen en de (niet heel erg kwalitatieve) media radeloos achterblijft en maar een talkshowtje gaat maken of er eigenlijk wel sprake is van racisme/discriminatie hier? Wat een schande.
Durashift schreef: za 16 nov 2024, 10:05Zit er nou nog kleur in of is het nu volledig wit?
Er zit zeker nog kleur in, die van donkerbruine poepvlekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined

Bericht door Bemined »

Geld onschuldig tot het tegendeel bewezen is dan niet in geval van beschuldigingen tegen rechtse politici?
trolly

Bericht door trolly »

Dat geldt voor iedereen. Alleen hebben die extreemrechtse politici zich in dat opzicht al zonneklaar bewezen. De voorzitter van de grootste kamerfractie is daar zelfs al voor veroordeeld. Vreemd dat je dat niet is opgevallen of dat je zulke types de hand boven het hoofd houdt. We moeten de dingen wel gewoon kunnen benoemen, nietwaar?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined

Bericht door Bemined »

Vervang 'extreemrechtse politici' door 'Marokkanen' en misschien snap je daarom waarom jouw opmerking verwerpelijk is. Je doet nu precies hetzelfde als datgene waar de ministerraad van beschuldigd wordt door de vertrekkende staatssecretaris.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij is - naast dat trolly de laatste zinnen (hopelijk) ironisch bedoelt - een verschil dat Marokkaans zijn een inherente persoonseigenschap is. Extreemrechtse denkbeelden uiten is dat niet.
trolly

Bericht door trolly »

Bemined schreef: za 16 nov 2024, 17:22 Vervang 'extreemrechtse politici' door 'Marokkanen' en misschien snap je daarom waarom jouw opmerking verwerpelijk is. Je doet nu precies hetzelfde als datgene waar de ministerraad van beschuldigd wordt door de vertrekkende staatssecretaris.
Lulkoek. Zoals Dionysusnu al opmerkt vorrmen "extreemrechtse politici" geen bevolkingsgroep die door de grondwet beschermd wordt. Sowieso lijkt mij er geen enkele zinnige reden te zijn om niet te zeggen dat iemand door de rechter veroordeeld is voor een misdrijf. Het enthousiasme van enkele leden van het huidige kabinet voor de teksten waarvoor deze persoon veroordeeld is maakt duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben. Gajes is het, en dat mag gelukkig nog gezegd worden.

________________________________________________________________________________________________
Bemined

Bericht door Bemined »

Geen van de partijen in de regering staat als extreemrechts te boek. En Wilders is in hoger beroep overigens vrijgesproken van aanzetten tot discriminatie, alleen de veroordeling van groepsbelediging bleef staan. En tuurlijk, ook groepsbelediging is niet iets wat op het strafblad van een politicus hoort te staan (ik zou zeggen dat een politicus helemaal geen strafblad hoort te hebben), maar dit is geen reden om maar blindelings aan te nemen dat iemand bij elke volgende beschuldiging automatisch schuldig is.
trolly

Bericht door trolly »

Als het misdrijf in de openbare ruimte en voor eenieder zichtbaar begaan wordt, heb ik geen gerechtelijke uitspraak nodig om daar een mening over te vormen en uit te spreken.

Of een partij rechts, extreemrechts of ultrarechts is lijkt mij vooral een kwestie van opinie. Van de rechtse kliek die op dit moment dit land zou moeten besturen is de PVV de meest rechtse partij — dat is dus in mijn optiek extreem rechts. Jij mag Wilders OK vinden — enkel maar groepsbelediging, immers — maar iedereen met een minimum aan fatsoen in z'n donder zou het verwijt van racisme tenminste willen ontkennen. Daar heb ik niemend van deze "niet-extreem-rechtse" partij ook maar een poging toe horen doen.

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Racistische en discriminerende uitspraken zijn verboden, maakt niet uit dat je ze niet gehoord of gezien hebt of dat de rechter zich er niet over heeft uitgesproken. Er is nu zowel op vrijdag als zaterdag door meerdere journalistieke media geverifieerd dat er maandag in de ministerraad dingen zijn gezegd waarmee groepen negatief worden afgeschilderd. Merk ook op dat premier Schoof vrijdagavond tien keer zegt dat er geen racisme is, maar niet kan ontkennen noch bevestigen dat er beledigende of racistische uitspraken zijn gedaan. Daarmee is de stelling van de journalisten dus niet weerlegd.

En dat een partij niet extreemrechts te boek staat zegt niets. Nederlandse paspoorten afpakken van mensen die crimineel zouden zijn en alleen maar de Marokkaanse of Turkse of wat dan ook nationaliteit hebben omdat daar geen afstand gedaan van kan worden maar nooit in een ander land dan Nederland gewoond hebben is echt een heel extreem idee. Integratie komt van twee kanten, iemand heeft ze een keer uitgenodigd en ze zijn hier nu en handel naar de waarheid. Nu worden opnieuw mensen dus als een tweederangs Nederlander neergezet omdat hun grootouders ooit een keer van elders zijn gekomen en zijn andere Nederlanders dus geprivilegieerd omdat ze niet uitgezet kunnen worden. Extreem raar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined

Bericht door Bemined »

trolly schreef: za 16 nov 2024, 23:52 Jij mag Wilders OK vinden — enkel maar groepsbelediging, immers
Heel voorspelbare reactie. Je verspreid onwaarheden, iemand corrigeert dat, en dat gebruik je vervolgens door iemand in het hokje te plaatsen van Wilders-aanhangers. Ironisch wel dat je met jouw stijl van debatvoering een prima aanwinst voor de PVV zou zijn.
trolly

Bericht door trolly »

De bewering dat ik onwaarheden zou verspreiden is lasterlijk. Je snapt vast dat ik het even meldt.

Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Als jullie op deze manier willen discussiëren, met sneren over en weer, mag dat via PM. Dank!
trolly

Bericht door trolly »

Beste Tom024, ik snap je reactie. Toch lijkt mij er een bescheiden verschil te zijn in iemand op zijn vrijheden te wijzen (iedereen mag Wilders namelijk een toffe peer vinden) en smadelijke opmerkingen tegen een medeforummer te maken. Het eerste is deel van het openbaar debat, het tweede is een misdrijf. Ik ben geen moderator op dit forum en wil het jullie zeker niet te lastig maken, maar zaken die in strijd zijn met de wet zouden op dit forum geen plaats mogen hebben — ook niet in PB's.

Ik zou het daarom op prijs stellen als het bericht van Bemined verwijderd werd, en ik vrees dat hij jullie daarvoor laat opdraaien.

waldo79

Bericht door waldo79 »

Wat een niveau weer, laat dat maar aan die kleuters in Den Haag over :')

On-topic: Het doet me deugd dat NSC grenzen trekt wat betreft betamelijkheid, maar men had nooit met dit zooitje in zee moeten gaan.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

waldo79 schreef: zo 17 nov 2024, 11:03 Het doet me deugd dat NSC grenzen trekt wat betreft betamelijkheid [...]
Op welke getrokken grenzen doel je dan? Want de enige geloofwaardige manier waarop deze partij van manteldekkers en wegkijkers nog een grens had kunnen trekken, was door als één man achter Achahbar de deur van het Catshuis - en daarmee het kabinet - uit te lopen. In plaats daarvan bleek alle grootspraak over goed bestuur en instandhouding van de rechtsstaat weer eens een wassen neus zodra dit in aanraking kwam met de allesverzengende haatpredikerij van de veroordeelde leider van de eenmanszaak die heel ironisch PVV heet.

Maar inderdaad:
waldo79 schreef: zo 17 nov 2024, 11:03 [...] men had nooit met dit zooitje in zee moeten gaan.
Daarin schuilt het werkelijke probleem. Wilders, en in zijn kielzog de BBB, hebben niet alleen zo groot kunnen worden als ze nu zijn, maar ook daadwerkelijk in het centrum van de macht plaats kunnen nemen, omdat ze daar door anderen door enabled zijn.

Ook deze twee partijen vormen bij elkaar opgeteld een minderheid van het electoraat, maar wel een heel gevaarlijke zoals uit hun recente retoriek maar weer eens bleek. Daar zou iedere andere partij ter linkerzijde ervan met een ruime boog omheen hebben moeten lopen. Van de VVD onder rasopportunist Yesilgöz verbaast het me niet zo, maar bij NSC waren ze door het electorale succes en de grote woorden van Omtzigt kennelijk zo beduusd dat een pinky promise van Wilders over dingen in ijskasten stoppen genoeg was om de eigen principes ook even te parkeren.

En juist daarmee wordt extreem- cq radicaalrechts genormaliseerd. Men had er al niet in moeten stappen, maar nu Wilders c.s. recentelijk hun ware gezicht weer hebben getoond had men de allereerste trein uit Den Haag moeten pakken. En bij de daarop volgende verkiezingen had iedereen de PVV en wat er nog van de BBB over was gebleven gewoon lekker rechts moeten laten liggen. Voor haat moet gewoon geen plek zijn in ons landbestuur.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

waldo79 schreef: zo 17 nov 2024, 11:03 Het doet me deugd dat NSC grenzen trekt wat betreft betamelijkheid, maar men had nooit met dit zooitje in zee moeten gaan.
Nu kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat je het over één specifiek NSC-lid hebt en niet over de hele partij... Buiten Achahbar heeft er volgens mij namelijk nog niemand een harde grens getrokken.

En inderdaad: NSC had nooit o.b.v. dat ene inlegvelletje met deze partijen in zee moeten gaan. Ik denk ook dat juist dat hetgene is wat je nu in de peilingen terugziet.
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Als die uitspraken inderdaad zijn gedaan, (want inderdaad, het principe van 'onschuldig tot tegendeel is bewezen' geldt ook voor lieden waar je het niet mee eens bent), was dit dé gelegenheid geweest voor het NSC om iets van hun geloofwaardigheid terug te krijgen door uit het kabinet te stappen. In plaats daarvan laten ze hun partijgenoot hard vallen. Beetje CDA-praktijken. Je kunt de mens wel uit het CDA halen, maar het CDA niet uit de mens, blijkbaar.

NSC is nu het D66 van kabinet Balkenende II aan het worden: partij vol principes waar hun coalitiegenoten hun politieke reet mee afveegden, maar de partij hobbelde vrolijk verder mee.
En blandning av sött och salt.
trolly

Bericht door trolly »

De "lieden waar je het niet mee eens bent" doen zulke uitspraken aan de lopende band. Dat de NSC-er in sommigen er kennelijk graag doof voor is en die wankelmoedigheid graag aan anderen opdringt met het excuus dat enkel een rechter kan bepalen dat een racist een racist is, is een fijn steuntje in de rug voor die lieden.

Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Iets heel anders, maar wel weer NSC: onze grote vriend Mastwijk (de voorvechter van de Intercitystop in Hoogeveen) stapt na een jaar alweer uit die partij:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169975 ... -bespeuren
VIRM

Bericht door VIRM »

AppleMoose schreef: ma 18 nov 2024, 07:37 Als die uitspraken inderdaad zijn gedaan, (want inderdaad, het principe van 'onschuldig tot tegendeel is bewezen' geldt ook voor lieden waar je het niet mee eens bent), was dit dé gelegenheid geweest voor het NSC om iets van hun geloofwaardigheid terug te krijgen door uit het kabinet te stappen. In plaats daarvan laten ze hun partijgenoot hard vallen. Beetje CDA-praktijken. Je kunt de mens wel uit het CDA halen, maar het CDA niet uit de mens, blijkbaar.

NSC is nu het D66 van kabinet Balkenende II aan het worden: partij vol principes waar hun coalitiegenoten hun politieke reet mee afveegden, maar de partij hobbelde vrolijk verder mee.
Als NSC het kabinet zou laten vallen... ze staan nu op een zeteltje of 3 in de peilingen...
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79

Bericht door waldo79 »

Omwille van die lage peilingen zal men zolang mogelijk de coalitie in stand proberen te houden verwacht ik.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Gelet op het feit dat het CDA meer dan verdubbelen zou (van 5 naar 12 zetels volgens de laatste Ipsos-peiling), lijkt NSC mij inmiddels toch wel als een mislukt christelijk uitstapje te kunnen worden beschouwd. De eerste kanaries beginnen al dood neer te vallen (met 'onze vriend' als meest recente maar vast niet laatste) en 'Pietertje' zit andermaal overspannen thuis. Daarvan kan iedereen inmiddels wel concluderen dat de politieke slangenkuil niet aan hem besteed is.
trolly

Bericht door trolly »

Maar onze vriend, die Pieterbaas, komt nog terug vóór de Sinterklaas :Y
En die Jan Mastwijk, niet tevree, neemt toch zijn zeteltje wel mee?

Plaats reactie