Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ook vanavond was het huilen met de pet op. Ik moest van Rotterdam Alexander naar Dieren, maar de 583 reed niet, wat meteen al +50 aan de broek betekent. Dan maar omreizen via Breda, maar de 972 kwam met +6 aan in Breda, dus laatste trein naar Zutphen gemist. Uiteindelijk met een taxi om 1:30 in Dieren, ruim 1,5 uur later dan gepland. Schrale troost: Als ik met de 685 van Rotterdam naar Utrecht had gereisd, had ik het ook niet gered, want die reed met +10.
En tenslotte, mooi in stijl: Toen ik om 1:30 in Dieren arriveerde, kwam er nog een trein binnenrijden, de 3693 met niet minder dan 53 minuten vertraging... Ik heb te doen met de reizigers die nu op een koud station staan te wachten tot taxi's ze naar Nijmegen gaan brengen...
En tenslotte, mooi in stijl: Toen ik om 1:30 in Dieren arriveerde, kwam er nog een trein binnenrijden, de 3693 met niet minder dan 53 minuten vertraging... Ik heb te doen met de reizigers die nu op een koud station staan te wachten tot taxi's ze naar Nijmegen gaan brengen...
- Suus
- Contacteer:
Intercity 3729 van Dordrecht naar Venlo rijdt met de weinig gangbare combinatie van 3xVIRM-IV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
Gisteravond is op een spoorwegovergang in Berghem een auto tussen de spoorbomen doorgeslalomd en werd daarbij gegrepen door een trein. De twee inzittenden zijn omgekomen, ze waren op de vlucht voor de politie. Dit is dezelfde spoorwegovergang als waar eerder een carnavalswagen werd aangereden.
https://dtvnieuws.nl/nieuws/artikel/twe ... in-berghem
Zonder verder commentaar....
-
Er is weer eens een aanrijding met een persoon tussen Amf en Bilthoven.
Ik kwam met t1629+3 om 9:09 aan te Hvs, en zat denk ik 2 bakken van de trap. Het was zó druk op het perron, het heeft me 9 minuten gekost om het perron af te komen, en ik ben rechtsaf geslagen, uitgang Oosterspoorplein en daarna via de fietstunnel naar de andere kant, en dat deden er meer.
Ik vond het onverantwoord druk. Ik heb NS Whasapp Incidentmelding geappt, die waren er van op de hoogte.
Ook nu (9:47) nog drie kwartier na de reguliere ochtendspits, is het megadruk op beide perrons, er stroomt net weer een spr uit Amf leeg op perron 4/5 en het kostte weer 5 minuten om dat perron leeg te krijgen.
Edit: Het is nu een beetje rustig. Ik hoor dat er mensen met gele hesjes te toegang tot het perron geblokkeerd hebben.
Ik kwam met t1629+3 om 9:09 aan te Hvs, en zat denk ik 2 bakken van de trap. Het was zó druk op het perron, het heeft me 9 minuten gekost om het perron af te komen, en ik ben rechtsaf geslagen, uitgang Oosterspoorplein en daarna via de fietstunnel naar de andere kant, en dat deden er meer.
Ik vond het onverantwoord druk. Ik heb NS Whasapp Incidentmelding geappt, die waren er van op de hoogte.
Ook nu (9:47) nog drie kwartier na de reguliere ochtendspits, is het megadruk op beide perrons, er stroomt net weer een spr uit Amf leeg op perron 4/5 en het kostte weer 5 minuten om dat perron leeg te krijgen.
Edit: Het is nu een beetje rustig. Ik hoor dat er mensen met gele hesjes te toegang tot het perron geblokkeerd hebben.
-
Trein 1147 waar ik nu inzit werd vanaf Rotterdam Centraal omgeleid via Dordrecht (normaal zonder stop) door een wisselstoring. Op dit moment staan we echter stil op spoor 5 in Dordrecht door een defecte bovenleiding.
Aanvulling: trein 1147 werd in Dordrecht opgeheven en gaat terug als extra trein naar Den Haag Centraal. Richting Breda en Roosendaal rijden nu helemaal geen treinen. Ik ga terug naar Rotterdam en dan zie ik daar wel verder...
Tweede aanvulling: na aankomst op Rotterdam kon ik nog net in de 9240 springen die met +10 reed en wel naar Breda ging. In Breda stond trein 1153 al klaar, maar die werd opgeheven... De volgende trein 1155 is ook al opgeheven. Nu maar 3600 en 6400...
Aanvulling: trein 1147 werd in Dordrecht opgeheven en gaat terug als extra trein naar Den Haag Centraal. Richting Breda en Roosendaal rijden nu helemaal geen treinen. Ik ga terug naar Rotterdam en dan zie ik daar wel verder...
Tweede aanvulling: na aankomst op Rotterdam kon ik nog net in de 9240 springen die met +10 reed en wel naar Breda ging. In Breda stond trein 1153 al klaar, maar die werd opgeheven... De volgende trein 1155 is ook al opgeheven. Nu maar 3600 en 6400...
-
- Contacteer:
Het ongeluk met de carnavalswagen was op de overweg aan de Zevenbergseweg. Deze aanrijding was op de overweg aan de Burgemeester van ErpstraatTom024 schreef: ↑di 26 nov 2024, 08:23 Gisteravond is op een spoorwegovergang in Berghem een auto tussen de spoorbomen doorgeslalomd en werd daarbij gegrepen door een trein. De twee inzittenden zijn omgekomen, ze waren op de vlucht voor de politie. Dit is dezelfde spoorwegovergang als waar eerder een carnavalswagen werd aangereden.
-
- ODRAIL
Deze soort storing heb ik in de loop der jaren wel vaker voorbij zien komen hoor.
Vandaag had ik de zoveelste SLT die kampte met een deurstoring dit jaar. Schade: 15 minuten vertraging
.
Vandaag had ik de zoveelste SLT die kampte met een deurstoring dit jaar. Schade: 15 minuten vertraging

-
Bij een zogenaamde Harmelen-overweg is zo'n lange tijd niet gek, daar zitten de spoorstaven ingegoten in een betonplaat, een spoorstaafbreuk bij zo'n overweg repareer je niet in een paar uurtjes.
-
Dat las ik inderdaad. Dat het meer tijd kost begrijp ik ook hoor. Het is nu alleen nogal een samenloop van omstandigheden.
Het is meer dat zowel Groningen als Driebergen tegelijkertijd een langere stremming hebben door een defect spoor (die van Groningen dan iets langer). Beide storingen hebben nogal impact. Vandaar mijn post.
- trolly
Hier wat meer over de Harmelen-overwegplaat.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Meltrain
- Donateur
Interessant, bedankt voor die link. 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Vanwege de werkzaamheden tussen Gn en Gerp rijden er geen treinen op o.a. het traject Groningen-Bad Nieuweschans-Weener-Leer
Op meerdere trajecten rond Groningen geen treinen door reparaties - https://nos.nl/l/2546073

Op meerdere trajecten rond Groningen geen treinen door reparaties - https://nos.nl/l/2546073
-
- Donateur
- Contacteer:
Ik krijg wel eens het idee dat een DDZ10 een ongelukkige combinatie is; vandaag was het de beurt aan trein 657 om defect te gaan tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Alexander. Toevalligerwijs was ik vandaag via Capelsebrug teruggereisd, maar de middagspits begon met diverse uitgevallen treinen en nokvolle 4000 's.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
Aanvankelijk zou men vanaf donderdag 7 uur weer treinen rijden vanaf Gerp. En dan in de loop van de middag weer vanaf Gn. Dit gaat hem niet worden omdat de boel niet tijdig gerepareerd kan worden, tegenslag oa door het weer etc.
De stremming die vandaag al aan de gang is, zal morgen dus ook gelden. Prognose vrijdag 7 uur voor wat betreft het bereikbaar zijn van Gerp. Prognose "geen eindtijd bekend" voor wat betreft het bereikbaar zijn van Gn.
De stremming die vandaag al aan de gang is, zal morgen dus ook gelden. Prognose vrijdag 7 uur voor wat betreft het bereikbaar zijn van Gerp. Prognose "geen eindtijd bekend" voor wat betreft het bereikbaar zijn van Gn.
-
-
-
-
Dat gaat niet goed daar
Ik had me zo eens bedacht: zou niet al dan tijdelijk mogelijk zijn om vanuit Bad Nieuweschans via het boogje van Haren naar Assen te rijden en daar te keren op spoor 2?

Ik had me zo eens bedacht: zou niet al dan tijdelijk mogelijk zijn om vanuit Bad Nieuweschans via het boogje van Haren naar Assen te rijden en daar te keren op spoor 2?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Z2N
- Donateur
Fysiek gaat dat prima, concessietechnisch mag dat niet.
-
Ook niet in samenspraak met ProRail, OV Bureau en provincie? Ik kan me voorstellen dat dit nu niet binnen een aantal dagen opgelost is.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Z2N
- Donateur
NS heeft de HRN-concessie, dat zou via het Rijk moeten.
-
Ook hier maar even melden. Trein 300520, die ik neem van Ut naar Rtd, bestaat uit 7 bakken ICM in plaats van 10 bakken DDZ. Gezellige drukte dus... 

F.k.a. Bollenstad
-
- Donateur
- Contacteer:
Nogal wat infrastructurele ongemakken vanochtend; Groningen - Haren, Utrecht - Driebergen, Tilburg - Boxtel, Amersfoort - Zwolle.
De 4019, 512 en 2814 zaten elkaar vanochtend lekker in de weg; slachtoffer was uiteindelijk de 512 die al flink vertraagd uit het nachtnet gekomen was, maar toch door mocht naar Rotterdam. Gelukkig werd de 4019 in Gouda binnengenomen achter de sprinter naar Den Haag, zodat de 2814 (met +7) voorlangs mocht.
De 4019, 512 en 2814 zaten elkaar vanochtend lekker in de weg; slachtoffer was uiteindelijk de 512 die al flink vertraagd uit het nachtnet gekomen was, maar toch door mocht naar Rotterdam. Gelukkig werd de 4019 in Gouda binnengenomen achter de sprinter naar Den Haag, zodat de 2814 (met +7) voorlangs mocht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
-
Ik snap niet helemaal waarom het voor NS wel mogelijk is om van/naar Gerp te rijden (ICs op spoor 3, SPRs op spoor 4), maar voor Arriva geen enkele trein kan rijden tussen Zb en Gerp (waar spoor 1 en 2 ongebruikt liggen). Dat je de kwartiersdienst op dat stuk niet kunt handhaven kan ik nog enigszins geloven (al heb je twee sporen beschikbaar op Gerp), maar een halfuursdienst zou toch mogelijk moeten zijn?