Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plutona

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Ook vanavond was het huilen met de pet op. Ik moest van Rotterdam Alexander naar Dieren, maar de 583 reed niet, wat meteen al +50 aan de broek betekent. Dan maar omreizen via Breda, maar de 972 kwam met +6 aan in Breda, dus laatste trein naar Zutphen gemist. Uiteindelijk met een taxi om 1:30 in Dieren, ruim 1,5 uur later dan gepland. Schrale troost: Als ik met de 685 van Rotterdam naar Utrecht had gereisd, had ik het ook niet gered, want die reed met +10.

En tenslotte, mooi in stijl: Toen ik om 1:30 in Dieren arriveerde, kwam er nog een trein binnenrijden, de 3693 met niet minder dan 53 minuten vertraging... Ik heb te doen met de reizigers die nu op een koud station staan te wachten tot taxi's ze naar Nijmegen gaan brengen...
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Intercity 3729 van Dordrecht naar Venlo rijdt met de weinig gangbare combinatie van 3xVIRM-IV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Gisteravond is op een spoorwegovergang in Berghem een auto tussen de spoorbomen doorgeslalomd en werd daarbij gegrepen door een trein. De twee inzittenden zijn omgekomen, ze waren op de vlucht voor de politie. Dit is dezelfde spoorwegovergang als waar eerder een carnavalswagen werd aangereden.

https://dtvnieuws.nl/nieuws/artikel/twe ... in-berghem

Zonder verder commentaar....
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Er is weer eens een aanrijding met een persoon tussen Amf en Bilthoven.

Ik kwam met t1629+3 om 9:09 aan te Hvs, en zat denk ik 2 bakken van de trap. Het was zó druk op het perron, het heeft me 9 minuten gekost om het perron af te komen, en ik ben rechtsaf geslagen, uitgang Oosterspoorplein en daarna via de fietstunnel naar de andere kant, en dat deden er meer.

Ik vond het onverantwoord druk. Ik heb NS Whasapp Incidentmelding geappt, die waren er van op de hoogte.

Ook nu (9:47) nog drie kwartier na de reguliere ochtendspits, is het megadruk op beide perrons, er stroomt net weer een spr uit Amf leeg op perron 4/5 en het kostte weer 5 minuten om dat perron leeg te krijgen.

Edit: Het is nu een beetje rustig. Ik hoor dat er mensen met gele hesjes te toegang tot het perron geblokkeerd hebben.
Marc

Bericht door Marc »

Trein 1147 waar ik nu inzit werd vanaf Rotterdam Centraal omgeleid via Dordrecht (normaal zonder stop) door een wisselstoring. Op dit moment staan we echter stil op spoor 5 in Dordrecht door een defecte bovenleiding.

Aanvulling: trein 1147 werd in Dordrecht opgeheven en gaat terug als extra trein naar Den Haag Centraal. Richting Breda en Roosendaal rijden nu helemaal geen treinen. Ik ga terug naar Rotterdam en dan zie ik daar wel verder...

Tweede aanvulling: na aankomst op Rotterdam kon ik nog net in de 9240 springen die met +10 reed en wel naar Breda ging. In Breda stond trein 1153 al klaar, maar die werd opgeheven... De volgende trein 1155 is ook al opgeheven. Nu maar 3600 en 6400...
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Tom024 schreef: di 26 nov 2024, 08:23 Gisteravond is op een spoorwegovergang in Berghem een auto tussen de spoorbomen doorgeslalomd en werd daarbij gegrepen door een trein. De twee inzittenden zijn omgekomen, ze waren op de vlucht voor de politie. Dit is dezelfde spoorwegovergang als waar eerder een carnavalswagen werd aangereden.

https://dtvnieuws.nl/nieuws/artikel/twe ... in-berghem

Zonder verder commentaar....
Het ongeluk met de carnavalswagen was op de overweg aan de Zevenbergseweg. Deze aanrijding was op de overweg aan de Burgemeester van Erpstraat
Treintje1989

Bericht door Treintje1989 »

In de categorie defecte sporen hier een nieuwe:

Defect spoor tussen Ut-Db, veel minder treinen tot en met donderdag 2.00 uur, aldus NS app. Betreft een spoorstaafbreuk in een overweg.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Deze soort storing heb ik in de loop der jaren wel vaker voorbij zien komen hoor.

Vandaag had ik de zoveelste SLT die kampte met een deurstoring dit jaar. Schade: 15 minuten vertraging :s .
Bemined

Bericht door Bemined »

Bij een zogenaamde Harmelen-overweg is zo'n lange tijd niet gek, daar zitten de spoorstaven ingegoten in een betonplaat, een spoorstaafbreuk bij zo'n overweg repareer je niet in een paar uurtjes.
Treintje1989

Dat las ik inderdaad. Dat het meer tijd kost begrijp ik ook hoor. Het is nu alleen nogal een samenloop van omstandigheden.
ODRAIL schreef: di 26 nov 2024, 17:51 Deze soort storing heb ik in de loop der jaren wel vaker voorbij zien komen hoor.
Het is meer dat zowel Groningen als Driebergen tegelijkertijd een langere stremming hebben door een defect spoor (die van Groningen dan iets langer). Beide storingen hebben nogal impact. Vandaar mijn post.
trolly

Bericht door trolly »

Hier wat meer over de Harmelen-overwegplaat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Interessant, bedankt voor die link. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Vanwege de werkzaamheden tussen Gn en Gerp rijden er geen treinen op o.a. het traject Groningen-Bad Nieuweschans-Weener-Leer :D

Op meerdere trajecten rond Groningen geen treinen door reparaties - https://nos.nl/l/2546073
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Ik krijg wel eens het idee dat een DDZ10 een ongelukkige combinatie is; vandaag was het de beurt aan trein 657 om defect te gaan tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Alexander. Toevalligerwijs was ik vandaag via Capelsebrug teruggereisd, maar de middagspits begon met diverse uitgevallen treinen en nokvolle 4000 's.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Treintje1989

Aanvankelijk zou men vanaf donderdag 7 uur weer treinen rijden vanaf Gerp. En dan in de loop van de middag weer vanaf Gn. Dit gaat hem niet worden omdat de boel niet tijdig gerepareerd kan worden, tegenslag oa door het weer etc.

De stremming die vandaag al aan de gang is, zal morgen dus ook gelden. Prognose vrijdag 7 uur voor wat betreft het bereikbaar zijn van Gerp. Prognose "geen eindtijd bekend" voor wat betreft het bereikbaar zijn van Gn.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

ProRail meldt dat Gerp vanaf donderdag 7.00 uur weer bereikbaar is.
Treintje1989

Ja, dan klopt de tekst op de NS app gewoon niet. Daar staat tot vrijdag 7 uur geen treinverkeer tussen Gn en Hrn.

Edit: inmiddels heeft men de tekst op de NS app gecorrigeerd en is het geen NS treinverkeer Gn-Gerp ipv Gn-Hrn.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Tijdens het repareren is het weer misgegaan, en is er een nieuw sinkhole ontstaan, bovendien woei het hard.. ProRail meldt geen prognose meer voor Gn-Gerp.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Dat gaat niet goed daar :X
Ik had me zo eens bedacht: zou niet al dan tijdelijk mogelijk zijn om vanuit Bad Nieuweschans via het boogje van Haren naar Assen te rijden en daar te keren op spoor 2?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Fysiek gaat dat prima, concessietechnisch mag dat niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Ook niet in samenspraak met ProRail, OV Bureau en provincie? Ik kan me voorstellen dat dit nu niet binnen een aantal dagen opgelost is.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

NS heeft de HRN-concessie, dat zou via het Rijk moeten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
T-hijs

Bericht door T-hijs »

Ook hier maar even melden. Trein 300520, die ik neem van Ut naar Rtd, bestaat uit 7 bakken ICM in plaats van 10 bakken DDZ. Gezellige drukte dus... -0-
F.k.a. Bollenstad
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Nogal wat infrastructurele ongemakken vanochtend; Groningen - Haren, Utrecht - Driebergen, Tilburg - Boxtel, Amersfoort - Zwolle.

De 4019, 512 en 2814 zaten elkaar vanochtend lekker in de weg; slachtoffer was uiteindelijk de 512 die al flink vertraagd uit het nachtnet gekomen was, maar toch door mocht naar Rotterdam. Gelukkig werd de 4019 in Gouda binnengenomen achter de sprinter naar Den Haag, zodat de 2814 (met +7) voorlangs mocht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Ik snap niet helemaal waarom het voor NS wel mogelijk is om van/naar Gerp te rijden (ICs op spoor 3, SPRs op spoor 4), maar voor Arriva geen enkele trein kan rijden tussen Zb en Gerp (waar spoor 1 en 2 ongebruikt liggen). Dat je de kwartiersdienst op dat stuk niet kunt handhaven kan ik nog enigszins geloven (al heb je twee sporen beschikbaar op Gerp), maar een halfuursdienst zou toch mogelijk moeten zijn?
Plaats reactie