Voor een aparte buslijn of veel tijdverlies bij het omrijden (voor bestaande passagiers) is dat aantal te laag, zeker omdat er in die wijk veel auto's zijn en je makkelijk en snel op de fiets in het centrum / station van Heerenveen bent. Sneller dan met de auto.
Concessie Fryslân (2025-2034)
-
Re: Concessie Fryslân (2025-2034)
-
Hoe staat het trouwens met Heerenveen busstation, zal toch ook klaar moeten zijn 15 december?
-
Er lagen afgelopen zaterdag al wel perrons maar nog geen asfalt verder. Op er lag allemaal opgestapelde troep van de oude overkapping
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
-
Ik kwam hier net pas achter (misschien anderen al eerder), maar er is een vrij goede reden om Joure niet aan te doen: lijn 99 en 390 zouden daar dan praktisch tegelijk rijden. In Heerenveen komt de 99 om --:25/--:55 aan, en de 390 om --:28/--:58. Vertrek is om resp. --:00/--:30 en --:04/--:34. Lijkt mij een goede keuze: door deze combi hebben zo veel mogelijk mensen ieder halfuur een snelle verbinding met goede aansluiting. Als je de 99 als kwartiersdienst zou rijden heeft iedereen weliswaar ieder kwartier een bus, maar de helft van die bussen sluit nergens op aan en veel reizigers zijn langer onderweg.Zonnig schreef: ↑zo 17 nov 2024, 12:54Alle lijnen stoppen zowel op Tinga als de Frieswijkstraat.Kampeerder schreef: ↑zo 17 nov 2024, 12:16 Die halte Tinga is ook bedoeld om van/naar Heerenveen makkelijk te kunnen overstappen op lijn 44/45/46. Je hoeft zo niet eens de weg over te steken.
Als ik de krappe aansluiting in Heerenveen zie samen met de zeer krappe keertijd in Makkum snap ik wel waarom de 390 niet bij Nijland of Joure stopt. De lijn is dan ook enkel een aanvulling op lijn 99 en deels vervanger van de 698, die nu ook niet bij Nijland stopt.
Maw onnodig extra rondje, Had beter Joure aangedaan kunnen worden.
Wat ik als Blesdieker wel erg jammer vind, is dat Qbuzz schijnbaar onbewust de al zeer geruime tijd bestaande aansluiting tussen lijn 70 (voorheen 25/76) en 17 in De Blesse om zeep heeft geholpen, door de vertrektijden in Heerenveen van lijn 15 en 17 ongeveer om te draaien. Het gaat niet om een grote groep reizigers, maar de bereikbaarheid van m.n. Oldemarkt gaat er toch flink op achteruit, en echt een aanwijsbare reden lijkt het niet te hebben. Immers: in Noordwolde sluit lijn 17 ook bij lange na nergens op aan.
Of het echt onbewust is weet ik niet, maar er wordt in ieder geval geen melding van gemaakt voor zover ik kan zien. De lus die lijn 70 speciaal maakt om op de 17 aan te kunnen sluiten wordt ook niet weergegeven op de lijnennetkaart van Qbuzz. EBS is er in ieder geval niet over ingelicht, zij geven immers expliciet aan in dit vervoerplan dat de aansluiting door wijzigingen aan hun kant een paar minuten ruimer zou worden. Zonde, en ook wel behoorlijk slordig als het echt per ongeluk is gebeurd: niet op de hoogte zijn van een aansluiting waar speciale infrastructuur voor aangelegd is...
-
De troep van de overkapping was dinsdag grotendeels imo opgeruimd. Ik denk dat het heel realistisch is dat het in de eerste week al dan niet dag 1 van de nieuwe concessie al klaar isHerjanuitoverijssel schreef: ↑wo 27 nov 2024, 11:10 Er lagen afgelopen zaterdag al wel perrons maar nog geen asfalt verder. Op er lag allemaal opgestapelde troep van de oude overkapping
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
Eigenlijk wel bijzonder dat Arriva haar eigen personeel zo in de steek laat, die er ook niks aan kan doen dat er een aanbesteding is geweest. Beetje goed werkgeverschap zou dit toch tegengaan.Kampeerder schreef: ↑di 26 nov 2024, 21:48 Arriva wilde zelfs niet meewerken aan het tijdelijk verhuren van de stalling Heerenveen. Alleen de stalling Drachten wordt overgenomen, want die is niet van Arriva zelf. Ook in de huidige stalling in Harlingen zullen we de eerste tijd blijven omdat de nieuwe stalling niet op tijd klaar is. Bij de stalling Dokkum is ook nog weinig gebeurd, alleen van Leeuwarden en Oosterwolde lijkt zeker te zijn dat die op tijd klaar zijn. Hoe het er in Bolsward en Lemmer voor staat weet ik niet.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
De enige reden die ik mij aan de hand van het door jou geschetste beeld kan bedenken is dat het een omlooptechnisch verhaal is. Wel jammer dat dat een mooie overstap in de weg gaat staan. Net even op Google Maps gekeken naar de situatie die daar voor overstappers is gemaakt en dat ziet er netjes uit.Jonkervoort schreef: ↑wo 27 nov 2024, 11:38Ik kwam hier net pas achter (misschien anderen al eerder), maar er is een vrij goede reden om Joure niet aan te doen: lijn 99 en 390 zouden daar dan praktisch tegelijk rijden. In Heerenveen komt de 99 om --:25/--:55 aan, en de 390 om --:28/--:58. Vertrek is om resp. --:00/--:30 en --:04/--:34. Lijkt mij een goede keuze: door deze combi hebben zo veel mogelijk mensen ieder halfuur een snelle verbinding met goede aansluiting. Als je de 99 als kwartiersdienst zou rijden heeft iedereen weliswaar ieder kwartier een bus, maar de helft van die bussen sluit nergens op aan en veel reizigers zijn langer onderweg.Zonnig schreef: ↑zo 17 nov 2024, 12:54Alle lijnen stoppen zowel op Tinga als de Frieswijkstraat.Kampeerder schreef: ↑zo 17 nov 2024, 12:16 Die halte Tinga is ook bedoeld om van/naar Heerenveen makkelijk te kunnen overstappen op lijn 44/45/46. Je hoeft zo niet eens de weg over te steken.
Als ik de krappe aansluiting in Heerenveen zie samen met de zeer krappe keertijd in Makkum snap ik wel waarom de 390 niet bij Nijland of Joure stopt. De lijn is dan ook enkel een aanvulling op lijn 99 en deels vervanger van de 698, die nu ook niet bij Nijland stopt.
Maw onnodig extra rondje, Had beter Joure aangedaan kunnen worden.
Wat ik als Blesdieker wel erg jammer vind, is dat Qbuzz schijnbaar onbewust de al zeer geruime tijd bestaande aansluiting tussen lijn 70 (voorheen 25/76) en 17 in De Blesse om zeep heeft geholpen, door de vertrektijden in Heerenveen van lijn 15 en 17 ongeveer om te draaien. Het gaat niet om een grote groep reizigers, maar de bereikbaarheid van m.n. Oldemarkt gaat er toch flink op achteruit, en echt een aanwijsbare reden lijkt het niet te hebben. Immers: in Noordwolde sluit lijn 17 ook bij lange na nergens op aan.
Of het echt onbewust is weet ik niet, maar er wordt in ieder geval geen melding van gemaakt voor zover ik kan zien. De lus die lijn 70 speciaal maakt om op de 17 aan te kunnen sluiten wordt ook niet weergegeven op de lijnennetkaart van Qbuzz. EBS is er in ieder geval niet over ingelicht, zij geven immers expliciet aan in dit vervoerplan dat de aansluiting door wijzigingen aan hun kant een paar minuten ruimer zou worden. Zonde, en ook wel behoorlijk slordig als het echt per ongeluk is gebeurd: niet op de hoogte zijn van een aansluiting waar speciale infrastructuur voor aangelegd is...
-
-
Nieuwe bussen staan overigens bij een loonbedrijf in Arum zag ik vanmorgen. Sowieso een paar gelede staan
- Fris44
Lijn 70, iig tussen Leeuwarden en St. Annaparochie zijn ze al vervangen. Ik vind ze maar karakterloos, het geel is erg donker, wat vervolgens niet geholpen wordt door de zwarte lijnnummers
- Hainje
Ach, het kan nooit erger zijn dan het blauw in Limburg en Brabant... 

-
En toch is geel makkelijker te zien als chauffeur in donker dan blauwe borden
-
Heb ze ook gezien aan de route van huidige 20 aankomende 55 in nijega/opeinde en inderdaad in het donker zijn ze vrij goed zichtbaar. Maar überhaupt na ze te zien vind ik ze een stuk beter dan die foto van hier
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Donateur
Gele busbordem in decstijl van vroeger zou een verplichting moeten zijn.
Dat geel valt het beste op in het straatbeeld. Immer weinig reguliere borden zijn geel.
Ziwel voor chauffeur als reiziger.
Dat geel valt het beste op in het straatbeeld. Immer weinig reguliere borden zijn geel.
Ziwel voor chauffeur als reiziger.
-
- Donateur
- Contacteer:
Etienne waardeert dit bericht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
zit er nou een fout in de lijn netwerk kaar met twee keer lijn 84 Ureterp Siegerswoude en Ureterp Wijnjewoude of ligt dit aan mij en hoe zit het dan met lijn 14
-
Daar zit inderdaad een klein foutje. Lijn 14 rijdt Drachten - Ureterp - Frieschepalen - Siegerswoude - Bakkeveen - Wijnjewoude - Donkerbroek - Oosterwolde.
Lijn 84 rijdt Drachten - Ureterp - Wijnjewoude - Bakkeveen - Waskemeer - Haulerwijk (en verder naar Assen).
Lijn 84 rijdt Drachten - Ureterp - Wijnjewoude - Bakkeveen - Waskemeer - Haulerwijk (en verder naar Assen).
-
Hoe staat het ervoor met de bussen uit de 75xx serie uit GD die richting Fryslan komen?
-
Die komen niet, wel 6 stuks uit de 3400 serie, 3448-3453
-
Aah die bedoelde ik, dank!
-
Harlingen station ook nieuwe halte borden

- Vinny
Dat flexibel vervoer veld vind ik wel een aanwinst trouwens. Veel duidelijker dat de halte bediend wordt door de opstapper. Overigens vind ik ook dat een halteletter in zo'n geval ook niet een hele kolom moet innemen. Dat is het meest lelijke aspect van de nieuwe haltebordjes (zie de foto van Sneek eerder deze draad).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-beheerder
Dat is het nieuwe Flexlogo. In principe zou dit bij steeds meer Flexvervoer zichtbaar moeten worden.
-
Wel jammer dat de tekst "Flexibel vervoer" dan weer met "geel in een zwart vlak" is uitgevoerd terwijl de lijnnummers "wit in een zwart vlak" zijn. Ik vind dat laatste ook beter leesbaar.
-
- Donateur
- Contacteer:
Vandaag nog een laatste keer naar Friesland gereisd en mijn inziens is het vervangen van halteborden wel een willekeur.
Ook de overstap in Noordwolde tussen lijn 17 en lijn 18 eens uitgeprobeerd; die is alleszins best krap en de haltes liggen nou niet bepaald tegenover elkaar. Ook werd niet afgewacht op het taxibusje vanuit Gorredijk, omdat deze met +7 reed. Wellicht een idee dat men in Noordwolde daar eens op gaat studeren om één centrale halte aan te leggen.
Ook de overstap in Noordwolde tussen lijn 17 en lijn 18 eens uitgeprobeerd; die is alleszins best krap en de haltes liggen nou niet bepaald tegenover elkaar. Ook werd niet afgewacht op het taxibusje vanuit Gorredijk, omdat deze met +7 reed. Wellicht een idee dat men in Noordwolde daar eens op gaat studeren om één centrale halte aan te leggen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.