Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
-
-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Da's weer een andere variant dan wat ik gisteren had: controle door 3 conducteurs op een los ICM viertje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Vanwege herstelwerkzaamheden van een defect spoor bij Berghem Piekenhoef rijden er morgen tot 15:00 geen treinen tussen Oss en Wijchen.
https://www.prorail.nl/nieuws/herstelwe ... en-wijchen
https://www.prorail.nl/nieuws/herstelwe ... en-wijchen
-
- Donateur
- Contacteer:
De 563 reed vanmiddag met een solo DDZ4; de daaropvolgende 2865 mocht het aldus bezuren met een ICM7. Normaal gesproken is dat al aan de krappe kant, maar met achterblijvers op Alexander van eerstgenoemde stond de trein goed vol.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Suus
- Contacteer:
Het viel mij gisterenmiddag op dat mijn intercity direct weer auto's inhaalde tussen de Koeientunnel en het Ringvaartaquaduct, en op de terugweg naar Rotterdam gisterenavond heb ik dan ook even de snelheidsgrafiek van de ICNG op Treinposities in de gaten gehouden, en inderdaad, we reden 120 km/uur 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Yup, ze mogen weer 120. Zal een minuutje schelen.
-
Iets meer dan een minuutje. Zeg maar 2 - 3 minuutjes.
Ik was gisteren voor het eerst in tijden weer eens in 25 à 26 minuten van Schiphol naar Rotterdam gereden met een Traxx. Het was een behoorlijk tijdje terug dat dat lukte.
De andere kant op was ik zelfs met behoorlijk lang uitrollen nog steeds 2 minuten te vroeg op Schiphol.
Ik was gisteren voor het eerst in tijden weer eens in 25 à 26 minuten van Schiphol naar Rotterdam gereden met een Traxx. Het was een behoorlijk tijdje terug dat dat lukte.
De andere kant op was ik zelfs met behoorlijk lang uitrollen nog steeds 2 minuten te vroeg op Schiphol.
-
Ik zat vandaag zelf ook in de ICD van Amsterdam naar Rotterdam die met Traxx werd gereden. Als we niet voor het station hoefden te wachten waren we zelfs enkele minuten te vroeg aangekomen.
-
Welk conflict was er dan op Rotterdam?
- Meltrain
- Donateur
Door een defecte trein bij Schiphol werd de 2416 te Leiden Centraal opgeheven. De 3227 rijdt gelukkig wel, zodat de vertraging beperkt blijft tot 10 minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- ThatPCDude
- Donateur
Weet iemand waarom spoor 6 op Hlm de afgelopen paar weken eigenlijk niet gebruikt wordt? Alles van 6 wordt gespoorwijzigd naar een van de twee faseringen of naar spoor 8.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Om mij onbekende reden zijn de 2700 en 3900 sinds gisteren van eindpunt in Noord-Holland gewisseld. De 2700 rijdt in de avond en vrij-zon natuurlijk al naar Enkhuizen, maar dan als 2900 en in een andere tijdsligging. Nu ligt de 2700 in het pad van de 3900 en andersom. Hebben de werkzaamheden tussen Heerhugowaard en Hoorn hier wellicht iets mee te doen?
In de OVinfo app zag ik ook dat sommige treinen echter een treinnummer hebben in de 800 serie, daar kon ik dan weer geen soep van maken
In de OVinfo app zag ik ook dat sommige treinen echter een treinnummer hebben in de 800 serie, daar kon ik dan weer geen soep van maken
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
- Meltrain
- Donateur
Dat laatste is vrij eenvoudig verklaarbaar: de IC Alkmaar - Maastricht heet nu nog 800 en pas vanaf aanstaande zondag 2700. 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
En het omdraaien van de bestemmingen heeft te maken, met de werkzaamheden op het station van Hoorn.
-
Op station Hoorn is alleen spoor 1 in gebruik, en normaliter kruist de 3900 zichzelf in Hoorn. Doordat de 800 nu naar Enkhuizen rijdt, kruisen de Intercity's elkaar richting Zaandam net buiten Hoorn.maurits-07 schreef: ↑wo 11 dec 2024, 09:46 Om mij onbekende reden zijn de 2700 en 3900 sinds gisteren van eindpunt in Noord-Holland gewisseld. De 2700 rijdt in de avond en vrij-zon natuurlijk al naar Enkhuizen, maar dan als 2900 en in een andere tijdsligging. Nu ligt de 2700 in het pad van de 3900 en andersom. Hebben de werkzaamheden tussen Heerhugowaard en Hoorn hier wellicht iets mee te doen?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Donateur
- Contacteer:
En daarom rijdt de 4800 niet tussen Uitgeest en Hoorn en rijdt de 4000 juist door naar Heerhugowaard. Best opvallend om in Gouda een sprinter met die eindbestemming te zien.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
-
Aha, dat is zeer duidelijk
@Meltrain: Ik ben niet zo thuis in treinserienummers en om ze te herkennen in de praktijk oriënteer ik me zelf eerder op begin en eindpunten en route van de serie. Maar een nummer is natuurlijk een stuk duidelijker, dus raadpleegde ik de wikipedia pagina van Eindhoven waar ik even over het hoofd had gezien dat het de bediening van de treinseries in 2025 alvast weergaf
@Meltrain: Ik ben niet zo thuis in treinserienummers en om ze te herkennen in de praktijk oriënteer ik me zelf eerder op begin en eindpunten en route van de serie. Maar een nummer is natuurlijk een stuk duidelijker, dus raadpleegde ik de wikipedia pagina van Eindhoven waar ik even over het hoofd had gezien dat het de bediening van de treinseries in 2025 alvast weergaf

Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
Er bestaat ook zoiets als een OV in Nederland Wiki 

- Meltrain
- Donateur
Ik had verwacht dat ik vandaag voor de laatste keer zonder overstappen van Delft naar Duivendrecht zou gaan, maar dat blijkt (door een defecte spoorbrug en uitval van de 2416) al enkele weken geleden geweest te zijn.
De reis in omgekeerde richting heb ik in elk geval gisteren nog afgelegden mogelijk vanavond ook nog.

De reis in omgekeerde richting heb ik in elk geval gisteren nog afgelegden mogelijk vanavond ook nog.
-
Ter hoogte van Meteren zag ik een sleep Zwitserse rijtuigen passeren richting Utrecht rond 10.15-10.20 uur.
-
Dat zal de 1 uur vertraagde 402 geweest zijn.
- Ivan
Ik hoor zojuist op Tilburg reeshof in zowel het Nederlands als het Engels een automatische omroep betreffende het ingaan van de nieuwe dienstregeling.
Dat is de eerste keer dat ik ook een Engelse omroep hoor op een station(naast Breda, Amsterdam, etc).
Tevens wordt er een klap vuurwerk afgestoken, maar dat terzijde
Dat is de eerste keer dat ik ook een Engelse omroep hoor op een station(naast Breda, Amsterdam, etc).

Tevens wordt er een klap vuurwerk afgestoken, maar dat terzijde

- Hainje
En het is volgens mij een native speaker, geen steenkolen engels.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.