Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1241
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door ThatPCDude »

gkw1969 schreef: ma 04 nov 2024, 21:57 Ik denk dat het eerder om het feit gaat dat ze concurrenten zijn en de NS niets liever ziet dan dat Keolis er een zooitje van maakt.
Waarom denk je dat Qbuzz bussen bij VDL huurt i.p.v. dat ze de huidige van Arriva huren in Zuid Holland Noord? Niet omdat Arriva ze nodig heeft, maar puur omdat je je concurrenten gewoon niet helpt.
Dit is wel heel kort door de bocht. Arriva heeft die bussen ook na december gewoon nodig, gezien ze allemaal na einde concessie naar Kroatië verkassen. Ik ben wel benieuwd wat je doet denken dat er überhaupt een optie was om de huidige Zuid-Hollandse bussen te huren...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Nitein-Repart
Berichten: 4159
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nitein-Repart »

cassie127 schreef: ma 04 nov 2024, 20:30 Er staat ook nog een hele berg aan ICM aan de kant die nog niet langs Hengelo geweest zijn voor verdere demontage.
Het verbaasd mij dat er al zoveel ICM-stellen al terzijde zijn gesteld. Zijn er dan zoveel SNG-stellen ingestroomd dat bijvoorbeeld de Sprinters Zwolle-Groningen/Leeuwarden en Utrecht-Leiden waar eerder Intercitymaterieel op reed vervangen zijn door Sprintermaterieel en kunnen dan zoveel ICM-stellen al terzijde gesteld worden?
-
TomSteyl
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door TomSteyl »

Zou VIAS misschien wat stelletjes over hebben ivm de naderende buitendienststelling?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13790
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Z2N »

Nitein-Repart schreef: di 05 nov 2024, 13:27 Het verbaasd mij dat er al zoveel ICM-stellen al terzijde zijn gesteld. Zijn er dan zoveel SNG-stellen ingestroomd dat bijvoorbeeld de Sprinters Zwolle-Groningen/Leeuwarden en Utrecht-Leiden waar eerder Intercitymaterieel op reed vervangen zijn door Sprintermaterieel en kunnen dan zoveel ICM-stellen al terzijde gesteld worden?
Al het SNG is al eventjes in dienst, wat prettig is gezien de technische staat van de ICM-stellen die ze (in)direct vervangen hebben.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
srmeijer95
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
Locatie: Amf

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door srmeijer95 »

TomSteyl schreef: di 05 nov 2024, 13:49 Zou VIAS misschien wat stelletjes over hebben ivm de naderende buitendienststelling?
Hebben die de komende 3 jaar ruimte in hun al krappen NL-toegelaten materieelpark om ook ná de werken volledig te kunnen rijden? De ombouw zal wel een ellenlang verhaal worden, zeker gezien er een toilet ingebouwd moet gaan worden met alle toelatingsdrama van dien... :s
Mcn Keolis Amersfoort
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13790
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Z2N »

VIAS rijdt van de 80 weken van het huidige project Emmerich - Oberhausen in 60 weken door. Dat is alleen al daarom geen serieuze oplossing.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TomSteyl
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door TomSteyl »

Tja, dan blijft er weinig oplossing over hé.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nickipedia »

Daniel schreef: zo 03 nov 2024, 22:00
Milco schreef: zo 03 nov 2024, 21:51 Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?
Maar tegelijk ook nee, want de Lintjes kunnen maximaal 120 km/u terwijl die GTWs 140 km/u konden. En dat zal vooral wel een probleem zijn op Amersfoort - Barneveld Noord waar richting Amersfoort vlak voor de IC uit gereden wordt.
Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen Amf en Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
gkw1969
Berichten: 2365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door gkw1969 »

Eventueel een Eurobahn stelletje? Of is dit ook niet toegestaan? Materiaalkennis is er al binnen Keolis.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
iamthedutchdude
Berichten: 1793
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door iamthedutchdude »

Nickipedia schreef: do 07 nov 2024, 09:37
Daniel schreef: zo 03 nov 2024, 22:00
Milco schreef: zo 03 nov 2024, 21:51 Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?
Maar tegelijk ook nee, want de Lintjes kunnen maximaal 120 km/u terwijl die GTWs 140 km/u konden. En dat zal vooral wel een probleem zijn op Amersfoort - Barneveld Noord waar richting Amersfoort vlak voor de IC uit gereden wordt.
Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen Amf en Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
Weet je toevallig ook waarom het niet toegestaan is? In het PvE kan ik het namelijk zo snel niet terugvinden. Er staat zelfs specifiek in het PvE dat ten behoeve van de ombouw van de bestaande stellen "de inzet van dieselmaterieel als vervangend Treinstel is toegestaan" (artikel 5.3.7 van het PvE).
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

gkw1969 schreef: do 07 nov 2024, 10:35 Eventueel een Eurobahn stelletje? Of is dit ook niet toegestaan? Materiaalkennis is er al binnen Keolis.
Die zijn traag, zwaar en lang. Daarnaast kan Eurobahn zelf al met moeite genoeg stellen op de been houden en hebben ze naast het huren van machinisten en verkeersleiding niks meer met Keolis te maken.
Gydo
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Gydo »

Nickipedia schreef: do 07 nov 2024, 09:37
Daniel schreef: zo 03 nov 2024, 22:00
Milco schreef: zo 03 nov 2024, 21:51 Kan een dieseltrein de rijtijden halen op de Kippenlijn?
Maar tegelijk ook nee, want de Lintjes kunnen maximaal 120 km/u terwijl die GTWs 140 km/u konden. En dat zal vooral wel een probleem zijn op Amersfoort - Barneveld Noord waar richting Amersfoort vlak voor de IC uit gereden wordt.
Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen Amf en Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
Een Protos is geschikt voor 160 km/h.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

Heb je alleen zo weinig aan als 130 de max vanuit de baan is....
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Nickipedia »

marvinkok schreef: do 07 nov 2024, 14:17
gkw1969 schreef: do 07 nov 2024, 10:35 Eventueel een Eurobahn stelletje? Of is dit ook niet toegestaan? Materiaalkennis is er al binnen Keolis.
Die zijn traag
Die zijn sneller dan een Protos _O_
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door marvinkok »

Nou, dat zegt meer over de Protos dan de Flirt3 TWN dan _O-
Gebruikersavatar
srmeijer95
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
Locatie: Amf

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door srmeijer95 »

Protos is snel genoeg. Inmiddels is de tractiecomputer zo ingesteld dat er weinig input nodig is om vlot en cpmfortabel te vertrekken. Is die begrenzer eraf, rijdt het spul een stuk rapper weg. :lol:
Mcn Keolis Amersfoort
Gebruikersavatar
srmeijer95
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
Locatie: Amf

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door srmeijer95 »

Inmiddels is een campagne gestart waarbij de wielen van alle treinen worden afgedraaid. Vandaag - 14 november - wordt er weer een trein richting Roosendaal gebracht voor het draaien. De volgende gaat op een later moment, vrijdag zal er geen trein die kant op gaan.

Afbeelding
^Gisteren werden de 5032 en 5031 uitgewisseld.
Mcn Keolis Amersfoort
Djeez
Berichten: 90
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Djeez »

Wat is er aan de hand met het kippenlijntje? Zie bijna dagelijks langdurige stortingen op het traject door personeel/materieeltekort.
cassie127
Berichten: 7257
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Er is laatst een dag geweest dat er bijna de hele dag geen treinen hebben gereden, dat kwam door een protos met motorproblemen. Mogelijk wordt dit hierdoor veroorzaakt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Heel_Holland_Spot
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Op treinposities zie ik voor maandag Mat-'64 gepland staan. Gaat dit dus toch gebeuren?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
cassie127
Berichten: 7257
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door cassie127 »

Klopt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
TomSteyl
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door TomSteyl »

Echt groot nieuws!! *O* :D
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
en-es
Berichten: 5399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door en-es »

"Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden. Dat kan niet met een Plan V."

Hoe zit het hiermee dan?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9518
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb het PvE van de concessie nooit gelezen, maar als daar daadwerkelijk iets in staat over toegankelijkheid en/of reizigerscomfort (passagiersairco bijvoorbeeld), mag Keolis zelfs voor die paar slagen toch helemaal niet met zo'n stuk antiek gaan rijden?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dionysusnu
Berichten: 1997
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)

Bericht door Dionysusnu »

Zie mijn eerdere post:
Dionysusnu schreef: zo 03 nov 2024, 16:41
Suus schreef: zo 03 nov 2024, 16:25 Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden.
[Citation needed]
Zie namelijk PvE, paragraaf 5.3.7: Een vervangend treinstel voor tijdens de revisie kan ontheffing krijgen van de materieeleisen, zolang het maar "toegankelijk is". Daarbij staat niet zelfstandig toegankelijk; dat staat wel in de normale toegankelijkheidseis, 5.4.6.
Qua toegankelijkheid is het m.i. een beetje vaag of het mag, maar voor de andere eisen is er ontheffing mogelijk (en ik neem aan dat Keolis die dus heeft gekregen.)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten