Dit is wel heel kort door de bocht. Arriva heeft die bussen ook na december gewoon nodig, gezien ze allemaal na einde concessie naar Kroatië verkassen. Ik ben wel benieuwd wat je doet denken dat er überhaupt een optie was om de huidige Zuid-Hollandse bussen te huren...gkw1969 schreef: ↑ma 04 nov 2024, 21:57 Ik denk dat het eerder om het feit gaat dat ze concurrenten zijn en de NS niets liever ziet dan dat Keolis er een zooitje van maakt.
Waarom denk je dat Qbuzz bussen bij VDL huurt i.p.v. dat ze de huidige van Arriva huren in Zuid Holland Noord? Niet omdat Arriva ze nodig heeft, maar puur omdat je je concurrenten gewoon niet helpt.
Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Het verbaasd mij dat er al zoveel ICM-stellen al terzijde zijn gesteld. Zijn er dan zoveel SNG-stellen ingestroomd dat bijvoorbeeld de Sprinters Zwolle-Groningen/Leeuwarden en Utrecht-Leiden waar eerder Intercitymaterieel op reed vervangen zijn door Sprintermaterieel en kunnen dan zoveel ICM-stellen al terzijde gesteld worden?
-
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Zou VIAS misschien wat stelletjes over hebben ivm de naderende buitendienststelling?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Al het SNG is al eventjes in dienst, wat prettig is gezien de technische staat van de ICM-stellen die ze (in)direct vervangen hebben.Nitein-Repart schreef: ↑di 05 nov 2024, 13:27 Het verbaasd mij dat er al zoveel ICM-stellen al terzijde zijn gesteld. Zijn er dan zoveel SNG-stellen ingestroomd dat bijvoorbeeld de Sprinters Zwolle-Groningen/Leeuwarden en Utrecht-Leiden waar eerder Intercitymaterieel op reed vervangen zijn door Sprintermaterieel en kunnen dan zoveel ICM-stellen al terzijde gesteld worden?
- srmeijer95
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
- Locatie: Amf
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Hebben die de komende 3 jaar ruimte in hun al krappen NL-toegelaten materieelpark om ook ná de werken volledig te kunnen rijden? De ombouw zal wel een ellenlang verhaal worden, zeker gezien er een toilet ingebouwd moet gaan worden met alle toelatingsdrama van dien...

Mcn Keolis Amersfoort
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
VIAS rijdt van de 80 weken van het huidige project Emmerich - Oberhausen in 60 weken door. Dat is alleen al daarom geen serieuze oplossing.
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Tja, dan blijft er weinig oplossing over hé.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Nickipedia
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen Amf en Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
-
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Eventueel een Eurobahn stelletje? Of is dit ook niet toegestaan? Materiaalkennis is er al binnen Keolis.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Weet je toevallig ook waarom het niet toegestaan is? In het PvE kan ik het namelijk zo snel niet terugvinden. Er staat zelfs specifiek in het PvE dat ten behoeve van de ombouw van de bestaande stellen "de inzet van dieselmaterieel als vervangend Treinstel is toegestaan" (artikel 5.3.7 van het PvE).Nickipedia schreef: ↑do 07 nov 2024, 09:37Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen Amf en Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Die zijn traag, zwaar en lang. Daarnaast kan Eurobahn zelf al met moeite genoeg stellen op de been houden en hebben ze naast het huren van machinisten en verkeersleiding niks meer met Keolis te maken.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Een Protos is geschikt voor 160 km/h.Nickipedia schreef: ↑do 07 nov 2024, 09:37Met gemak, die Lintjes zijn niet veel trager dan een Protos en in de praktijk is 130km/h tussen Amf en Bnn ook niet nodig. Het is alleen niet toegestaan vanuit de opdrachtgever...
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Heb je alleen zo weinig aan als 130 de max vanuit de baan is....
- Nickipedia
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Die zijn sneller dan een Protos

Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Nou, dat zegt meer over de Protos dan de Flirt3 TWN dan 

- srmeijer95
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
- Locatie: Amf
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Protos is snel genoeg. Inmiddels is de tractiecomputer zo ingesteld dat er weinig input nodig is om vlot en cpmfortabel te vertrekken. Is die begrenzer eraf, rijdt het spul een stuk rapper weg. 

Mcn Keolis Amersfoort
- srmeijer95
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 03 nov 2024, 00:05
- Locatie: Amf
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Inmiddels is een campagne gestart waarbij de wielen van alle treinen worden afgedraaid. Vandaag - 14 november - wordt er weer een trein richting Roosendaal gebracht voor het draaien. De volgende gaat op een later moment, vrijdag zal er geen trein die kant op gaan.

^Gisteren werden de 5032 en 5031 uitgewisseld.

^Gisteren werden de 5032 en 5031 uitgewisseld.
Mcn Keolis Amersfoort
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Wat is er aan de hand met het kippenlijntje? Zie bijna dagelijks langdurige stortingen op het traject door personeel/materieeltekort.
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Er is laatst een dag geweest dat er bijna de hele dag geen treinen hebben gereden, dat kwam door een protos met motorproblemen. Mogelijk wordt dit hierdoor veroorzaakt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Op treinposities zie ik voor maandag Mat-'64 gepland staan. Gaat dit dus toch gebeuren?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Klopt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 673
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Echt groot nieuws!!



Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 5399
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
"Er komt geen Plan V. Alle reizigers moeten op alle stations behalve Barneveld Noord zonder hulp van een ander persoon de trein kunnen betreden. Dat kan niet met een Plan V."
Hoe zit het hiermee dan?
Hoe zit het hiermee dan?
- ArrivaBas
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Ik heb het PvE van de concessie nooit gelezen, maar als daar daadwerkelijk iets in staat over toegankelijkheid en/of reizigerscomfort (passagiersairco bijvoorbeeld), mag Keolis zelfs voor die paar slagen toch helemaal niet met zo'n stuk antiek gaan rijden?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Zie mijn eerdere post:
Qua toegankelijkheid is het m.i. een beetje vaag of het mag, maar voor de andere eisen is er ontheffing mogelijk (en ik neem aan dat Keolis die dus heeft gekregen.)Dionysusnu schreef: ↑zo 03 nov 2024, 16:41[Citation needed]
Zie namelijk PvE, paragraaf 5.3.7: Een vervangend treinstel voor tijdens de revisie kan ontheffing krijgen van de materieeleisen, zolang het maar "toegankelijk is". Daarbij staat niet zelfstandig toegankelijk; dat staat wel in de normale toegankelijkheidseis, 5.4.6.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten