Concessie Zeeland (2027-2038)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
busfanNL

Re: Aanbesteding Zeeland

Bericht door busfanNL »

custermans schreef: ma 16 dec 2024, 21:55
Meltrain schreef: ma 16 dec 2024, 20:21
ICE11 schreef: ma 16 dec 2024, 17:33 Immers hebben de chauffeurs van CXX nu duidelijkheid dat er geen toekomst is bij hun huidige werkgever.
De chauffeurs van Connexxion gaan wel over naar een nieuwe vervoerder, maar voor Van Oeveren is het hiermee vrijwel zeker gedaan op de lijndiensten.
Maurice Hooikammer schreef: ma 16 dec 2024, 20:16 Het zou daarom ook een idee zijn om de spoorlijn los te koppelen van het HRN om zo de concessie multimodaal te maken en enigszins financieel aantrekkelijk te maken.
Van mij mogen ze, maar ik denk dat de meeste Zeeuwen er niet zo blij van worden als ze hun directe treinverbinding met de Randstad verliezen. ;)
Tot mijn verbazing heeft EBS al een akkoord met Van Oeveren, Arriva niet maar die hebben de deur nog niet helemaal dicht gedaan.
Hoe weet je dit? Is dit uit betrouwbare bronnen of uit de kantine?
Vinny

Bericht door Vinny »

Hoewel ik het niet met je oneens ben, kan het geen kwaad om je toon iets aan te passen. Je mag best zeggen dat je iets slecht vindt, maar ik ben het niet eens met je woordkeus. Je kunt nog steeds hetzelfde zeggen, zonder mensen te beledigen.
Ik ken huibf vooral als betrokken persoon op het forum die niet vaak zijn toevlucht zoekt in schuttingtaal. Ik denk dat er behoorlijk wat frustratie 'achter de schermen' is. Ik heb vroeger ook wel wat rondgedwarreld in OV-land: voor mij zijn politici en ambtenaren die echt werkelijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn niet nieuw. Mocht je in een 'gremium' zitten, zoals een reizigersraad of iets dergelijks dan gewoon af en toe wat constructieve dingen zeggen in de hoop dat ze er iets mee doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

En met name in de laatste zin zit het hem. Constructief meedenken (lees: een gedragen en gedetailleerde adviesnota) wordt in ieder geval door de provincie Zeeland niet vertaald naar omdenken, laat staan fatsoenlijk gereageerd. Dat je via gemeenten de provincie om een reactie moet vragen, dat is best erg (nogmaals, de provincie heeft zelf opgeroepen tot meedenken). En als men zich dan kritisch uit over het handelen van de provincie en zijn eigenzinnige bestuurder, dan wordt je hier van gezuurpruim en vooringenomenheid beticht. Daar zit de angel. En juist daarom snap ik de reactie van Huib ook nog wel, alhoewel ik het zelf mss ook anders had verwoord.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Dank u. Schuttingtaal.... Dan heb je het over heel andere woorden. Maar sommige bestuurders roepen het over zichzelf uit omdat ze simpelweg niet gescikt zijn en lekker blijven zitten. Onbehoorlijk bestuur kost de maatschappij geld. Das hetzelfde als dat ik 100 euro uit jouw portemonnee jat en jij dat goed vind en me een lieve jongen vind.

Enfin de tijd zal het leren.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

TomSteyl schreef: wo 18 dec 2024, 07:25 En juist daarom snap ik de reactie van Huib ook nog wel, alhoewel ik het zelf mss ook anders had verwoord.
En met name in de laatste zin zit het hem.
Het is wat mij betreft prima om (onderbouwde) kritiek te hebben, maar om lukraak beledigingen te spuien lijkt me dan niet de juiste aanpak.
Je vangt immers meer vliegen met stroop dan met azijn. :idea:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Hainje

Bericht door Hainje »

huibf schreef: wo 18 dec 2024, 08:06 Dank u. Schuttingtaal.... Dan heb je het over heel andere woorden. Maar sommige bestuurders roepen het over zichzelf uit omdat ze simpelweg niet gescikt zijn en lekker blijven zitten. Onbehoorlijk bestuur kost de maatschappij geld. Das hetzelfde als dat ik 100 euro uit jouw portemonnee jat en jij dat goed vind en me een lieve jongen vind.

Enfin de tijd zal het leren.
Het ding is meer dat je te pas en te onpas de term 'woke' gebruikt, maar je hebt duidelijk geen idee wat het nu eigenlijk precies betekent. De toestanden met de provincie Zeeland hebben namelijk geen klap te maken met maatschappelijke ongelijkheid, terwijl dat wel is wat woke betekent. Wat er in Zeeland gebeurt is gewoon gepruts.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Op de website van Connexxion staat al maanden een lijnnetkaart met lijn 19 nog naar Breda en een pdf busboekje vol fouten. Ondanks herhaaldelijk melden. Connexxion is een slechte verliezer in deze regio.
Gr BasG
teun

Bericht door teun »

Zal ongetwijfeld samenhangen ja. :')
custermans

Bericht door custermans »

busfanNL schreef: di 17 dec 2024, 11:05
custermans schreef: ma 16 dec 2024, 21:55
Meltrain schreef: ma 16 dec 2024, 20:21
ICE11 schreef: ma 16 dec 2024, 17:33 Immers hebben de chauffeurs van CXX nu duidelijkheid dat er geen toekomst is bij hun huidige werkgever.
De chauffeurs van Connexxion gaan wel over naar een nieuwe vervoerder, maar voor Van Oeveren is het hiermee vrijwel zeker gedaan op de lijndiensten.
Maurice Hooikammer schreef: ma 16 dec 2024, 20:16 Het zou daarom ook een idee zijn om de spoorlijn los te koppelen van het HRN om zo de concessie multimodaal te maken en enigszins financieel aantrekkelijk te maken.
Van mij mogen ze, maar ik denk dat de meeste Zeeuwen er niet zo blij van worden als ze hun directe treinverbinding met de Randstad verliezen. ;)
Tot mijn verbazing heeft EBS al een akkoord met Van Oeveren, Arriva niet maar die hebben de deur nog niet helemaal dicht gedaan.
Hoe weet je dit? Is dit uit betrouwbare bronnen of uit de kantine?

Intern memo van Van Oeveren gezien.
custermans

Als het Arriva wordt dan kan het zomaar zijn dat ze alle ritten van Sint-Maartensdijk vanuit Bergen op Zoom gaan rijden.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Arriva heeft vanaf 6 juli 2025 geen stalling meer in Bergen op Zoom ;)
Ivan

Bericht door Ivan »

BasGeluk schreef: wo 18 dec 2024, 10:49Op de website van Connexxion staat al maanden een lijnnetkaart met lijn 19 nog naar Breda en een pdf busboekje vol fouten. Ondanks herhaaldelijk melden.
Sterker nog: Volgens mij (corrigeer me als het ondertussen is aangepast, het is een aantal weken geleden) hangt er in Breda station nogsteeds een dienstregeling. Met tevens een vermelding in de lijst bestemmingen en de lijst met de standaard vertrekperron van een buslijn.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Tochjo schreef: ma 16 dec 2024, 17:39 Arriva en EBS hebben zich ingeschreven.
Ik had dat niet verwacht.

Daarnaast, hoe krijgt met een betere bereikbaarheid met deze draconische bezuinigingen?
CSA2

Bericht door CSA2 »

Zeeland wordt de eerste provincie waar de bus de "last mile" oplossing is. Oftewel altijd 45 minuten tegen de wind in fietsen ongeacht welke kant je opgaat om vervolgens de laatste 5 minuten in een bus te zitten naar een station. Nieuw inwoners van buiten en een gezonde toekomst hebben daar duidelijk geen prioriteit.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

En mensen naar Rotterdam of Breda kunnen nooit voor 8 uur aankomen en na 19 uur vertrekken, die ritten bestaan niet.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Hainje schreef: wo 18 dec 2024, 09:29 Het ding is meer dat je te pas en te onpas de term 'woke' gebruikt, maar je hebt duidelijk geen idee wat het nu eigenlijk precies betekent. De toestanden met de provincie Zeeland hebben namelijk geen klap te maken met maatschappelijke ongelijkheid, terwijl dat wel is wat woke betekent. Wat er in Zeeland gebeurt is gewoon gepruts.
Woke is tegenwoodig niet alleen maar een term voor de bewustwording rondom racisme en uitsluiting.
Tegenwoordig, althans daar denken mensen aan bij de term woke:
Afbeelding

Ik doel dus op het tweede. Je kan geen poep of pis meer zeggen of mensen zijn gekwetst. Een onvoldoende halen of een slechte beoordeling is al klaarblijkelijk genoeg om een burnout te krijgen of in de slachtofferrol te kruipen.

Geheel irrelevant. Racimse is ook een term die te pas en te onpas word gebruikt. We zijn het er best over eens dat je iemand geen neger, zwartje of iets dergelijks noemt. Maar moorkop, negerzoen etc heeft daar niets mee van doen. Dat bij Opsporing Verzocht 75% vd daders 'getint' is is een feit. Je kan de omroep of programma dat niet kwalijk nemen en om te vragen of de % verhouding niet gelijk getrokken kan worden is bespottelijk. Dat heet wegkijken.
Racisme kan natuurlijk ook een gevoelskwestie zijn van de persoon in kwestie. En daar kan je hulp voor krijgen om dat weg te nemen.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 18 dec 2024, 17:46, 2 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

CamilleKreemers schreef: wo 18 dec 2024, 15:54
Tochjo schreef: ma 16 dec 2024, 17:39 Arriva en EBS hebben zich ingeschreven.
Ik had dat niet verwacht.

Daarnaast, hoe krijgt met een betere bereikbaarheid met deze draconische bezuinigingen?
Niet. Maar dan vallen we in herhaling. De gedeputeerde praat €%@#. Lees het draadje maar vanaf het begin.
Hainje

Bericht door Hainje »

huibf schreef: wo 18 dec 2024, 17:28 Woke is tegenwoodig niet alleen maar een term voor de bewustwording rondom racisme en uitsluiting.
Tegenwoordig, althans daar denken mensen aan bij de term woke:
Dat mensen denken dat een woord iets betekent, wil niet zeggen dat het zo ook is.
Een premier kan wel zeggen dat mensen een asielcrisis ervaren, dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Er is een opvangcrisis, bewust gecreëerd door guur rechtse VVD-kabinetten in de afgelopen vijftien jaar om mensen verder tegen elkaar op te zetten.

Dus gebruik het woord woke alsjeblieft alleen voor wat het ook daadwerkelijk betekent. Als je het te pas en te onpas gebruikt kom je gewoon ontzettend onnozel over.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
huibf
Donateur

Bericht door huibf »

Dat is het mooie van onze taal. Termen kunnen namelijk een ruimere betekenis krijgen. Dat is niet dom maar juist een verrijking.
Dus ik gebruik woke ook voor de eerder genoemde gedachten.
Hainje schreef: wo 18 dec 2024, 17:50 Een premier kan wel zeggen dat mensen een asielcrisis ervaren, dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Er is een opvangcrisis, bewust gecreëerd door guur rechtse VVD-kabinetten in de afgelopen vijftien jaar om mensen verder tegen elkaar op te zetten.
Dat is nou jammer nu verraad je je politieke standpunt en daarom meen je dat er een guur rechts kabinet was de afgelopen 15 jaar. Links meent dat nogal snel. Nu ben ik inderdaad rechts georienteerd, hoewel de VVD steeds meer naar het centrum verschuift maar links ziet dat wellicht anders. Ik heb weinig met PVV en niets met FvD. Ik kan me ook best vinden in standpunten van GroenLinks, maar zeker niet alles, net zoals de VVD die ook standpunten heeft waarin ik me niet kan vinden.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand is die zich in alle standpunten kan vinden van een politieke partij of dat nu (extreem) links of (extreem( rechts is.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 18 dec 2024, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Voor links is toch alles wat niet-links is inmiddels automatisch rechts! ;)

Maar terug naar Zeeland: Misschien heb ik het ook gemist, maar hoe reageren eigenlijk de insprekers tegen de eerste versie nu op de gewijzigde plannen? Dus dorpsraden etc.?
Education

Bericht door Education »

Eerste versie van de gewijzigde plannen?? Er is reeds ingeschreven..dus van wijziging zal weinig sprake zijn vrees ik Of de nieuwe vervoerder zal veel water bij de wijn moeten gaan doen. En daar geloof ik niks van.
Roeland

Bericht door Roeland »

In theorie kan een vervoerder ook nog inschrijven met daarbij meteen een afwijkingsvoorstel t.o.v. het PvE. Ik dacht dat Arriva zoiets in 2015 in HWGO had gedaan?
custermans

Education schreef: do 19 dec 2024, 03:41 Eerste versie van de gewijzigde plannen?? Er is reeds ingeschreven..dus van wijziging zal weinig sprake zijn vrees ik Of de nieuwe vervoerder zal veel water bij de wijn moeten gaan doen. En daar geloof ik niks van.
Een offerte kun je altijd intrekken. Ik heb het niet het idee dat men zich niet helemaal realiseert waar men zich voor inschrijft.
Laatst gewijzigd door custermans op do 19 dec 2024, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Ze zullen het wel doorberekend hebben. Of je krijgt zoiets als destijds in Noord Brabant Connexxion/Hermes een enorme rekenfout hebben gemaakt.
custermans

Het gaat niet alleen om doorrekenen van de te rijden DRU's maar mocht het aanbod van reizigers groeien en er een bus ergens bij moet, dan mag de vervoerder dat zelf gaan betalen bijvoorbeeld, dat kan aardig oplopen.
Plaats reactie