Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13790
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Z2N »

Lijnnummer van vorige+volgende rit i.c.m. Geen Dienst is een typisch Qbuzz-dingetje. Het heeft ook praktische voordelen, zo weet je als reiziger dat een bus die leeg aankomt vanaf de remise (bijvoorbeeld om op te laden) daarna jouw bus wordt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Anderzam
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Anderzam »

EBS deed dat ook in Haaglanden. Nu hebben ze dat aangepast naar 999 Geen dienst.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

Ik zie op de radar van OVZoeker nu voertuigen 9214 en 9232 opduiken op de lijnen 365 en 366.
Wat zijn dat voor wagens?
Etienne
Donateur
Berichten: 8493
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Etienne »

Een kennis is even langs Sassenheim gereden en heeft geconstateerd dat het nummertje 9214 toebehoort aan de 2712 (8712).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Sleutelstad
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 23 okt 2024, 18:34

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Sleutelstad »

Bedankt aan de kennis *O*
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

Etienne schreef: vr 27 dec 2024, 10:05 Een kennis is even langs Sassenheim gereden en heeft geconstateerd dat het nummertje 9214 toebehoort aan de 2712 (8712).
Klinkt heel logisch…. ;)
Selivio
Berichten: 552
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Selivio »

Qbuzz gebruikt de TAXI naar mijn weten enkel voor ritten die in principe ook met een POD-auto gereden hadden kunnen worden, en anders gebruiken ze eigenlijk altijd het laatste/volgende lijnnr. met "geen dienst"/"naar garage"(in Hgv alleen ná de laatste rit viel mij altijd op). Voorbeeldje voor TAXI zoals dit door Qbuzz op Hgv gebruikt werd: chauffeur 1 pakt de bus op de stalling op en rijdt er mee naar de buffer op het station, chauffeur 2 pakt even later de bus van de buffer op terug naar de stalling, en chauffeur 3 pakt dezelfde bus weer van de stalling op en gaat er mee terug naar het station om op lijn te gaan. Bij chauffeur 1 en 2 filmde de bus TAXI(omdat dat in theorie ook met een POD-auto kon, maar die was er rond die tijd niet), en bij chauffeur 3 gewoon het lijnnummer met "geen dienst"
Grt. Stefan
Globetrotter
Berichten: 1598
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Globetrotter »

Z2N schreef: vr 27 dec 2024, 08:45 Lijnnummer van vorige+volgende rit i.c.m. Geen Dienst is een typisch Qbuzz-dingetje. Het heeft ook praktische voordelen, zo weet je als reiziger dat een bus die leeg aankomt vanaf de remise (bijvoorbeeld om op te laden) daarna jouw bus wordt.
De MAN's van Syntus Utrecht toonde dit ook, maar volgens mij is dit inmiddels ook aangepast.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40637
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

De MANs van Syntus doen het andersom, die zie ik nog geregeld met "Geen Dienst" en dan op de tweede regel "5 Vathorst" rijden.
Standaard bij Keolis is inderdaad alleen "Geen Dienst", afhankelijk van de tijd van het jaar ook wel afgewisseld met "Prettige feestdagen".

Bij Qbuzz ZHN heb ik ook een keer Geen Dienst i.c.m. lijnnummer 9178 gezien, geen idee alleen of die bus op 178 verder ging. In elk geval ging 'ie er de goede kant voor op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jelmer
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Jelmer »

heb de kentekens van de D. en IJS-Citea's bekeken op de RDW site. Het volgende valt op:

verlopen APK hebben:
87-BZR-2 8155 - 10-11-2016
30-BZP-7 8161 - 10-11-2016
28-BZP-7 8168 - 10-11-2016
66-BZR-2 8151 - 30-11-2024
97-BZS-8 8157 - 30-11-2024
bijna verlopen APK
71-BZS-8 8153 - 31-12-2024
43-BZP-7 8159 - 31-01-2025

Geen verzekering (WAM)
03-BZR-1 8123
79-BZS-3 8139
04-BZR-1 8146/8147
04-BZT-1 8164
09-BZV-3

Wagenparknummers zoals vermeld op busposities.nl
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16023
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Globetrotter schreef: vr 27 dec 2024, 12:03
Z2N schreef: vr 27 dec 2024, 08:45 Lijnnummer van vorige+volgende rit i.c.m. Geen Dienst is een typisch Qbuzz-dingetje. Het heeft ook praktische voordelen, zo weet je als reiziger dat een bus die leeg aankomt vanaf de remise (bijvoorbeeld om op te laden) daarna jouw bus wordt.
De MAN's van Syntus Utrecht toonde dit ook, maar volgens mij is dit inmiddels ook aangepast.
De bussen van Arriva ZHN in Gouda toonden ook regelmatig het lijnnummer en dan "Geen Dienst" als ze op het station aan kwamen rijden. Voordat ze bij de halte stonden was "Geen Dienst" veranderd in de bestemming.
Stadsbus
Berichten: 1310
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Stadsbus »

Etienne schreef: vr 27 dec 2024, 10:05 Een kennis is even langs Sassenheim gereden en heeft geconstateerd dat het nummertje 9214 toebehoort aan de 2712 (8712).
9232 is ook een ex ZHN Arriva Citea.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22811
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Meltrain »

buschauffeurDH schreef: do 26 dec 2024, 23:33 Qbuzz denk helemaal nergens aan lijkt het. Gewoon starten met de concessie terwijl verschillende zaken niet op orde zijn.
Hadden ze dan maar gewoon niet moeten rijden? :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

Ik denk dat er bedoeld wordt dat dit bij de keuze voor het materiaal al rekening mee gehouden moet worden. Bij Syntus Utrecht zijn er speciaal Citea’s gekomen voor het tunneltje bij Veenendaal.
Matt5154
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Matt5154 »

Heeft iemand iets nieuws over de Citea's 8134, 8172 en 8174 t/m 8187? Die zijn voornamelijk nog niet ingezet.
matje82
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door matje82 »

Jelmer schreef: vr 27 dec 2024, 13:16 heb de kentekens van de D. en IJS-Citea's bekeken op de RDW site. Het volgende valt op:

verlopen APK hebben:
87-BZR-2 8155 - 10-11-2016
30-BZP-7 8161 - 10-11-2016
28-BZP-7 8168 - 10-11-2016
66-BZR-2 8151 - 30-11-2024
97-BZS-8 8157 - 30-11-2024
bijna verlopen APK
71-BZS-8 8153 - 31-12-2024
43-BZP-7 8159 - 31-01-2025

Geen verzekering (WAM)
03-BZR-1 8123
79-BZS-3 8139
04-BZR-1 8146/8147
04-BZT-1 8164
09-BZV-3

Wagenparknummers zoals vermeld op busposities.nl
Volvo's 8352, 8354, 8355, 8356 en 8359 hebben ook geen geldige APK volgens RDW. Die reden wel mee, maar de afgelopen dagen staan ze wel stil.

De door jou genoemde Citea's zonder geldige APK rijden op de 8155 na de afgelopen dagen ook niet.
UtrechtOV
Berichten: 211
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door UtrechtOV »

Ben een beetje op dit gebied.
Hoe kunnen APK's zo snel verlopen zijn bij geïmporteerde bussen?
Michael
Berichten: 12082
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Michael »

ODRAIL schreef: vr 27 dec 2024, 13:18
Globetrotter schreef: vr 27 dec 2024, 12:03
Z2N schreef: vr 27 dec 2024, 08:45 Lijnnummer van vorige+volgende rit i.c.m. Geen Dienst is een typisch Qbuzz-dingetje. Het heeft ook praktische voordelen, zo weet je als reiziger dat een bus die leeg aankomt vanaf de remise (bijvoorbeeld om op te laden) daarna jouw bus wordt.
De MAN's van Syntus Utrecht toonde dit ook, maar volgens mij is dit inmiddels ook aangepast.
De bussen van Arriva ZHN in Gouda toonden ook regelmatig het lijnnummer en dan "Geen Dienst" als ze op het station aan kwamen rijden. Voordat ze bij de halte stonden was "Geen Dienst" veranderd in de bestemming.
Bij Arriva staat er bij mat ritten altijd 999 sorry buiten dienst. Op het moment dat de boordcomputer verspringt naar de volgende rit komt eerst het lijnnummer op de displays te staan en enkele tellen later de bestemming. Wat jij dus zag is dat het display nog niet volledig veranderd is naar lijn+bestemming. Maar op de mat rit zelf staat er altijd 999 sorry buiten dienst op het display en niet het lijnnummer van de eerstvolgende dienstrit
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5833
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Lijn 45 »

Matt5154 schreef: vr 27 dec 2024, 16:43 Heeft iemand iets nieuws over de Citea's 8134, 8172 en 8174 t/m 8187? Die zijn voornamelijk nog niet ingezet.
Er worden nog steeds kentekens afgegeven voor Berlijnse Citea's. Sinds de start van de concessie zijn er twee bijgekomen. Ik denk dat de rest komende weken zal worden geregistreerd.
UtrechtOV schreef: vr 27 dec 2024, 18:28 Ben een beetje op dit gebied.
Hoe kunnen APK's zo snel verlopen zijn bij geïmporteerde bussen?
Soms hebben voertuigen een buitenlandse APK (of iets soortgelijks) die ook in Nederland geldig is, die lopen dan op andere data af dan wanneer de voertuigen in NL gekeurd zouden zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40637
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

Desondanks zijn die APK's die al in 2016 verlopen zouden zijn wel apart. Precies een jaar na de eerste toelating (die ook in het buitenland kan zijn geweest), dus is daar dan niet een foutje in het overnemen van de Duitse (in het geval van de 8155) APK geweest?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Styyx
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 14 feb 2024, 19:29

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Styyx »

Ik heb even een kort ritje gedaan met een Crossway. Wie heeft eigenlijk het idee gekregen om van die stop geluid een luide toeter te maken. Schrok me de eerste keren wel kapot. _O-
"Tuduu tuduu" van CBTC is mijn favoriete nummer.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16023
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

UtrechtOV schreef: vr 27 dec 2024, 18:28 Ben een beetje op dit gebied.
Hoe kunnen APK's zo snel verlopen zijn bij geïmporteerde bussen?
Hier staat het antwoord (dit geldt voor alle rijdende voertuigen op de weg):

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-invoeren
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40637
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

Waar staat daar het antwoord dan? Volgens het stappenplan daar ontvang je pas een kentekenbewijs nadat je aan alle verplichtingen voldaan hebt (waaronder een buitenlands APK-rapport tonen of een APK in Nederland laten uitvoeren). Dat maakt het feitelijk onmogelijk een bus nieuw op kenteken te hebben met een in 2016 verlopen APK zoals in het eerdere lijstje vermeld. Dat zou dus een administratief foutje moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5833
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk dat niet alle buitenlandse apk's worden herkend door het systeem en dat er daardoor voertuigen zijn die er een lijken te hebben die een jaar na de eerste toelating afloopt.
buschauffeurDH
Berichten: 209
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

Vanmorgen zijn de meeste Volvo's opgehaald door Arriva-chauffeurs uit Kroatië. Die chauffeurs kwamen met een touringcar en vertrokken met een rode of blauwe Volvo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten