Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nitein-Repart schreef: ↑do 26 dec 2024, 08:37
Ik denk dat fogeltje doelt op de twee Arriva-nachttreinen naar Schiphol (1 vanuit Maastricht en 1 vanuit Groningen).
Ik hoop dat Arriva nog een keer een nachttrein Schiphol-Enschede via Amersfoort, Arnhem en Deventer gaat rijden. Blijkbaar zijn de nachttreinen Schiphol-Maastricht/Groningen toch een redelijk succes.
Marc schreef: ↑wo 25 dec 2024, 13:20
Er is een wonder gebeurd! De RE18 rijdt weer tussen Maastricht en Heerlen en zelfs 2x per uur. Kijken hoe lang het duurt...
De uitval is verplaatst naar de RS15 tussen Sittard en Heerlen welke nu 1x per uur rijdt in plaats van 2x per uur.
Als je via Ah en Dv wil is dat om en trouwens moet er kop worden gemaakt in Deventer.
Misschien leuk voor bijvoorbeeld de kerstmarkt in Duitsland/Aken, maar ook voor de rest van het jaar:
een tweede treinstel in de nachttrein naar Maastricht mee laten rijden van Schiphol tot Sittard, daar gesplitst en dan naar Heerlen en Aachen Hbf:)
Nitein-Repart schreef: ↑do 26 dec 2024, 08:37
Ik denk dat fogeltje doelt op de twee Arriva-nachttreinen naar Schiphol (1 vanuit Maastricht en 1 vanuit Groningen).
Het cherrypick willen rijden tussen Zwolle en Groningen.
fogeltje schreef: ↑wo 25 dec 2024, 17:57
Arriva heeft het druk om als cowboy de krenten uit de NS-pap te willen vissen ipv te zorgen dat hun bestaande lijnen gewoon stabiel en goed lopen.
Laten we niet vergeten dat Arriva de lijnen in de Achterhoek rijdt die NS wilde opheffen. Arriva rijdt 2x zo vaak (stabiel) en met volle treinen (goed). Als het aan NS had gelegen waren deze trajecten nu een fietspad.
Jawel hoor, de airportsprinter heeft het, en daarmee lijkt het tot nu toe best goed te gaan.
NB: het gaat alleen om eenmansbediening, de conducteur blijft volgens mij wel aanwezig.
Dionysusnu schreef: ↑do 26 dec 2024, 19:46
Jawel hoor, de airportsprinter heeft het, en daarmee lijkt het tot nu toe best goed te gaan.
NB: het gaat alleen om eenmansbediening, de conducteur blijft volgens mij wel aanwezig.
Het is geloof ik voornamelijk ter serviceverlening, kaartcontrole en dat soort van dingen.
Daarnaast moet er bij 2 treinstellen sowieso in ieder stel personeel aanwezig zijn wegens evacuatie en dergelijke. Of geldt dat niet in de schipholspoortunnel?
Marc schreef: ↑wo 25 dec 2024, 13:20
Er is een wonder gebeurd! De RE18 rijdt weer tussen Maastricht en Heerlen en zelfs 2x per uur. Kijken hoe lang het duurt...
Ennnn de RE18 ligt eruit tot aan 1 januari. Officiële reden: beperking in de materieelinzet.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Dionysusnu schreef: ↑do 26 dec 2024, 20:24
Dan had je je bericht in verleden tijd moeten zetten
(De concessiewisseling heeft overigens niet veel met de airportsprinter te maken)
Gydo schreef: ↑do 26 dec 2024, 10:42
Misschien leuk voor bijvoorbeeld de kerstmarkt in Duitsland/Aken, maar ook voor de rest van het jaar:
een tweede treinstel in de nachttrein naar Maastricht mee laten rijden van Schiphol tot Sittard, daar gesplitst en dan naar Heerlen en Aachen Hbf:)
Zo gek is deze idee niet. Immers kwam begin november van het Limburgse parlament de opdracht voor een onderzoek of de laatste RE18 uit Aachen kan doorijden tot Sittard met daar overstap op de nachttrein naar Schiphol: https://www.aachener-zeitung.de/region- ... 20538.html
AnderzamNL schreef: ↑vr 27 dec 2024, 05:25
Ennnn de RE18 ligt eruit tot aan 1 januari. Officiële reden: beperking in de materieelinzet.
....en zuginfo.nrw en Hafas (welke deze info overneemt) noemen inmiddels ook lijn 44 als alternatief tussen Aachen en Heerlen! Langere tijd noemde men alleen de verbinding via Gulpen met lijnen 350 en 658, zonder enkele opmerking dat de 658 alleen op schooldagen rijdt.
Misschien een wilde gedachte: zou het niet een idee zijn om de spanningssluis te verplaatsen naar iets ten zuiden van Eijsden, zodat minstens dat station bediend kan worden met materieel dat uitsluitend Nederlandse spanning lust? Die hele RE18 begint de flop van dit decennium te worden, mede door alle perikelen in België en Duitsland.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Een keerspoor heb ik daar sowieso al eerder geopperd. Heb vaak het idee dat de Belgen en Duitsers iets wijzer zijn in de voorzieningen rondom grensovergangen. In Eygelshoven Markt is er vgs mij ook geen keermogelijkheid, dat beperkt zo'n lijn als er bijvoorbeeld een storing of staking in de buurlanden is.
Voor bijvoorbeeld Venlo had ik ook al een idee om het gedeelte van de Maaslijn meer aan de zuidzijde van het emplacement te situeren, zodat er geen moeilijke constructie gebouwd moet worden ivm de kruising met de Duitse spanning. Je hebt dan ineens meer capaciteit in Venlo en je kunt dan direct denken aan een zuidelijke ingang (via de Emmastraat/Sloterbeekstraat). Overstap op de IC naar Eindhoven kan ook in Blerick gebeuren.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
TomSteyl schreef: ↑za 28 dec 2024, 09:21
Misschien een wilde gedachte: zou het niet een idee zijn om de spanningssluis te verplaatsen naar iets ten zuiden van Eijsden, zodat minstens dat station bediend kan worden met materieel dat uitsluitend Nederlandse spanning lust? Die hele RE18 begint de flop van dit decennium te worden, mede door alle perikelen in België en Duitsland.
Er is ongetwijfeld een reden dat ze indertijd besloten hebben de spanningssluis voor het laatste staton in Nederland aan te leggen. Ik heb eens gehoord dat de afstand te ver was voor het bestaande onderstation in Maastricht. Als dat zo is en je wil de spanningssluis verleggen dan moet er dus ook nog een extra onderstation bij komen.