N bus abonnement

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
Education

N bus abonnement

Bericht door Education »

Weet iemand of deze abonnementsvorm verdwijnt of blijft?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: N bus abonnement

Bericht door Daniel »

Deze verdwijnt wegens te weinig vraag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Education

Bericht door Education »

Gaat mensen weer op extra kosten jagen. Randstad Zuid gaat tot 6 sterren. Uit de bus jaagbeleid. Kost me bijna 400 euro meer.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Je kan het abonnement nog tot 31 december kopen of verlengen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Education schreef: za 21 dec 2024, 12:25 Gaat mensen weer op extra kosten jagen. Randstad Zuid gaat tot 6 sterren. Uit de bus jaagbeleid. Kost me bijna 400 euro meer.
Wat voor reis maak je dan in hemelsnaam als je dat niet met 6 sterren haalt. Beetje handig je centrumzone kiezen en je kunt tot 12 zones door reizen daarmee.
Schapekop in de Keistad

Hendrik

Bericht door Hendrik »

Ik heb vanaf Goeree-Overflakkee toch echt met een N-sterabonnement gereisd vroeger. Met 6 sterren kwam ik wel op Zuidplein, maar voor bijv. Kralingse Zoom was een N-sterabonnement nodig.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Qliner 300 in GD heb je ook Netabonnement voor nodig. Dus zo uniek is dat niet. Kan inderdaad maar zo dat je voor sommige Zeeuwse verbindingen naar Rotterdam deze ook nodig hebt.
Education

Bericht door Education »

Moet van Middelharnis naar Delfshaven en gaat niet met een zes ster abo. Dus mag dan nog 1000 euro bijleggen voor een tweede 2 ster abo.
JothamvW

Bericht door JothamvW »

Kan je niet gewoon Brielle of Numansdorp als centrumzone nemen dan?

Ligt maximaal 6 zones van zowel Middelharnis als Delfshaven.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

OVshop geeft daar een foutmelding dat de sterwaarde te hoog is, maar ik zie op de zonekaart zo gauw ook niet waarom inderdaad. Zijn maximaal vijf zones beide kanten op vanaf Numansdorp plus de zone van Numansdorp zelf.
Schapekop in de Keistad

verfmeer

Bericht door verfmeer »

JothamvW schreef: zo 22 dec 2024, 09:51 Kan je niet gewoon Brielle of Numansdorp als centrumzone nemen dan?

Ligt maximaal 6 zones van zowel Middelharnis als Delfshaven.
Brielle werkt niet, omdat je via Oude Tonge reist en dat ligt meer dan 6 zones van Brielle af.
Daniel schreef: zo 22 dec 2024, 10:08 OVshop geeft daar een foutmelding dat de sterwaarde te hoog is, maar ik zie op de zonekaart zo gauw ook niet waarom inderdaad. Zijn maximaal vijf zones beide kanten op vanaf Numansdorp plus de zone van Numansdorp zelf.
Niet Numansdorp (7438), maar Klaaswaal (7448).
Suus
Contacteer:

N bus abonnement

Bericht door Suus »

Het heeft wel het nadeel dat je bij verstoringen niet de reisroute via Spijkenisse kan nemen denk ik?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
trolly

Bericht door trolly »

In zo'n geval zou de vervoerder toch wel enige coulance mogen betrachten, lijkt me. En zo niet, dat zou het bespaarde bedrag voldoende moeten zijn om af en toe een stukje tegen vol tarief te reizen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Suus schreef: zo 22 dec 2024, 10:42 Het heeft wel het nadeel dat je bij verstoringen niet de reisroute via Spijkenisse kan nemen denk ik?
Alleen Schiedam en de zones tussen Hellevoetsluis en Middelharnis vallen buiten het gebied. Als je dus via Rotterdam-Zuid reist hoef je alleen voor Hellevoetsluis-Middelharnis te betalen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

verfmeer schreef: zo 22 dec 2024, 10:36 Brielle werkt niet, omdat je via Oude Tonge reist en dat ligt meer dan 6 zones van Brielle af.
Je moet er inderdaad aan denken dat zones aan weerszijden van water niet aangrenzend tellen als er geen brug is.
Niet Numansdorp (7438), maar Klaaswaal (7448).
Inderdaad, dan is er een route binnen de 5 aangrenzende zones naar Middelharnis (7448-7438-7428-7418-7425-7427). Zo rijdt de bus niet, maar dat maakt niet uit want vanuit zone Klaaswaal kan je met zes sterren ook 7400 en 7417 bereiken waar de bus doorheen rijdt.

OVshop gaat daar ergens mee de mist in en komt met 7452 als centrumzone voor Middelharnis - Zuidplein, maar dat zou ook voldoende moeten zijn naar Delfshaven echter vind hij dat teveel zones.
Schapekop in de Keistad

Education

Bericht door Education »

De reisproductenadviseur van de RET geeft ook aan dat het niet kan. De grens ligt precies tussen station Coolhaven en Delfshaven.
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Education schreef: zo 22 dec 2024, 12:42 De reisproductenadviseur van de RET geeft ook aan dat het niet kan. De grens ligt precies tussen station Coolhaven en Delfshaven.
Naar metrostation Delfshaven red je het inderdaad niet. De wijk Delfshaven wel, omdat die in zone Rotterdam Centrum (5300) ligt. Metrostation Delfshaven ligt in zone Schiedam (5319), en daar kom je afstand voor te kort.

Je hebt dan een extra 1-sterabbonnement nodig voor zone Schiedam. De vraag is of je dat voor die ene halte eruit haalt, of dat het goedkoper is om dat korte stukje gewoon per reis te betalen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Uitgaande van 20 werkdagen per maand gemiddeld kost dat ritje 48 euro per maand (heen en terug), terwijl je €61 kwijt bent voor een 1-ster abonnement. Het prijsverschil tussen 6-ster en N-ster is zo'n 40 euro dus heel veel scheelt het in totaal niet.
Het is vooral duur doordat je het instaptarief betaald voor die ene halte.

Overigens zie je hier goed hoe onhandig het zonesysteem kan uitpakken: er zit net een puntje 5426 ten noorden van het veer bij Nieuw-Beijerland. Had dat er niet gelegen dan zou zone Nieuw-Beijerland aan Spijkenisse gegrensd hebben en had je zone Schiedam ook met 6-ster gehaald.
Schapekop in de Keistad

Education

Bericht door Education »

Met het N abo kon je door het hele land toeren hè. Van Vlissingen tot Den Helder en van Maastricht tot Groningen.
Dus weer reizigerswegjaagbeleid. Dank voor de reacties.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Een beetje vreemd dat hier nog zones voor gebruikt worden. Kan er niet een abonnementssysteem gebaseerd op kilometers en kortingspercentage (zoals dus ook bij de trein) gemaakt worden? Of geeft dat heel vreemde verschillen met hoe het nu is?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Kortingsabonnementen zijn er in veel regio's gewoon, de sterabonnementen moet je meer zien als een traject afkopen zoals TrajectVrij bij de trein. Al krijg je er bij BTM dan nog veel geldigheid elders extra bij door de werking van het zonesysteem.
Vooralsnog is het juist vreemd dat er nog best veel regio's zijn waar niks is tussen korting en de hele regio afkopen.

Met OVpay verandert dat weer en zijn lange-afstandsreizigers snel in het voordeel met caps en toenemende korting bij veel reizen.
Schapekop in de Keistad

TheAgedGamerYt

Bericht door TheAgedGamerYt »

Echt jammer dat het NET Abonnement verdwijnt, ik was afhankelijk van dit abonnement en nu moet ik veel meer gaan betalen.

Het is overduidelijk dat ze de NET Abonnement en altijd korting laten verdwijnen zodat je meer geld gaat betalen.
waldo79

Bericht door waldo79 »

^^ dat er opzet achter zou zitten vind ik wel een heel straffe bewering. Het kan zijn dat die exotische abonnementen niet goed verkopen.
Hainje

Bericht door Hainje »

Dan nog vind ik dat abonnementen zoals het netabonnement gewoon behouden moet blijven. Zoveel brood vreten die niet en je houdt er toch mensen mee binnen boord die je anders kwijt zou raken naar de auto. (Maar dat lijken ze in de ov-sector maar moeilijk te begrijpen).
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
TheAgedGamerYt

Bericht door TheAgedGamerYt »

Er was vroeger nog zelfs een NET abonnement die ook voor de trein geldig was, maar die was ook weggehaald vanwege te weinig animo.

Een Klimaatticket zie ik ook niet gebeuren.
Plaats reactie