N bus abonnement
-
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: N bus abonnement
Daarnaast pak je met het afschaffen van deze abonnementsvormen juist de reizigers die over concessiegrenzen reizen en dus lastiger van concessiegebonden abonnementsvormen gebruik kunnen maken. Kwalijke zaak dat deze abonnementsvormen verdwijnen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 865
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: N bus abonnement
Volgens mij is er onderzoek gedaan naar het gebruik van deze abonnementen en de kosten die eraan vast zitten. Maar goed, dat zou je bijvoorbeeld bij DOVA kunnen navragen die adviseren rondom de tarieven. Hoewel er natuurlijk geen garantie is dat zij de onderbouwing gaan delen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: N bus abonnement
Ik zal volgend jaar
eens kijken of ik er iets over in de Utrechtse adviesaanvraag m.b.t. tarieven kan vinden toevallig.

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 17:18
Re: N bus abonnement
Alles wat in het voordeel van de reiziger is verdwijnt...buslijnen,abonnement.
Het wordt weer eens tijd dat men het woord dienstverlening gaat gebruiken en de reiziger centraal staat.
Het wordt weer eens tijd dat men het woord dienstverlening gaat gebruiken en de reiziger centraal staat.
-
- Berichten: 5403
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: N bus abonnement
Dat kost geld en de door ons gekozen regering heeft OV niet als prioriteit.
-
- Berichten: 4162
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06
Re: N bus abonnement
Inderdaad. Concessiegrenzen zouden een virtueel iets moeten zijn. Wat maakt mij als reiziger nu uit of bedrijf 1, 2 of 3 de bus regelt. Zelf woon ik een paar haltes van een concessiegrens af en daardoor is 1 saldoreizen het enige dat altijd kan, want geen enkel ander product past op mijn hele reis, maar ook relatief duur. 2. Soms fiets ik maar na de concessiegrenshalte, zodat ik een andere vervoerder kan nemen en dan wel een dagkaart kan kopen, maar 3. de benzineauto kan gewoon overal volgetankt worden.Hainje schreef: ↑di 31 dec 2024, 19:32 Dan nog vind ik dat abonnementen zoals het netabonnement gewoon behouden moet blijven. Zoveel brood vreten die niet en je houdt er toch mensen mee binnen boord die je anders kwijt zou raken naar de auto. (Maar dat lijken ze in de ov-sector maar moeilijk te begrijpen).

Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 26 gasten