N bus abonnement

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
iamthedutchdude

Re: N bus abonnement

Bericht door iamthedutchdude »

Daarnaast pak je met het afschaffen van deze abonnementsvormen juist de reizigers die over concessiegrenzen reizen en dus lastiger van concessiegebonden abonnementsvormen gebruik kunnen maken. Kwalijke zaak dat deze abonnementsvormen verdwijnen.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Volgens mij is er onderzoek gedaan naar het gebruik van deze abonnementen en de kosten die eraan vast zitten. Maar goed, dat zou je bijvoorbeeld bij DOVA kunnen navragen die adviseren rondom de tarieven. Hoewel er natuurlijk geen garantie is dat zij de onderbouwing gaan delen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik zal volgend jaar :mrgreen: eens kijken of ik er iets over in de Utrechtse adviesaanvraag m.b.t. tarieven kan vinden toevallig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Education

Bericht door Education »

Alles wat in het voordeel van de reiziger is verdwijnt...buslijnen,abonnement.
Het wordt weer eens tijd dat men het woord dienstverlening gaat gebruiken en de reiziger centraal staat.
en-es

Bericht door en-es »

Dat kost geld en de door ons gekozen regering heeft OV niet als prioriteit.
Karl

Bericht door Karl »

Hainje schreef: di 31 dec 2024, 19:32 Dan nog vind ik dat abonnementen zoals het netabonnement gewoon behouden moet blijven. Zoveel brood vreten die niet en je houdt er toch mensen mee binnen boord die je anders kwijt zou raken naar de auto. (Maar dat lijken ze in de ov-sector maar moeilijk te begrijpen).
Inderdaad. Concessiegrenzen zouden een virtueel iets moeten zijn. Wat maakt mij als reiziger nu uit of bedrijf 1, 2 of 3 de bus regelt. Zelf woon ik een paar haltes van een concessiegrens af en daardoor is 1 saldoreizen het enige dat altijd kan, want geen enkel ander product past op mijn hele reis, maar ook relatief duur. 2. Soms fiets ik maar na de concessiegrenshalte, zodat ik een andere vervoerder kan nemen en dan wel een dagkaart kan kopen, maar 3. de benzineauto kan gewoon overal volgetankt worden. *O*
Het is een spectrum.
Plaats reactie