Ik heb voor 2024 wat later dan gebruikelijk mijn statistieken uitgezocht, maar bij dezen. Met name de laatste maanden van het jaar laten zich qua OV-kilometers samenvatten met de vraag "Wat doe ik hier nog?". Door een verandering in mijn carrière ben ik in plaats van per openbaar vervoer, met de auto gaan forenzen, en als ik naar mijn fotoarchief kijk is de interesse in OV nog verder verwaterd dan die al was.
Met name in de eerste helft van het jaar heb ik per openbaar vervoer nog wat pleziertripjes gemaakt, maar zonder twijfel mijn hoogtepunt van het jaar was een korte roadtrip van ongeveer 1600 kilometer naar het Schwarzwald met mijn auto, waarbij ik qua rijden in de bergen veel ervaring heb gedaan op een aantal steile klimmetjes van tot wel 18% (18 meter klimmen per 100 meter rijden). Het reisje heeft bij mij naast liefde voor bergrijden de wandelhobby verder aangewakkerd, dus wellicht dat ik dit jaar wat vaker de auto of de trein instap om een dagje ergens te wandelen. Ik doe normaliter niet aan goede voornemens, maar wat vaker de deur uit in het weekend zou er wel eentje zijn voor mij.
Uiterste punten 2024/all-time:
Noord: Orvelte (Nederland)/De Cocksdorp (Nederland)
Oost: Wiesloch-Walldorf (Duitsland)/Athina (Griekenland)
Zuid: Utzenfeld (Duitsland)/Sevilla (Spanje)
West: tweestrijd tussen Zierikzee en Goes

(Nederland)/Santiponce (Spanje)
Bezochte landen: 4 (Nederland, België, Duitsland en Frankrijk), waarvan ik Frankrijk in 2024 voor het eerst bezocht. In totaal staat de teller nu op dertien landen. (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Tsjechië, Zwitserland, Oostenrijk, Liechtenstein, Italië, Slovenië, Griekenland en Spanje). Ik heb in Frankrijk weliswaar nog geen plaatsen bezocht, maar ik heb wel bewijs dat ik in Frankrijk ben geweest, in de vorm van een bankafschrift voor tol die ik op de terugweg vanuit het Schwarzwald moest betalen voor het gebruik van de A4 tussen grofweg Strasbourg en Sarreguemines.
Reiskilometers volgens Google Maps locatiegeschiedenis:
OV: 5361 km
Auto: 19.890 km (waarvan ik ruim 95% zelf achter het stuur zat)
Vliegtuig: 0 km
Lopen en fietsen: ± 705 km
Claims voor geld terug bij vertraging: € 11,00 uit één claim in januari
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022