Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Over ... stallingen

Zou iemand die de adressen weet van de garages van Qbuzz FRL en ZHN deze willen toepassen in deze lijst? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

ZHN is gedaan (althans de locaties, exacte adressen kloppen mogelijk niet).

Heeft Google trouwens zitten hannesen aan die verkorte links? Je krijgt nu een andere 'compacte url' dan voorheen, of ik doe het weer eens niet goed.
Feed the childrens
Hainje

Bericht door Hainje »

Volgens mijn broertje in de IT heeft Google recent e.e.a. 'onder de motorkap' zitten wijzigen. Mijn conclusie hieruit is dat daarom die links mogelijk zijn verkloot.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Ik zie dat de nachtbussen in Oost- en West-Brabant nog steeds op huidig staan op de wiki, terwijl die al een tijdje niet meer hebben gereden. Zal ik die op voormalig zetten of gaan deze nog rijden binnenkort?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik zou ze op voormalig zetten. Is de datum waarop ze voor het laatst reden bekend? Wellicht kun je dat terugvinden in Busposities. Zodra de lijnen weer gaan rijden zou ik ze op actief zetten.

Updates:
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Lijken op 17 december 2022 voor het laatst te hebben gereden, daarna alleen nog tijdens carnaval of koningsnacht.
Hainje

Bericht door Hainje »

Zet die lijnen maar op voormalig, gezien de babystapjes waarmee het reguliere rooster opgeschaald wordt zie ik die nachtbussen de komende paar jaar echt nog niet op de weg verschijnen.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Komen ze in de nieuwe concessies überhaupt nog terug? In het vervoerplan voor West-Brabant van Arriva zag ik geen enkele vermelding van een nachtbus.
Hainje

Bericht door Hainje »

Dat weet ik niet. Al lijkt het mij dat ze bij de provincie wel doorhebben dat een nachtbus eisen de komende jaren ten koste gaat van het aanbod overdag. En dat laatste is toch echt belangrijker.
Bemined

Bericht door Bemined »

De namen van de pagina's over de nieuwe Rotterdamse tramlijnen 3 en 5 zijn inconsequent in gebruik van plaatsnaam als voorvoegsel. Bij lijn 3 staat er een komma na de plaatsnaam en bij lijn 5 niet, en bij lijn 3 is de plaatsnaam voor 'Rotterdam Centraal' weggelaten en bij lijn 5 niet. Wat is hier juist?
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... m_Centraal

Daarnaast vraag ik me af of Opstelspoor Carnisselande vermeld zou moeten worden in de routestrip. Op de tramlijnenkaart van de RET staat deze halte niet, maar op de volledige lijnennetkaart en in de dienstregeling staat het opstelspoor wel als aparte halte vermeld. Ook in de reishistorie van de ov-chipkaart staat het opstelspoor als incheckhalte vermeld als je daar instapt, dus je zou zeggen dat het een officiële halte betreft.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Als ik me niet vergis zouden dat moeten zijn:

Lijn 3 Rotterdam, Beverwaard - Centraal Station
Lijn 5 Barendrecht Carnisselande - Rotterdam Centraal Station

Zie ook: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Help ... ing_lijnen
Bemined

Bericht door Bemined »

Op die pagina wordt het gebruik van een wijknaam alleen bij lijnen binnen één plaats genoemd. Dan zou Barendrecht Carnisselande dus ook niet kloppen maar moet het Barendrecht Waterkant zijn, of Barendrecht Opstelspoor Carnisselande als je de eerste halte uit de dienstregeling hanteert.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik zie eerlijk gezegd geen reden om wijknamen niet ook toe te passen voor lijnen die de plaats uitgaan, dat heb ik persoonlijk al vaker gedaan. Anders krijg je weer inconsistentie als er ook stadslijnen zijn die op dezelfde plek beginnen of eindigen.

In principe hanteer ik voor grotere plaatsen wijknamen (en dan bij alle lijnen) en bij kleinere plaatsen haltenamen, maar daar zit wellicht nog wel wat willekeur in.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: wo 08 jan 2025, 18:28 De namen van de pagina's over de nieuwe Rotterdamse tramlijnen 3 en 5 zijn inconsequent in gebruik van plaatsnaam als voorvoegsel. Bij lijn 3 staat er een komma na de plaatsnaam en bij lijn 5 niet, en bij lijn 3 is de plaatsnaam voor 'Rotterdam Centraal' weggelaten en bij lijn 5 niet. Wat is hier juist?
Dat komt omdat lijn 3 binnen Rotterdam van Beverwaard baar Rotterdam Centraal rijdt en lijn 5 van Carnisselande in Barendrecht naar Rotterdam Centraal in Rotterdam rijdt.
iamthedutchdude schreef: wo 08 jan 2025, 18:54 Als ik me niet vergis zouden dat moeten zijn:

Lijn 3 Rotterdam, Beverwaard - Centraal Station
Lijn 5 Barendrecht Carnisselande - Rotterdam Centraal Station

Zie ook: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Help ... ing_lijnen
Op de pagina staat niet dat je de volledige stationsnaam niet mag gebruiken, alleen dat "Station NS" onwenselijk is.
De RET gebruikt consequent Rotterdam Centraal, maar persoonlijk heb ik er niets op tegen om het in de titel aan te passen naar Centraal Station.
Ik ben alleen benieuwd hoe de rest hierover denkt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Bemined schreef: wo 08 jan 2025, 20:23 Op die pagina wordt het gebruik van een wijknaam alleen bij lijnen binnen één plaats genoemd. Dan zou Barendrecht Carnisselande dus ook niet kloppen maar moet het Barendrecht Waterkant zijn, of Barendrecht Opstelspoor Carnisselande als je de eerste halte uit de dienstregeling hanteert.
Ik bedoelde daar inderdaad:
Lijn 5 Barendrecht Opstelspoor Carnisselande - Rotterdam Centraal Station
Meltrain schreef: wo 08 jan 2025, 21:11 Op de pagina staat niet dat je de volledige stationsnaam niet mag gebruiken, alleen dat "Station NS" onwenselijk is.
De RET gebruikt consequent Rotterdam Centraal, maar persoonlijk heb ik er niets op tegen om het in de titel aan te passen naar Centraal Station.
Ik ben alleen benieuwd hoe de rest hierover denkt.
Ik vind het bij treinstations onwenselijk om het woord Station niet in de paginanaam op te nemen. Maar ik ben inderdaad ook benieuwd naar de meningen van anderen.
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op wo 08 jan 2025, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik zie persoonlijk liever “Centraal Station” in de titel dan “Rotterdam Centraal,” hiermee voorkom je dat je bij “streek”-tramlijnen een dubbele plaatsnaam hebt, in dit geval Rotterdam. Bij de buslijnen gebruiken we toch ook geen Rotterdam Centraal in de titels?

Daarnaast ontbreken bij tramlijn 1 diverse icoontjes in de routestrip. Hoe dit met de andere lijnen zit heb ik nog niet bekeken, maar zou degene die de concessie heeft bijgewerkt volgens de inschrijflijst dit willen aanpassen?

Updates:
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

We zijn inderdaad al een tijdje van dubbele plaatsnamen bij stations af gestapt, volgens mij hebben we dat ooit ergens op het forum besproken. Aanleiding was destijds Qbuzz dat bij elk station de halte "Station <Stationsnaam>" ging noemen zonder echt duidelijke reden (bij de RET is die reden er inderdaad wel).

Herhaalde plaatsnamen komen nu eigenlijk alleen nog voor bij stations met dubbele plaatsnamen, al zijn we daar ook niet helemaal consequent (al is die lijn ook wel het meest idioot lange voorbeeld wat je kunt bedenken als je het wel consequent zou doen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: wo 08 jan 2025, 21:28 Aanleiding was destijds Qbuzz dat bij elk station de halte "Station <Stationsnaam>" ging noemen zonder echt duidelijke reden
Dit is precies wat Arriva sinds de nieuwe dienstregeling in Limburg ook is gaan doen... Ik vermoed eerlijk gezegd vanwege de halteomroep, "de volgende halte is: Station Perron B" is immers ook zo suf. De vorige curiositeit, "Station Arriva" (en daarvoor "Station Veolia") heb ik ook nooit zo op de wiki opgenomen, ook niet in de routestrip. Dat wilde ik ooit wel doen, maar daar is toen discussie over geweest.

Ik heb er nu maar voor gekozen om alles in de routestrips zo te laten als het was, dus "Maastricht, Station", "Maastricht, Station Randwyck", "Kerkrade, Station" (in plaats van oorspronkelijk "Kerkrade, Station Arriva", dus "Centrum" komt daar niet in voor). Of lijkt het jullie wenselijk om daar "Maastricht, Station Maastricht", "Maastricht, Station Maastricht Randwyck" en "Kerkrade, Station Kerkrade Centrum" van te maken? Voor station Beek-Elsloo hanteer ik overigens "Beek, Station" (in plaats van bijvoorbeeld "Beek-Elsloo, Station Beek-Elsloo").
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Plaatsnaam zou ik niet een keer extra doen. Ik gebruik nu in Amersfoort ook gewoon "Amersfoort, Station Schothorst" en "Amersfoort, Station Vathorst" naast "Amersfoort, Centraal Station".
Je laatste voorbeeld is eigenlijk wel vergelijkbaar met Boven-Hardinxveld waar ik "Boven-Hardinxveld, Station" in de routestrip heb staan. (Daar dan weer wel zo gehanteerd door Qbuzz)

Zijn wel altijd lastige gevallen die aan elkaar gegroeide dorpen. Daar hanteer ik maar hetzelfde als de vervoerder (dus bv. "Hardinxveld-Giessendam" als plaatsnaam). Ook al krijg je dan weer op zich bijzondere namen als "Hardinxveld-Giessendam, Station Blauwe Zoom" waar Giessendam niet in de naam van het station zelf voorkomt...
Schapekop in de Keistad

Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

iamthedutchdude schreef: wo 08 jan 2025, 21:13
Bemined schreef: wo 08 jan 2025, 20:23 Op die pagina wordt het gebruik van een wijknaam alleen bij lijnen binnen één plaats genoemd. Dan zou Barendrecht Carnisselande dus ook niet kloppen maar moet het Barendrecht Waterkant zijn, of Barendrecht Opstelspoor Carnisselande als je de eerste halte uit de dienstregeling hanteert.
Ik bedoelde daar inderdaad:
Lijn 5 Barendrecht Opstelspoor Carnisselande - Rotterdam Centraal Station
Dat staat echt superlelijk, dus laten we dat alsjeblieft niet doen. De wijk heet Carnisselande en de RET gebruikt zelf de bestemming Carnisselande, dus waarom zouden we dat niet in de titel zetten?
Milco schreef: wo 08 jan 2025, 21:18 Ik zie persoonlijk liever “Centraal Station” in de titel dan “Rotterdam Centraal,” hiermee voorkom je dat je bij “streek”-tramlijnen een dubbele plaatsnaam hebt, in dit geval Rotterdam. Bij de buslijnen gebruiken we toch ook geen Rotterdam Centraal in de titels?
Bij lijn 44 wel.
Maar ik vind het prima om in de titel "Rotterdam Centraal" te vervangen door "Centraal Station".
Milco schreef: wo 08 jan 2025, 21:18 Daarnaast ontbreken bij tramlijn 1 diverse icoontjes in de routestrip. Hoe dit met de andere lijnen zit heb ik nog niet bekeken, maar zou degene die de concessie heeft bijgewerkt volgens de inschrijflijst dit willen aanpassen?
Na het verwijderen van een omleiding bij de voormalige lijn 24 waren de icoontjes niet teruggeplaatst en ik had blijkbaar niet goed opgelet toen ik de pagina kopieerde om er lijn 1 van te maken. Nu is het hersteld.
Bij lijn 11 (voorheen: 21) stond het er al wel goed.
Daniel schreef: wo 08 jan 2025, 21:28 We zijn inderdaad al een tijdje van dubbele plaatsnamen bij stations af gestapt, volgens mij hebben we dat ooit ergens op het forum besproken.
Misschien is het ook wel handig als de richtlijnen op de Wiki weer eens bijgewerkt worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

@Meltrain: Pas je dan ook de titels van de buslijnen 33 en 44 aan naar Centraal Station, zodat deze overal hetzelfde zijn?

Updates:
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Op de pagina van Asb staat dat de IC 3100 op zondag tot 9:30 naar Vl gaat (en dat is ook zo).
Bij de pagina van de 3100 staat daar niets over, ook niet bij de opmerkingen.

P.S. Het forum heeft ook kuren: Asb <-- wordt gelinkt naar https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Amsterdam_Bijlmer_Arena wat geen tekst heeft, omdat de laatste letter geen hoofdletter is. Een redirect naar https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Amst ... lmer_ArenA lijkt me hier op z'n plaats en de forumlink mag gefixt worden.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Thanks voor het opmerken, dat zal ik aan de seriepagina van de 3100 toevoegen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Redirect heb ik teruggeplaatst, die is hier inderdaad wel nuttig gezien de typfout die vaak in de link gemaakt zal worden.
(Garantie tot de deur dat de redirect-politie 'm niet gelijk weer opruimt op de wiki, daar zijn we op OVNL soms wel heel streng in)
Schapekop in de Keistad

huibf
Donateur

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: ma 06 jan 2025, 12:00 Komen ze in de nieuwe concessies überhaupt nog terug? In het vervoerplan voor West-Brabant van Arriva zag ik geen enkele vermelding van een nachtbus.
Nachtbussen hebben nooit als eis in de concessie gestaan. Nu ook niet. De vervoerder mag ze natuurlijk wel aanbieden.
Plaats reactie