Zou iemand die de adressen weet van de garages van Qbuzz FRL en ZHN deze willen toepassen in deze lijst?

Dat komt omdat lijn 3 binnen Rotterdam van Beverwaard baar Rotterdam Centraal rijdt en lijn 5 van Carnisselande in Barendrecht naar Rotterdam Centraal in Rotterdam rijdt.Bemined schreef: ↑wo 08 jan 2025, 18:28 De namen van de pagina's over de nieuwe Rotterdamse tramlijnen 3 en 5 zijn inconsequent in gebruik van plaatsnaam als voorvoegsel. Bij lijn 3 staat er een komma na de plaatsnaam en bij lijn 5 niet, en bij lijn 3 is de plaatsnaam voor 'Rotterdam Centraal' weggelaten en bij lijn 5 niet. Wat is hier juist?
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... m_Centraal
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... m_Centraal
Op de pagina staat niet dat je de volledige stationsnaam niet mag gebruiken, alleen dat "Station NS" onwenselijk is.iamthedutchdude schreef: ↑wo 08 jan 2025, 18:54 Als ik me niet vergis zouden dat moeten zijn:
Lijn 3 Rotterdam, Beverwaard - Centraal Station
Lijn 5 Barendrecht Carnisselande - Rotterdam Centraal Station
Zie ook: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Help ... ing_lijnen
Ik bedoelde daar inderdaad:Bemined schreef: ↑wo 08 jan 2025, 20:23 Op die pagina wordt het gebruik van een wijknaam alleen bij lijnen binnen één plaats genoemd. Dan zou Barendrecht Carnisselande dus ook niet kloppen maar moet het Barendrecht Waterkant zijn, of Barendrecht Opstelspoor Carnisselande als je de eerste halte uit de dienstregeling hanteert.
Ik vind het bij treinstations onwenselijk om het woord Station niet in de paginanaam op te nemen. Maar ik ben inderdaad ook benieuwd naar de meningen van anderen.Meltrain schreef: ↑wo 08 jan 2025, 21:11 Op de pagina staat niet dat je de volledige stationsnaam niet mag gebruiken, alleen dat "Station NS" onwenselijk is.
De RET gebruikt consequent Rotterdam Centraal, maar persoonlijk heb ik er niets op tegen om het in de titel aan te passen naar Centraal Station.
Ik ben alleen benieuwd hoe de rest hierover denkt.
Dit is precies wat Arriva sinds de nieuwe dienstregeling in Limburg ook is gaan doen... Ik vermoed eerlijk gezegd vanwege de halteomroep, "de volgende halte is: Station Perron B" is immers ook zo suf. De vorige curiositeit, "Station Arriva" (en daarvoor "Station Veolia") heb ik ook nooit zo op de wiki opgenomen, ook niet in de routestrip. Dat wilde ik ooit wel doen, maar daar is toen discussie over geweest.
Dat staat echt superlelijk, dus laten we dat alsjeblieft niet doen. De wijk heet Carnisselande en de RET gebruikt zelf de bestemming Carnisselande, dus waarom zouden we dat niet in de titel zetten?iamthedutchdude schreef: ↑wo 08 jan 2025, 21:13Ik bedoelde daar inderdaad:Bemined schreef: ↑wo 08 jan 2025, 20:23 Op die pagina wordt het gebruik van een wijknaam alleen bij lijnen binnen één plaats genoemd. Dan zou Barendrecht Carnisselande dus ook niet kloppen maar moet het Barendrecht Waterkant zijn, of Barendrecht Opstelspoor Carnisselande als je de eerste halte uit de dienstregeling hanteert.
Lijn 5 Barendrecht Opstelspoor Carnisselande - Rotterdam Centraal Station
Bij lijn 44 wel.Milco schreef: ↑wo 08 jan 2025, 21:18 Ik zie persoonlijk liever “Centraal Station” in de titel dan “Rotterdam Centraal,” hiermee voorkom je dat je bij “streek”-tramlijnen een dubbele plaatsnaam hebt, in dit geval Rotterdam. Bij de buslijnen gebruiken we toch ook geen Rotterdam Centraal in de titels?
Na het verwijderen van een omleiding bij de voormalige lijn 24 waren de icoontjes niet teruggeplaatst en ik had blijkbaar niet goed opgelet toen ik de pagina kopieerde om er lijn 1 van te maken. Nu is het hersteld.
Misschien is het ook wel handig als de richtlijnen op de Wiki weer eens bijgewerkt worden?
Nachtbussen hebben nooit als eis in de concessie gestaan. Nu ook niet. De vervoerder mag ze natuurlijk wel aanbieden.regenmaker schreef: ↑ma 06 jan 2025, 12:00 Komen ze in de nieuwe concessies überhaupt nog terug? In het vervoerplan voor West-Brabant van Arriva zag ik geen enkele vermelding van een nachtbus.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten