Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
CSA2
Berichten: 252
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CSA2 »

Kleine concessies zijn veel moeilijker rendabel te rijden. Het probleem zit niet in de grootte maar in de eisen/beloftes die gedaan worden. Er hoeft maar 1 ding weg te vallen en alles valt als een kaartenhuis in elkaar. Handiger is het om een concessie in de zomer te starten zodat iedereen went aan de nieuwe werkgever e.d. en in december de eerste wijzigingen doorvoeren. Zo heeft iedereen wat meer lucht.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door The Greyhound »

Kleine concessies zijn juist veel makkelijker te implementeren gezien hun omvang en complexiteit. Een kleine concessie zal een veel homogener gebied hebben. Het biedt je als vervoerder ook de mogelijkheid om een qua leeftijd veel homogener wagenpark op te bouwen en bussen van verschillende leeftijden in te zetten in een concessie.
Het biedt de opdrachtgever aan de andere kant de mogelijkheid om een bedrijf dat er echt een potje van maakt makkelijker de wacht aan te zeggen en de concessie te ontnemen.
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6589
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door dylanwild94 »

Eigenlijk gewoon weer terug naar de stadsregio's.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16024
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

The Greyhound schreef: di 07 jan 2025, 18:06 Het probleem zit hem in de omvang van de concessies in Nederland, die moeten veel kleiner worden. Dat er op Schiphol en in Schoonhoven bussen van dezelfde concessie moeten rijden is echt nergens voor nodig.
En dan kijk ik met een schuin oog naar de Europese Unie. Want die zijn in de jaren 90 van de vorige eeuw begonnen met het systeem van marktwerking en openbare aanbestedingen.

Voor het openbaar vervoer had men het moeten laten zoals het was.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13645
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

Waarvan ik wel begrepen heb dat Nederland het spel als enige lid van de unie exact volgens de regels speelt, terwijl andere landen er een loopje mee nemen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16024
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Ja ... wij moeten weer de braafste jongen van de klas zijn :s .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13645
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

:Y
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
CSA2
Berichten: 252
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CSA2 »

The Greyhound schreef: wo 08 jan 2025, 09:43 Kleine concessies zijn juist veel makkelijker te implementeren gezien hun omvang en complexiteit. Een kleine concessie zal een veel homogener gebied hebben. Het biedt je als vervoerder ook de mogelijkheid om een qua leeftijd veel homogener wagenpark op te bouwen en bussen van verschillende leeftijden in te zetten in een concessie.
Het biedt de opdrachtgever aan de andere kant de mogelijkheid om een bedrijf dat er echt een potje van maakt makkelijker de wacht aan te zeggen en de concessie te ontnemen.
Dat zijn echt kulredenen. Als je bijv. Noord-Holland in 6 ipv. 3 concessies zou delen dan krijg je gebieden die niemand wil rijden. Door een grotere concessie zorg je ervoor dat je juist makkelijker met geld kan schuiven als vervoerder. Rondom Haarlem wordt nog redelijk verdient en dat kan je dan juist weer uitsmeren over de landelijke gebieden boven Alkmaar/Hoorn waar er minder of niet wordt verdient.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door The Greyhound »

Dat is een kwestie van de juiste vergoedingen aan een concessie koppelen. Dan zou een concessie Haarlem zichzelf meer zelf moeten kunnen bedruipen dan een concessie Noord Holland Noord bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 13645
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Hainje »

Ik heb in het verleden eigenlijk nooit de indruk gehad dat vervoersbedrijven ergens niet wilden rijden omdat de kavels zo klein waren.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Gebruikersavatar
dylanwild94
Donateur
Berichten: 6589
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door dylanwild94 »

Kijk naar Zeeland. best een groot gebied en eigenlijk staat niet echt een vervoerder te springen om daar te gaan rijden.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22811
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Meltrain »

The Greyhound schreef: wo 08 jan 2025, 09:43 Het biedt je als vervoerder ook de mogelijkheid om een qua leeftijd veel homogener wagenpark op te bouwen en bussen van verschillende leeftijden in te zetten in een concessie.
Is dit geen contradictie?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4581
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

dylanwild94 schreef: wo 08 jan 2025, 20:06 Kijk naar Zeeland. best een groot gebied en eigenlijk staat niet echt een vervoerder te springen om daar te gaan rijden.
Heeft dat niet meer te maken met het plan? Ik verwacht dat een vervoerder best wat moois had kunnen maken ervan.

Echter, hoe erg is het tekort in personeel?
Marijnvdm
Donateur
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 15:17
Locatie: Voorhout

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Marijnvdm »

Er staat een iets gewijzigde lijnennetkaart online, helaas nog steeds vol met fouten maar nu net iets minder -0-
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1242
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Er is ook ineens een buurtbuzz lijn 729 verschenen nabij Hazerswoude-Dorp :shock: :shock:

edit: Er is al eens over bericht blijkbaar.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
sirvinniei
Berichten: 3777
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door sirvinniei »

Ehhhm, je hebt toch al de 187 tussen Hazerswoude en Boskoop?
Ik heb geen onderschrift
Michael
Berichten: 12083
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Michael »

nvdw schreef: vr 03 jan 2025, 20:01
vries809 schreef: vr 03 jan 2025, 19:00 Dus op lijn 183 werd als lijnnummer 165 getoond en een bestemming van Arriva-buurt-/belbus 194 in de Achterhoek...
In de ex-Arrivabussen zit nog een handmatig te bedienen filmkast (Gorba voor intimi). Handig, want dan kan je in elk geval het lijnnummer filmen zodat je niet van een papiertje achter de voorruit afhankelijk bent. De bestemmingen voor ZHN zijn alleen nooit ingeprogrammeerd. Dat was voor Arriva ook niet nodig want die werden automatisch vanuit de boordcomputer aangestuurd.

De oude bestemmingscodes (uit de tijd dat je dat bij Arriva nog wel handmatig in moest stellen) zitten er wel in, waaronder die van het oude DAV-gebied, Friesland en Groningen, Waterland, HWGO, Brabant en waarschijnlijk dus ook de Achterhoek. Het zou me niets verbazen als Sinderen Klok bestemmingscode 165 heeft; die vergissing is zo gemaakt.
Ik heb bestemmingscode 165 even geprobeerd maar dat is de code voor Prinsenbeek.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1242
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

sirvinniei schreef: do 09 jan 2025, 06:59 Ehhhm, je hebt toch al de 187 tussen Hazerswoude en Boskoop?
Klopt, maar deze buurtbus maakt een rondje door Hazerswoude en pakt een route meer binnendoor.
Afbeelding
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
jor[D]1
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door jor[D]1 »

187 sluit ook niet echt aan op de trein
ThatPCDude schreef: do 09 jan 2025, 00:54 Er is ook ineens een buurtbuzz lijn 729 verschenen nabij Hazerswoude-Dorp :shock: :shock:

edit: Er is al eens over bericht blijkbaar.
2 weken geleden had de chauffeur van de boskoopse buurtbus het er ook over dat de buurtbus in hazerswoude binnenkort ging rijden. Zal dus wel heel binnenkort zijn dan.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Milco »

Hoezo sluit lijn 187 niet aan op de trein? Aankomst in Boskoop is om :11 en :41, trein vertrekt om :15 en :45 in beide richtingen. Andersom arriveren de treinen om :14 en :44 in Boskoop en vertrekt lijn 187 daar meestal om :17 en :47.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1242
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

De hele reden dat wij een keertijd hebben tussen de vier en negen minuten op Boskoop is om aan te sluiten op de treinen beide kanten op...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
jor[D]1
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 08:51

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door jor[D]1 »

Hmm. Bus zal dan wel vertraagd zijn geweest.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16024
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Het is wel een gemiste kans dat er in het noorden van Waddinxveen geen bussen rijden :shock: :s .
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10202
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Milco »

Waarom zou er een bus moeten rijden bovenop de frequente treinverbinding met omliggende plaatsen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 16024
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Omdat sommige (nieuwbouw) wijken in noord Waddinxveen niet op loopafstand van een station liggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten