Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Berichten: 252
- Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Kleine concessies zijn veel moeilijker rendabel te rijden. Het probleem zit niet in de grootte maar in de eisen/beloftes die gedaan worden. Er hoeft maar 1 ding weg te vallen en alles valt als een kaartenhuis in elkaar. Handiger is het om een concessie in de zomer te starten zodat iedereen went aan de nieuwe werkgever e.d. en in december de eerste wijzigingen doorvoeren. Zo heeft iedereen wat meer lucht.
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Kleine concessies zijn juist veel makkelijker te implementeren gezien hun omvang en complexiteit. Een kleine concessie zal een veel homogener gebied hebben. Het biedt je als vervoerder ook de mogelijkheid om een qua leeftijd veel homogener wagenpark op te bouwen en bussen van verschillende leeftijden in te zetten in een concessie.
Het biedt de opdrachtgever aan de andere kant de mogelijkheid om een bedrijf dat er echt een potje van maakt makkelijker de wacht aan te zeggen en de concessie te ontnemen.
Het biedt de opdrachtgever aan de andere kant de mogelijkheid om een bedrijf dat er echt een potje van maakt makkelijker de wacht aan te zeggen en de concessie te ontnemen.
- dylanwild94
- Donateur
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Eigenlijk gewoon weer terug naar de stadsregio's.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
- ODRAIL
- Berichten: 16024
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
En dan kijk ik met een schuin oog naar de Europese Unie. Want die zijn in de jaren 90 van de vorige eeuw begonnen met het systeem van marktwerking en openbare aanbestedingen.The Greyhound schreef: ↑di 07 jan 2025, 18:06 Het probleem zit hem in de omvang van de concessies in Nederland, die moeten veel kleiner worden. Dat er op Schiphol en in Schoonhoven bussen van dezelfde concessie moeten rijden is echt nergens voor nodig.
Voor het openbaar vervoer had men het moeten laten zoals het was.
- Hainje
- Berichten: 13645
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Waarvan ik wel begrepen heb dat Nederland het spel als enige lid van de unie exact volgens de regels speelt, terwijl andere landen er een loopje mee nemen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- ODRAIL
- Berichten: 16024
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ja ... wij moeten weer de braafste jongen van de klas zijn
.

- Hainje
- Berichten: 13645
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Berichten: 252
- Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dat zijn echt kulredenen. Als je bijv. Noord-Holland in 6 ipv. 3 concessies zou delen dan krijg je gebieden die niemand wil rijden. Door een grotere concessie zorg je ervoor dat je juist makkelijker met geld kan schuiven als vervoerder. Rondom Haarlem wordt nog redelijk verdient en dat kan je dan juist weer uitsmeren over de landelijke gebieden boven Alkmaar/Hoorn waar er minder of niet wordt verdient.The Greyhound schreef: ↑wo 08 jan 2025, 09:43 Kleine concessies zijn juist veel makkelijker te implementeren gezien hun omvang en complexiteit. Een kleine concessie zal een veel homogener gebied hebben. Het biedt je als vervoerder ook de mogelijkheid om een qua leeftijd veel homogener wagenpark op te bouwen en bussen van verschillende leeftijden in te zetten in een concessie.
Het biedt de opdrachtgever aan de andere kant de mogelijkheid om een bedrijf dat er echt een potje van maakt makkelijker de wacht aan te zeggen en de concessie te ontnemen.
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Dat is een kwestie van de juiste vergoedingen aan een concessie koppelen. Dan zou een concessie Haarlem zichzelf meer zelf moeten kunnen bedruipen dan een concessie Noord Holland Noord bijvoorbeeld.
- Hainje
- Berichten: 13645
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik heb in het verleden eigenlijk nooit de indruk gehad dat vervoersbedrijven ergens niet wilden rijden omdat de kavels zo klein waren.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- dylanwild94
- Donateur
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Kijk naar Zeeland. best een groot gebied en eigenlijk staat niet echt een vervoerder te springen om daar te gaan rijden.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Is dit geen contradictie?The Greyhound schreef: ↑wo 08 jan 2025, 09:43 Het biedt je als vervoerder ook de mogelijkheid om een qua leeftijd veel homogener wagenpark op te bouwen en bussen van verschillende leeftijden in te zetten in een concessie.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Heeft dat niet meer te maken met het plan? Ik verwacht dat een vervoerder best wat moois had kunnen maken ervan.dylanwild94 schreef: ↑wo 08 jan 2025, 20:06 Kijk naar Zeeland. best een groot gebied en eigenlijk staat niet echt een vervoerder te springen om daar te gaan rijden.
Echter, hoe erg is het tekort in personeel?
-
- Donateur
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 15:17
- Locatie: Voorhout
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Er staat een iets gewijzigde lijnennetkaart online, helaas nog steeds vol met fouten maar nu net iets minder 

- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Er is ook ineens een buurtbuzz lijn 729 verschenen nabij Hazerswoude-Dorp

edit: Er is al eens over bericht blijkbaar.


edit: Er is al eens over bericht blijkbaar.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 3777
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ehhhm, je hebt toch al de 187 tussen Hazerswoude en Boskoop?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 12083
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Ik heb bestemmingscode 165 even geprobeerd maar dat is de code voor Prinsenbeek.nvdw schreef: ↑vr 03 jan 2025, 20:01In de ex-Arrivabussen zit nog een handmatig te bedienen filmkast (Gorba voor intimi). Handig, want dan kan je in elk geval het lijnnummer filmen zodat je niet van een papiertje achter de voorruit afhankelijk bent. De bestemmingen voor ZHN zijn alleen nooit ingeprogrammeerd. Dat was voor Arriva ook niet nodig want die werden automatisch vanuit de boordcomputer aangestuurd.
De oude bestemmingscodes (uit de tijd dat je dat bij Arriva nog wel handmatig in moest stellen) zitten er wel in, waaronder die van het oude DAV-gebied, Friesland en Groningen, Waterland, HWGO, Brabant en waarschijnlijk dus ook de Achterhoek. Het zou me niets verbazen als Sinderen Klok bestemmingscode 165 heeft; die vergissing is zo gemaakt.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Klopt, maar deze buurtbus maakt een rondje door Hazerswoude en pakt een route meer binnendoor.sirvinniei schreef: ↑do 09 jan 2025, 06:59 Ehhhm, je hebt toch al de 187 tussen Hazerswoude en Boskoop?

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 08:51
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
187 sluit ook niet echt aan op de trein
2 weken geleden had de chauffeur van de boskoopse buurtbus het er ook over dat de buurtbus in hazerswoude binnenkort ging rijden. Zal dus wel heel binnenkort zijn dan.ThatPCDude schreef: ↑do 09 jan 2025, 00:54 Er is ook ineens een buurtbuzz lijn 729 verschenen nabij Hazerswoude-Dorp![]()
edit: Er is al eens over bericht blijkbaar.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hoezo sluit lijn 187 niet aan op de trein? Aankomst in Boskoop is om :11 en :41, trein vertrekt om :15 en :45 in beide richtingen. Andersom arriveren de treinen om :14 en :44 in Boskoop en vertrekt lijn 187 daar meestal om :17 en :47.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
De hele reden dat wij een keertijd hebben tussen de vier en negen minuten op Boskoop is om aan te sluiten op de treinen beide kanten op...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 08:51
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Hmm. Bus zal dan wel vertraagd zijn geweest.
- ODRAIL
- Berichten: 16024
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Het is wel een gemiste kans dat er in het noorden van Waddinxveen geen bussen rijden
.


-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Waarom zou er een bus moeten rijden bovenop de frequente treinverbinding met omliggende plaatsen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- ODRAIL
- Berichten: 16024
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Omdat sommige (nieuwbouw) wijken in noord Waddinxveen niet op loopafstand van een station liggen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten