Dan moet de forumlink vanuit Asb verbeterd worden.
Waarom zou je redirects opruimen? Op Wikipedia is men daar juist heel terughoudend in.
Dat snap ik dus ook niet in alle gevallen. Bij lijnpagina's wel gezien hernoemingen (waarbij de redirect ontstaat) veelal dienen om de paginanaam weer voor een actuele lijn te kunnen gebruiken (en dan zit zo'n redirect in de weg).
*neemt shotje*
De lijnnummers worden dus wel in de communicatie gebruikt, gezien ze gewoon in de bestandsnaam van de lijnfolder staan net als alle andere lijnen (en hooguit afwijken bij lijnnummers dubbel voorkomen). En dat is dus ook de enige publiekscommunicatie over de dienstregeling van de MLL.iamthedutchdude schreef: ↑ma 13 jan 2025, 16:55 Hoe gaan we om met interne lijnnummers als een lijn geen eigen lijnnummer heeft (oftewel: een lijnnummer dat ook in de publiekscommunicatie gebruikt wordt)? Plaatsen we die wel of niet op de wiki, en indien wel: waar?
En juist door die uitzonderingen weet je dus ook niet zeker dat die lijnnummers wel daadwerkelijk 471 en 472 zouden zijn. De lijnnummers hadden net zo goed lijn 71 en lijn 72 kunnen zijn, of lijn 1 en lijn 2.
Alsof de lijnfolder en de dienstregelingsmodule de enige plekken zijn waar lijnnummers te zien zijn... Overigens staat van alle lijnen het lijnnummer op het voorblad van de lijnfolder. Op het voorblad van de lijnfolder van de MerwedeLingeLijn prijkt geen lijnnummer (wat ook niet gek is, aangezien die niet bestaat). Dat zou dus nog een extra indicatie moeten zijn dat de treinen op de MerwedeLingeLijn geen lijnnummer hebben.
Ik doe zo moeilijk omdat ik het heel vervelend vind dat er foutieve informatie op de wiki staat. Nog vervelender vind ik het dat die informatie terugkeert onder de vermelding "zie forum", terwijl de discussie daar nog niet afgelopen was en ik toch redelijk duidelijk aangaf dat dit toch echt alleen interne lijnnummers waren.
Hier kan ik me in elk geval in vinden: een treinserienummer heeft toch hetzelfde effect als een lijnnummer en deze wordt ook breder ingezet dan alleen in de metadata.
Nouja, het zijn R-net lijnen in Zuid-Holland dus die 4xx-nummers zijn wel logisch (en in lijn met de rest)iamthedutchdude schreef: ↑ma 13 jan 2025, 19:53 En juist door die uitzonderingen weet je dus ook niet zeker dat die lijnnummers wel daadwerkelijk 471 en 472 zouden zijn. De lijnnummers hadden net zo goed lijn 71 en lijn 72 kunnen zijn, of lijn 1 en lijn 2.
Echter is het binnen Qbuzz juist wel altijd het lijnnummer als dat niet meermaals voorkomt, daar is Qbuzz juist uniek in.Om duidelijk te zijn: de genoemde codes 471 en 472 in die bestandsnamen zijn de LineId's van de lijnen in de NeTEx NL-standaard. Dit is een identificatieveld, dus:Daarmee kan het dus niet het lijnnummer zijn, want er zijn genoeg gebieden met meerdere stadsdiensten en dus meerdere lijnen 1.
- dat veld moet een waarde bevatten, en
- deze moet uniek zijn binnen het NeTEx-bestand (en mogelijk zelfs binnen Nederland, maar dat zou ik moeten opzoeken).
Bij Arriva zie ik juist totaal geen relatie, kijk maar eens naar de lijnen 1 in Limburg (die eindigen juist geen van allen op 001)Arriva lost dat anders op: die geven elke lijn een 4- of 5-cijferige code. Eerst voor de regio een 1- of 2-cijferig nummer en vervolgens aangevuld met het lijnnummer in 3 cijfers.
De discussie was nog niet eens begonnen. Dat ik het aangepast heb was op basis van de inhoudelijker reacties van andere gebruikers.Ik doe zo moeilijk omdat ik het heel vervelend vind dat er foutieve informatie op de wiki staat. Nog vervelender vind ik het dat die informatie terugkeert onder de vermelding "zie forum", terwijl de discussie daar nog niet afgelopen was en ik toch redelijk duidelijk aangaf dat dit toch echt alleen interne lijnnummers waren.
Lijn 360 rijdt al met R•NET-frequenties: 5xpu in de spits, 4xpu overdag en op zaterdag én zondag overdag (al beginnen ze in het weekend pas om 11:00 met 4xpu frequentie).Er werd eerst gereden met beperkte frequenties, die op een later moment opgewaardeerd zullen worden naar bij het Randstadnet passende frequenties, evenredig aan het aantal opgeleverde woningen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten