Opdrachtgeverschap lijn 99 gaat over naar de provincie Noord-Brabant. In de huidige concessie zijn de provincies Noord-Brabant en Gelderland samen opdrachtgever voor de lijn Uden - Grave - Nijmegen. Hierbij valt het deel Grave - Nijmegen in de concessie Arnhem-Nijmegen. De provincie Noord-Brabant wil graag dat de hele lijn in hun nieuwe concessie Oost-Brabant komt. Hiermee kunnen zij het netwerk in hun concessie beter door ontwikkelen. Afgesproken is dat de provincie Gelderland nog maximaal 10 jaar een exploitatiebijdrage betaalt aan de provincie Noord-Brabant. Uitgangspunt is dat de bussen op lijn 99 zero emissie zullen zijn. Met de provincie Noord-Brabant is eveneens afgesproken dat tariefkortingen voor bepaalde doelgroepen die de vervoerder voor de concessie in Gelderland afsluit met de gemeente Nijmegen ook geldig zijn in de bussen die in opdracht van de provincie Noord-Brabant rijden.regenmaker schreef: ↑vr 05 jul 2024, 18:02 Ik vind het vooral opvallend dat de ComfortRRReislijn 302 als B-lijn wordt bestempeld. Volgens mij was het in de concessie IJssel-Vecht nog een A-lijn en ook qua reizigersaantallen is het meer een A dan B-lijn.
Ik ben ook benieuwd of de 99 een nieuw lijnnummer krijgt zoals bij de concessie Oost-Brabant in het PvE beschreven staat. Die concessies gaan een half jaar na elkaar in.
Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
-
- Donateur
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
- Locatie: Eindhoven
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Nee, dat is WERV.
Foodvalley is een samenwerkingsverband tussen Ede, Veenendaal, Wageningen, Rhenen, Nijkerk, Scherpenzeel en Renswoude. Een derde van deze gemeenten valt binnen de concessie, buurtbusjes niet meegeteld.
Dus MichOV heeft gelijk, het is een ontzettend rare naam voor de concessie
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 18:51
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Huh. Trolleybus niet ouder dan 15 jaar?
Maar CNG mogen niet ouder dan 17 jaar zijn.
Wat is dat voor onzin. Trolley gaat makkelijk veel langer mee.
Maar dan wel oude CNG rammelbakken toestaan. Bijzondere gedachten.
Verder wel mooi dat ze niet direct ZE eisen. Maar nieuwe CNG toestaan om geleidelijk om te gaan naar ZE.
Zou mooi zijn als de Trolley 2.0 uitgebreid gaat worden.
Wellicht weer trolley in Nijmegen.
Maar CNG mogen niet ouder dan 17 jaar zijn.
Wat is dat voor onzin. Trolley gaat makkelijk veel langer mee.
Maar dan wel oude CNG rammelbakken toestaan. Bijzondere gedachten.
Verder wel mooi dat ze niet direct ZE eisen. Maar nieuwe CNG toestaan om geleidelijk om te gaan naar ZE.
Zou mooi zijn als de Trolley 2.0 uitgebreid gaat worden.
Wellicht weer trolley in Nijmegen.
-
- Berichten: 1988
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Wel even de kanttekening dat de huidige oudste trolleybussen ook aangeboden worden voor overname, en die mogen tot hun 20ste doorrijden. (Eis 6.2.1). De provincie kan voor andere trolleys overigens ontheffing verlenen om er ook langer dan 15 jaar mee door te rijden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Je vergeet Barneveld. Met Ede, Wageningen, Nijkerk, Scherpenzeel en Barneveld valt dus de helft van de gemeenten onder een Gelderse concessie.sirvinniei schreef: ↑di 07 jan 2025, 18:13 Foodvalley is een samenwerkingsverband tussen Ede, Veenendaal, Wageningen, Rhenen, Nijkerk, Scherpenzeel en Renswoude. Een derde van deze gemeenten valt binnen de concessie, buurtbusjes niet meegeteld.
Maar Nijkerk heeft op één buurtbus na juist alleen lijnen uit IJssel-Vecht. En Scherpenzeel ligt formeel nu wel in Veluwe Zuid, maar heeft op de buurt- en schoolbus na alleen Utrechtse bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Ja, inderdaad. Tot het begin van de huidige concessie reden er zelfs nog trolleybussen uit 1989.The Greyhound schreef: ↑di 07 jan 2025, 17:36 Opmerkelijk dat trolleybussen een maximale leeftijd mogen hebben van 15 jaar. In de praktijk gaan die makkelijk langer mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
De initiële leeftijd is 15 jaar, maar er kan ontheffing hier voor gevraagd worden. Daarnaast is het nu ook mogelijk om de 5234-5242 over te nemen. Deze zullen dan nog tot 2029 mogen blijven rijden. (uiteraard is het zo dat als het Hermes blijft, deze bussen niet overgenomen hoeven te worden en mogen alsnog tot 2029 blijven rijden). Die redenatie is niet heel duidelijk. Vandaag komt de eerste nota van inlichtingen beschikbaar, als het goed is krijg ik daar ook inzage in en kunnen er aanvullende vragen gesteld worden.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Maar goed, de provincie Gelderland is wel hardleers want ze denken dat 11 maand voldoende tijd voor de implementatie is. Even voor de duidelijkheid: voor de provincie Utrecht is de implementatietijd 14 maanden (oktober 2024-december 2025). En dat terwijl een echt nieuwe vervoerder ca 300 bussen moet aanschaffen voor een groot concessiegebied. Alleen 50 trolleys kunnen ze direct paraat hebben.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 616
- Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Zo gaan ze Transdev wel heel erg voortrekken,
Als de eisen onrealistisch zijn kan je er nu al op rekenen dat er bezwaren komen.
Als de eisen onrealistisch zijn kan je er nu al op rekenen dat er bezwaren komen.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
Dus eigenlijk zou Transdev dezelfde marktconforme prijs moeten betalen voor die trolly's als ze die bussen ook willen gebruiken in de nieuwe concessie als wanneer een andere vervoerder met die bussen wilt rijden. Alleen kunnen ze zich niet zelf die prijs betalen natuurlijk, maar zou dat dan aan de provincie betaald moeten worden, ofzo...? Om het speelveld eerlijk te houden.
Nou scheelt het dat er waarschijnlijk toch voor een deel CNG bussen aangeschaft gaan worden, dat is vermoedelijk makkelijker te leveren en te implementeren dan E-bussen.
Nou scheelt het dat er waarschijnlijk toch voor een deel CNG bussen aangeschaft gaan worden, dat is vermoedelijk makkelijker te leveren en te implementeren dan E-bussen.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03
Re: Concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley (2026-2036)
In de boekhouding betaald Transdev dat ook. Als Transdev de bussen behouden dan missen ze de inkomsten die ze bij een andere vervoerder uit de verkoop zouden ontvangen. Het enige wat ze besparen zijn de kosten om de voertuigen over te schrijven en er nieuwe boordapparatuur in te bouwen.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Provincie Gelderland heeft richtlijnen opgesteld voor het ontwerp van de Arnhemse trolleybus in de RRReis formule:

https://brandguide.rrreis.nl/node/126
Met een blauw dak, omdat daar een motie bij Provinciale Staten over was aangenomen. Maar de politiek is er niet content mee:

https://brandguide.rrreis.nl/node/126
Met een blauw dak, omdat daar een motie bij Provinciale Staten over was aangenomen. Maar de politiek is er niet content mee:
De Gelderlander schreef: Onvrede over ‘Ernems blauw’ van nieuwe trolley: ‘Dit hebben we niet bedoeld’
De ‘Ernems blauwe’ kleur van Arnhemse trolleybussen dreigde te verdwijnen en daarom dwong de Gelderse politiek het provinciebestuur dat te voorkomen. Maar ook een nieuw ontwerp voor de karakteristieke bussen valt nu niet in de smaak. ,,Dit zijn witte bussen met een blauw dak.”
https://www.gelderlander.nl/arnhem/onvr ... a84981d08/ (premium artikel)
-
- Berichten: 498
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
De politiek moet niet zo lopen zeuren het is een prachtige kleur zo die bus beter dan dat besmettelijke hele witte!!



- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Eerlijk gezegd vindt ik dat er beter uit zien dan de huidige Breng-uitvoering. Wat een hoop bestemmingsdisplays op die bus trouwens 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Vind het dan wel weer jammer dat ze voor de branding niet voor TrolleyRRReis gekozen hebben als naam
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
- Locatie: Helmond
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Wat mij opvalt: geen comfortRRReis. 

-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
De stadstrolley hoort natuurlijk niet comfortabel te zijn. 
In de brandguide staat trouwens dat de trolley naar Wageningen wél comfortRRReis is.
Enneh... waarom praten we hierover in Veluwe-Zuid?

In de brandguide staat trouwens dat de trolley naar Wageningen wél comfortRRReis is.
Enneh... waarom praten we hierover in Veluwe-Zuid?
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
TRRRolleyRRReis
En zo handig geplaatst

Nul aan de in-/uitstapzijde en 4 aan de andere kant.
Ik denk niet dat plaatsing van de displays bij de richtlijnen hoort. ZIjn waarschijnlijk ontsproten aan wat niet-doordachte creative vrijheid van de plaatjesmaker.
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Aangezien trolleys in de toekomst toch steeds meer overgaan in gewone lijnen met trolley 2.0 verbaast me dat geen eens zo enorm.
Gezien de ontwikkeling van elektrische voertuigen vermoed ik zelfs dat de trolleykabels uiteindelijk vooral gebruikt worden als een makkelijke manier om rijdend te laten in plaats van stilstaand.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
En we hebben een winnaar. Dat is precies hoe het in de toekomst gaat worden in de regio Arnhem/Nijmegen/Foodvalley. Als je alle plannen van de gemeentes Arnhem en Nijmegen met aanpassen infrastructuur legt naast mogelijkheden om aan bovenleiding op te laden, (inductie via de rijbaan is nog vele malen duurder) dan zie je dat het maken van busbanen op de Oranjesingel in Nijmegen al een stap in de richting is van het mogelijk maken van een stuk bovenleiding tussen de Waalbrug en, bijvoorbeeld, Heijendaal.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Bovenleiding op de route is nog niet eens vereist: zo kan je ook een trolley op het eindpunt laden 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 8482
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
@beheer; wellicht even alles van TrolleyRRReis verplaatsen naar het topic over nieuwe concessie Foodvalley?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 18:51
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Maar de trolley in Arnhem valt toch sinds dat trolley 2000 plan onder HOV?
Dus gewoon comfort RRReis op de trolley?
Dus gewoon comfort RRReis op de trolley?
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
ComfortRRReis is voorbehouden aan streeklijnen en niet aan stadslijnen. Ondanks dat de stadslijnen HOV zijn.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2023-2026)
Behalve dan lijn 352; is (deels) ook een trolley maar heeft wel de ComfortRRReis huisstijl. Weet niet of die in de toekomst ook (deels) op stadslijnen worden ingezet, was wel de ambitie volgens mij
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten