Concessie Regio Utrecht
-
- Berichten: 4412
- Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Re: Concessie Regio Utrecht
Ze kunnen uiteraard als los stel rijden, is alleen iets wat zelden voorkomt geloof ik (in ieder geval in de tijd dat ik nog tram reed). Ze zijn in ieder geval niet voorzien van een snelkoppeling.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Regio Utrecht
Dank je. "Snel" (ont)koppelen (bijv. op Nieuwegein City en dan een deel naar IJsselstein en een naar Nieuwegein Zuid) is dus niet mogelijk?
-
- Berichten: 4627
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
- Locatie: IJsselstein
Re: Concessie Regio Utrecht
Is wel tijd geweest na een aantal botsingen en planmatig met de werkzaamheden waardoor er alleen Nieuwegein Zuilestein-IJsselstein/Nieuwegein Zuid gereden werd.
Laatste jaar komt het zelden voor inderdaad.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13807
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Regio Utrecht
Nee. De koppeling vereist manueel werk, dat duurt te lang voor snel splitsen/combineren op Nieuwegein City.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13807
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Regio Utrecht
De proef met het laten rijden van de tram naar de Uithof als FC Utrecht speelt is duidelijk succesvol geweest: met onmiddelijke ingang rijdt de tram bij elke thuiswedstrijd in de Galgenwaard. De aftrap is zaterdag, als FC Utrecht speelt tegen AZ (U-OV).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40704
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Opvallend is daarbij dat de tram dan de hele dag rijdt en 's avonds laat (als 20/21 samen maar 4x/uur rijden) tussen USP en CS aangevuld worden tot 8x/uur door lijn 22.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Concessie Regio Utrecht
En dat de trams op deze dagen langer doorrijden dan normaal (tot 23:30 i.p.v. 21:30)
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22874
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Regio Utrecht
Zou het niet al een hoop verwarring schelen als de ritten van lijn 74 die gekoppeld zijn aan lijn 64 over de hele route het lijnnummer 64 (of desnoods 75) tonen?Daniel schreef: ↑di 21 jan 2025, 22:31 De samenvatting...
Ochtendspits
* Er komt 4x/uur een 74 uit Utrecht bij Vianen Lekbrug aan, die gaat 2x/uur door als 74 via De Hagen naar Hoef en Haag Zuid en 2x/uur door als 64 via De Biezen naar Hoef en Haag Zuid
* Op Hoef en Haag Zuid keert zowel 64 als 74 op de 84 die 4x/uur van Hoef en Haag Zuid via De Hagen naar Utrecht Centraal rijdt.
* Op Vianen Lekbrug komt 4x/uur de 284 uit Utrecht aan, die keert op de 74 terug richting Utrecht.
Overdag
* Er komt 4x/uur een 74 uit Utrecht bij Vianen Lekbrug aan, die gaat 2x/uur door als 74 via De Hagen naar Hoef en Haag Zuid en 2x/uur door als 64 via De Biezen naar Hoef en Haag Noord
* In Hoef en Haag keren beide lijnen op zichzelf, de 64 uit Hoef en Haag Noord gaat dan vanaf de Lekbrug weer verder als 74 naar Utrecht.
Middagspits
* Er komt 4x/uur een 84 uit Utrecht die via De Hagen naar Hoef en Haag Zuid rijdt.
* Op Hoef en Haag Zuid keert de 84 2x/uur op de 74 via De Hagen naar Utrecht en 2x/uur op de 64 via De Biezen naar Vianen Lekbrug
* Bij Vianen Lekbrug gaat de 64 dan weer verder als 74 naar Utrecht.
* Lijn 74 uit Utrecht keert op Vianen Lekbrug op de 284 terug naar Utrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie Regio Utrecht
Of je maakt een 74a en 75b en de korte ritten 74 met een schuine streep erdoor.
Gr BasG
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40704
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Dan heb je drie verschillende lijnnummers naar De Hagen en extra verwarring, want in de middagspits is 64 dan de snelste verbinding naar De Hagen (maar juist gekoppeld aan 84 i.p.v. 74) en de rest van de dag juist niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3866
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Concessie Regio Utrecht
Is 146 geen idee? 

- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22874
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Regio Utrecht
Maar lijn 64 gaat toch helemaal niet via De Hagen?

Ik bedoel dat de ritten via De Biezen tot in Zeist aan toe het lijnnummer 64 of 75 tonen, zodat in elk geval de dienstregeling van lijn 74 iets eenvoudiger wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40704
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Er zijn wel ritten van 74 (in de vakanties) die vanaf Hoef en Haag Zuid als 64 naar de Lekbrug gaan en dan als 74 weer verder, dacht dat je die bedoelde. Maar in Vianen wordt daarmee niks duidelijker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Regio Utrecht
Volgens de Gelderlander gaan straks de bussen in Veenendaal niet meer via het tunneltje maar krijgen een halte aan de andere kant
https://archive.is/ADn8R
https://archive.is/ADn8R
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 2176
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Regio Utrecht
Dit topic gaat over de huidige concessie. Ik heb het al gepost in het nieuwe topic.
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Concessie Regio Utrecht
Vraag: In de avond en weekend, als de tram niet naar het Science Park rijdt, hoe keren de trams dan op Utrecht Centraal Centrumzijde? Rijden ze door richting Vaartsche Rijn om te keren op het overloopwissel, of rijden ze heen en terug over hetzelfde spoor tussen Jaarbeursplein en Centrumzijde?
En wordt op de eindpunten (ook Science Park) steeds hetzelfde spoor gebruikt of om-en-om?
En wordt op de eindpunten (ook Science Park) steeds hetzelfde spoor gebruikt of om-en-om?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40704
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Ze keren tussen tussen CS Centrumzijde en Vaartsche Rijn in, net achter het overloopwissel, als lijn 99. (Heen en weer wordt wat spannend als je een bus tegenkomt op het viaduct aan de Jaarbeurszijde)
Op de eindpunten is de frequentie bij mijn weten zodanig dat ze wel om en om de sporen moeten gebruiken, maar alleen bij CS Centrumzijde en P+R Science Park staan er vertrekperrons in de reisinformatie. De eindpunten in Nieuwegein en IJsselstein zijn eilandperrons dus daar wordt ter plekke aangeven kennelijk als voldoende beschouwd.
En op CS Centrumzijde keert 22 dus altijd op de kopsporen, de buitensporen worden alleen door 20 en 21 gebruikt.
Op de eindpunten is de frequentie bij mijn weten zodanig dat ze wel om en om de sporen moeten gebruiken, maar alleen bij CS Centrumzijde en P+R Science Park staan er vertrekperrons in de reisinformatie. De eindpunten in Nieuwegein en IJsselstein zijn eilandperrons dus daar wordt ter plekke aangeven kennelijk als voldoende beschouwd.
En op CS Centrumzijde keert 22 dus altijd op de kopsporen, de buitensporen worden alleen door 20 en 21 gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
-
- Berichten: 6094
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Regio Utrecht
Afgelopen vrijdagmiddag even met lijn 1 vanaf de Vechtsebanen naar het Vredenburg.. Heen elektrisch, terug 'gelukkig' met een diesel Benz.
Bij vertrek stonden er twee Ebusco's op de buffer, terwijl de halteDrip vertrek aankondigde.. Ja, dat was dus de achterste bus vanaf de buffer.
Ik liep er met drie mede reizigers naartoe en werden tot spoed gemaand door de chauffeur; ik zei tegen hem: joh, de halte is daar en niet hier (ik ga niet voor je rennen d8 ik bij mezelf). Hij kon niet op de halte staan, iets met laden, begreep ik.
Nou, ik als (zeer incidentele) busreiziger moest erg wennen aan het rijgedrag van de elektrische aandrijving. Zal ook aan de chauffeur liggen natuurlijk. Hij had kennelijk wat haast.
Nu zijn die Ebusco's.zo'n vier jaar oud (dit jaar 5 volgens mij).maar vond deze bus vrij smoezelig eruit zien. Minimalistische bouw (deurtje van de chauffeur zit te ruim in het slot dus beweegt heen en weer tijdens remmen en optrekken.
Je moet geen last van misofonie hebben want de waarschuwing bij geopende achterdeur is luid en irritant, vind ik.
Nee, dan Citaro op de terugweg. 12,13 jaar oud volgens mij maar daar zag ik niks van in het.interrieur. De lijsten om de ramen zien er nog netjes,.degelijk, uit. Ja, de stoelbekleding is sleets (maar niet gescheurd) maar de koppelomvormer van de automaat maakt een vloeiender start bij wegrijden mogelijk.
Geen rare deurpiepjes, gewoon een stadsbus zoals het,.wat mij betreft, hoort te zijn.
Bij vertrek stonden er twee Ebusco's op de buffer, terwijl de halteDrip vertrek aankondigde.. Ja, dat was dus de achterste bus vanaf de buffer.

Nou, ik als (zeer incidentele) busreiziger moest erg wennen aan het rijgedrag van de elektrische aandrijving. Zal ook aan de chauffeur liggen natuurlijk. Hij had kennelijk wat haast.
Nu zijn die Ebusco's.zo'n vier jaar oud (dit jaar 5 volgens mij).maar vond deze bus vrij smoezelig eruit zien. Minimalistische bouw (deurtje van de chauffeur zit te ruim in het slot dus beweegt heen en weer tijdens remmen en optrekken.
Je moet geen last van misofonie hebben want de waarschuwing bij geopende achterdeur is luid en irritant, vind ik.
Nee, dan Citaro op de terugweg. 12,13 jaar oud volgens mij maar daar zag ik niks van in het.interrieur. De lijsten om de ramen zien er nog netjes,.degelijk, uit. Ja, de stoelbekleding is sleets (maar niet gescheurd) maar de koppelomvormer van de automaat maakt een vloeiender start bij wegrijden mogelijk.
Geen rare deurpiepjes, gewoon een stadsbus zoals het,.wat mij betreft, hoort te zijn.

- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13807
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Regio Utrecht
De 'oudere' Ebusco's (2.1) zijn inderdaad niet heel erg goed afgewerkt, maar met de grijze exemplaren (2.2) is weinig mis in mijn optiek. De gele Ebusco's zijn ondertussen trouwens al acht jaar in dienst, die zijn van 2017.
-
- Berichten: 2176
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Regio Utrecht
Met elektrische aandrijving zou je in principe heel soepel moeten kunnen rijden, maar het hangt wel vooral af van de chauffeur, en minder van de techniek zoals dat bij versnellingsbakbussen zo is.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessie Regio Utrecht
Het uiterlijk van de oude Ebusco's vind ik inderdaad ook niet meer om aan te zien, zowel binnen als buiten. Het is maar goed dat ze niet mee over gaan naar Transdev. De accu's zijn recentelijk wel vervangen als ik het mij goed herinner.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33
Re: Concessie Regio Utrecht
Ook de oude Ebusco's zitten in de overnameregeling, dus hoe kom je erbij dat ze niet overgaan naar Transdev?
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessie Regio Utrecht
Het persbericht van Transdev op hun site van vorig jaar had het over een overname van 50 elektrische bussen, ging ervan uit dat de Ebusco 2.0/2.1 daar dus niet bij zaten aangezien je dan op ruim 70 bussen zou zitten. Assumptie in ieder geval.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Regio Utrecht
De Syntus Utrecht 1650 van Pouw is omgebouwd naar Qbuzz telematica en is voor zo'n 70% ongestickerd naar U-OV. Als ik het goed heb begrepen volgen er nog meer setra's en zelfs een gelede citaro.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten