De tegenbus naar Alkmaar kon even later ook mooi op de foto, die dus zojuist is vertrokken vanaf zijn beginhalte:

Op dezelfde locatie trof ik even later een van de kleinere Iveco's aan op stadslijn 4:

Eenmaal op het busstation om verder te gaan reizen kwam de zon goed door en kon ik nogmaals een kleinere Iveco op de foto zetten, ditmaal als lijn 6 naar Bilgaard:

Hierna reisde ik met een vrij nieuwe Qliner door en wel als lijn 320 naar Drachten. Eenmaal daar gearriveerd bij Transferium Oost arriveerde een 13 meter Iveco die hiervandaan lijn 23 naar Heerenveen ging rijden:

Een vrij nieuwe Qliner trof ik even later aan als lijn 320 naar Heerenveen:

Op de nabijgelegen Ureterpvallaat trof ik dan weer een gewone streek-Iveco aan als lijn 320 naar Leeuwarden:

Hierna liep ik nog een stuk langs de busroute en op de Splitting, bij de gelijknamige halte, kon ik Iveco 1401 op de foto zetten die juist als lijn 13 onderweg is naar Leeuwarden:

Hierna reisde ik wederom met een Qliner Iveco verder en wel als lijn 320 naar Heerenveen. Op de Trambaan kon ik weer een nieuwe Iveco op de foto zetten die hier vanaf de uitstaphalte naar het nieuwe busstation rijdt, onderweg als lijn 315 naar Flevoland:

Omdat ik hier niet zo heel veel tijd had ingepland bleef ik relatief dicht bij het station. Op de K.R. Poststraat kwam de zon wel goed door en aldaar kon ik een nog volledig gele Iveco op de foto zetten die hier als lijn 48 vanuit Lemmer bijna bij zijn eindhalte is gearriveerd:

Eenmaal terug bij het busstation kon ik razendsnel mijn volgende bus op de foto zetten, die hier als lijn 390 afkomstig is vanuit Makkum en terugkeert naar Bolsward:

Met deze bus reisde ik verder en wel naar Sneek. Ditmaal stapte ik niet uit op een busstation, maar bij de halte Frieswijkstraat nabij het centrum. Hier moest ik even een tijdje wachten om even later de nog gele 1502 op de foto te zetten die als lijn 46 uiteindelijk weer onderweg is naar Sneek:

Op dezelfde locatie trof ik de volgens ovinfo Qbuzz 4492 aan, wat in werkelijkheid de 1675 was die hier onderweg is naar Heerenveen:

Hierna liep ik langs de busroute weer verder naar station Sneek. Nadat ik daar nog wat niet noemenswaardige plaatjes maakte reisde ik met de door verkeersdrukte vertraagde lijn 99 verder en wel naar Bolsward. Hoewel het daar aardig bewolkt werd, kon ik er nog wel leuke foto's maken in de smalle straatjes waar de bussen daar doorheen rijden. Zo trof ik op de Harlingerkade deze Qliner aan die, als combinatie van de Arrivalijnen 192 en 355, nu als lijn 355 onderweg is naar Dokkum:

Op de eveneens smalle Stoombootkade trof ik dan weer de streek-Iveco aan die mij eerder als Qliner naar Sneek bracht, die hier overigens onderweg is als lijn 99 naar Heerenveen:

Hierna maakte ik nog wat foto's die jullie later terug kunnen vinden op mijn website, om daarna met lijn 92 verder te reizen naar "de Kop" aldus de chauffeur, om aldaar over te stappen op lijn 350 naar Den Oever. Terwijl ik daar nog even moest wachten op mijn vertraagde bus, kon lijn 135 naar Den Helder nog wel op de foto:

Hierna reisde ik met lijn 135 naar Hoorn om daar wat te eten en daarna een toeristische route naar huis te nemen met de lijnen 314, 12, 320 en 330.