In dei reizgje mei de nije bussen troch Fryslân (16 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

In dei reizgje mei de nije bussen troch Fryslân (16 foto's)

Bericht door Milco »

Afgelopen woensdag maakte ik weer eens een reisje door Friesland, ditmaal om op jacht te gaan naar de nieuwe bussen van Qbuzz. Na een wandeling naar station Almere Buiten, een overstap in Lelystad en een iets langere overstap in Zwolle om een ontbijtje te scoren was ik zo rond zonsopkomst in Leeuwarden. Nadat ik daar eerst nog een flinke ronde liep op zoek naar leuke fotolocaties waar de zon al bij kon komen, vond ik uiteindelijk op de Snekertrekweg een mooie fotolocatie. Na nog even wachten kon ik daar de nieuwe Qliner 1666 fotograferen die hier bijna zijn eindbestemming heeft bereikt:
Afbeelding

De tegenbus naar Alkmaar kon even later ook mooi op de foto, die dus zojuist is vertrokken vanaf zijn beginhalte:
Afbeelding

Op dezelfde locatie trof ik even later een van de kleinere Iveco's aan op stadslijn 4:
Afbeelding

Eenmaal op het busstation om verder te gaan reizen kwam de zon goed door en kon ik nogmaals een kleinere Iveco op de foto zetten, ditmaal als lijn 6 naar Bilgaard:
Afbeelding

Hierna reisde ik met een vrij nieuwe Qliner door en wel als lijn 320 naar Drachten. Eenmaal daar gearriveerd bij Transferium Oost arriveerde een 13 meter Iveco die hiervandaan lijn 23 naar Heerenveen ging rijden:
Afbeelding

Een vrij nieuwe Qliner trof ik even later aan als lijn 320 naar Heerenveen:
Afbeelding

Op de nabijgelegen Ureterpvallaat trof ik dan weer een gewone streek-Iveco aan als lijn 320 naar Leeuwarden:
Afbeelding

Hierna liep ik nog een stuk langs de busroute en op de Splitting, bij de gelijknamige halte, kon ik Iveco 1401 op de foto zetten die juist als lijn 13 onderweg is naar Leeuwarden:
Afbeelding

Hierna reisde ik wederom met een Qliner Iveco verder en wel als lijn 320 naar Heerenveen. Op de Trambaan kon ik weer een nieuwe Iveco op de foto zetten die hier vanaf de uitstaphalte naar het nieuwe busstation rijdt, onderweg als lijn 315 naar Flevoland:
Afbeelding

Omdat ik hier niet zo heel veel tijd had ingepland bleef ik relatief dicht bij het station. Op de K.R. Poststraat kwam de zon wel goed door en aldaar kon ik een nog volledig gele Iveco op de foto zetten die hier als lijn 48 vanuit Lemmer bijna bij zijn eindhalte is gearriveerd:
Afbeelding

Eenmaal terug bij het busstation kon ik razendsnel mijn volgende bus op de foto zetten, die hier als lijn 390 afkomstig is vanuit Makkum en terugkeert naar Bolsward:
Afbeelding

Met deze bus reisde ik verder en wel naar Sneek. Ditmaal stapte ik niet uit op een busstation, maar bij de halte Frieswijkstraat nabij het centrum. Hier moest ik even een tijdje wachten om even later de nog gele 1502 op de foto te zetten die als lijn 46 uiteindelijk weer onderweg is naar Sneek:
Afbeelding

Op dezelfde locatie trof ik de volgens ovinfo Qbuzz 4492 aan, wat in werkelijkheid de 1675 was die hier onderweg is naar Heerenveen:
Afbeelding

Hierna liep ik langs de busroute weer verder naar station Sneek. Nadat ik daar nog wat niet noemenswaardige plaatjes maakte reisde ik met de door verkeersdrukte vertraagde lijn 99 verder en wel naar Bolsward. Hoewel het daar aardig bewolkt werd, kon ik er nog wel leuke foto's maken in de smalle straatjes waar de bussen daar doorheen rijden. Zo trof ik op de Harlingerkade deze Qliner aan die, als combinatie van de Arrivalijnen 192 en 355, nu als lijn 355 onderweg is naar Dokkum:
Afbeelding

Op de eveneens smalle Stoombootkade trof ik dan weer de streek-Iveco aan die mij eerder als Qliner naar Sneek bracht, die hier overigens onderweg is als lijn 99 naar Heerenveen:
Afbeelding

Hierna maakte ik nog wat foto's die jullie later terug kunnen vinden op mijn website, om daarna met lijn 92 verder te reizen naar "de Kop" aldus de chauffeur, om aldaar over te stappen op lijn 350 naar Den Oever. Terwijl ik daar nog even moest wachten op mijn vertraagde bus, kon lijn 135 naar Den Helder nog wel op de foto:
Afbeelding

Hierna reisde ik met lijn 135 naar Hoorn om daar wat te eten en daarna een toeristische route naar huis te nemen met de lijnen 314, 12, 320 en 330. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
waldo79

Re: In dei reizgje mei de nije bussen troch Fryslân (16 foto's)

Bericht door waldo79 »

Lekker frisse huisstijl :D
Durashift

Bericht door Durashift »

Wel een beetje kaal, vind ik, vooral die blauwe Iveco's aan de zijkanten.

Moeten nog een hoop camera spiegels gemonteerd worden, zo te zien.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik vind met name de ochtendfoto's erg geslaagd. De bussen zien er goed uit zo, al is dat geel wel erg besmettelijk. Ik zie al meerdere exemplaren met flinke zwarte plekken. Een tijdje niet wassen en het valt snel op, denk ik.
Plaats reactie