Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
IIVQ

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door IIVQ »

Daniel schreef: wo 29 jan 2025, 17:35 Iemand hier die het nog wel eens voor elkaar krijgt een pakketje in een PostNL automaat te laten bezorgen... Ik krijg echt vrijwel elke keer "Sorry, we kunnen je pakket niet in de gekozen pakketautomaat bezorgen"
En dan gaat het natuurlijk niet naar het dichtstbijzijnde PostNL punt maar naar eentje die totaal niet op de route ligt.
Ik moet zeggen dat het hier wel aardig werkt, maar alleen als je het van te voren bij de verkoper al aan kan geven (bijv. marktplaats of bol.com, maar vaak weer niet bij bol wederverkopers), maar niet als je de vraag krijgt van de app als je pakketje al onderweg is, als is het maar naar het sorteercentrum.

De postNL-automaat hier staat bij een tankstation dat officieel niet te voet en niet te fiets bereikbaar is, maar wel uitstekend per bus. Vanaf het betreffende bushaltepaar kan je officieel alleen het tankstation en de GVB-werkplaats bereiken.
Maar ik loop er gewoon heen door de berm, nog nooit problemen mee gehad.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

IIVQ schreef: wo 29 jan 2025, 20:06 Ik moet zeggen dat het hier wel aardig werkt, maar alleen als je het van te voren bij de verkoper al aan kan geven (bijv. marktplaats of bol.com, maar vaak weer niet bij bol wederverkopers), maar niet als je de vraag krijgt van de app als je pakketje al onderweg is, als is het maar naar het sorteercentrum.
Ow hier juist andersom. Pakketten die ik achteraf naar de automaat gewijzigd had gingen wel goed, maar bij webwinkels waar je het bij het bestellen al aan kunt geven juist niet. En dat is al bij drie verschillende webwinkels zo voorgekomen. Bij bol.com is de selectie van postNL punten hier in de buurt trouwens soms best raar (je kunt niet altijd alle punten kiezen die er zijn, terwijl je het achteraf bij postNL wel naar die punten kunt wijzigen). Dit was de eerste keer dat ik überhaupt die automaat kon kiezen bij een bol.com pakketje.

En opvallend genoeg gaat het bij een niet beschikbare automaat altijd naar een postNL punt met relatief beperkte openingstijden dat net wat verder van m'n huisadres zit. Terwijl als ik niet thuis ben het pakketje wel weer naar de Jumbo in de wijk gaat.
Hainje schreef: wo 29 jan 2025, 19:22 Als het even kan laat ik het tegenwoordig versturen via DHL, die kasten werken echt perfect. Sowieso vind ik hun app heel erg fijn werken.
Ow bij DHL ook wel een keer gehad hoor. Daar is het wel nadeliger als de automaat vol is, want DHL-punten hier in de omgeving zijn best vage winkels (Dat ene pakket dat niet in de automaat kon ging naar een winkel met DHL-punt die maarliefst 2 uur per dag open was :s )

De dichtstbijzijnde DHL-automaat werkt wel goed inderdaad, maar bij de Lidl hier ben ik ooit wel een kwartier bezig geweest om m'n pakket uit de DHL-automaat te krijgen. Dat ding weigerde de QR-code uit de app te scannen en bij handmatig invoeren van de code bleek de OK-knop op het touchscreen niet te reageren.
DHL heeft vooral opvallend veel meer automaten, daardoor zullen ze wel minder vaak vol zitten. Ik heb er alleen al in m'n eigen wijk drie (waarvan die bij de Lidl echt een joekel is van wel 2 bij 4 meter ofzo) terwijl de enige postNL-automaat in de buurt in een aangrenzende wijk staat (maar wel ideaal langs m'n route van bushalte naar huis)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064

Bericht door April064 »

Over PostNL gesproken.... ik zou vandaag een brievenbuspakketje uit Frankrijk krijgen, track en trace was beschikbaar en hij zou vandaag tussen 11:30 en 13:30 bezorgd worden. Om 13:10 keek ik nog, bezorger was nog onderweg. Prima.

Direct daarna ging ik de binnenkant van mijn auto schoonmaken, en had hem voor de deur gezet, dus ik had mooi zicht op de brievenbus of het pakketje bezorgd zou worden. Toen ik klaar was en de auto weer geparkeerd had keek ik nog een keer op de track en trace, "bezorging mislukt, haal je pakket op bij dit pakketpunt". Ik heb die hele tijd zicht gehad op de brievenbus en heb geen postbode gezien. Ze hebben waarschijnlijk niet eens geprobeerd om het te bezorgen.....
zij/haar/hen/hun
en-es

Bericht door en-es »

Doen die bezorgers wel vaker vermoed ik. Zelf ook wel eens meegemaakt.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

April064 schreef: wo 29 jan 2025, 23:04 Over PostNL gesproken.... ik zou vandaag een brievenbuspakketje uit Frankrijk krijgen, track en trace was beschikbaar en hij zou vandaag tussen 11:30 en 13:30 bezorgd worden. Om 13:10 keek ik nog, bezorger was nog onderweg. Prima.

Direct daarna ging ik de binnenkant van mijn auto schoonmaken, en had hem voor de deur gezet, dus ik had mooi zicht op de brievenbus of het pakketje bezorgd zou worden. Toen ik klaar was en de auto weer geparkeerd had keek ik nog een keer op de track en trace, "bezorging mislukt, haal je pakket op bij dit pakketpunt". Ik heb die hele tijd zicht gehad op de brievenbus en heb geen postbode gezien. Ze hebben waarschijnlijk niet eens geprobeerd om het te bezorgen.....
Educated guess: je hebt een Crit'Air milieusticker voor Frankrijk besteld voor je auto? Die zou ook gewoon met de normale post mee moeten kunnen, en niet per se met de pakketdienst. Mijn Duitse Umweltplakette had ik besteld bij TÜV Nord en kwam anderhalf jaar geleden ook tussen de andere brievenbuspost binnen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Daniel schreef: wo 29 jan 2025, 17:35 Iemand hier die het nog wel eens voor elkaar krijgt een pakketje in een PostNL automaat te laten bezorgen... Ik krijg echt vrijwel elke keer "Sorry, we kunnen je pakket niet in de gekozen pakketautomaat bezorgen"
En dan gaat het natuurlijk niet naar het dichtstbijzijnde PostNL punt maar naar eentje die totaal niet op de route ligt.
Ik heb in de postnl app in gesteld dat pakketten standaard naar een pakketautomaat gaan. Je hoeft dan bij de verzender niet aan te geven dat ie naar een pakketautomaat moet. Je vult bij de verzender gewoon je thuisadres van en PostNL regelt automatisch dat ie naar de pakketautomaat gaat. Gaat bij mij eigenlijk altijd goed. De enige keren dat ie alsnog naar een PostNL punt ging was in december. Maar dat zal wel door de drukte komen vermoed ik. Voor de rest is het bij mij tot nu toe altijd goed gegaan. Ook als het pakket te groot is voor de automaat gaat ie alsnog naar een postNL punt.
ArrivaBas schreef: do 30 jan 2025, 08:46
April064 schreef: wo 29 jan 2025, 23:04 Over PostNL gesproken.... ik zou vandaag een brievenbuspakketje uit Frankrijk krijgen, track en trace was beschikbaar en hij zou vandaag tussen 11:30 en 13:30 bezorgd worden. Om 13:10 keek ik nog, bezorger was nog onderweg. Prima.

Educated guess: je hebt een Crit'Air milieusticker voor Frankrijk besteld voor je auto? Die zou ook gewoon met de normale post mee moeten kunnen, en niet per se met de pakketdienst. Mijn Duitse Umweltplakette had ik besteld bij TÜV Nord en kwam anderhalf jaar geleden ook tussen de andere brievenbuspost binnen.
Die Crit'Air milieusticker heb ik vorig jaar besteld. Bij mij was ie gewoon met de brievenbus post gekomen.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ik heb een stick'air gehaald bij een benzinepomp in Genève, dat is hetzelfde. Wel leuk dat ze om je groene kaart vragen, maar hem helemaal niet kunnen lezen omdat dat ding eentalig Nederlands is. :')
April064

Bericht door April064 »

ArrivaBas schreef: do 30 jan 2025, 08:46
Nee niet eens, het was een "Twingo" sticker voor op de achterkant van mijn auto (veel 1e generatie Twingo's hebben die standaard, de mijne had die niet en ik wilde er wel eentje dus heb hem online maar gekocht). De leverancier zei ook dat hij met de postdienst kwam (pakketdienst was eerder die dag al geweest), en het zat in een gewone envelop.
zij/haar/hen/hun
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

April064 schreef: wo 29 jan 2025, 23:04 Toen ik klaar was en de auto weer geparkeerd had keek ik nog een keer op de track en trace, "bezorging mislukt, haal je pakket op bij dit pakketpunt". Ik heb die hele tijd zicht gehad op de brievenbus en heb geen postbode gezien. Ze hebben waarschijnlijk niet eens geprobeerd om het te bezorgen.....
Brievenbuspaketten worden als bezorgd gescand zodra ze in het sorteercentrum gesorteerd zijn op jouw wijk. Maar als er geen bezorger is door bv. personeelstekort dan kan het dus dat je desondanks niks ontvangt. Maar een brievenbuspaket naar een pakketpunt heb ik nog nooit gezien.
Schapekop in de Keistad

Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Blijkbaar werkt de omgang met brievenbuspakketten dus binnen PostNL overal anders want hier kan je dus wel gewoon zien of de bezorger onderweg is. Op het moment dat de bezorger aan zijn ronde begint krijg je de melding dat de bezorger onderweg is. En zodra de bezorger klaar is met zijn ronde krijg je de melding dat het pakket is bezorgd.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het maakt ook verschil of een pakketje met de poststroom of de pakkettenstroom mee gaat.
Ik heb wel eens een bestelling van bol gehad die in z'n geheel niet in de brievenbus gepast had, dus kreeg ik een track en trace voor een normaal pakket. Het bleek echter in afzonderlijke brievenbuspakketjes van twee handelaren te komen, dus kon 'm volgen met het detail van een normaal pakket maar werd hij uiteindelijk in de brievenbus bezorgd.

Met een brievenbuspakket kan je ook de bezorging niet aanpassen, dat kon ik bij bovenstaande voorbeeld die wel.
Schapekop in de Keistad

Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik heb het echt specifiek over een pakket die met de poststroom mee gaat en gewoon door de bezorger die de brievenbuspost doet bezorgd word. Die pakketten verschijnen ook bij mijn post in de app. De bezorging kan inderdaad niet aangepast worden maar ik krijg wel een melding dat de bezorger aan zijn ronde is begonnen en uiteindelijk ook de melding dat het bezorgd is. Die melding komt dan wel pas als de bezorger klaar is met zijn ronde.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Dat laatste gebeurt bij brievenbuspakketten via PostNL hier ook. Over de gewone pakketten kan ik niet oordelen, want die laat ik tegenwoordig standaard bij het dichtstbijzijnde PostNL-pakketpunt (geen pakketautomaat, want die staat op een plek waar ik formeel met de fiets of benenwagen niet kan komen) of bij de DHL Cityhub bezorgen.

Overigens is het dichtstbijzijnde UPS-pakketpunt een punt bij iemand aan huis. Daar doe ik überhaupt niet meer aan, want die mensen zijn elke keer op vakantie als mijn pakket bezorgd wordt en zowel de openingstijden als de bezorglocatie van het pakket worden in de Track&Trace dan niet bijgewerkt (waarbij je dus ter plekke erachter komt dat je voor niets komt omdat het punt dicht is en je vervolgens contact moet zien te krijgen met de klantenservice - die alleen tijdens kantoortijden open is - om te zien waar het pakket dan gedropt is). Als ik zie dat een webshop alleen via UPS bezorgt, dan koop ik dus simpelweg niet bij die webshop.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Laatste keer dat ik iets geleverd kreeg via UPS moest ik dat inderdaad ook ophalen bij een random telefoonwinkel 7 kilometer verderop. :') Dus ook voor mij reden om niets meer te bestellen als het via UPS komt.
en-es

Bericht door en-es »

De email van Deutsche Bahn waarvan je hoopt het nooit te mogen ontvangen: Treinreis niet meer mogelijk _O-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Tom024 schreef: do 30 jan 2025, 15:07 Laatste keer dat ik iets geleverd kreeg via UPS moest ik dat inderdaad ook ophalen bij een random telefoonwinkel 7 kilometer verderop. :') Dus ook voor mij reden om niets meer te bestellen als het via UPS komt.
Ik kwam dankzij UPS ooit uit bij een winkel die koopavond op dinsdag heeft, en op ma, wo t/m za om 17:30 sluit :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

en-es schreef: do 30 jan 2025, 16:01 De email van Deutsche Bahn waarvan je hoopt het nooit te mogen ontvangen: Treinreis niet meer mogelijk _O-
Check altijd op de DB-website wat er precies veranderd is. Het kan iets simpels zijn, bv. trein rijdt naar Berlin Gesundbrunnen i.p.v. Berlin Hbf. Het kan natuurlijk ook zijn dat een trein uitvalt of wordt omgeleid.
Heeft het toevallig iets te maken met de werkzaamheden op de lijn naar Berlijn volgende maand?
Matt

Bericht door Matt »

en-es schreef: do 30 jan 2025, 16:01 De email van Deutsche Bahn waarvan je hoopt het nooit te mogen ontvangen: Treinreis niet meer mogelijk _O-
Voordeel is dat je nu geen treinbinding meer hebt :D
en-es

Bericht door en-es »

Ik vind dat eerder een nadeel. :X
Ivan

Bericht door Ivan »

.. dat er hier in de bus iemand zit die joint's bijheeft, en er duidelijk al een of meervoud gerookt heeft.
Echt zitten is het eigenlijk niet te noemen en stil is hij ook niet.
Hij valt anderen verder niet echt lastig, dus das fijn.

Niet dat ik hem zijn busritje niet gun; maar kan je zoiemand weigeren als buschauffeur?

Update: Hij heeft inmiddels de bus verlaten en loopt soort van achter twee vrouwelijke meeuitstappers aan, al vragend om iets.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Tenzij iemand echt lastig is (en zelfs dat is een dingetje), kunnen mensen officieel niet geweigerd worden als ze gewoon betalen.
Ivan

Bericht door Ivan »

Helder!
Op zich wel logisch
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Chrysa schreef: do 30 jan 2025, 10:14 Ik heb een stick'air gehaald bij een benzinepomp in Genève, dat is hetzelfde. Wel leuk dat ze om je groene kaart vragen, maar hem helemaal niet kunnen lezen omdat dat ding eentalig Nederlands is. :')
Die van mij is deels in het engels en zelfs een regel frans erbij. Daarbij is de inhoud gestandariseerd, dus je hoeft geen Nederlands te kennen om te weten dat het kenteken bij nummer 5 staat.

Maar meer dan "dit is een A4'tje voor deze auto" staat er ook niet op. Dus je kunt hem alleen gebruiken om te laten zien dat je auto verzekerd is. Nog niet eens dat je met die auto onderweg bent of dat die van jou is.

Waarschijnlijk willen ze hem zien om het kenteken 100% goed te hebben.
Want letters uitspreken doen we in verschillende landen op verschillende manieren. Als ik Duitsland zeg dat mijn kenteken met Vee Jee begint dan weet die nog niet wat ik bedoel.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Nee, ze moesten de uitstootklasse zien. Staat volgens mij letterlijk Euro 6 op, maar goed.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

hauptbahnhof schreef: vr 31 jan 2025, 00:04 Tenzij iemand echt lastig is (en zelfs dat is een dingetje), kunnen mensen officieel niet geweigerd worden als ze gewoon betalen.
Als iemand zich niet aan de huisregels van de vervoerder houd of de veiligheid in het geding komt mag je als chauffeur echt wel iemand weigeren ongeacht of die betaald of niet.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Plaats reactie